E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarttis vähän neuvoja, autona 318i -03 ja koneena n42. Tuli laitettu uudet venavarren kumit ja seuraavaks nokat, uus ketju ym romut paikalleen ni tarviiko niihin tasapaino-akseleihin koskea? Tossa ajotustyökalusetissä ei tullu sitä "lukitustyökalua" sinne tasapaino-akseleihin mukaan.
Vai pystyykö laittaa kohdalleen ilman sitä. Kuvista katottuna näyttää vaan suoralta lattaraudan palalta? :think
-
Kiitos, kerkesinkin käyttää tuota jo irti varmistaakseni asian ja putsasin ja öljysin, pitää katsoa hiljenikö. Yllättävän näppärä tuollaiseen näköjään vaihtaa.Originally posted by jluoma View PostYksisiipinen.
Tai siis ainakin mulla vuotta uudemmassa on sellainen.
Hämmästyn jos sulla on erilainen.
Tuossa oli tarjolla yksi kaksisiipinen ja epäilin että yksisiipinen mulla niin varmistelin asiaa. Tilailla uusi jos ei nyt hiljentynyt.
Leave a comment:
-
Avossa alkoi syksyllä apparin ovi temppuilla muistaakseni niin, että kun avaa keskuslukituksen -> ei aukea sisä- eikä ulkokahvasta. Kun ikkunaa käyttää hieman auki, niin aukeaa sisäkahvasta. Tämän jälkeen, jos lasi yläasennossa, aukeaa myös ulkokahvasta. Jos lasi alhaalla, aukeaa vain sisäkahvasta.
Otin silloin verhouksen auki, mutta silmällä ei vikaa nähnyt. Ulkokahvan vaijerin vedin nipparilla oven apurunkoon vähän kireämmälle jonka jälkeen aukeaa ulkokahvasta edes jossain tilanteessa.
Onkohan tuossa nyt vaan ovenlukko paskana vai jotain muuta?
Leave a comment:
-
Tässä minun yksilössä ei kuitenkaan ollut, kuka lie vienyt senOriginally posted by jr66 View PostNäin sillä ainakin tuossa kuvassa tiiviste on paikallaan http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/11624/44/18
Tuli kuitenkin eilen haettua uus, jos tuon termarin vaikka tässä joku päivä sais paikalleenkin ettei tarvis palella autolla ajaessa.
Leave a comment:
-
Näin sillä ainakin tuossa kuvassa tiiviste on paikallaan http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/11624/44/18Originally posted by Esal View PostNyt täytyy sanoa etten tunne tuon termarin rakennetta, mutta ainakin dieselin m57/m57n Motonetin termareissa on tiiviste itsessään urassa valmiina, jos palautusosa ja joku vienyt siitä tiivisteen?.
Jos tämän termari on ihan eri ratkaisulla niin eipä mitään sitten.
Leave a comment:
-
Bemariosista kun oli puhe.
Itse tarvitsin lambdan. Piti löytää nopsaa.
Bemariosilla ei ollut nettikaupassa. Laitoin illalla n. klo 18-19 viestiä sähköpostilla. Vastasivat saman illan aikana.
Oli tilattavissa seuraavana päivänä verkkokaupassa ja toimitus yhdessä päivässä matkahuollolla.
Voin suositella.
Aina tullut nopsaa ja laatuosaa.
Leave a comment:
-
Nyt täytyy sanoa etten tunne tuon termarin rakennetta, mutta ainakin dieselin m57/m57n Motonetin termareissa on tiiviste itsessään urassa valmiina, jos palautusosa ja joku vienyt siitä tiivisteen?.Originally posted by Zanddu View PostEn sanoisi että vaikeaa, mutta tosi epäkätevää hakea termari yhestä paikasta ja tiiviste toisesta. Varsinkin kun on vähän välimatkaa lähimpään liikkeeseen. Pahoittelen kyselemistä, ei oo tarkotus pahoittaa kenenkään mieltä. :/
Haluun vaan tosiaan tehä kerralla hyvin, ettei tarvii heti uudestaan alkaa tuolla pakkasessa turaamaan.
Motonetistä ei sitä tiivistettä löytyny, mutta täytyypi soitella sinne bemariosiin ja muihin joskus tänään.
Jos tämän termari on ihan eri ratkaisulla niin eipä mitään sitten.
Leave a comment:
-
Juu M43 on sitä. Yksi nokka-akseli, 8-venttiiliä, ei vanosta... Lowtech-kone, vähemmän tehoa kuin uudemmissa, mutta myös vähemmän ongelmia. Tietysti auton muissa osissa on vastaavat vaivat kuin muissakin e46:sissa, mutta itse moottori ei aiheuta huolta.Originally posted by QUASIMODO View PostMikäs kone näissä ensimmäisissä E46 4-sylinterisissä on?
Luotettava ketjukone?:think
Leave a comment:
-
En sanoisi että vaikeaa, mutta tosi epäkätevää hakea termari yhestä paikasta ja tiiviste toisesta. Varsinkin kun on vähän välimatkaa lähimpään liikkeeseen. Pahoittelen kyselemistä, ei oo tarkotus pahoittaa kenenkään mieltä. :/
Haluun vaan tosiaan tehä kerralla hyvin, ettei tarvii heti uudestaan alkaa tuolla pakkasessa turaamaan.
Motonetistä ei sitä tiivistettä löytyny, mutta täytyypi soitella sinne bemariosiin ja muihin joskus tänään.
Leave a comment:
-
Kyllä tuolta löytyy useimpiin myymiinsä termareihin myös tiiviste,jos sellainen vaan siihen kuuluu asentaa. Kannattaa kysyä myyjältä.Originally posted by Zanddu View PostMotonetin myymän(Mahle/Behr) termostaatin mukana ei ainakaan tuu. Ja saako noita tiivisteitä jostain suoraan vai täytytkö alkaa tilailemaan?
Leave a comment:
-
Kysyitkö, ettei Bemariosat myy? Jos ei verkkokaupasta löydy, niin ei heillä vielä tarkoita, ettei sitä heiltä saisi. Ihan kaikkea vaan ei heiltä löydy vielä verkkokaupasta, mutta kysymällä kyllä pitäisi tuo saada. Itse katson aina varaosaluettelosta sen osanumeron ja etsin sillä esim. bmwfans.info. Useat paikalliset varaosaliikkeetkin löytää osat sillä BMW alkuperäisellä varaosanumerolla. Itse en ainakaan kasaisi vanhalla tiivisteellä kun tiivisteet vanhemmiten kovettuu ja eivät sitten enää välttämättä tiivistäkkään avaamisen jälkeen.Originally posted by Zanddu View PostBemariosat ei ainakaan myy ja schmiedmannilta ei löytyny auton tiedoilla. Varaosanumerolla löytyi, mutta ei tainnut olla hyllyssä. Täytyy käydä delta autosta kysymässä joku päivä.
Leave a comment:
-
Bemariosat ei ainakaan myy ja schmiedmannilta ei löytyny auton tiedoilla. Varaosanumerolla löytyi, mutta ei tainnut olla hyllyssä. Täytyy käydä delta autosta kysymässä joku päivä.Originally posted by HTK12 View PostKyllä se kannattaa vaihtaa, aivan väärä paikka alkaa säästämään kun nesteet maksaa jo sen tiivisteen verran. Marmorilta ainakin saa noita tiivisteitä, varaosaliikkeistä myöskin.
Leave a comment:
Leave a comment: