Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RQQP3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 51
    • Suomi

    Ei mitään
    Last edited by RQQP3; 15-11-2014, 11:22. Reason: Ei mitään

    Comment

    • Rider
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 211
      • Tampere

      Minkäsainen homma olisi vaihtaa tohon manuaali e46 moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit?:think

      Comment

      • Juuso Karimo96
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 292
        • Salo

        Auto on 330d M57d29 tai mikälie? se vanhempi kuitenkin.

        Kuinka paljon uskaltaa ottaa ohjelmalla tehoja UUDELLA vakio kytkimellä ja vauhtiksella?
        Onko muita tehonlisäys keinoja?
        Mikä olisi paras putkikoko? Ajattelin väsätä 2,5'' suoranputken alkuviikosta, ei kannata varmaan isompaa? Downpipe on vakio, joka on tyhjennetty
        Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

        EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

        EX: Bmw 325i sedan 1992

        Comment

        • Nikke-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2014
          • 101
          • Toholampi

          Löytyykös täältä paljon webaston tai eberin omistajia?
          Ois mukava kuulla miten pelit on toiminnu..
          Itellä tulee jouluna 2 vuotta ku 5kW eberi laitettiin ja toiminu moitteettomasti tähän asti. Nyt sitte ei aivan joka aamu oo enää lähtenykkään käyntiin ajastuksella, eikä napistakaan :think savutus lisääntyny, ajoittain tupruttaa aikalailla. Soittelin liikkeeseen josa se asennettiin ja vien huoltoon. Nuohotaan vehje ainaki näin alkuunsa
          Kuinka tarkka tuon on virrasta? akku kyllä uusittiin parempaan malliin samalla ku eberi asennettiin, mutta tahtoo olla kuitenki pätkäajoo itellä pääasias
          e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
          ex e36 325i Coupe -93

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Kaikki mitä irti saa phjelmoimalla, kestää kohtuudella kun ei ihan pienillä vaihteilla vedätä aivan sammumispisteestä

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              Eihän tässä bemmin kanssa kauaa ehditty elämään kun suhde alkaa jo rakoilla.

              E: Sigun auto siis kyseessä.

              Ongelma: Kylmänä kone tulille. Käy hetken ihan nätisti kunnes alkaa pikkasen kone tutista, tällöin kierrokset ovat jo tipahtaneet ensimmäisen "pykälän" alaspäin. Tutina voimistuu kunnes syttyy vikavalo. Ilmeisesti alkaa käymään viidellä (vikakoodia 3 sylinteriltä). Kaasua polkasemalla kuulee selvästi ettei käy kaikilla ja ravistaa voimakkaasti. Uudelleen käynnistämällä vikavalo sammuu ja kone käy kaikilla hyvin, eikä ravista enää.
              Tämän tilanteen pystyy "ohittamaan" kun kylmänä lyö tulille ja pitää hetken aikaa kierroksia yli tuhannen.

              Ongelma ilmestyi jonnin aikaa sitten. Ongelmaa lähdin korjaamaan vaihtamalla oikeat tulpat ja kolmos sylinterille uusi alkuperäinen bosch puola (tulppia vaihdettaessa paljastui että kaikki muut puolat olivat alkuperäiset, paitsi kolmosella oli joku aftermarket halppis puola).

              Ongelma ei poistunut edellä mainituilla osilla. Olen tutkinut päällisin puolin kaikki letkut jne. Kaikki ok.

              Tällaista antaa inpalla:



              Vikakoodia yritin selvitellä kuuklen avustamana, heikoin tuloksin. Kertooko tuo vikakoodi kenellekään mitään?

              Mitähän tässä sitten seuraavaksi lähdetään arpomaan ja osia vaihtamaan?

              Ilmeisesti ongelmaa on ollut ennenkin ja kolmosen puola vaihdettu koemielessä. Kun ei ongelmaan ole löytynyt ratkaisua halvalla, lyöty auto kiertoon, sillain si kai...

              E: Shadow memory:ssa oli myös neljä koodia mutta niitä en osannut nollata, niistä ei hajua kuinka pitkältä ajalta ne ovat. Laitanko nekin tähän?
              Last edited by |foder|; 16-11-2014, 19:09.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Pikagoogle löysi tällaisen: KLIK.

                Siinä mystinen vika pysyi myös kolmossylinterissä. Puristukset siinä tapauksessa kohdallaan, kannattaisiko mitata kuitenkin?

                Tuossa epäiltiin myös huohotinta tai mahdollisesti vanosta muttei selvää syyllistä löytynyt.

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7045
                  • Forssa

                  Kiitos, tuossa olikin jo jotain.

                  Ei tuossakaan kuitenkaan varsinaista ratkaisua löytynyt.

                  Kalenterin olen jo buukannut jouluun asti täyteen, toivotaan ettei tällä välillä auto hajoa lopullisesti. Tammikuussa sit impuolelle kaikki tiivisteet uusiks, huohotin letkuineen, venakopan tiivarit, + jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla. Beisanin ohjeita vanoksen tiivisteiden vaihdosta kattelin ja jäi paljon kysymyksiä ilmaan, kai parempi tarjota jollekin osaavalle tukku tuohta kouraan ja antaa osaavamman hoitaa se puoli kuntoon.

                  Tällä samalla menetelmällä saatiin edellisestä avosta motti kuntoon.

                  E: En ole päässyt ikinä kylmänä lukasee livedataa mutta lämpimänä kaikki kunnossa. Ei mitään ravistusta havaittavissa lämpimänä niin ei kai siellä mitään näykään.
                  Laitanpä tähän vielä noi shadow memoryn koodit. Josko jollekulle aukeaisi niistä jotain?





                  Turhaa tietoa mutta lämpimänä rough arvot tollaset, eli ok:

                  Last edited by |foder|; 16-11-2014, 21:15.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • TheJukke
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 83
                    • Haukipudas, Oulu

                    Paljonko saa olla etuovessa max asennussyvyys kaijuttimella? Mahtuuko nämä: http://www.autoviihde.com/alpine-sxe-1725s.html sen adapterin kanssa?

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by TheJukke View Post
                      Paljonko saa olla etuovessa max asennussyvyys kaijuttimella? Mahtuuko nämä: http://www.autoviihde.com/alpine-sxe-1725s.html sen adapterin kanssa?
                      Tuosta threadista voi arvioida: KLIK.

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        Originally posted by huTsu View Post
                        Saisko hyviä vinkkejä mitä osaa tai osia lähteä vaihtamaan ennen kuin porsii pahemmin.

                        Kylmä käynnistyksen yhteydessä koneesta kuuluu säköinen vonkuminen sen aikaa kunnessa kierrokset ovat laskeneet normaalille tyhjäkäynnille. Ääni alkoi tällä viikolla ja ei kuulu joka kerta kun kylmänä käynnistää kuten tänä aamuna ei ääntä tullut. Lämpimänä ääntä ei esiinnyt.

                        Ääni tulee koneesta vasemmalta puolelta (laturi, vesipumppu, kiristin puoli)

                        Oliko M54B25 laturissa vapaarulla? (kerta ääntä ei tule joka kerta)

                        Vesipumpun tai hihnojen kiristimien edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Hihnat vaihdettu 2013 ja todettu toisen kiristimen oleva aika löysän oloinen mutta kun hihna ei luista niin ei ole ollut kiire vaihtaa.

                        Kuukausi sitten vaihdettu huohottimen romut, disa oli ok eikä ääni oikein siihen viittaakkaan.

                        Haulla ei löytynyt täysin vastaavaa juttua mutta yksi aihetta sivuava threadi missä MNi viittoi kiristimien ja vesipumpun suuntaan.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread....ttori+%E4%E4ni
                        Anybody?
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • Juuso Karimo96
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 292
                          • Salo

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Kaikki mitä irti saa phjelmoimalla, kestää kohtuudella kun ei ihan pienillä vaihteilla vedätä aivan sammumispisteestä
                          Onko kokemuksia jostain ohjelmasta? tarttis olla "varmasti" kestävä, kun ei viittis uusiksi kytkintä ja vaihtista taas laittaa. tulee kuitenkin kiihdyteltyä yms jonkun verran.

                          sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?

                          Kiitos ja anteeks

                          -Juuso
                          Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                          EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                          EX: Bmw 325i sedan 1992

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
                            Onko kokemuksia jostain ohjelmasta? tarttis olla "varmasti" kestävä, kun ei viittis uusiksi kytkintä ja vaihtista taas laittaa. tulee kuitenkin kiihdyteltyä yms jonkun verran.

                            sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?

                            Kiitos ja anteeks

                            -Juuso
                            Seinäjoelle Aj tech, penkitys ennen ja jälkeen ja on varmasti hyvä eikä hintakaan ole todellakaan paha..
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • JMTN
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 338
                              • Haukipudas

                              Originally posted by Juuso Karimo96 View Post

                              sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?

                              Kiitos ja anteeks

                              -Juuso
                              AJ Tech osaa ohjelmoinnit tehdä kytkintä säästäen ja rullilla ajetaan ennen ja jälkeen. alle 2000rpm, kun rajoitetaan väännöt, niin kestää kytkin paremmin.

                              omassa 330D.ssä 3" RST putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.
                              Ei ole mikään amis pörinää, vain turbon fislauksen kuulee.

                              edit. kirjoitus virheet.
                              Last edited by JMTN; 17-11-2014, 14:05.
                              BMW e91 320d -08
                              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                              Comment

                              • Juuso Karimo96
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 292
                                • Salo

                                Toivotaan, Että 2,5'' riittää, meinaan sitä tuli jo hommattua :think
                                2'' putkella 0-100km/h 7.9s ILMAN kytkin pommia niin ei sekään varmaan rajoittanut

                                Täytyy ihan vakavissaan miettiä tota AJ-Techiä
                                Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                                EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                                EX: Bmw 325i sedan 1992

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎