E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Proppu
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Ahaa siinä on semmonen homma. Pistinkin tuonne lappi puolelle viestiä jos jollain lähettyviltä löytys kyseiseen operaation tarvittavat vehkeet.

    Sitten seuraavaan kysymykseen. Ajattelin vaihella tuohon omaan laitokseen ne talvimallin huohotusputket joten jos joku vois linkkiä laitella että mistä niitä sais tilattua? m52b20tu moottoriin ja mielellään jos löytys suoraan joku sarja missä tulee kaikki tarvittavat putket ym.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.
    Ahaa siinä on semmonen homma. Pistinkin tuonne lappi puolelle viestiä jos jollain lähettyviltä löytys kyseiseen operaation tarvittavat vehkeet.

    Sitten seuraavaan kysymykseen. Ajattelin vaihella tuohon omaan laitokseen ne talvimallin huohotusputket joten jos joku vois linkkiä laitella että mistä niitä sais tilattua? m52b20tu moottoriin ja mielellään jos löytys suoraan joku sarja missä tulee kaikki tarvittavat putket ym.

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    En löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?
    Part groups \ Vehicle electrical system \ Relay for fuel pump
    Tuon polun kautta pitäisi löytyä. Releitä saa esim bemariosat.fi, scmiedmann jne..

    Leave a comment:


  • Juubeli
    replied
    E46 puhallin

    Mikähän voisi olla vikana automaatti ilmastoidussa e46 puhaltimessa, ei puhalla keskisuulakkeista ollenkaan auto/pakko asetuksella mutta tuulilasille/jaloille puhaltaa.. Siili juuri vaihdettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Minkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.

    Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think
    Ei onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Minkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.

    Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    En löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Juu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.
    Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
    Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
    Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.

    Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
    Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.
    Vuosia aikaa kuin viimeksi vaihdoin.. Tais olla vain öljysudin kansi irti etupuolelta ja raittarikotelo takapuolelta irti, eli kahden käden tekniikka niin että makasi imusarjan kotelon päällä ja käsikopelolla pikkuräikällä pultit irti. Kannattaa huolella kaapia vanhat muovin jämät pois reiästä, itsellä ainakin napsahti käteen se muovi jokaisella vaihtokerralla. Tajuttoman paskaa laatua nämä muovimutkat 😠

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Proppu View Post
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...m_water_hoses/
    #5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.


    #9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana ��
    Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.
    Juu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.
    Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
    Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
    Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.

    Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
    Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.
    Last edited by jluoma; 06-02-2017, 15:30.

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Ruiskutussuuttimet irrotettava?
    Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
    Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.

    #5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.


    #9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana 😅
    Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Ruiskutussuuttimet irrotettava?
    Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
    Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.
    Siinä ei tarvinnu kajota ku muutamiin M10 pultteihin, että sai imusarjan irti.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Ainaki M44b19 imusarja oli pala kakkua, puolisen tuntii irrotus ja asennus ensimmäistä kertaa.
    Ruiskutussuuttimet irrotettava?
    Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
    Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Onko M43 imusarjan irrottaminen ja kiinnittäminen miten iso homma?
    Sen alla on jäähdytys yhde joka nyt vuotaa aika huolella...
    Ainaki M44b19 imusarja oli pala kakkua, puolisen tuntii irrotus ja asennus ensimmäistä kertaa.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Onko M43 imusarjan irrottaminen ja kiinnittäminen miten iso homma?
    Sen alla on jäähdytys yhde joka nyt vuotaa aika huolella...

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Onko tuo venttiili jossain suodatinjalan kyljessä? Itelläni vaan kans vuotaa öljyä jostain, mut en oo kerinny vielä sen tarkemmin tutkimaan.


    Tuossa tuo musta punasen keskellä

    Leave a comment:

Working...
X