E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkos täältä kukaan tilaillut noita ebay halpis camberyläpäitä eteen? Tekeekö niillä mitään vai kannattaako laittaa vaan uudet orkkikset coilien kaveriksi? Ja jos orkkikset, niin passaako nuo molemmat versiot mitä näissä on käytetty vai pitääkö olla auton vm mukaan "oikea"? Ts. vaikuttaako tuohon käytettävään orkkis yläpäähän iskaripaketin rakenne vai auton iskaritorni?
-
Originally posted by janne30 View PostItse lähtisin etenemään parkkitutkien ongelmia niin, että lukee koodit kunnon softalla. Inpa/rheingold
Katsoo antaako etäisyystietoa ja mitkä anturit toimii, jos koko järjestelmä mykkänä niin sitten pdc yksikkö/johdotukset tutkinnan alle.
Jos on antureita mykkänä, tilalle vain alkuperäistä uutena tai käytettynä.
Tietokone näytti jokaisen anturin kohdalla etäisyyden 255cm, en muista mikä softa on tossa mutta kyllä aika tarkkaan pitäis näyttää vian, ja niinhän se näyttikin ettää jännitteen muunnin ja olisko ollu vielä siinä samassa että jännite katkonainen.
Leave a comment:
-
Tuli muuten mieleen et kerran katottiin läppärillä muuten vaan vikakoodit autosta, eikä sillon ollu parkkitutkista mitään... Sillonkin oli vika päällä kun ei mun omistajuuden aikana toi parkkitutka oo ikinä toiminu ees. Laitoin viestiä et mikä softa se oli.Originally posted by janne30 View PostItse lähtisin etenemään parkkitutkien ongelmia niin, että lukee koodit kunnon softalla. Inpa/rheingold
Katsoo antaako etäisyystietoa ja mitkä anturit toimii, jos koko järjestelmä mykkänä niin sitten pdc yksikkö/johdotukset tutkinnan alle.
Jos on antureita mykkänä, tilalle vain alkuperäistä uutena tai käytettynä.
Eikös pitäs silti vikakoodi jäädä muistiin jos yksikkö ois paskana tai johdot vaikka kokonaan irti? :think Katotaan nyt kuitenkin eka mitä kaveri vastaa tosta käytetystä softasta.
Leave a comment:
-
Itse lähtisin etenemään parkkitutkien ongelmia niin, että lukee koodit kunnon softalla. Inpa/rheingold
Katsoo antaako etäisyystietoa ja mitkä anturit toimii, jos koko järjestelmä mykkänä niin sitten pdc yksikkö/johdotukset tutkinnan alle.
Jos on antureita mykkänä, tilalle vain alkuperäistä uutena tai käytettynä.
Leave a comment:
-
Kysytäänpä nyt kans parkkitutkasta kun tuli mieleen. Tutka on pimeenä, eikä anna mitään vikakoodia. Tuttu asentaja lukas vikakoodit, mut en tiä millä softalla. Ei kuitenkaan mikään halpis ja osais kyllä sanoo jos sillä laitteella ei näkis tai pääsis käsiks lukeen noita vikakoodeja.
Sensoreita kuuntelemalla ei kuulu mitään. Toinen tuttu asentaja sano myös et pitäs sormella tuntee huonona oleva sensori, jos sellanen on, no ei tuntenu mitään minkään kohdalla.
Eikös näistä pitäs vikakoodit jäädä? Onko jotain mahdollista vikaa joka ei jättäis vikakoodeja mut aiheuttaa silti toimimattomuuden? Eipä toi kauheesti yli kahden vuoden aikana oo haitannu, mut jos on joku simppeli homma ni vois jopa laittaa kuntoon vaikka onkin turha lisävaruste :think
Leave a comment:
-
Pysäköintitutkan jännitteen muunnin
Noniin tuli tosta nelikutosesta luettua vikakoodeja ku parkkitutka ei toimi niin sanoi että pysäköintitutkan jännitteenmuunnin. Onkos kellää tietoa et mikä tää on, ite en netistä mitään tietoa löytänyt, eli tarkoittaako koko yksikköä tai jotain?
Leave a comment:
-
Joku oli mittarista vanhojen öljyjen sekaan laittanut puoli litraa löpöä, ajoi kotiin ja vaihtoi uudet öljyt, foorumillahan tuo tarina oli mutta kenen toimesta :thinkOriginally posted by Garash View PostOletteko tehneet M52tu koneeseen moottorin huuhtelua dieselillä/polttoöljyllä?
Emännän käyttiksessä nostajat naputtaa käynnistyksen yhteydessä ja kun kone lämpeää niin naputtaa jatkuvasti. Kylmällä koneella ajaessa ei naputa.
Mietin vain kuinka paljon tuota löpöä pitäisi laittaa öljyjen sekaan että olisi jotain hyötyä eikä tapahtuisi mitään tuhoa? :think
Vanhat öljyt pois -> Halppisöljyä+löpöä moottoriin(kuinka paljon?) -> korotettua tyhjäkäyntiä minkä aikaa? -> vanhat öljyt löpöineen pois ja uudet laatuöljyt sisään.
Leave a comment:
-
Oletteko tehneet M52tu koneeseen moottorin huuhtelua dieselillä/polttoöljyllä?
Emännän käyttiksessä nostajat naputtaa käynnistyksen yhteydessä ja kun kone lämpeää niin naputtaa jatkuvasti. Kylmällä koneella ajaessa ei naputa.
Mietin vain kuinka paljon tuota löpöä pitäisi laittaa öljyjen sekaan että olisi jotain hyötyä eikä tapahtuisi mitään tuhoa? :think
Vanhat öljyt pois -> Halppisöljyä+löpöä moottoriin(kuinka paljon?) -> korotettua tyhjäkäyntiä minkä aikaa? -> vanhat öljyt löpöineen pois ja uudet laatuöljyt sisään.
Leave a comment:
-
Tähän löytyi muuten vastaus, eli siirtopumppu veteli viimeisiään ja toimi kun sitä huvitti. Ei tainnut antaa edes vikakoodia.
Originally posted by Rel1990 View PostKoneena M57N ja ongelmana satunnaiset käynnistymisongelmat. Tästä lueskelin jo muita topikkeja ja niissä annettiin mahdollisiksi syiksi erilaisia tunnistimia, suuttimet, rele...
Pumpun rele tarkastettu pintapuolisesti ja oli ok, silti vaihdoin sen toiseen mutta tällä ei ollut vaikutusta asiaan. Minkälainen homma on vaihtaa nokan asentotunnistin? Onko hankala paikka?
Leave a comment:
-
Kun antaa olla tyhjänkäynnillä ja odottelee että alkaa tuo hytkyminen, kierrosten humpaaminen ja vajailla käynti niin senjälkeen misfireä näyttää jokaiselle pytylle. Ennen mulle tuloa oli edellisellä omistajalla kuulema ollut yksi puola rikki ja se oli vaihdettu. Tänään kun tulppia vaihtelin niin ykkösen puola oli vaihdettu, muut vanhoja.Originally posted by 330Driver View Postonko missfire jossain tietyssä pytyssä? jos puola olis sökö?
Leave a comment:
-
onko missfire jossain tietyssä pytyssä? jos puola olis sökö?Originally posted by katiska View PostKertokaahan joku viisaampi että mistä lähtis seuraavana etsimään vikaa. Eli autona 320ci m52 moottorilla. Mulle tullessa oli autossa havaittavissa pientä hytkymistä tyhjänkäynnillä ja välillä misfire vikakoodia joka vaihteli pyttyjen välillä. Silloin löysin imusarjasta yhden vuotavan letkun jonka vaihdoin ja misfire koodit hävis kuten myös hytkymiset. Kuukauden pari ajelin autolla ilman ongelmia kunnes nyt alkanut tekemään niin että kun autolla ajaa pitempää matkaa ja sen jälkeen jättää auton tyhjänkäynnille seisomaan niin hetken päästä alkaa pieni hytkyminen jonka jälkeen yhtäkkiä älytön kierrosten humpaaminen joka tasoittuu hetken päästä ja sen jälkeen auto käy vajailla pytyillä. Koodiksi antaa misfiren jokaiselle sylinterille ja myös sellaisen kuin P1250.
Vikakoodit kun nollaa ja käynnistää auton uudelleen niin taas toimii normaalisti eikä ajon aikana mitään oireita. Hetken kun taas tyhjänkäynnillä seisoo niin sama toistuu. :think
Edit. Tosiaan sytytystulpat vaihtelin mutta niillä ei vaikutusta ollut asiaan. Edellisen omistajan jäljiltä oli sekoitus densoja ja ngk tulppia ja nyt pistin denson tt tulpat.
Leave a comment:
-
Kertokaahan joku viisaampi että mistä lähtis seuraavana etsimään vikaa. Eli autona 320ci m52 moottorilla. Mulle tullessa oli autossa havaittavissa pientä hytkymistä tyhjänkäynnillä ja välillä misfire vikakoodia joka vaihteli pyttyjen välillä. Silloin löysin imusarjasta yhden vuotavan letkun jonka vaihdoin ja misfire koodit hävis kuten myös hytkymiset. Kuukauden pari ajelin autolla ilman ongelmia kunnes nyt alkanut tekemään niin että kun autolla ajaa pitempää matkaa ja sen jälkeen jättää auton tyhjänkäynnille seisomaan niin hetken päästä alkaa pieni hytkyminen jonka jälkeen yhtäkkiä älytön kierrosten humpaaminen joka tasoittuu hetken päästä ja sen jälkeen auto käy vajailla pytyillä. Koodiksi antaa misfiren jokaiselle sylinterille ja myös sellaisen kuin P1250.
Vikakoodit kun nollaa ja käynnistää auton uudelleen niin taas toimii normaalisti eikä ajon aikana mitään oireita. Hetken kun taas tyhjänkäynnillä seisoo niin sama toistuu. :think
Edit. Tosiaan sytytystulpat vaihtelin mutta niillä ei vaikutusta ollut asiaan. Edellisen omistajan jäljiltä oli sekoitus densoja ja ngk tulppia ja nyt pistin denson tt tulpat.Last edited by katiska; 15-02-2017, 17:19.
Leave a comment:
-
Vikakoodin luku voi kertoa missä vika, ei sitä oiken muuten...Originally posted by Juubeli View PostTietäisikö kukaan mikä voisi vaivata e46 330d automaattia, sytyttää p/n asennossa esim parkissa ollessaan vikavalon eli rattaan kuvan kun aikansa tyhjäkäynnillä käy häviää kun virrat käytttää poikessa d ja r vaihteella ei syty jos vaihtaa niille ennen kun valo syttyy.
Mulla omassa tullut kaikenlaista häikkiä tuohon laatikkoon, useimmiten koodissa oli vika tyyliin "virheellinen pyörimisnopeus 3 > 4 tai vastaava, eli jonkun sortin luisto. Tuo aiheuttaa ratasvalon ja jättää vaan 4 vaihteen käyttöön, häviää kun virrat pois 15-20min, uudelleen käynnistys ei auta.
Leave a comment:
-
E46 330d A
Tietäisikö kukaan mikä voisi vaivata e46 330d automaattia, sytyttää p/n asennossa esim parkissa ollessaan vikavalon eli rattaan kuvan kun aikansa tyhjäkäynnillä käy häviää kun virrat käytttää poikessa d ja r vaihteella ei syty jos vaihtaa niille ennen kun valo syttyy.
Leave a comment:
Leave a comment: