E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhni
    replied
    Tarttis vähän neuvoja, autona 318i -03 ja koneena n42. Tuli laitettu uudet venavarren kumit ja seuraavaks nokat, uus ketju ym romut paikalleen ni tarviiko niihin tasapaino-akseleihin koskea? Tossa ajotustyökalusetissä ei tullu sitä "lukitustyökalua" sinne tasapaino-akseleihin mukaan. Vai pystyykö laittaa kohdalleen ilman sitä. Kuvista katottuna näyttää vaan suoralta lattaraudan palalta? :think

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Yksisiipinen.

    Tai siis ainakin mulla vuotta uudemmassa on sellainen.
    Hämmästyn jos sulla on erilainen.
    Kiitos, kerkesinkin käyttää tuota jo irti varmistaakseni asian ja putsasin ja öljysin, pitää katsoa hiljenikö. Yllättävän näppärä tuollaiseen näköjään vaihtaa.

    Tuossa oli tarjolla yksi kaksisiipinen ja epäilin että yksisiipinen mulla niin varmistelin asiaa. Tilailla uusi jos ei nyt hiljentynyt.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Avossa alkoi syksyllä apparin ovi temppuilla muistaakseni niin, että kun avaa keskuslukituksen -> ei aukea sisä- eikä ulkokahvasta. Kun ikkunaa käyttää hieman auki, niin aukeaa sisäkahvasta. Tämän jälkeen, jos lasi yläasennossa, aukeaa myös ulkokahvasta. Jos lasi alhaalla, aukeaa vain sisäkahvasta.

    Otin silloin verhouksen auki, mutta silmällä ei vikaa nähnyt. Ulkokahvan vaijerin vedin nipparilla oven apurunkoon vähän kireämmälle jonka jälkeen aukeaa ulkokahvasta edes jossain tilanteessa.

    Onkohan tuossa nyt vaan ovenlukko paskana vai jotain muuta?

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Näin sillä ainakin tuossa kuvassa tiiviste on paikallaan http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/11624/44/18
    Tässä minun yksilössä ei kuitenkaan ollut, kuka lie vienyt sen
    Tuli kuitenkin eilen haettua uus, jos tuon termarin vaikka tässä joku päivä sais paikalleenkin ettei tarvis palella autolla ajaessa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Nyt täytyy sanoa etten tunne tuon termarin rakennetta, mutta ainakin dieselin m57/m57n Motonetin termareissa on tiiviste itsessään urassa valmiina, jos palautusosa ja joku vienyt siitä tiivisteen?.

    Jos tämän termari on ihan eri ratkaisulla niin eipä mitään sitten.
    Näin sillä ainakin tuossa kuvassa tiiviste on paikallaan http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/11624/44/18

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Bemariosista kun oli puhe.

    Itse tarvitsin lambdan. Piti löytää nopsaa.
    Bemariosilla ei ollut nettikaupassa. Laitoin illalla n. klo 18-19 viestiä sähköpostilla. Vastasivat saman illan aikana.
    Oli tilattavissa seuraavana päivänä verkkokaupassa ja toimitus yhdessä päivässä matkahuollolla.
    Voin suositella.
    Aina tullut nopsaa ja laatuosaa.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    En sanoisi että vaikeaa, mutta tosi epäkätevää hakea termari yhestä paikasta ja tiiviste toisesta. Varsinkin kun on vähän välimatkaa lähimpään liikkeeseen. Pahoittelen kyselemistä, ei oo tarkotus pahoittaa kenenkään mieltä. :/
    Haluun vaan tosiaan tehä kerralla hyvin, ettei tarvii heti uudestaan alkaa tuolla pakkasessa turaamaan.
    Motonetistä ei sitä tiivistettä löytyny, mutta täytyypi soitella sinne bemariosiin ja muihin joskus tänään.
    Nyt täytyy sanoa etten tunne tuon termarin rakennetta, mutta ainakin dieselin m57/m57n Motonetin termareissa on tiiviste itsessään urassa valmiina, jos palautusosa ja joku vienyt siitä tiivisteen?.

    Jos tämän termari on ihan eri ratkaisulla niin eipä mitään sitten.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikäs kone näissä ensimmäisissä E46 4-sylinterisissä on?
    Luotettava ketjukone?:think
    Juu M43 on sitä. Yksi nokka-akseli, 8-venttiiliä, ei vanosta... Lowtech-kone, vähemmän tehoa kuin uudemmissa, mutta myös vähemmän ongelmia. Tietysti auton muissa osissa on vastaavat vaivat kuin muissakin e46:sissa, mutta itse moottori ei aiheuta huolta.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    En sanoisi että vaikeaa, mutta tosi epäkätevää hakea termari yhestä paikasta ja tiiviste toisesta. Varsinkin kun on vähän välimatkaa lähimpään liikkeeseen. Pahoittelen kyselemistä, ei oo tarkotus pahoittaa kenenkään mieltä. :/
    Haluun vaan tosiaan tehä kerralla hyvin, ettei tarvii heti uudestaan alkaa tuolla pakkasessa turaamaan.
    Motonetistä ei sitä tiivistettä löytyny, mutta täytyypi soitella sinne bemariosiin ja muihin joskus tänään.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Miten voi olla noin vaikeaa yhden termarin tiivisteen kanssa ???????

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikäs kone näissä ensimmäisissä E46 4-sylinterisissä on?
    Luotettava ketjukone?:think
    Kyllä, eli tuo m43.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kyllä, ja tuo m43 onkin aivan eri maata.
    Mikäs kone näissä ensimmäisissä E46 4-sylinterisissä on?
    Luotettava ketjukone?:think

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Motonetin myymän(Mahle/Behr) termostaatin mukana ei ainakaan tuu. Ja saako noita tiivisteitä jostain suoraan vai täytytkö alkaa tilailemaan?
    Kyllä tuolta löytyy useimpiin myymiinsä termareihin myös tiiviste,jos sellainen vaan siihen kuuluu asentaa. Kannattaa kysyä myyjältä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Bemariosat ei ainakaan myy ja schmiedmannilta ei löytyny auton tiedoilla. Varaosanumerolla löytyi, mutta ei tainnut olla hyllyssä. Täytyy käydä delta autosta kysymässä joku päivä.
    Kysyitkö, ettei Bemariosat myy? Jos ei verkkokaupasta löydy, niin ei heillä vielä tarkoita, ettei sitä heiltä saisi. Ihan kaikkea vaan ei heiltä löydy vielä verkkokaupasta, mutta kysymällä kyllä pitäisi tuo saada. Itse katson aina varaosaluettelosta sen osanumeron ja etsin sillä esim. bmwfans.info. Useat paikalliset varaosaliikkeetkin löytää osat sillä BMW alkuperäisellä varaosanumerolla. Itse en ainakaan kasaisi vanhalla tiivisteellä kun tiivisteet vanhemmiten kovettuu ja eivät sitten enää välttämättä tiivistäkkään avaamisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä se kannattaa vaihtaa, aivan väärä paikka alkaa säästämään kun nesteet maksaa jo sen tiivisteen verran. Marmorilta ainakin saa noita tiivisteitä, varaosaliikkeistä myöskin.
    Bemariosat ei ainakaan myy ja schmiedmannilta ei löytyny auton tiedoilla. Varaosanumerolla löytyi, mutta ei tainnut olla hyllyssä. Täytyy käydä delta autosta kysymässä joku päivä.

    Leave a comment:

Working...
X