E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sanos et 1000e saa lähtee tinkimää.... tarjosin vanteista 700 mutta olu kuulemma liian vähän..
-
Kukas Täällä foorumilla oli se joka osas koodata mittariston kilsat oikeiks? Ennen hyppiny ilmoitus koko aika silmille mutta nyt en meinaa millään löytää.
Leave a comment:
-
mitäs uskaltaisi maksaa hyväkuntoisista rondell 21 vanteista jotka ovat koossa 10x18 ja 8.5x18 takarenkaat looppu edes hyvät?
Leave a comment:
-
Semmoista kyselisin, että miten tuommoisesta e46:sta(-98) saa etupuskurin irti? Joku vanha topikki löytyis, missä kerrottiin että kiinnikkeita/pultteja on molemmissa alakulmissa, sisälokareissa ja kilven luona. Tuo nykyinen m-sport puskuri on vähän heikossa hapessa edellisen omistajan toimesta ja esim noita alakulmia ei puskurissa ole ollenkaan. Ainoastaan kuskinpuolella on sisäloksussa pultit. Apparin puolelta kun koittaa nykästä puskuria, niin liikkuu joitain senttejä, mutta sitten stoppaa. Näyttää siltä kuin se tukirunko liikkuisi myös apparin puolelta. Kuskin puolelta ei liiku mihinkään suuntaan. Mistähän tuo siis mahtaa olla vielä kiinni? Meneekö tuon m-sportin tilalle orkkispuskuri ongelmitta vai täytyykö jotain uusia kiinnikkeitä hakea?
Käykö coupen etupuskuri sedaniin?
Leave a comment:
-
Lambda propre heating downstream sensor 2. Lambda rikki. onko tämä eikö ole auton alla? Ja eikö sielläkin ole 2kpl mistä tietää kumpi rikki näkeekö päältä päin? Monenko tunnin homma vaihtaa? -02 m54b25
Leave a comment:
-
Tarkasta ensimmäisenä latausjännite ajossa, jos heittelee, niin siinä vika.Originally posted by katiska View PostMistäs lähtä etsimään vikaa säriseville/vilkkuville valoille? Vähän vaikea kuvailla mutta auto tosiaan 320ci ja tuossa pimeällä pistin ajovalot päälle niin huomasin että hieman särisee/värisee/vilkkuu ne valot(millä sanalla sen nyt ikinä kuvaileekaan
). Vähän samantyylistä vilkkumista kun viikonloppusin näkee kylillä näitä autoja mihin tungettu hifiä kontti täyteen ja kaikki valot vilkkuu kun huuattavat musiikkia mutta siis paljon paljon vaimeampaa vilkkumista. Myös huomasin että tarkkaan kun katsoi mittaristoa niin oli havaittavissa pientä värinää taustavalossa ja välistä kun ajaa niin värinä loppuu ja alkaa taas jossain kohtaa uudestaan. Liekkö tästä kirjotuksesta kukaan selvää saa mutta yritetään.
Leave a comment:
-
Mistäs lähtä etsimään vikaa säriseville/vilkkuville valoille? Vähän vaikea kuvailla mutta auto tosiaan 320ci ja tuossa pimeällä pistin ajovalot päälle niin huomasin että hieman särisee/värisee/vilkkuu ne valot(millä sanalla sen nyt ikinä kuvaileekaan
). Vähän samantyylistä vilkkumista kun viikonloppusin näkee kylillä näitä autoja mihin tungettu hifiä kontti täyteen ja kaikki valot vilkkuu kun huuattavat musiikkia mutta siis paljon paljon vaimeampaa vilkkumista. Myös huomasin että tarkkaan kun katsoi mittaristoa niin oli havaittavissa pientä värinää taustavalossa ja välistä kun ajaa niin värinä loppuu ja alkaa taas jossain kohtaa uudestaan. Liekkö tästä kirjotuksesta kukaan selvää saa mutta yritetään.
Leave a comment:
-
Jos levyt ei kierot, niin onko se ulkoreuna ruostekarstassa? Siitä kun irtoaa muutaman sentin pala ruostetta johon palat vielä ulottuu, voi paukuttaa aikalailla.Originally posted by dabbe View PostKysytäänpä mielipiteitä kaverin autossa ilmenneeseen ongelmaan.
Potilas 325xi ja ongelma on seuraavanlainen, jarrupoljin "sykkii/tykyttää" vastaan jarruttaessa, tuntuu jo kevyessä jarrutuksessa. Ratissa ei tunnu mitään. Pallonivelissä ei tunnu / näy väljyyttä myöskään.
Jarrut ei laahaa, liukutapit ja männät toimivat moitteetta (purettu ja tarkistettu).
Eli onko levy / levyt kieroja, vai missä muualla vois vikaa olla? Joo levyt eivät maksa paljoa, mutta pintaa nykyisissä hyvin ja turha ostaa arvailemalla osia, kun en jaksaisi uskoa että normaalissa ajossa oleva auto huvikseen vääntäisi levyjä kieroksi. Mutta sitten taas, voiko vika olla alustan osissa jos vika tuntuu vain polkimessa, tuntuisi hölmöltä, siksi kysynkin täältä.
Leave a comment:
-
Kysytäänpä mielipiteitä kaverin autossa ilmenneeseen ongelmaan.
Potilas 325xi ja ongelma on seuraavanlainen, jarrupoljin "sykkii/tykyttää" vastaan jarruttaessa, tuntuu jo kevyessä jarrutuksessa. Ratissa ei tunnu mitään. Pallonivelissä ei tunnu / näy väljyyttä myöskään.
Jarrut ei laahaa, liukutapit ja männät toimivat moitteetta (purettu ja tarkistettu).
Eli onko levy / levyt kieroja, vai missä muualla vois vikaa olla? Joo levyt eivät maksa paljoa, mutta pintaa nykyisissä hyvin ja turha ostaa arvailemalla osia, kun en jaksaisi uskoa että normaalissa ajossa oleva auto huvikseen vääntäisi levyjä kieroksi. Mutta sitten taas, voiko vika olla alustan osissa jos vika tuntuu vain polkimessa, tuntuisi hölmöltä, siksi kysynkin täältä.Last edited by dabbe; 28-01-2017, 12:04.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rocla View PostKiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.Näinhän se on, esimerkki prosessista vaikka täältä: KLIK. Kuvat vaan puuttuu. Hermoja ja hyvää juotinta tarvitaan ynnä tarvittava tyhjä M35080 EPROM sekä ohjelmointilaite sille.Originally posted by HTK12 View PostEt pysty NCS pelkästään koodaamaan toisesta autosta mittaristoa, kun sillä ei saa VIN vaihdettua. Joihinkin mittaristoihin onnistuu VIN vaihto BMW scanner 1.4.0. Loput joutuu sitten avamaan ja vaihtamaan piirin/fläshäämään.
Leave a comment:
-
Et pysty NCS pelkästään koodaamaan toisesta autosta mittaristoa, kun sillä ei saa VIN vaihdettua. Joihinkin mittaristoihin onnistuu VIN vaihto BMW scanner 1.4.0. Loput joutuu sitten avamaan ja vaihtamaan piirin/fläshäämään.Originally posted by Rocla View PostKiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.
Leave a comment:
-
Kiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.Originally posted by MNi View PostEipä ole tullut itse tarvittua, mutta pari vinkkiä joskus jäänyt haaviin.
- Troubleshooting Erratic Instrument Cluster Functions, SI-doku: KLIK
- Samat jutut miltei, mutta kuvilla bmwgm5.com:sta: KLIK
- E38 Bus system: KLIK
- E46 Driver information: KLIK. Tuosta näkee mitä on K-väylässä kiinni.
- E46 Central body electronics: KLIK.
Tuo E38-doku pätee pääosiltaan myös E46:een, siellä on K-väylään vinkkejä. Sopivasti pudonnut akkujännite voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä, katso sivu 22.
Central body electronics -dokusta sivulta 78:
BATTERY STATUS
The GM monitors KL R on a dedicated circuit. If the ignition is switched on and detected via the KL R circuit but the GM does not receive KL R status via the K Bus, the GM monitors the KL R voltage level. If after an additional 0.3 seconds there is no K Bus activity, the GM initiates an emergency running program.
A substitute value for vehicle speed is used to allow the GM to operate certain functions.
The emergency running program will terminate if the GM detects a vehicle speed or KL R status via the K bus.
Olisko se nyt emergency programmilla?
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.
Leave a comment:
-
Elikkäs sigun e46 on irroitettava vetokoukku joka ei halua irroita
Puuttuu siis palikkaa välistä. Alkuperäinen tehtaan koukku. Oikealta puolelta puuttu se avaus rulla/mekanismi juttu. Eli löytyy pelkästään metallinen pieni tappi jollain hammastuksella siitä.. Saako tuohon sitä pyöritys rullaa jälkikäteen vai onko menetetty tapaus? Realoem:in mukaan avain(kin) siihen pitäisi olla.. Noh ei ole sitäkään. Neuvoja, vinkkejä tai kohtalontovereita? 
Laitellaan kuvia jos ei porukka ymmärrä savolaesen turinoita
Leave a comment:
Leave a comment: