Originally posted by Aaqee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View Post16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.
Jos on öljyä, onko huohottimen letku tukossa? Entä alipainepumpun ja lohkon välinen iso o-rengas (harvinaisempi)? Ahtoputkissa liikkuu pikkasen öljysumua ja leviää hätäisesti isolle alueella jos on vuotoa tai pikku halkeama. Kuuluuko vihellystä millään kierrosalueella? Ahtoputkien tiivisteet tuppaavat ajan kanssa vuotamaan. Venttiilikopan tiivistekin voi vuotaa mutta harvemmin.
Comment
-
-
Märkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.Last edited by Jondis; 04-12-2016, 00:46.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostMärkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.
EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.
Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.
Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.
Comment
-
-
Siis se vuotava liitos on egr:än päässä(se v-bandin irvikuva), joten se ei ole tuota moskaa sinne sylkenyt. EGR:än nurkilla siis vain nokea, ei muuta moskaa.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostSeiskan eli termarilta tulevan päävesiletkun kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia. O-rengas on termarin rungossa kiinni muovisella apukynnellä eli termarin vaihtamalla myös o-rengas vaihtuu.
EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.
Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.
Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostOikea kuva on onkin tämä. Autossa ei olekkaan egr jäähdytintä ollenkaan. Eli tuosta siis osan 4 ja 7 liitos hieman tihkuu. Kummassa noista on tiiviste, eli kumpi täytyy uusia? Tiivistettä ei varmaan tietenkään erikseen saa.. Tuon liitoksen lisäksi ei muualle ollut pahemmin märkää ilmestynyt nyt putsauksen jälkeen. Kylmän puolen ahtoputki on kyllä kokomatkalta aika öljyisen näköinen, niin täytynee sekin vielä käyttää irti ja tarkastaa.
Comment
-
-
Raidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostRaidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..E38 740i -95
Comment
-
-
Juu no huomenna jos ois jostain saanu hakea niin olisi riittänyt. No pistin nyt vanhat suojakumit sitten kun olivat vielä ihan hyväkuntoiset reilun 100k ajettunakin.
Lemförderin pusseissa olivat uudet , Profiteilelta tulivat, jopa ne onnettomat orkkistyyliset kiristimet tulivat mukana, mutta ei noita päätypaloja..E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Sfight View PostHei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
Onko jäähdytysneste ihan vielä värissään ettei ole öljyä seassa?
Yleensähän nämä johtuu siitä että on ajettu usein pikkumatkoja jolloin moottori ei ole kerennyt aina lämpeämään tarpeeksi ja siksi kerää tuollasta "mömmöä" korkkeihin. Jos vaikka pyöräyttää kunnon lenkin autolla niin että kone varmasti on lämmennyt ja katsoo sitten korkkia uudelleen!E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
Comment