Ei mitään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Auto on 330d M57d29 tai mikälie? se vanhempi kuitenkin.
Kuinka paljon uskaltaa ottaa ohjelmalla tehoja UUDELLA vakio kytkimellä ja vauhtiksella?
Onko muita tehonlisäys keinoja?
Mikä olisi paras putkikoko? Ajattelin väsätä 2,5'' suoranputken alkuviikosta, ei kannata varmaan isompaa? Downpipe on vakio, joka on tyhjennettyNykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
-
Löytyykös täältä paljon webaston tai eberin omistajia?
Ois mukava kuulla miten pelit on toiminnu..
Itellä tulee jouluna 2 vuotta ku 5kW eberi laitettiin ja toiminu moitteettomasti tähän asti. Nyt sitte ei aivan joka aamu oo enää lähtenykkään käyntiin ajastuksella, eikä napistakaan :think savutus lisääntyny, ajoittain tupruttaa aikalailla. Soittelin liikkeeseen josa se asennettiin ja vien huoltoon. Nuohotaan vehje ainaki näin alkuunsa
Kuinka tarkka tuon on virrasta? akku kyllä uusittiin parempaan malliin samalla ku eberi asennettiin, mutta tahtoo olla kuitenki pätkäajoo itellä pääasiase46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
ex e36 325i Coupe -93
Comment
-
-
Eihän tässä bemmin kanssa kauaa ehditty elämään kun suhde alkaa jo rakoilla.
E: Sigun auto siis kyseessä.
Ongelma: Kylmänä kone tulille. Käy hetken ihan nätisti kunnes alkaa pikkasen kone tutista, tällöin kierrokset ovat jo tipahtaneet ensimmäisen "pykälän" alaspäin. Tutina voimistuu kunnes syttyy vikavalo. Ilmeisesti alkaa käymään viidellä (vikakoodia 3 sylinteriltä). Kaasua polkasemalla kuulee selvästi ettei käy kaikilla ja ravistaa voimakkaasti. Uudelleen käynnistämällä vikavalo sammuu ja kone käy kaikilla hyvin, eikä ravista enää.
Tämän tilanteen pystyy "ohittamaan" kun kylmänä lyö tulille ja pitää hetken aikaa kierroksia yli tuhannen.
Ongelma ilmestyi jonnin aikaa sitten. Ongelmaa lähdin korjaamaan vaihtamalla oikeat tulpat ja kolmos sylinterille uusi alkuperäinen bosch puola (tulppia vaihdettaessa paljastui että kaikki muut puolat olivat alkuperäiset, paitsi kolmosella oli joku aftermarket halppis puola).
Ongelma ei poistunut edellä mainituilla osilla. Olen tutkinut päällisin puolin kaikki letkut jne. Kaikki ok.
Tällaista antaa inpalla:
Vikakoodia yritin selvitellä kuuklen avustamana, heikoin tuloksin. Kertooko tuo vikakoodi kenellekään mitään?
Mitähän tässä sitten seuraavaksi lähdetään arpomaan ja osia vaihtamaan?
Ilmeisesti ongelmaa on ollut ennenkin ja kolmosen puola vaihdettu koemielessä. Kun ei ongelmaan ole löytynyt ratkaisua halvalla, lyöty auto kiertoon, sillain si kai...
E: Shadow memory:ssa oli myös neljä koodia mutta niitä en osannut nollata, niistä ei hajua kuinka pitkältä ajalta ne ovat. Laitanko nekin tähän?Last edited by |foder|; 16-11-2014, 19:09.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Kiitos, tuossa olikin jo jotain.
Ei tuossakaan kuitenkaan varsinaista ratkaisua löytynyt.
Kalenterin olen jo buukannut jouluun asti täyteen, toivotaan ettei tällä välillä auto hajoa lopullisesti. Tammikuussa sit impuolelle kaikki tiivisteet uusiks, huohotin letkuineen, venakopan tiivarit, + jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla. Beisanin ohjeita vanoksen tiivisteiden vaihdosta kattelin ja jäi paljon kysymyksiä ilmaan, kai parempi tarjota jollekin osaavalle tukku tuohta kouraan ja antaa osaavamman hoitaa se puoli kuntoon.
Tällä samalla menetelmällä saatiin edellisestä avosta motti kuntoon.
E: En ole päässyt ikinä kylmänä lukasee livedataa mutta lämpimänä kaikki kunnossa. Ei mitään ravistusta havaittavissa lämpimänä niin ei kai siellä mitään näykään.
Laitanpä tähän vielä noi shadow memoryn koodit. Josko jollekulle aukeaisi niistä jotain?
Turhaa tietoa mutta lämpimänä rough arvot tollaset, eli ok:
Last edited by |foder|; 16-11-2014, 21:15.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Paljonko saa olla etuovessa max asennussyvyys kaijuttimella? Mahtuuko nämä: http://www.autoviihde.com/alpine-sxe-1725s.html sen adapterin kanssa?
Comment
-
-
Originally posted by TheJukke View PostPaljonko saa olla etuovessa max asennussyvyys kaijuttimella? Mahtuuko nämä: http://www.autoviihde.com/alpine-sxe-1725s.html sen adapterin kanssa?
Comment
-
-
Originally posted by huTsu View PostSaisko hyviä vinkkejä mitä osaa tai osia lähteä vaihtamaan ennen kuin porsii pahemmin.
Kylmä käynnistyksen yhteydessä koneesta kuuluu säköinen vonkuminen sen aikaa kunnessa kierrokset ovat laskeneet normaalille tyhjäkäynnille. Ääni alkoi tällä viikolla ja ei kuulu joka kerta kun kylmänä käynnistää kuten tänä aamuna ei ääntä tullut. Lämpimänä ääntä ei esiinnyt.
Ääni tulee koneesta vasemmalta puolelta (laturi, vesipumppu, kiristin puoli)
Oliko M54B25 laturissa vapaarulla? (kerta ääntä ei tule joka kerta)
Vesipumpun tai hihnojen kiristimien edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Hihnat vaihdettu 2013 ja todettu toisen kiristimen oleva aika löysän oloinen mutta kun hihna ei luista niin ei ole ollut kiire vaihtaa.
Kuukausi sitten vaihdettu huohottimen romut, disa oli ok eikä ääni oikein siihen viittaakkaan.
Haulla ei löytynyt täysin vastaavaa juttua mutta yksi aihetta sivuava threadi missä MNi viittoi kiristimien ja vesipumpun suuntaan.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ttori+%E4%E4niEx: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostKaikki mitä irti saa phjelmoimalla, kestää kohtuudella kun ei ihan pienillä vaihteilla vedätä aivan sammumispisteestä
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Kiitos ja anteeks
-JuusoNykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
-
Originally posted by Juuso Karimo96 View PostOnko kokemuksia jostain ohjelmasta? tarttis olla "varmasti" kestävä, kun ei viittis uusiksi kytkintä ja vaihtista taas laittaa. tulee kuitenkin kiihdyteltyä yms jonkun verran.
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Kiitos ja anteeks
-JuusoEX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Kiitos ja anteeks
-Juuso
omassa 330D.ssä 3" RST putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.
Ei ole mikään amis pörinää, vain turbon fislauksen kuulee.
edit. kirjoitus virheet.Last edited by JMTN; 17-11-2014, 14:05.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Toivotaan, Että 2,5'' riittää, meinaan sitä tuli jo hommattua :think
2'' putkella 0-100km/h 7.9s ILMAN kytkin pommia niin ei sekään varmaan rajoittanut
Täytyy ihan vakavissaan miettiä tota AJ-TechiäNykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
Comment