Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    Uusi vika:

    M54b22 moottorilla.

    Jäähnesteen tasoanturin valo syttyi.
    uusi anturi paikalleen--> edelleen palaa.
    anturi mallia kuiva ilmeisesti,kun ei nestettä ei ainakaa sielä anturin kolossa ole :think

    Johtovikoja ollut?

    Vaihdoin kyllä paisarin autoon, mutta ei siinä kyllä johtoihin vauriota tullu. Enemmän epäilin anturin vaurioitumista,mutta ei.
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren

    Comment

    • IVIaster
      Newbiemmer
      • Mar 2015
      • 7
      • Espoo

      Vein tänään BMW:ni 316 (1.8l) Schmiedmannille kokonaishuoltoon ja sanoivat että jakopäänketju rallattaa käynnistäessä ja että se on vähän löysällä. Laittoivat ketjunvaihdon kustannusarvioksi 2300€. Autolla ajettu 125 tkm. Voiko olla niin rikki? Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa se ketjunkiristin josta muissa keskusteluissa on paljon puhuttu?

      Edit: No, pakotin heidät nyt vaihtamaan ensin sen.

      Edit: Nyt on kiristin vaihdettu. Kuulemma ketjua saa vielä nostettua centin irti hammaspyörästä.
      Last edited by IVIaster; 13-03-2015, 13:59.

      Comment

      • MRX
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 108
        • -

        Originally posted by JTMD View Post
        Satunnaisesti kun rundeja yli 4000 -> Moottorivikavalo syttyy ja sillä hetkellä alkaa täristämään. Vika saattaa poistua ja auto toimii taas ok. Kun starttaa uudestaan niin kaikki toimii normisti kunhan ei piiskaa. Kulutus kanssa Ok lukemissa tällöin.

        BOSH Testeri sanoo jotakuinkin näin:
        Sytytysaika sylinterissä 2 liian lyhyt.

        Noh... Puola vai tulppa? Saako puolan kunnosta mitään järkevää tulosta jos mittaa yleismittarilla ohmisesti?
        Itsellä saman olone vika mutta en vielä ole päässyt koodia lukee ni ei vois ees ristii vaihtaa puolaa jonku toise kanssa. Onko tähän tullut vielä selkoo?

        Comment

        • Mbi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 103
          • Mikkeli

          Onko kellään tietoa paljonko tuollaisen 320d -00 vakio ahtopaineet on?
          Nykyinen:
          Bmw 525, 93

          Ex e30 x1
          Ex e36 x4
          Ex e34 x2
          Ex e46 x1
          Ex e38 x1


          Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

          Comment

          • Jonimies
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 48
            • Vääksy

            Vaikuttaako muilla foorumilaisilla öljykorkin avaaminen käyntiin mitenkään? Itse yritän metsästää mahdollisesti imuvuotoja omastani, kun välillä käy tasan 700rpm tyhjäkäyntiä ja välillä saattaa itsestään nostaa tyhjäkäynnin 850:een (erityisesti pakkaskeleillä) ja käydä erittäin tasaisesti. Ei vikakoodeja. Välillä taas kaasu ikäänkuin hieman jää päälle liikkeelkelähdettäessä (1200rpm), eli tahtoo puskea +30km/h tyhjäkäynnillä erityisesti kylmillä ilmoilla. Tosiaan öljykorkin avaaminen ei omassa yksilössäni juuri vaikuta. Voiko imuvuotoja yrittää paikallistaa laskemalla paineilmaa imusarjaan ja kuunnella pihiseekö mistään? Tai mahdollisesti auton käydessä startpilottia konehuoneeseen ja seurata alkaako ottamaan jenkaa?
            320IA Touring //M-sport 2003

            Comment

            • huppu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 423
              • Rovaniemi

              E46 manuaalikepin ja pussin vaihtaminen

              Tuli postissa uusi kepin nuppi ja suojapussi. Onko millanen homma vaihtaa ja mitä tuossa pitäis ottaa huomioon ettei riko niitä suojapussin reunuksen kiinnikkeitä. Kuulin että kepissä on joko kierteet tai sitten nuppi lähtee painamalla. Näyttää nuppi siltä, ettei siinä ainakaan kierteitä ole.

              Löytyykö näiden vaihtamiseen ihan ohjetta jostain? :think
              BMW E46 318d 10/04

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1265
                • Kajjjaani

                Nuppi ainakin omasta lähti ihan lujasti vetäisemällä, varo ettei pamahda nuppi otsaan Pussin saat irti pussin reunaa jokapuolelta vaihdekeppiä päin liikuttamalla, on semmosilla pikku hampailla kiinni keskikonsolissa.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • Rrooppee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2015
                  • 119
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by IVIaster View Post
                  Vein tänään BMW:ni 316 (1.8l) Schmiedmannille kokonaishuoltoon ja sanoivat että jakopäänketju rallattaa käynnistäessä ja että se on vähän löysällä. Laittoivat ketjunvaihdon kustannusarvioksi 2300€. Autolla ajettu 125 tkm. Voiko olla niin rikki? Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa se ketjunkiristin josta muissa keskusteluissa on paljon puhuttu?

                  Edit: No, pakotin heidät nyt vaihtamaan ensin sen.

                  Edit: Nyt on kiristin vaihdettu. Kuulemma ketjua saa vielä nostettua centin irti hammaspyörästä.
                  Kyllä tuo varmaankin pitää paikkaansa kun tuo mitenkään erikoista ole. Ohan toi tosi harmillinen ja yleinen homma noissa neloskoneissa... Ja vielä se että kun viet johonkin marmorille tms. niin saat pulittaakkin korjauksesta aika paljon.
                  BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



                  EDELLISET

                  BMW F31 320d -13 ///M-sport
                  BMW F31 320d -14 sportline
                  BMW E46 330i -05 ///M-sport
                  BMW E46 328i -00
                  BMW E46 320i -02

                  Comment

                  • IVIaster
                    Newbiemmer
                    • Mar 2015
                    • 7
                    • Espoo

                    Originally posted by Rrooppee View Post
                    Kyllä tuo varmaankin pitää paikkaansa kun tuo mitenkään erikoista ole. Ohan toi tosi harmillinen ja yleinen homma noissa neloskoneissa... Ja vielä se että kun viet johonkin marmorille tms. niin saat pulittaakkin korjauksesta aika paljon.
                    Huolto olisi vaihtamassa kaikki muutkin komponentit johon ketju koskettaa, onko järkevää vai? Mikä tuollaisen ketjun venymisen aiheuttaa?

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      Insinöörien suunnitteluvirhe.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • Rrooppee
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 119
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by IVIaster View Post
                        Huolto olisi vaihtamassa kaikki muutkin komponentit johon ketju koskettaa, onko järkevää vai? Mikä tuollaisen ketjun venymisen aiheuttaa?
                        Voihan sinne toki pelkän ketjunkin vaihtaa ja ei olisi eka auto mihin on pelkkä ketju vaihdettu mutta kyllä se aina kannattais kaikki vaihtaa kun sitä ryhdytään tekemään.

                        Mutta sen takia sinne kannattaa vaihtaa kaikki laahaimet, kiristimet ja raattaat ym. koska kun ketju pääsee näissä venymään se rupee hakkaamaan laahaimia ja liukupintoja jotka taas sitten kuluu. Joskus on sellasiakin kuullut että ketju on päässyt hakkaamaan niin paljon liukupintaan että liukupinta lähtenyt öljynkiertoon ja sitämyötä tukkii öljypumpun ja silloin tulee halvimmaks ostaa koko kone

                        Ja tuosta ketjun venymisestä oon ite sitä mieltä että kokoajan kun rakennetaan uusia moottoreita niin kokoajan pitää saada kevyemmin ja halvemmin osat tehtyä. Oma mielipide on se että tiheyttämällä öljynvaihtoväliä esimerkiksi 10tkm. niin koneet kestäisivät paljon paremmin.

                        Se viellä piti mainita että tuossa uudessa jakopääsarjassahan tulee vähän erilaisempi kiristin. Siitä taas en tiedä onko mitään apua.
                        BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



                        EDELLISET

                        BMW F31 320d -13 ///M-sport
                        BMW F31 320d -14 sportline
                        BMW E46 330i -05 ///M-sport
                        BMW E46 328i -00
                        BMW E46 320i -02

                        Comment

                        • Terå
                          Newbiemmer
                          • Jan 2014
                          • 20
                          • Lahti, Päijät-Häme

                          Tuossa eilen ilta-ajelulla kuulu sedanin takaoikeasta sähköikkunasta kamala rusaus ja ikkuna jäi puoliväliin.
                          Moottori inahtaa vähän kun nappia painaa.
                          Eli sieltä meni vissiin muovihilut säpäleiksi (ei vissiin mikään harvinainen tapaus )

                          En löytänyt Suomesta tähän korjaussarjaa vaan pelkkiä kokonaisia hissi mekanismeja.
                          Alvadi.ee:ltä sais korjaussarjan 8€, mutta toimitusaika näytti niin pitkältä,
                          että ajattelin kysästä jos joku täällä tietäs saisko jostain nopeammin?
                          ___________________________

                          E91 330d xDrive -09 M-Sport
                          E30 325e -85

                          EX
                          E46 330i -01
                          E46 330i -00 M-sport 1
                          E36 318i -91
                          E39 528iA -98

                          sigpic

                          Comment

                          • Nikke-
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2014
                            • 101
                            • Toholampi

                            Kuinka madaltavat jouset on järkevää laittaa vielä M-sport iskareille? :think
                            Oisko 45/30mm vielä toimiva ratkasu :think
                            e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                            ex e36 325i Coupe -93

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              Kukaan koskaan ikinä vaihtanut AL xenonien sytytintä prefacen umpioon?

                              Mimmonen hommeli käytännössä?

                              Ongelma siis, ettei xenon oikeen tahdo syttyä yön tai pitkän seisotuksen jälkeen. Pienen ajelun jälkeen ja valot päälle pois taktiikalla lähtee tulille. Tosin nyt viikon seisonnan jälkeen enään ei sitäkään... Lämpimänä lähtee joko samantien tai muutaman sekunnin viiveellä verrattuna toiseen puoleen.
                              Ei oikein muuta mieleen tule kuin toi sytytin, toki jos jaksais vänkkää vaihtaisin vielä toimivan ballastin toiselle puolelle mut ei kiihota koko ajatus taas pätkän vertaa...

                              kenkkuilevan valon ballasti vaihettu (käytetty) tosin toiminut ainakin edellisessä autossa josta otettu. Osramin polttimot.
                              Last edited by amisqo; 15-03-2015, 17:13.
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • niko123
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 148
                                • Kesälahti

                                Originally posted by amisqo View Post
                                Kukaan koskaan ikinä vaihtanut AL xenonien sytytintä prefacen umpioon?

                                Mimmonen hommeli käytännössä?

                                Ongelma siis, ettei xenon oikeen tahdo syttyä yön tai pitkän seisotuksen jälkeen. Pienen ajelun jälkeen ja valot päälle pois taktiikalla lähtee tulille. Tosin nyt viikon seisonnan jälkeen enään ei sitäkään... Lämpimänä lähtee joko samantien tai muutaman sekunnin viiveellä verrattuna toiseen puoleen.
                                Ei oikein muuta mieleen tule kuin toi sytytin, toki jos jaksais vänkkää vaihtaisin vielä toimivan ballastin toiselle puolelle mut ei kiihota koko ajatus taas pätkän vertaa...

                                kenkkuilevan valon ballasti vaihettu (käytetty) tosin toiminut ainakin edellisessä autossa josta otettu. Osramin polttimot.
                                Umpio pitää irroittaa ja itse purin koko umpion että sain sytyttimen irti, voisi riittää pelkka lasin irroituskin. Oli juuri samanlaista vikaa ja vika ei ollut sytyttimessä vaan ballastissa. Ballastin voisi korjatakkin, sen sisältä olis muutama vastus palanut. Vaihdoin tilalle tarvike mallin ballastin/sytyttimen ja irroitin alkuperäiset, sen jälkeen hyvin toiminut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎