Originally posted by Sfight
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Onkos jengi ostellut noita lasikuituisia tai hiilikuituisia CSL kontin luukkuja näihin? Lähinnä näyttäisi tuota AutoR tekelettä olevan saatavilla helpoiten, niin että mitenkäs istuu vai istuuko mitenkään?
Hiilariin meinaa kallistua, mut ei viitsisi maksaa itseään kipeäksi minne sattuu harottavasta paskasta.. :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Njahas. Piti eilen vaihtaa nopeesti jäähdytin-nesteet kun valo palanut taulussa muutaman päivän. Eli nesteet ollu vähissä, mutta valo sammunut kun hetken ajanut.
korkki auki ja ilmausruuvi auki, ja paisarin pohjasta (vai syylärin pohjassa missälie) tulppa auki.. Tuli ehkä desi nestettä sieltä
laitoin kuumaa vettä niin paljon kuin meni paisariin ja kone käyntiin.
ei tullut vieläkään mitään.
sitten ohuella tikulla sörkin sinne tulpan koloon ja johan alkoi tavaraa tulla. Roskaa moskaa edessä?
lorottelin niin paljon kuin tuli nestettä, kaadoin vielä kastelukannullisen vettä järjestelmän läpi ja odottelin että nekin sieltä ulos tuli.
Sitten aloin laittamaan uutta nestettä sisään, niin eihän sinne mennyt kuin ehkä 2litraa tavaraa :think Pois valutettua määrää en ossaa sanoa kun meni sellaiseen jäätävän isoon laakeaan astiaan ja tuli kaadettua sitten suoraan isoon tynnyriin..
pidin autoa käynnissä ja ilmausruuvi oli auki, lämmöt täysillä ym. ylävesiletkusta suihkusi jatkuvasti vettä paisariin eli nesteet ainakin kiertää koneessa?
No tässä vaiheessa oli jo kiire päästä liikenteeseen joten otin vettä ja loput nesteet kyytiin ja lähdin ajelemaan. lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit.
Mikäs tuossa nyt olis vialla? Tosiaan kiire alkoi painaa niskaan niin en kerennyt enempää eilen tapella, mutta jäi mietityttämään että onko tuo järjestelmä nyt jostain tukossa (syyläri?), jäässä se tuskin on koska olin ajanut n.70-80km ennen kuin aloin vaihtamaan nesteitä.
Onko syylärin irroitus millainen homma? 320d siis kyseessä.
Jotain muuta mikä voisi olla vialla?
Tosiaan ennen operaatiotakin kone lämpenee normilämpöön ja puhalsi sisälle kyllä lämmintä.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
E46 facelift 9/03. Isolla navilla ja S676A Hifi speaker system. Löin takaluukun "soittimen" johtosarjaan iso adaperin ja perus pioneerin kiinni kokeillakseni, että toimiiko tuossa normi soitin. Soitin lähti kyllä päälle ja kaikki muuten pelitti, mutta ääntä ei tullut ulos. Eli onko tuossa nyt joku kikka kutonen miten saisi tarvikesoittimen pelittämään, vai pitäskö tässä vetää uudelta soittimelta kaikki kaiutin piuhat uusiksi? Jostain luin, että ei tarvis kuin laittaa iso adapteri sinne konttiin ja jatkaa johdot sitten keulille.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Saako näihin retrofitattua REST toimintoa? Vm. 01 M3 ja ja automaaginen yksialueilmastointi.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Post"lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit."
"Mikäs tuossa nyt olis vialla?"
Niin, mikähän...
Jos ei mitään järkevää sanottavaa nii miksi nähdä vaivaa vastata..?- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View PostNjahas. Piti eilen vaihtaa nopeesti jäähdytin-nesteet kun valo palanut taulussa muutaman päivän. Eli nesteet ollu vähissä, mutta valo sammunut kun hetken ajanut.
korkki auki ja ilmausruuvi auki, ja paisarin pohjasta (vai syylärin pohjassa missälie) tulppa auki.. Tuli ehkä desi nestettä sieltä
<clip>
Sitten aloin laittamaan uutta nestettä sisään, niin eihän sinne mennyt kuin ehkä 2litraa tavaraa :think Pois valutettua määrää en ossaa sanoa kun meni sellaiseen jäätävän isoon laakeaan astiaan ja tuli kaadettua sitten suoraan isoon tynnyriin..
<clip>
No tässä vaiheessa oli jo kiire päästä liikenteeseen joten otin vettä ja loput nesteet kyytiin ja lähdin ajelemaan. lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit.
<clip>
Mikäs tuossa nyt olis vialla? Tosiaan kiire alkoi painaa niskaan niin en kerennyt enempää eilen tapella, mutta jäi mietityttämään että onko tuo järjestelmä nyt jostain tukossa (syyläri?), jäässä se tuskin on koska olin ajanut n.70-80km ennen kuin aloin vaihtamaan nesteitä.
<clip>
Katso virallinen ohje: KLIK - jos siis on M47TU. Pari sivua eteenpäin on myös ilmausohje.
E46 ja M47 tai M47TU ei kerro jäähdytysnesteen määrää, mutta veikkaisin jotain 8,0...8,5 litran väliltä lämppärin kenno mukaan lukien.
Comment
-
-
Alkoi 330d oikuttelemaan, välillä tuntuu että vetää ihan normaalisti ja silloin ahtaakin 1-1,1bar, välillä tekee jo 100-110kmh kiihdytys tiukkaa. Tällöin kulutusmittari ei nouse kuin vähän yli 10l ja ahtaa vain 0,5bar. Vika ilmeni termarin ja ahtimen säiliön ja alipainelähdön välisen uusimisen jälkeen. Antaa myös vikakoodia egr insufficient flow ja moottorin vikavalo palaa. Kysymys kuuluukin, että mihin kaikkialle siitä imusarjan alla olevasta alipainelähdöstä(4paikkaa) kuuluu mennä letkuja? Ahtimelle, imusarjan läppien kellolle ja egr:lle ainakin, mutta mikä on neljäs? Kaksi letkua oli jo aivan hauraita ja toinen niistä oli irti tuosta lähdöstä silloin, kun toimi. Nyt kaikki letkut on kiinni. Sitten neljäs letku oli jotain läpinäkyvää aftermarket tavaraa, josta ei tietoa mihin menee. Epäilen että nuo kaksi haurasta menee egr:lle ja läppien ohjaukseen, läpät tosin on poistettu mutta en tiedä onko kello vielä paikallaan. Autocomin testerillä en jostain syystä päässyt moottorinohjaukseen sisään, vaikka muualle pääsi.. Eli onko jotain perus juttuja mitä näistä hajoaa aiheuttaen tälläisiä oireita, vai voiko homma olla kiinni noista kahdesta alipaineletkusta? Auto siis facelift m57n koneella ja 220tkm ajettu.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Melko varmasti alipainelinjassa on vuotoa jostain.
Imusarjan läppien lähdön voi tulpata heti niin voi sulkea pois sen vuodon. Muiden tulppaaminen on vähän kinkkisempää, en esimerkiksi tiedä kestävätkö tukikumit kuinka pitkään tyhjäkäyntiä ilman alipainetta. Varmaan testin ajan kestävät.
Alipainepumppu, jakotukki ja jarrutehostimen putkitus: KLIK.
EGR-venttiilin ohjaus: KLIK.
Turbon ohjaus: KLIK.
Imusarjan läppien ohjaus: KLIK.
Moottorin tukikumien ohjaus: KLIK.
M57N:lle ei löydy vastaavaa dokumenttia, todennäköisesti M57:n data pätee myös tähän, eli jakotukissa pisin tappi on tarkoitettu tukikumien ohjaukseen, siinä on isompi reikä pohjassa kuin muissa, sivu 50 täältä: KLIK.
Comment
-
-
Noniin, kiitoksia tästä. Selvisi se neljäskin muuttuja. Täytyy vielä vaihtaa loputkin turbon letkut ja egr letkut, oletan tuon mystisen läpinäkyvän letkun menevän tukikumeille ja se vaikutti kohtuu tuoreelta niin siinä tuskin vikaa. Aiheuttaako läppien kellolta alipaineen poistaminen mitään dilemmaa moottorinohjaukseen? Ettei vetäse vikatilaan tms. Egr:kin lentää mäjelle kunhan kuriiri tuo uuden ahtoputken lähdön imusarjaan. Täytyy vielä koittaa, jos pääsisi tuonne dde:hen jollain laitteella sisään niin saisi livedataa luettua tarkemmin kuin tuolla kännykän torquella.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Läpät on kyllä itsessään poistettu, kello vaan näköjään jätetty paikalleen:think
Edit: voiko myös tuon läppien alipainetta ohjaavan sähköventtiilin heivata mäjelle?MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostE46 facelift 9/03. Isolla navilla ja S676A Hifi speaker system. Löin takaluukun "soittimen" johtosarjaan iso adaperin ja perus pioneerin kiinni kokeillakseni, että toimiiko tuossa normi soitin. Soitin lähti kyllä päälle ja kaikki muuten pelitti, mutta ääntä ei tullut ulos. Eli onko tuossa nyt joku kikka kutonen miten saisi tarvikesoittimen pelittämään, vai pitäskö tässä vetää uudelta soittimelta kaikki kaiutin piuhat uusiksi? Jostain luin, että ei tarvis kuin laittaa iso adapteri sinne konttiin ja jatkaa johdot sitten keulille.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment