E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne30
    replied
    Originally posted by Miroreijo View Post
    Tietääkö joku noista peruutus tutkista jotain, pakin ku laittaa päälle pitää aina ekalla kerralla 10sek piippauksen ja se on siinä mitään muuta ei tapahdu, antureita oon kuunnellu että onko joku rikki mutta mistään anturista ei kuulu mitää joten missä vika, vai kannattaako vaan mennävikakoodin lukuun. Potilaana e46 320d touring -04
    Foorumilta kysyt joltain vikakoodien lukua, inpalla näkee jokaisen anturin erikseen näyttääkö etäisyystietoa. Ne mitkä ei näytä etäisyyttä, vaihtoon.
    Sen jälkeen parkkitutkajärjestelmä alkaa taas toimia.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Tietääkö joku noista peruutus tutkista jotain, pakin ku laittaa päälle pitää aina ekalla kerralla 10sek piippauksen ja se on siinä mitään muuta ei tapahdu, antureita oon kuunnellu että onko joku rikki mutta mistään anturista ei kuulu mitää joten missä vika, vai kannattaako vaan mennävikakoodin lukuun. Potilaana e46 320d touring -04

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Onko kellään tietoa bensawebaston sielunelämästä? Lähtee päälle ihan napista, mutta hiljenee vaihtelevan ajan päästä(minuutti/pari). Valo ja aika kuitenkin näkyy siinä säätimessä. Edellisessä dieselissä se piti semmoista ;huminaa" käynnissä ollessaan mutta tämä ei ainakaan sellaista ala pitämään. Jos joku siis tietäisi mistä voisi lähteä etsimään vikaa, niin se olisi mukavaa?

    Sitte toinen asia. Kaverilla on kans e46 ja koneena m43b19. Siihen on hetki sitten vaihdeltu syyläri(vuodon takia) ja vesipumppu(nosti lämpöä). Nyt ei nostele lämpöjä ja nesteetkin pysyy tallessa. Ongelmana on seuraava: lämmöt nousee normaaliin vain tyhjäkäynnillä, mutta silloinkaan ei puhalla lämmintä sisälle. Ajossa lämmöt alkaa laskemaan, mutta sisälle tulee vähän haaleaa ilmaa. Ensimmäisen kerran oireili näin joskus kuukausi sitten ja heitettiin pahvi syylärin eteen. Ehkä viikon ajan pysyi lämmöt ajaessakin ylhäällä ja hyttiinkin tuli kuumaa ilmaa. Nykyään edes näillä nollakeleillä tai pienellä plussallakaan ei toimi niinkuin pitäisi vaan tuolla tavalla miten yllä kerroin. Pahvi ei oo karannut mihinkään.
    Termostaattiko sieltä on menny vai mikä voisi olla?

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Ongelma potilaana 328i sedan ja sen keskuslukitus. Eli vikana seuraava: ovet lukkoon normaalisti avaimesta kaukolukituksella. Sitten kun koittaa avata ovet avaimesta niin valot vain syttyvät sisälle mutta ovet eivät aukea... Jokin naksahdus kuuluu korista mutta ovet eivät tosiaan aukea. Rumppaamalla ovet lukkoon ja auki ovet avautuvat satunnaisesti. Sama vika keskuslukituksen kanssa toistuu kun sisältä painaa ovet lukkoon ja sen jälkeen auki niin ei nupit nouse ovista ylös, sama naksahdus kuuluu korista jostain.. Missä mahtaisi olla vikaa ja mistä lähteä selvittämään :think

    Leave a comment:


  • tobbii
    replied
    330d 2001 m57

    Mitä kaikkia tiivisteitä sun muita tarvii/kannattaa vaihtaa pakosarjan tiivisteiden vaihdon yhteydessä ? Ja mahtaisko Loimaan lähettyviltä löytyä joku joka tommosen homman ois vaikka jo joskus tehny ni kävis vähä näppärämmin ku iteltä..

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Taas ois ongelmia misfire vikakoodin kanssa. Eli autona 320ci ja noin kuukausi sitten auto välistä anto misfire koodia ja syyksi löytyi suuttimien vierestä kulkeva letku joka viillon takia aiheutti imuvuodon. Sen korjailin ja auto toimi pirun hyvin pitkän aikaa kunnes nyt lähiaikoina alkanut tekeen välistä niin että jonkun aikaa kun seisoo tyhjänkäynnillä niin yhtäkkiä alkaa käymään huonommin ja vikakoodit kun lukee niin joka pytylle näyttää misfireä. Vikakoodit kun nollaa ja käynnistää auton uusiksi ni taas toimii ja vika saattaa pysyä pois monta päivää kun taas yhtäkkiä esim. liikennevaloissa ollessa alkaa käymää huonommin ja taas on joka pytyllä misfire koodi. Mistähän nyt lähtis vikaa etsimään?:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Edellä mainittujen lisäksi katsoisin vielä suuttimien korjausarvot ja live-datasta siirto ja rail -paineet.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by Rel1990 View Post
    Koneena M57N ja ongelmana satunnaiset käynnistymisongelmat. Tästä lueskelin jo muita topikkeja ja niissä annettiin mahdollisiksi syiksi erilaisia tunnistimia, suuttimet, rele...

    Pumpun rele tarkastettu pintapuolisesti ja oli ok, silti vaihdoin sen toiseen mutta tällä ei ollut vaikutusta asiaan. Minkälainen homma on vaihtaa nokan asentotunnistin? Onko hankala paikka?
    Tällä lähtisin liikkeelle. Vikakoodit ja ohivuototesti

    Leave a comment:


  • Rel1990
    replied
    Koneena M57N ja ongelmana satunnaiset käynnistymisongelmat. Tästä lueskelin jo muita topikkeja ja niissä annettiin mahdollisiksi syiksi erilaisia tunnistimia, suuttimet, rele...

    Pumpun rele tarkastettu pintapuolisesti ja oli ok, silti vaihdoin sen toiseen mutta tällä ei ollut vaikutusta asiaan. Minkälainen homma on vaihtaa nokan asentotunnistin? Onko hankala paikka?

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Älä väännä, vaan riittävän pitkällä avaimella (mieluummin oikean kokoinen kiintoavain kuin jakoavain, vaikka koko oli kyllä muistaakseni joku harvinaisempi) ja kumautat sitä avainta venäläisellä tarkkuustyökalulla (ts. painavalla pajavasaralla tms.). Hyvin lähti tuolla metodilla mulla molemmilta puolilta aukeamaan.

    Edit. Ja älä laita uuteen lukitetta jotta sen saa joskus vielä aukikin, kyllä se siellä pysyy ilman että tarvitsee apinan raivolla vääntää kiinni.
    Kiitän neuvosta, Näillä ohjeilla irtosi.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Semmoista kyselisin, että miten tuommoisesta e46:sta(-98) saa etupuskurin irti? Joku vanha topikki löytyis, missä kerrottiin että kiinnikkeita/pultteja on molemmissa alakulmissa, sisälokareissa ja kilven luona. Tuo nykyinen m-sport puskuri on vähän heikossa hapessa edellisen omistajan toimesta ja esim noita alakulmia ei puskurissa ole ollenkaan. Ainoastaan kuskinpuolella on sisäloksussa pultit. Apparin puolelta kun koittaa nykästä puskuria, niin liikkuu joitain senttejä, mutta sitten stoppaa. Näyttää siltä kuin se tukirunko liikkuisi myös apparin puolelta. Kuskin puolelta ei liiku mihinkään suuntaan. Mistähän tuo siis mahtaa olla vielä kiinni? Meneekö tuon m-sportin tilalle orkkispuskuri ongelmitta vai täytyykö jotain uusia kiinnikkeitä hakea?
    Käykö coupen etupuskuri sedaniin?
    Coupen puskurissa ei ole listoja, sedanin puskurissa taas on.
    Puskuri lähtee irti kun irrotat 2kpl torx pultteja, jotka sijaitsee puskurin molemmin puolin keskiverkon reunoilla.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Älä väännä, vaan riittävän pitkällä avaimella (mieluummin oikean kokoinen kiintoavain kuin jakoavain, vaikka koko oli kyllä muistaakseni joku harvinaisempi) ja kumautat sitä avainta venäläisellä tarkkuustyökalulla (ts. painavalla pajavasaralla tms.). Hyvin lähti tuolla metodilla mulla molemmilta puolilta aukeamaan.

    Edit. Ja älä laita uuteen lukitetta jotta sen saa joskus vielä aukikin, kyllä se siellä pysyy ilman että tarvitsee apinan raivolla vääntää kiinni.
    Last edited by Wespa; 01-02-2017, 13:13. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Kuinka saan raidetangon sisäpään irti hammastangosta, hirvittää suoraan vääntää ettei riko ohjausvaihdetta ?

    Ei näy paikkaa avaimelle jolla pitää vastaan, ilmeisesti uusi lukitteen kanssa paikalleen suht kireelle.

    Leave a comment:


  • jonzze
    replied
    luulen ettei toimi täs tilantees ku jätkä sanos et heittää oman auton al enskesäks tarvittaes ��
    900e saa kuulemma hakea.. taitaa olla kyl hieman korkea hinta...
    Last edited by jonzze; 31-01-2017, 16:38.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by jonzze View Post
    sanos et 1000e saa lähtee tinkimää.... tarjosin vanteista 700 mutta olu kuulemma liian vähän..
    Värväät muutaman kaverin pehmittämään myyjää tarjoomalla alle 600 hintoja, niin sun tarjous alkaakin tuntua hyvältä.

    Leave a comment:

Working...
X