E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rappiokana
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 201
    • Imatra

    #646
    Originally posted by McBeast View Post
    Katsoppa vaikka tuolta, jos ei Suomen purkaamoilta löydy.
    Kiitos tästä
    Ei näytä kyllä pahan hintaisia olevan. Mitenköhän toimituksen kanssa, kellään kokemuksia?

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 831
      • Helsinki

      #647
      320 2,2 -04

      Satunnaisesti kun rundeja yli 4000 -> Moottorivikavalo syttyy ja sillä hetkellä alkaa täristämään. Vika saattaa poistua ja auto toimii taas ok. Kun starttaa uudestaan niin kaikki toimii normisti kunhan ei piiskaa. Kulutus kanssa Ok lukemissa tällöin.

      BOSH Testeri sanoo jotakuinkin näin:
      Sytytysaika sylinterissä 2 liian lyhyt.

      Noh... Puola vai tulppa? Saako puolan kunnosta mitään järkevää tulosta jos mittaa yleismittarilla ohmisesti?
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • Madduli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 395
        • -

        #648
        Originally posted by TheJukke View Post
        Tietäiskö kukaan vieläkään että mikä vois olla vialla kun liikkeelle lähtiessä ja ykkösellä kovemmin kiihyttäessä vaihekeppi liikkuu selvästi oikeelle? :think En tiedä onko tuo edes iso vika mutta rasittava se ainaki on
        Lähtisin tarkistelemaan moottorin ja vaihteiston tukikumeja.


        E46 316 -99
        Ex:
        E39 523iA -98
        E46 316 -99
        E46 318 -99

        Comment

        • magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

          #649
          -01 320i.

          Bägivalo palaa (jälleen) ja ilmoittaa repsikan puolen remmipaukkua.
          Mitä vastusta paukusta pitäisi tulla mitattuna?
          Kuskin puolella sama kuin apparin puolelta mitattuna, Xohm.
          Joka asian tietää voisi vaikka privana sen kertoa niin ei täällä tarvitse levittää moista tietoa.

          Liittimen ohitusleikkaus tehty ja vielä sama herja..leima lähenee, vai läheneekö :think
          En vielä tänään ehtiny viskata kuskin ja apparin paukkuja ristiin mutta huomenna ajan puitteissa voisin testata kui sanoo.
          Bmw e91 330xd -06 msport
          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


          Freude am Fahren

          Comment

          • inno.o
            BTCF Member
            • Apr 2014
            • 293
            • Salo

            #650
            Hölmö kysymys, mutta niin on kysyjäkin. Onko e46 vetoakseleissa eroja? Hyvin suurella todennäköisyydellä meni omasta 320d:stä vetari ja uutta/kunnostettua tars saada tilalle kunhan korjaamo varmistaa että akseli on rikki.

            Ajosta yht äkkiä kolahdus ja sitten kolisee eteen ja taakse ajettaessa ja kuuluu kuskin puolelta vain.

            Comment

            • TheJukke
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 83
              • Haukipudas, Oulu

              #651
              Originally posted by Madduli View Post
              Okei! pitääpä käyä tarkistamassa! Näkyykö se rikkinäisyys ihan selvästi niissä ulospäin? http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E46-...955264&vxp=mtr ja käyköhän nuo diisselikoneeseen (m47)?
              Last edited by TheJukke; 10-03-2015, 22:04.

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #652
                Originally posted by TheJukke View Post
                Okei! pitääpä käyä tarkistamassa! Näkyykö se rikkinäisyys ihan selvästi niissä ulospäin? http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E46-...955264&vxp=mtr ja käyköhän nuo diisselikoneeseen (m47)?
                Nuo linkittämäsi on kuutoskoneisiin olevat moottorin tyynyt, vaihteistosta en tiedä käykö. Päällepäin kumit saattaa näyttää melko hapristuneillekkin, vaikka olisivat ehjät. Kannattaa ottaa vaikka puolen metrin rautatanko ja väännellä sillä.

                Nm. Tuli itse vaihettua joskus turhaan moottorin kumityynyt kulahtaneen ulkonäön perusteella koneen tärinää paikallistaessa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • hurvana
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 23
                  • Kainuu

                  #653
                  Jos ei peruutustutka toimi (piippaa joka kerta kun pistää pakin ensi kertaa päälle), niin saako ton piippauksen edes pois? Siis korjaamatta varsinaista vikaa, koska en viitti tohon rahaa pistää kun ihan turha ominaisuus muutenkin koko tutka.

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    #654
                    Originally posted by hurvana View Post
                    Jos ei peruutustutka toimi (piippaa joka kerta kun pistää pakin ensi kertaa päälle), niin saako ton piippauksen edes pois? Siis korjaamatta varsinaista vikaa, koska en viitti tohon rahaa pistää kun ihan turha ominaisuus muutenkin koko tutka.
                    Käytetty oem anturi alta viiskymppiä, ei tuo mun mielestä ainakaan oo turha varuste.

                    Parkkitutkamoduuli on ainaki farkussa vararenkaan ja takapenkkien välissä, revi siitä johdot helvettiin nii luulis hiljenevän.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • wsq´_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 458
                      • Lohja

                      #655
                      Sopiiko facelift sedanin etulokarit touringiin?
                      e36 m60

                      Comment

                      • Jonimies
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 48
                        • Vääksy

                        #656
                        Tuli tossa aiemmin vähän tiedusteltua täältä, kun mulla on autossa pientä kierrosten leijumista/päälle jäämistä ja lämpöisellä koneella tyhjäkäynti ihan päivästä riippuen välillä +800rpm(tärinätön) ja välillä taas selkeästi <700rpm, jolloin tuntee tärinän ja vaihdetta kytkettäessä käy jopa alle 500:ssa. Käskettiin noita vikakoodeja selvitellä ja tuli nyt sitten hommattua INPA + NCS-expert. Sain vehkeet toimimaan ja pystyn nyt seuraamaan realiajassa kaikenlaista tietoa moottorista.

                        Ainoa mikä ihmetyttää, kun jostain syystä kone ei näytä minkäänlaisia vikakoodeja moottorista. Joku shadow error memory näytti paria koodia, mutta niistäkin kun vilkaisin, niin ei taida nyt tämä johtua. Mikä tämä shadow memory on ja voiko tosiaan olla mahdollista, että moottori ei anna vikakoodia, vaikka jo ihan selvää poikkeavuutta koneen käytöksessä vai onko mun vehkeissä mahdollisesti vikaa? Kaikki muu tuntuisi toimivan INPA:ssa.
                        320IA Touring //M-sport 2003

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6946
                          • N/A

                          #657
                          Tohon parkkitutkajuttuun vielä, ostakaa ainoastaan käytettyjä tai uusia oem antureita. Muut ei toimi kuten pitää.. noita käytettyjä oem antureita saa vaikka ebay uk 20-25€ kpl posteineen. Tilasin vasta yhden ja vikakoodit hävis sillä kertaa pdc:stä.

                          Comment

                          • riippis
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 200
                            • Laukaa

                            #658
                            Jarrupalojen varoitusvalo syttyi ja rupesin vaihtaa osia. Ihmettelin että eikö tuo varoitusjohto/anturi joko ilmoittaa kuluneista paloista, ole kuin toisella puolella? Apukuskin puolella oli vaan. :think
                            E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                            Comment

                            • Jonimies
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 48
                              • Vääksy

                              #659
                              Originally posted by riippis View Post
                              Jarrupalojen varoitusvalo syttyi ja rupesin vaihtaa osia. Ihmettelin että eikö tuo varoitusjohto/anturi joko ilmoittaa kuluneista paloista, ole kuin toisella puolella? Apukuskin puolella oli vaan. :think
                              Itse tein juuri jarrupalojen ja levyjen vaihdon, eikä tosiaan ollut itelläkään kun toisella puolella. Kaupassa möivät kuitenkin 4 anturia, joten pari jäi hyllyyn. Merkkivalon nollaus tapahtuu muistaakseni ihan pitämällä sytytysvirtoja päällä 30-60sec tms.
                              320IA Touring //M-sport 2003

                              Comment

                              • Enliz
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 1503
                                • Espoo

                                #660
                                Originally posted by riippis View Post
                                Jarrupalojen varoitusvalo syttyi ja rupesin vaihtaa osia. Ihmettelin että eikö tuo varoitusjohto/anturi joko ilmoittaa kuluneista paloista, ole kuin toisella puolella? Apukuskin puolella oli vaan. :think
                                Originally posted by Jonimies View Post
                                Itse tein juuri jarrupalojen ja levyjen vaihdon, eikä tosiaan ollut itelläkään kun toisella puolella. Kaupassa möivät kuitenkin 4 anturia, joten pari jäi hyllyyn. Merkkivalon nollaus tapahtuu muistaakseni ihan pitämällä sytytysvirtoja päällä 30-60sec tms.
                                Jarrupalojen tunnistin anturit sijaitsevat vain kuskin nurkassa edessä sekä apparin puolella takana.
                                Sai vaan myyntiä kun myi 4..
                                now: Mercedes Benz 350e AMG
                                ex: f30 320i M-Sport
                                ex: e46 320i M-Sport II
                                ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                                ex: e36 316i Compact
                                ex: e39 530i M-Sport
                                ex: e46 320Cd M-Sport II

                                Comment

                                Working...
                                X