Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by Aaqee View Post
    Jäätyykö muilla touringin paksin avaus painike? En tiedä kerääkö sisäpuolelle kosteutta ja jäätyy vai onko kuminappi vain niin jämäkkä kylmänä mutta pakkasilla sitä saa painaa ihan tosissaan että aukeaa.
    Jäätyy, mutta on kyllä huonossa kunnossa muutenkin. Pinta siis rikki, en tiie vaikuttaako toimivuuteen.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 698
      • Tuusula

      16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
      Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Jondis View Post
        16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
        Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.
        Missä kohtaa tarkalleen on vuotoa? Pesurien teleskoopit ovat tyyppivika, eivät kuitenkaan ruiski lohkoon asti. Näkee parhaiten lätäköinä maassa. Pesurin molemmat moottorit voivat vuotaa ja sotkea pikkasen ympäristöä. Ajovalopesurin letku on pikaliittimellä kiinni, voi vuotaa o-renkaasta. EGR:n termostaatin vaihdon jälkeen vuoto on melko varmasti kiinni väärästä o-renkaan paikasta, se tulee termarin ensimmäiseen askelmaan, o-renkaan voi pujottaa alemmas jos pikkasen hätäsesti tunkee. EGR:ltä lähtevä lyhyt letkunpätkä alaspäin voi vuotaa. Alapäästään haljennut paisari voi ruiskia myös. Onko termostaatin runko ehjä?

        Jos on öljyä, onko huohottimen letku tukossa? Entä alipainepumpun ja lohkon välinen iso o-rengas (harvinaisempi)? Ahtoputkissa liikkuu pikkasen öljysumua ja leviää hätäisesti isolle alueella jos on vuotoa tai pikku halkeama. Kuuluuko vihellystä millään kierrosalueella? Ahtoputkien tiivisteet tuppaavat ajan kanssa vuotamaan. Venttiilikopan tiivistekin voi vuotaa mutta harvemmin.

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 698
          • Tuusula

          Märkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
          Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.
          Last edited by Jondis; 04-12-2016, 00:46.
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by Jondis View Post
            Märkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
            Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.
            Seiskan eli termarilta tulevan päävesiletkun kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia. O-rengas on termarin rungossa kiinni muovisella apukynnellä eli termarin vaihtamalla myös o-rengas vaihtuu.

            EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.

            Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.

            Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Siis se vuotava liitos on egr:än päässä(se v-bandin irvikuva), joten se ei ole tuota moskaa sinne sylkenyt. EGR:än nurkilla siis vain nokea, ei muuta moskaa.
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Originally posted by MNi View Post
                Seiskan eli termarilta tulevan päävesiletkun kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia. O-rengas on termarin rungossa kiinni muovisella apukynnellä eli termarin vaihtamalla myös o-rengas vaihtuu.

                EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.

                Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.

                Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.
                Oikea kuva on onkin tämä. Autossa ei olekkaan egr jäähdytintä ollenkaan. Eli tuosta siis osan 4 ja 7 liitos hieman tihkuu. Kummassa noista on tiiviste, eli kumpi täytyy uusia? Tiivistettä ei varmaan tietenkään erikseen saa.. Tuon liitoksen lisäksi ei muualle ollut pahemmin märkää ilmestynyt nyt putsauksen jälkeen. Kylmän puolen ahtoputki on kyllä kokomatkalta aika öljyisen näköinen, niin täytynee sekin vielä käyttää irti ja tarkastaa.
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • MAKELA
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 497
                  • Kymenlaakso

                  Onko jotain kikkaa millä 05 vuoden sedaniin saa kuskinoven ulkokahvan vaijerin vaihdettua? Käsi ei mahdu millään oven väliin, eikä tunnu millään työkalullakaan onnistumaan..?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by Jondis View Post
                    Oikea kuva on onkin tämä. Autossa ei olekkaan egr jäähdytintä ollenkaan. Eli tuosta siis osan 4 ja 7 liitos hieman tihkuu. Kummassa noista on tiiviste, eli kumpi täytyy uusia? Tiivistettä ei varmaan tietenkään erikseen saa.. Tuon liitoksen lisäksi ei muualle ollut pahemmin märkää ilmestynyt nyt putsauksen jälkeen. Kylmän puolen ahtoputki on kyllä kokomatkalta aika öljyisen näköinen, niin täytynee sekin vielä käyttää irti ja tarkastaa.
                    Osassa 7 on naaraspuoli ja siinä on todennäköisesti o-rengas nelosen urospuolta vasten. Nelosessa ei pitäisi olla yhtään o-rengasta näinollen kuvan perusteella.

                    Comment

                    • anttitorvinen
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 73
                      • Kuopio

                      Kun istuu takapenkillä oikealla puolella ja ajaa kupasta/töyssystä tuntuu kolahus perseen alla. Kuskin paikalta tuntuun kuin auton perä pomppisi.

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1838
                        • Karjaa

                        Raidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • Pekkude
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 404
                          • Muurla

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Raidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..
                          Outoa ettei tullut mukana, liekö unohtunut jossain pakkausvaiheessa nuo laittaa tai palautustuote jonka joku jo kerran avanut? Kyllä nuo on aina tullut joko raidetangon mukana jossa nuo on kiinni jo valmiina tai suojakumin mukana, oli kyseessä tarvike tai alkuperäinen osa:think Tähän hätään tuskin saa mistään, kun hyvä että ruokakaupatkaan on auki
                          E38 740i -95

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1838
                            • Karjaa

                            Juu no huomenna jos ois jostain saanu hakea niin olisi riittänyt. No pistin nyt vanhat suojakumit sitten kun olivat vielä ihan hyväkuntoiset reilun 100k ajettunakin.

                            Lemförderin pusseissa olivat uudet , Profiteilelta tulivat, jopa ne onnettomat orkkistyyliset kiristimet tulivat mukana, mutta ei noita päätypaloja..
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Sfight
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 34
                              • oulu,muhos

                              Hei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
                              Attached Files
                              Ostetaan 18 tuuman yli 5 puolaset vanteet (mielellään huulelliset) yhteyttä privalla

                              Comment

                              • 330Driver
                                BTCF Member
                                • Feb 2015
                                • 461
                                • Pori

                                Originally posted by Sfight View Post
                                Hei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
                                Itse en pelästyisi moisesta.
                                Onko jäähdytysneste ihan vielä värissään ettei ole öljyä seassa?
                                Yleensähän nämä johtuu siitä että on ajettu usein pikkumatkoja jolloin moottori ei ole kerennyt aina lämpeämään tarpeeksi ja siksi kerää tuollasta "mömmöä" korkkeihin. Jos vaikka pyöräyttää kunnon lenkin autolla niin että kone varmasti on lämmennyt ja katsoo sitten korkkia uudelleen!
                                E36 ///M3 evolution cabriolet
                                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                                E91 330D Käyttis
                                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                                Koodit/koodaukset PORI
                                ___________________________
                                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                                EX E46 330D Touring
                                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎