Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biiemviii
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 1
    • savo

    e46 330d probleema

    Autona -99 330d. Hei, onko kellään kokemusta tällaisesta, päästömittauksessa tuli huomattua, ei ota kunnolla kierroksia, talla pohjaan ja vajaa neljätonnia ottaa ja kauheeta rynkytystä ja yskimistä koneesta, sitten kun vähän "heijaa" kaasulla, ottaa aivan normaalisti täydet kierrokset. Sama näkyi olevan ajaessakin, talla pohjaan niin yskii, mutta jos hiljalleen kolmeen tonniin kiihdyttää ja sit urku auki niin lähtee, kulutusmittarista huomaa milloin voi ottaa täydet paukut irti, näyttää aluksi 20, eli täysin pohjassa, sitten kolmen tonnin paikkeilla laskee ja sen jälkeen jos painasee hanaa niin kulkee normaalisti. Voiko olla jotain ahto-ongelmia, ilmamassamittari vikaa tms? Vikakoodeja ei luettu vielä toistaiseksi..

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Originally posted by Jeba View Post
      Mitä osa numeroa mihin? Onko näissä pako ja imu nokalle omat anturit?
      Nii mikäs kone olikaan kysees? Mut kyl näihi on pako ja imupuolelle omat nokka-anturit. Jos haluat olla aivan varma minkä osan laitat niin realoem.com ja sinne runkonumeron seitsemän viimeistä merkkiä niin saat oikean auton valittua.

      Tässä esimerkki on 328:sen osaluettelo ja liirum laarum


      Tuolla osanumero #18 on imupuolen osa. Omaan autoon tilasin sen KL-varaosista tais olla noin 50e. Osa #5 on sit pakopuolen anturi.
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Erot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • Amigo
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 167
          • Turku

          Originally posted by Jondis View Post
          Erot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.
          Ei mitään mullistavaa eroa, vissiin jäykemmät alapallonivelet ja lisää camberia orkkiksiin verrattuna. Xenon-mallisissa tulee reikä niiden korkeussäätöä varten, ei muuta eroa.
          E46 328ci

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            Eli käytännössä voi ostaa ihan perusmallit ja porailla vaan reiän xenonin säätötankoa varten?
            Edit: ja normimalleihin pystyy ilmeisesti alapallot myös vaihtamaan erikseen?
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • jondeh
              Newbiemmer
              • Dec 2016
              • 1
              • Lahti

              BMW e46 takalasi aukeilee itsekseen

              Elikkäs omassa `02 vuoden touring e46:ssa takalasin aukeilu alkoi varmaan yli vuosi sitten. Välillä aukeilu hävisi moneksi kuukaudeksi, kunnes palasi. Monelle varmaan tuttu ongelma, kun yhdessä välissä googletin keskusteluja muilta sivustoilta. Keskustelujen perusteella vaihdoin mikrokytkimen uuteen. Heti vaihdon jälkeen luukku ei edelleenkään auennut mikrokytkimestä, vain avaimen kaukosäädöstä. Niin ja tietenkin "automaattisesti" ajon aikana lukuisia kertoja. Eli mikrokytkimen vaihdolla ei mitään vaikutusta tässä tapauksessa.

              Asia on jäänyt hoitamatta nyt pitkän aikaa kunnes tässä vasta kävin kysäisee erään korjaamon pitäjältä apuja ongelmaan. Sanoi että voisi olla johdoissa vikaa. Onko näin ja millanen homma olis vaihtaa johdotukset takalasin luukkuun?

              Comment

              • katiska
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 102
                • Kemi

                Potilaana sama e46 320ci minkä kanssa edellisellä sivuilla pähkäilin abs ym valojen kanssa. Viaksi löyty vuotava jarruputki ja ilmaa järjestelmässä. Ne korjattu ja valot pysyny pois. Nyt vaan ongelmana edelleen vikakoodi fuel trim ja tänään näytti lisäksi misfire 2, misfire 3, misfire 4, misfire 5, misfire 6 ja multiple misfire ja yleensä kun nuita vikakoodeja antaa niin tyhjänkäynnillä huomaa pientä auton hytkymistä. Välistä satunnaisesti myös risteykseen tultaessa humpaa hetken kierroksia kunnes tasottuu. Tuota humpaamista ei tee läheskään aina mutta välillä.

                Sen verran kokeilin että suuttimien suojamuovin alle ykkösen suuttimen kohdille kun suihkutti brake cleaneria auton käydessä niin käynti muuttui hetkeksi aina suihkautettua. Eli jos siellä nyt suutin vuotaa niin antaako siitä nuita vikakoodeja? Saako esim marmoritiskiltä suuttimiin erikseen pelkät uudet o-renkaat?
                Nyt:
                -Bmw e46 320ci -00

                Ex:
                -Bmw e36 328 -95
                -Bmw e30 316 -88

                Comment

                • jonsered92
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 470
                  • JKL

                  Eiköhän siellä vuoda perus haitariletku maffin jälkeen tai jokin siihen liittyvistä letkuista. Tai sitten imusarjan takana olevat kumitulpat. Haulla tai googlesta löytyy kyllä juttua vaikka kuinka.
                  Nyt:e60 530xda herkuilla
                  ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                  Comment

                  • katiska
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 102
                    • Kemi

                    Joo just lueskelinki että ilmeisesti näissä on joku kumitulppa vuotanu imusarjan takana ja tuota haitariletkuakin oli ehdoteltu joten taidampa itekkin niistä lähtiä etsimään vikaa.
                    Nyt:
                    -Bmw e46 320ci -00

                    Ex:
                    -Bmw e36 328 -95
                    -Bmw e30 316 -88

                    Comment

                    • Amigo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 167
                      • Turku

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Eli käytännössä voi ostaa ihan perusmallit ja porailla vaan reiän xenonin säätötankoa varten?
                      Toki voi näin tehdä.

                      Edit: ja normimalleihin pystyy ilmeisesti alapallot myös vaihtamaan erikseen?
                      Käytännössä vain Meylen valmistamiin tukivarsiin voi vaihtaa alapallot kotikonstein, tai alkuperäisiin se on ainakin niin vaikeaa että yleensä on paras vain vaihtaa koko varret.
                      E46 328ci

                      Comment

                      • katiska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 102
                        • Kemi

                        Näissä e46 ilmeisesti myös nuo disat aiheuttanu imuvuotoja? Ajattelin senkin tarkistaa mutta olikos jotain eroa m52/m54 disoissa? Itellä kun tuo auto 2 litrainen eli siis m52? Mutta esim kl varaosa myy vain m54 disa korjaus sarjaa joten passaako tuo korjaus sarja silti molempiin?
                        Nyt:
                        -Bmw e46 320ci -00

                        Ex:
                        -Bmw e36 328 -95
                        -Bmw e30 316 -88

                        Comment

                        • Latvis
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 8
                          • Pyhtää

                          Originally posted by jondeh View Post
                          Elikkäs omassa `02 vuoden touring e46:ssa takalasin aukeilu alkoi varmaan yli vuosi sitten. Välillä aukeilu hävisi moneksi kuukaudeksi, kunnes palasi. Monelle varmaan tuttu ongelma, kun yhdessä välissä googletin keskusteluja muilta sivustoilta. Keskustelujen perusteella vaihdoin mikrokytkimen uuteen. Heti vaihdon jälkeen luukku ei edelleenkään auennut mikrokytkimestä, vain avaimen kaukosäädöstä. Niin ja tietenkin "automaattisesti" ajon aikana lukuisia kertoja. Eli mikrokytkimen vaihdolla ei mitään vaikutusta tässä tapauksessa.

                          Asia on jäänyt hoitamatta nyt pitkän aikaa kunnes tässä vasta kävin kysäisee erään korjaamon pitäjältä apuja ongelmaan. Sanoi että voisi olla johdoissa vikaa. Onko näin ja millanen homma olis vaihtaa johdotukset takalasin luukkuun?
                          Takaluukun johtoja poikki siitä kumiletkun sisältä. Schmiedmannilta löytyy korjaussarjat, jotka kestää pitempään kuin tavallinen pvc-eristeinen johto koska ovat silikonieristeellä:
                          Schmiedmann harness repair set for the trunk lid L.-side 350MM, 5-cored, fast and easy repair SCM2016046-1T - Sopii malleihin: E46


                          sekä:
                          Schmiedmann harness repair set for the trunk lid R.-side 950MM, 28-cored, fast and easy repair SCM2016046-2TN - Sopii malleihin: E46


                          Itselle tilasin varmuuden vuoksi molemmille puolille, odottaa tosin vielä asennusmotivaatiota. Mikrokytkin ei toimi mullakaan, sekä lisäjarruvalo ja oikea rekisterikilven valo on myös pimeenä.

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            Professional cd-soitin harman&kardon paketilla. Pienellä volyymilla yli korostaa bassoja (niinkuin olis joku jbl kontissa mistä on väännetty gainit maksille ja kaikki mahdolliset loudit päälle) ja siitä kun alkaa nostamaan volyymia niin tulee hetikohta vastaan selvä raja missä bassot vaimenee tuntuvasti ja kuulostaa taas normaalilta. Ei kait tuo ole tarkoitus olla tuommoinen että se korostaa noita bassoja hiljaisella volyymilla vai mikä piru tuon tekee?
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10945
                              • Joensuu

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Erot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.
                              Jos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla. Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Jos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla. Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.


                                Kompromisseja joutuu välillä tekemään pakon edessä, mutta pitää muistaa miksi halusit alunperin ostaa BMW:n?
                                Koska se on hienompi ja parempi kuin halvemmat?
                                Se lakkaa nopeasti olemasta parempi, jos korjaat kaiken aina halvimmalla mahdollisella tavalla.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎