E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Lebleb123 View Post
    Kyseessä e46 vm.2003 318i

    Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
    Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
    Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

    Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
    Laittaisin kyllä kuparinikkeliä alkuperäisen sijaan. Paljon mukavampaa tuo kuparinikkeli taivutella. Teräsputkea on työläämpi taivuttaa, kuparinikkeliä taivuttaa vaikka käsin, jos ei tiukkoja mutkia tarvitse tehdä. Teettääminen onnistuu varaosaliikkeissä tai sitten itse. Putkea ja liittimiä saa varaosaliikkeistä. Osti sitten alkuperäisen tai laittaa tuota kuparinikkeliä, niin se pitää taivutella autoon sopivaksi.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Mistähän saisi angel eyeseille herätteen että syttyisi samaan aikaan sisävalojen kanssa? Kyseessä 316i 2004 karvalakki, jossa ei ole jalkatilavaloja.

    Leave a comment:


  • Juhni
    replied
    Originally posted by Juhni View Post
    Kyl ajotustyökalut löytyy, tarviiko jtn muuta? Se valvetronikki vaa epäilyttää
    Tähän kaipais viel tietoa joltain?

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Originally posted by Lebleb123 View Post
    Eli kysyinen putki joka vuotaa on n.10cm enne liitosta takarenkaan jousen takana, joka jatkuu apukuskin puolelle. Eli onko sitä liitosta enne toista liitosta missä kohi? Vai jatkuuko se konehuoneesee asti? :/
    jatkuu konehuoneeseen.

    Leave a comment:


  • Lebleb123
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    Kannattaa kattoa mikä siellä vuotaa, kun vasemman takapyörän putki on yhtenäinen, kun apukuskin puoli on liitoksella kuskinpuolen takarenkaan jousen kohdilla.

    Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.

    Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.

    Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
    Toivottavasti tästä on jotain apua.
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...rake_pipe_dsc/
    Eli kysyinen putki joka vuotaa on n.10cm enne liitosta takarenkaan jousen takana, joka jatkuu apukuskin puolelle. Eli onko sitä liitosta enne toista liitosta missä kohi? Vai jatkuuko se konehuoneesee asti? :/

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Originally posted by Lebleb123 View Post
    Kyseessä e46 vm.2003 318i

    Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
    Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
    Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

    Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
    Kannattaa kattoa mikä siellä vuotaa, kun vasemman takapyörän putki on yhtenäinen, kun apukuskin puoli on liitoksella kuskinpuolen takarenkaan jousen kohdilla.

    Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.

    Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.

    Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
    Toivottavasti tästä on jotain apua.

    Leave a comment:


  • Lebleb123
    replied
    Kyseessä e46 vm.2003 318i

    Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
    Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
    Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

    Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs

    Leave a comment:


  • Juhni
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ilman ajoitustyökaluja en yrittäisi kasata.
    Kyl ajotustyökalut löytyy, tarviiko jtn muuta? Se valvetronikki vaa epäilyttää

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Juhni View Post
    Tarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:think
    Ilman ajoitustyökaluja en yrittäisi kasata.

    Leave a comment:


  • Juhni
    replied
    Tarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Ei mitään sittenkään.
    Last edited by Skarpa; 25-01-2017, 05:11.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Muistaakseni siinä kuitissa oli jopa eritelty mitä oli laitettu ja sellanen muistikuva oli että kaikki olis laitettu :think

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    En ole kyllä tarkistanut mutta tuskin tässä taloustilanteessa millään pajalla on varaa tehdä hommia päin persettä tai kirjotella kuitteja tekemättömistä töistä:think Täytyy varmaan ne vielä varmuudeksi kattoa. Mukkulan autohuollossa lahessa oli edellinen homman teettänyt.
    Jaa se oli ihan pajalta se kuitti. Aattelin että itsetehty ja ostokuitti. No kannattaahan se puslien kunto tarkistaa joka tapauksessa. Tai onko joku pusla vaihdettu, muttei kaikkia ja välys säilynyt. (itsellä tämä remontti nyt vklp edessä, niin jonkin verran taustatyötä tehnyt)

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    ootko varma että ne puslat on asennettu oikein? Tai ylipäätänsä vaihdettu, vaikka kuitti siitä löytyykin.
    En ole kyllä tarkistanut mutta tuskin tässä taloustilanteessa millään pajalla on varaa tehdä hommia päin persettä tai kirjotella kuitteja tekemättömistä töistä:think Täytyy varmaan ne vielä varmuudeksi kattoa. Mukkulan autohuollossa lahessa oli edellinen homman teettänyt.

    Leave a comment:


  • jude
    replied
    takapuskuri

    hei, itsellä tuollainen 04vm sport e46 sedan niin ajattelin vaihtaa takapuskuria kun entinen saanut pienen kolhun, niin olen katsonut tälläistä puskuria mutta en tiedä että meneekö suoraan paikoilleen vanhan tilalle?

    http://www.tuningkauppa.com/BMW-E46-...ok-takapuskuri

    jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin ainakin facelift takapuskurin kiinnikkeet eli nämä:

    http://www.tuningkauppa.com/epages/t...ectID=40552482

    ilmeisesti m-sport 1 korisarja tällähetkellä kiinni.

    Kiitos jo etukäteen vastauksista

    Leave a comment:

Working...
X