Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    Originally posted by sullar View Post
    Passaako cuopen alusta sarja sedan malliin kyse siis e36:sta
    kyllä. alkupään kolmekutosissa on sitten erilainen vakaaja ja koiranluut etupäässä. tämä kannattaa ottaa huomioon jos autosi on valmistettu ennen 6/92.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • Kylläsesiitä
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 18
      • Nivala

      Originally posted by 4llu- View Post
      Hjelp!

      Noniin elikkä, sigun vehkeeseen tein jäähdytinrempan jonka yhteydessä vaihdettiin oikeastaan kaikki lohkosta eteenpäin, (vesipumppu,visko,flekti,termari&koppa,letkut,jääh dytin ymsyms..)

      Nyt ihmetystä on herättäntyt tuo visko joka pyörii kokoajan? eli siis aivan ensimmäisestä startista lähtien uudella viskolla, visko pyörii vain kokoajan, voiko muka olla uusi visko heti hajalla?

      Toinen ongelma sitten luonnollisesti ilmaaminen, tästä on luettu tarinaa foorumilta ja tein menetelmällä:

      - Kone kylmänä, nesteet sisään ja kone käyntiin, auto tasaisella maalla
      - Lämppäri puhaltamaan täysillä kuumaa
      - Paisarin korkki auki puristelemaan vuoronperään ylä ja alavesiletkua, kuplia tuli kiitettävästi.

      Siinä sitten odottelin että kone hieman lämpeni ja jatkoin pumppaamista, ja välillä availin ilmausruuvia mutta sieltä ei tuntunut tulevan mitään

      - Kone lämpimänä jatkoin pumppailua, välillä nesteen taso hieman laski ja lisäilin nestettä sitä mukaan

      Jatkoin letkujen pumppaamista ja odotin että järjestelmä imaisisi kunnolla nestettä sisäänsä, eikö sen niin pitäisi tehdä? mitään tällaista ei kuitenkaan tapahtunut ja ilmaruuvia avatessa puski ruuvista vaan tajuttomasti höyryä.

      Loppujenlopuksi nesteen pinta alkoi vain nousemaan ja välillä tulvi yli paisarista, sitten taas laski hieman, tätä toistui varmaan puolituntia, pumppailua, nesteen laskua ja nousua ja höyryn tulemista ilmausruuvista.

      Sitten alkoi lämmötkin jo nousemaan punarajalle joten sammutin moottorin ja sittenhän se perkele imaisikin sitä nestettä oikein kunnolla ja paisari meni aivan tyhjäksi, täytin paisarin ja tyhjeneminen jatkui, imi monta litraa nestettä ja sitten hieman rauhoittui. Missään vaiheessa ei puhaltanut myöskään lämmintä hyttiin.

      Mikä tuossa nyt mättää, tuota samaa rumbaa olisi voinut jatkaa koko illan mutta ei siitä nyt tuntunut tulevan lasta eikä paskaa

      Joo eli ei muutakuin auton keulaa ilmaan ja puolentoista litran limsa pullo paisuntasäiliön päälle teipillä tiiviisti kiinni, pullo täyteen nestettä ja antaa koneen käydä kokoajan. Ja ei muutakuin letkuja pumppailemaan kovasti... Tämä toimi ainakin isoveljellä kun valahti kaikki nesteet pihalle.. Pullo auttaa sen että vesi on kokoajan niin korkealla ettei pääse hörppäämään mistään ylimääräistä ilmaa... ja käytettiin myös apuna lämpömittaria veden lämmön mittaamisessa jotta tiesi suunnilleen milloin termari aukeaa

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by antssah View Post
        Tänään sit toi oma e36 325iA sano sopimuksen irti.. (taas)
        Eli hiukan reippaamasta kiihdytyksestä n.100kmh vauhdeista vaimea rusahdus jonka jälkeen kierrokset tippu 2-3000 eikä reagoinut kaasuun eli moottori varmaan sammu..

        Siinä sitten tiensivuun stoppiin ja hetken ihmettelyt ja sitten starttia, no, startti pyörii tyhjää..
        Huomenna olis tarkotus syventyä tohon laitokseen mutta osaisko porukka vähän heittää arvioita että mistä lähtee ettiin vikaa..

        Auto on siis e36 325 automaattilootalla ja vanoksella.
        Kampiakseli poikki
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • grab_
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 2839
          • Uusimaa

          olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
          Ei mitään kerrottavaa

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by grab_ View Post
            olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
            Kyllä siellä 14mm kierre on. Tämmöset tulpat:
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • jonardo92
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 10
              • norja

              Originally posted by grab_ View Post
              mutta onkohan tommosesta voinu sit jotain muutakin vaurioa syntyä?
              Epäilen. En ainakaan saa päähäni muuta vaurio keissii ku et ois tulppa saatu kierrettyä liia syvään ja ottanu iskuu mäntään. Muuten tuskin mitään sen kummempaa vauriota on.

              ei siinä, kiva "pikku" proggis käyttää kansi pois. Ei itteä huvittais ryhtyä yhen helicoilin takii. Sit uudet yläpään tiivisteet ja pultit.
              Last edited by jonardo92; 17-04-2014, 20:48.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                Originally posted by grab_ View Post
                olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
                Jos tarkkoja ollaan niin kierre on M14x1,25 kun normi M14 nousu on 1,75 mutta luult. oikea kun on tulppiin tarkoitettu.

                Originally posted by jonardo92 View Post
                En ainakaan saa päähäni muuta vaurio keissii ku et ois tulppa saatu kierrettyä liia syvään
                Joka olisikin melkoinen suoritus, ennemmin korkkaa kierteet () kuin että oikea tulppa menee liian syvään.

                Comment

                • jonardo92
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 10
                  • norja

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Joka olisikin melkoinen suoritus, ennemmin korkkaa kierteet () kuin että oikea tulppa menee liian syvään.
                  Juurikin näin. Tämä oli vain ainoa teoria jonka itse keksin jos halutaan jtn vauriota hakea. Mutta tosiaan aika mahdoton temppu normi asentajalle

                  Comment

                  • Bandiitti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 188
                    • Suomi

                    Mulla e36 pyyhkijän rele paskana ni käykö mistään muusta korimallista vai onko kaikkiin erilaiset? Kaverilla olis purussa e34 toukka niin mietein voiskohan siitä sopia kun on uus kovin suolasen hintanen.

                    Comment

                    • JonttuPeke
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 1127
                      • Juuka

                      Mistä johtuu että kun kääntyy vasemmalle niin kuuluu oikeelta takaa sellainen kruks kruks ääni, ei ota renkaat kiinni kaariin. Voisko jousi "klonksua" kun perä on säädetty niin alas kuin saa 140mm jousella?

                      Edit: Eipä mitään ottikin sisäpuolelta kiinni, eikun spaceria..
                      Last edited by JonttuPeke; 20-04-2014, 09:14.
                      F06 640D "M6"
                      E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Bandiitti View Post
                        Mulla e36 pyyhkijän rele paskana ni käykö mistään muusta korimallista vai onko kaikkiin erilaiset? Kaverilla olis purussa e34 toukka niin mietein voiskohan siitä sopia kun on uus kovin suolasen hintanen.
                        tuolta käytetty klik tai sitten kysele nettivaraosasta jostai purkuautosta..äkkiä joku myy vitosellakin..
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • Juuso Karimo96
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 292
                          • Salo

                          mites e36 kattoluukun saa purettua kun se ei liiku mihinkään suuntaan kun about. 0,5cm. kun eikös se kuulu avata tiettyyn asentoon, että sen saa purettua?
                          Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                          EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                          EX: Bmw 325i sedan 1992

                          Comment

                          • JonttuPeke
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 1127
                            • Juuka

                            Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
                            mites e36 kattoluukun saa purettua kun se ei liiku mihinkään suuntaan kun about. 0,5cm. kun eikös se kuulu avata tiettyyn asentoon, että sen saa purettua?
                            BMW sunroofs can be very confusing items if you've never worked on one before, but hopefully this article can help you out the first time around.
                            F06 640D "M6"
                            E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • Juuso Karimo96
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 292
                              • Salo

                              Juu kiitti linkistä, mutta sanaakaan en ymmärrä
                              Mutta mites ton verhoilun saa siitä pois edestä?
                              Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                              EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                              EX: Bmw 325i sedan 1992

                              Comment

                              • VilleH.
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 560
                                • Oulu

                                Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
                                Juu kiitti linkistä, mutta sanaakaan en ymmärrä
                                Mutta mites ton verhoilun saa siitä pois edestä?
                                avaat kattoluukkua niin että sen verhoilun reuna näkyy ja sit vaan työnnät sen pois edestä.
                                Bmw E21 320

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎