Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Tuli purettua sedanin kontin "aukaisulippa" kun rekkarin valot ei pelittäny kunnol ja mikrokytkin vidduili välil.
    Noh rekkarivalojen liittimet ja johdot oli iha vihreet ja hapettuneet melkein muruksi. Noita mihin lamput/ledit "upotetaan" ei vissii erikseen saa mistää, ainakaa mitä realoemia selailin? Koska pari johtoa katkesi ja en jaksanu lähtee ostamaan uusia lattaliittimiä nii laitoin jesarilla johtojen päät umpeen. Hassua ettei kontti aukea enää mikrokytkimestä onneks on kaukosäädin..

    Eli täytyy varmaan vaihtaa koko kahva/lippa, pääsee helpoimmalla.. Ei kellään olisi myydä ehjää kokonaisuutta? ps kuvassa (ehkä) näkyy mitä kosteus on saanu aikaa.
    Attached Files
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Tyyppivika, sisäinen "johdotus" on ohuita, peittämättömiä kupariliuskoja. Itsellä kolmas kahva menossa, juuri männä viikolla vaihdoin.

      Tässä on jotain kehitystä tapahtunut, nyttemin ei ole enää kupariliuskoja vaan nikkelöityä peltilätkiä. Olis ihan kiva että laittaisivat johtimet mutta parempi tämäkin kuin nuo oksidoituvat kuparit.

      Aiheesta viitoseen, joko olet tarkastanut muut takakontin tyyppiviat eli kontin johtosarja suojasukan sisältä ja takavalojen polttimolevyn liittimen miinuskarvan? Jälkimmäisessä maadoitus tulee yhden liitännän kautta joka ajan myötä sulaa --> tee ohitus maakarvasta suoraan polttimolevylle: KLIK. Ilman tietty tuota pillunkarvaviritystä. Joko puristeliitos, tinaus suojasukalla tai Wurthin One-Step tinakutistejatkolla.

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1365
        • Tampere

        Itse askartelin pihinä miehenä ledit tilalle, niin ei tarvinnut koko kahvaa uusia.

        Comment

        • Alvar
          Newbiemmer
          • Mar 2015
          • 11
          • a

          Autossani on normaali ON/OFF virtakytkin kuskin puolella, suunnilleen polven kohdalla.
          Mikähän tarkoitus tuolla on?
          Auto on E46 330D automaatti.
          Last edited by Alvar; 04-03-2015, 16:45.
          E38 750iL
          Ex: E46 330CdA

          Comment

          • jarkko520
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 253
            • Turku

            Originally posted by Alvar View Post
            Autossani on normaali ON/OFF virtakytkin kuskin puolella, suunnilleen polven kohdalla.
            Mikähän tarkoitus tuolla on?
            Auto on E46 330D automaatti.
            Jonkun edellisen omistajan tekele varmaan, rokkivehkeillä tms. Onhan noita vaihtoehtoja.
            G30 530e m-sport

            Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              Originally posted by MNi View Post
              Tyyppivika, sisäinen "johdotus" on ohuita, peittämättömiä kupariliuskoja. Itsellä kolmas kahva menossa, juuri männä viikolla vaihdoin.

              Tässä on jotain kehitystä tapahtunut, nyttemin ei ole enää kupariliuskoja vaan nikkelöityä peltilätkiä. Olis ihan kiva että laittaisivat johtimet mutta parempi tämäkin kuin nuo oksidoituvat kuparit.

              Aiheesta viitoseen, joko olet tarkastanut muut takakontin tyyppiviat eli kontin johtosarja suojasukan sisältä ja takavalojen polttimolevyn liittimen miinuskarvan? Jälkimmäisessä maadoitus tulee yhden liitännän kautta joka ajan myötä sulaa --> tee ohitus maakarvasta suoraan polttimolevylle: KLIK. Ilman tietty tuota pillunkarvaviritystä. Joko puristeliitos, tinaus suojasukalla tai Wurthin One-Step tinakutistejatkolla.
              Oisin kerra tehny ton maadotus homman, mutta mulla on erilaine se "maadoituslabyrintti" nii ei saa sitä lattaliitintä niinku siinä ohjeessa neuvotaa tekee:think jos ymmärrät..
              Ja suojasukkaan en oo koskenu viel ku ei oo ollu aihetta oikein, toinen kontin sisävalo ei aina toimi mut ei nii jaksa kiinnostaa

              Edit: Puhuinki vähä lööperiä. Kuskinpuolen peruutusvalo ei pelaa. Kokeiltu sumarin polttimolla eikä silti Ei tule jännitettä liittimelle, kumma että vänkärin puolen valo pelaa kuitenki? Oisko sieltä edellä mainitusta suojasukasta jokin johto poikki, mut luulis että se haarautuu vasta myöhemmin...
              Last edited by jonsered92; 04-03-2015, 19:10.
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • wsq´_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 458
                • Lohja

                Missä kaikkialla touringin takapuskuri on kiinni? Pitäisi irroitella jotta saa koukun revittyä pois.
                e36 m60

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  Vaihdoin itse konepellin kahvasysteemin kun näytti niin yksinkertaiselta - kahdella torxilla vain kiinni...iskin sitten pellin kiinni ja eipä se enää aukeakaan vaan on ihan jumissa olisko asentamisessa pitänyt ottaa jotain säätöjuttuja huomioon??? Huomasin edellisen kahvan irroittamisen jälkeen että siinä oli hieman liikkumisen varaa. Jos olisin tiennyt niin olisin merkannut tussilla tarkkaan, mihin kohtaan osa tulee..sen verran tuli katsottua kiinnittämisen jälkeen, että palikat osuvat niille osoitettuihin koloihin, joihin se tiputetaan.

                  Voiko tuota saada auki muuten kuin tekemällä tuhoa? :think Taas tuli todistettua ettei itse kannattais tehdä oikeastaan mitään ilman tietotaitoa...

                  (RATKAISU PULMAAN)
                  Yllättäen tajusinkin, että pitäähän se vetää sieltä auton sisäpuolelta olevasta kahvasta, ennen kuin konepellin kahva toimii! On se tämä tekniikka ihmeellistä...
                  Last edited by huppu; 05-03-2015, 11:25. Reason: Korjaus
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by jonsered92 View Post
                    Oisin kerra tehny ton maadotus homman, mutta mulla on erilaine se "maadoituslabyrintti" nii ei saa sitä lattaliitintä niinku siinä ohjeessa neuvotaa tekee:think jos ymmärrät..
                    Ja suojasukkaan en oo koskenu viel ku ei oo ollu aihetta oikein, toinen kontin sisävalo ei aina toimi mut ei nii jaksa kiinnostaa

                    Edit: Puhuinki vähä lööperiä. Kuskinpuolen peruutusvalo ei pelaa. Kokeiltu sumarin polttimolla eikä silti Ei tule jännitettä liittimelle, kumma että vänkärin puolen valo pelaa kuitenki? Oisko sieltä edellä mainitusta suojasukasta jokin johto poikki, mut luulis että se haarautuu vasta myöhemmin...
                    No sitten otat abikon urosliittimen ja juotat siitä kynnen maatasoon, se näkyy kyllä aika selvästi mikä on maapuoli eli se peltilevy johon lampukanta ulkosyrjältään ottaa kiinni.

                    Jos yksikin valo ei pala eikä check control huomauta palaneesta valosta, on liki varmaa että kyseessä on suojamuovisukan sisällä kuorineesta kaapelista.

                    E46:een saa joko itse tekemällä silikoni/polyuretaanijohtimista (hae robottikaapeli hakusanalla) tai SenCom Kabeltechnikin tuotteilla: KLIK.

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      Joo täytyy katella tuota maadoitus hommaa. Eli tuota, kun viiltää sen sukan auki niin onko siellä liittimet vai pitääkö johdot vetää poikki, että saa uuden suojauksen tehtyä sitten. Outoa jossei ole liittimiä.

                      Check control ilmottaa tällä hetkellä vain rekkarivaloista kun lamput ja johdot on irti/poikki. Jännä että kontin aukaisu ei toimi sen takia mikrokytkimestä.

                      Kiertääkö se virta niiden johtojen kautta jotenki, en noista sähkökytkennöistä nii tajua? Onkoha kukaa muute ikinä asentanu noiden putkipolttimoide tilalle smd-ledei, ois kirkkaat ainaki. Joutuu varmaa vähä muokkailee tota kahvaa sitte..
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1365
                        • Tampere

                        On asentanut, kuten pari viestiä takaperin tokaisin. Ahdashan tuo kahva on, mutta kyllä sinne mahtuu kunhan löytää riittävän pienet ledit. Tarvii lisäksi etuvastuksen, jotta mittariston herja sammuu. En itsekään sähkötöiden päälle juuri mitään ymmärrä, mutta eipä tuo mitään tutkintoa vaatinut ja hyvin toimi.

                        Comment

                        • MRX
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 108
                          • -

                          Liekkö vikaa perässä tai kardaani rättinivelessä kun meinaa pienestä vauhdista vedättämää lähtiessä "nykiä"? Tuntuu ku pyörähtäs tyhjää välillä :think

                          Comment

                          • jonsered92
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 470
                            • JKL

                            Originally posted by protoni View Post
                            On asentanut, kuten pari viestiä takaperin tokaisin. Ahdashan tuo kahva on, mutta kyllä sinne mahtuu kunhan löytää riittävän pienet ledit. Tarvii lisäksi etuvastuksen, jotta mittariston herja sammuu. En itsekään sähkötöiden päälle juuri mitään ymmärrä, mutta eipä tuo mitään tutkintoa vaatinut ja hyvin toimi.
                            Mjoo semmoset putkipolttimo tyyppiset ledit mulla oli nytki mutta ne liitin ja kontakti pinnat on nii tohjona et aattelin jos sais sellaiset isommat ledimoduulit asennettua. Mitä on vähä uudemmis autoissa, 20 pikkuledii yhdes valos. Voi olla ettei mahdu mut vois kokeilla.
                            Nyt:e60 530xda herkuilla
                            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                            Comment

                            • Sansq
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 54
                              • Espoo/Lahti

                              Noh johan on nyt katsastuksen lähestyessä auto alkanut temppuilemaan eli uutta ongelmaa sen verran, ettei pissapoika toimi ollenkaan tuulilasille eikä takalasille. Ajovalonpesureille toimii yhden kerran kun autoon laittaa virrat päälle, jonka jälkeen nekään eivät toimi? :think Pyykijöiden rele vaihdettu jokin aika sitten uuteen ja pissapojan säiliö ollut tyhjänä melkein koko talven ajan johtuen jommankumman ajovalopesurin pienestä nesteen juomisesta muulloinkin kuin pesureita käytettäessä
                              Sulakkeet katsottu ja kaikki ok, mistä seuraavaksi?
                              E46 330d touring '03

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1365
                                • Tampere

                                Originally posted by jonsered92 View Post
                                Mjoo semmoset putkipolttimo tyyppiset ledit mulla oli nytki mutta ne liitin ja kontakti pinnat on nii tohjona et aattelin jos sais sellaiset isommat ledimoduulit asennettua. Mitä on vähä uudemmis autoissa, 20 pikkuledii yhdes valos. Voi olla ettei mahdu mut vois kokeilla.
                                Se levy ja johtimet oli itselläkin niin valmiit, että hain jotkut peräkärryn ledilamput ja kolvasin ne kontin sisällä missä oli vielä ehjää karvaa. Vanhasta kahvasta pois kaikki vanhat kannat yms. turhat himmelit.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎