Originally posted by katiska
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ahaa siinä on semmonen homma. Pistinkin tuonne lappi puolelle viestiä jos jollain lähettyviltä löytys kyseiseen operaation tarvittavat vehkeet.Originally posted by HTK12 View PostEi onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.
Sitten seuraavaan kysymykseen. Ajattelin vaihella tuohon omaan laitokseen ne talvimallin huohotusputket joten jos joku vois linkkiä laitella että mistä niitä sais tilattua? m52b20tu moottoriin ja mielellään jos löytys suoraan joku sarja missä tulee kaikki tarvittavat putket ym.
Leave a comment:
-
Part groups \ Vehicle electrical system \ Relay for fuel pumpOriginally posted by AnttiJuhani View PostEn löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?
Tuon polun kautta pitäisi löytyä. Releitä saa esim bemariosat.fi, scmiedmann jne..
Leave a comment:
-
E46 puhallin
Mikähän voisi olla vikana automaatti ilmastoidussa e46 puhaltimessa, ei puhalla keskisuulakkeista ollenkaan auto/pakko asetuksella mutta tuulilasille/jaloille puhaltaa.. Siili juuri vaihdettu.
Leave a comment:
-
Ei onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.Originally posted by katiska View PostMinkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.
Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think
Leave a comment:
-
Minkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.
Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think
Leave a comment:
-
En löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?
Leave a comment:
-
Vuosia aikaa kuin viimeksi vaihdoin.. Tais olla vain öljysudin kansi irti etupuolelta ja raittarikotelo takapuolelta irti, eli kahden käden tekniikka niin että makasi imusarjan kotelon päällä ja käsikopelolla pikkuräikällä pultit irti. Kannattaa huolella kaapia vanhat muovin jämät pois reiästä, itsellä ainakin napsahti käteen se muovi jokaisella vaihtokerralla. Tajuttoman paskaa laatua nämä muovimutkat 😠Originally posted by jluoma View PostJuu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.
Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.
Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.
Leave a comment:
-
Juu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.Originally posted by Proppu View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E4...m_water_hoses/
#5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.
#9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana ��
Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.
Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.
Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.Last edited by jluoma; 06-02-2017, 15:30.
Leave a comment:
-
Originally posted by jluoma View PostRuiskutussuuttimet irrotettava?
Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.
#5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.
#9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana 😅
Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.
Leave a comment:
-
Siinä ei tarvinnu kajota ku muutamiin M10 pultteihin, että sai imusarjan irti.Originally posted by jluoma View PostRuiskutussuuttimet irrotettava?
Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.
Leave a comment:
-
Ruiskutussuuttimet irrotettava?Originally posted by janne30 View PostAinaki M44b19 imusarja oli pala kakkua, puolisen tuntii irrotus ja asennus ensimmäistä kertaa.
Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.
Leave a comment:
-
Onko M43 imusarjan irrottaminen ja kiinnittäminen miten iso homma?
Sen alla on jäähdytys yhde joka nyt vuotaa aika huolella...
Leave a comment:

Leave a comment: