Paisuntasäiliö halkesi 316i 1.8L E46:sesta. Korjaaja soitti, että pönttö vaihdettu ja nesteitä lisätty, mutta nestevarotusvalo ei sammu. Oli nollannut vikakooditkin. Oli antanut auton käydä puolituntia ja lämpömittari oli pysynyt puolessa välissä. Onko niin että moottorin pitää antaa jäähtyä ja sitten lisätä nesteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by toNmbbA View PostOmaa ongelmaa puskee.. :
Säädän lämpötilaksi vaikka 20 niin puhaltaa kuumaa niin pitkään ennenkuin säädän esim puoli astetta alaspäin. Ja siis toisinpäin tekee samaa että puhaltaa kylmää niin pitkään ennenkuin säätää taas sit puoli astetta ylöspäin. Tuntuu että ei osaisi itse säädellä sitä ollenkaan. Vesiventtiili jumittaa? Paneelissa vikaa?Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Entiiä kuuluuko tänne mut jos saisi nopean vastauksen.
Mul on windows 7 koneella ja INPA 5.0, omassa sigun autossa toimii hyvin mutta kaverin 2 litran dieselin moottoriohjausta ei halua tunnistaa. Muut moduulit avaa kyllä. Mikähä vika? e46 320d 1999, konetyyppi on vissii joku M47?
Edit: Kävin kokeilee ja ei anna millään mennä, antaa kuvan kaltaisen tekstin. Eli joku/jotkut tiedostot puuttuu? Kaikkiin muihin moduuleihin siis antaa mennä.
Edit2: Varmaa pitäs kirjoittaa toiselle topicille(myös)..
Eli toinen kuva, tossa kansiossa on noi tiedostot mitä ohjelma valittaa puuttuvan.. :think Ei tajua.Last edited by jonsered92; 27-03-2015, 21:12.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by quakes View PostSäädinpaneelin sisällä oleva ropelli/hyrrä ei pyöri, ja näin ollen ei ime matkustamosta ilmaa lämpötila-anturille. Avaa paneeli ja puhdista ropellin akseli.Last edited by toNmbbA; 28-03-2015, 16:18.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Olisiko kellään 330d:hen alipaineletkuja vaihtaneella antaa vinkkiä, että miten oikean puoleisen moottorin tukikumin letkun saa paikoilleen? Vielä en arvannut vanhaa irrottaa, kun näyttää varsin hankalalta paikalta. Vanha letku on valmista kauraa, niin kuin lähes kaikki muutkin oli. Vaihtoehtona on tietysti jättää vanhaa letkua 10 sentin pätkä ja laittaa jatkoliitin, mutta mieluummin vaihtaisi kokonaan uuden.
Kaikkiaan letkua menee kaikkien alipaineletkujen uusimiseksi n. 5 metriä, tiedoksi vaan, jos joku on tuohon hommaan ryhtymässä. Ja ehdottomasti kannattaa imusarja ottaa irti, muuten menee noitumiseksi. Ja yleensä puhutaan, että turbon ohjausletkut ovat kovimmalla, mutta omassani ne olivat parhaassa kunnossa. Ehkä ne olikin viimeimmäksi vaihdettu... Juuri tukikumien letkun lähtö jakotukissa oli irti poikki nipan juuresta. Ihmettelen, että en ole huomannut auton käytöksessä mitään eroa aikaisempaan. :thinkLast edited by huupi; 29-03-2015, 00:30.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostMinkäkokoista letkua menee?
Comment
-
-
Tarkoitus olisi laitella nelikutosen alusta tässä nyt kesää varten kuntoon. 370tkm taivallettu ja väljää tuntuisi olevan peräpäässä melkolailla.
Tuollainen setti oli ajatus tilailla ja laitella. Kysymys lähinnä kuuluu mitä puslien lisäksi olisi samalla vaivalla hyvä laittaa? Ja puuttuuko tuosta setistä jotain?
Varmaan samaan syssyyn hyvä laitella
-Jarrukilvet
-pyöränlaakerit
-vaihtaa perään tiivisteet kun tihkuu+öljyt
-osien siistimistä ja maalaamista. Varmaan hiekalla hyvä puhallella?Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostKysymys helmakotelon vedenpoistoreijistä, onko useampi kun 1 per puoli keskellä helmakoteloa? Ainakaan ei näy muita ilman helmamuovin irrotusta ja en jaksaisi turhaan irrottaa niitä koska ärsyttävät kiinnitysklipsut e46 coupe preface
Kellään tietoa?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
M47N suuttimien koodaus
Isompaa suutinta tuli vaihdettua bemariin, yritinkin niitä tuossa jo koodailla TIS:in ohjeen mukaan. Eli siis DIS:in kautta, mutta ei hyväksynyt uusista suuttimista koodeja. Ohjeen mukaan laitoin sitten 'nolla-arvon', auto kyllä pelaa oikeinkin hyvin.
Mitä on muut foorumilaiset mieltä, riittääkö tuo nollaus vai onko antaa parempia ohjeita? Jos en ihan väärässä oo niin säätää itsensä kun ajelee tarpeeksi?e39 M5 ahdettuna
Comment
-
Comment