E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Selvä homma!
    Oiskohan kellään tietoa, että pitääkö termostaatin vaihdon yhteydessä vaihtaa tiiviste myös(siellä ilmeisesti on myös joku tiiviste)? Motonetin myymän(Mahle/Behr) termostaatin mukana ei ainakaan tuu. Ja saako noita tiivisteitä jostain suoraan vai täytytkö alkaa tilailemaan?
    Kyllä se kannattaa vaihtaa, aivan väärä paikka alkaa säästämään kun nesteet maksaa jo sen tiivisteen verran. Marmorilta ainakin saa noita tiivisteitä, varaosaliikkeistä myöskin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    -99 316i sedan ilman ilmastointia. Onko lämppärinmoottori yksi vai kaksi siipinen?
    Yksisiipinen.

    Tai siis ainakin mulla vuotta uudemmassa on sellainen.
    Hämmästyn jos sulla on erilainen.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA on BMW tehtaalla käytössä oleva diagnostiikka softa. Se on myös vuotanut nettiin, joten sen voi itse ladata. Toki viallisen anturin yleensä löytää mittaamalla anturit, mutta live-datalla näkee heti mitä nurkkaa pitää tutkia. Välillä temppuile anturi voi juuri sillä mittaus hetkellä toimia ja silloin ihmetellään missä se vika on kun anturit näyttää ehjiltä. Ajossa live-datasta vilkaisee mikä anturi ei pysy menossa mukana, niin saa jo kummasti rajattua vikaa.
    Selvä homma!
    Oiskohan kellään tietoa, että pitääkö termostaatin vaihdon yhteydessä vaihtaa tiiviste myös(siellä ilmeisesti on myös joku tiiviste)? Motonetin myymän(Mahle/Behr) termostaatin mukana ei ainakaan tuu. Ja saako noita tiivisteitä jostain suoraan vai täytytkö alkaa tilailemaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Oliko tää INPA siis joku ohjelma? Eli tarvihtee tietokoneen ja piuhan obd-pistokkeeseen? Toivon ainakin että kyseessä olisi vain anturivika.
    INPA on BMW tehtaalla käytössä oleva diagnostiikka softa. Se on myös vuotanut nettiin, joten sen voi itse ladata. Toki viallisen anturin yleensä löytää mittaamalla anturit, mutta live-datalla näkee heti mitä nurkkaa pitää tutkia. Välillä temppuile anturi voi juuri sillä mittaus hetkellä toimia ja silloin ihmetellään missä se vika on kun anturit näyttää ehjiltä. Ajossa live-datasta vilkaisee mikä anturi ei pysy menossa mukana, niin saa jo kummasti rajattua vikaa.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos löytyy INPA niin live-datasta näkee näppärästi miltä nurkalta ei tule oikeaa tietoa. Näiden kanssa kannattaa sitten muistaa, että vika voi olla muuallakin kuin anturissa (abs-boksi, johdotus, abs-kehä). Anturi kannattaa mitata, paras tietenkin olisi oskilloskooppi.
    Oliko tää INPA siis joku ohjelma? Eli tarvihtee tietokoneen ja piuhan obd-pistokkeeseen? Toivon ainakin että kyseessä olisi vain anturivika.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Uudet nesteet tuli laitettua ja ainakaan tyhjäkäynnillä ei nostanut lämpöjä.
    Mites kun omassa ja kaverin autossa palaa satunnaisesti abs ja luistoneston valo. Saattaa syttyä ihan yhtäkkiä ajaessa tai pysyä pimeinä useita päiviä. Ilmeisesti viittaa abs-anturiin, mutta miten voi selvittää minkä kulman anturi siellä kettuilee. Vasen taka kuulemma oireilee jotenkin mittariin. Vikakoodeja ei ainakaan näytä.
    Jos löytyy INPA niin live-datasta näkee näppärästi miltä nurkalta ei tule oikeaa tietoa. Näiden kanssa kannattaa sitten muistaa, että vika voi olla muuallakin kuin anturissa (abs-boksi, johdotus, abs-kehä). Anturi kannattaa mitata, paras tietenkin olisi oskilloskooppi.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eiköhän siellä laturi ala olemaan loppu kun lataus loppui. Silloin yleensä mittaristoon syttyy valoja palamaan. Mittaa nesteiden pakkasen kesto. Jos ne ajossa menee hyhmään niin silloin saatat saada hyvinkin auton keittämään.

    Kaverin autossa varmaan termari vaihtoa vailla.
    Uudet nesteet tuli laitettua ja ainakaan tyhjäkäynnillä ei nostanut lämpöjä.
    Mites kun omassa ja kaverin autossa palaa satunnaisesti abs ja luistoneston valo. Saattaa syttyä ihan yhtäkkiä ajaessa tai pysyä pimeinä useita päiviä. Ilmeisesti viittaa abs-anturiin, mutta miten voi selvittää minkä kulman anturi siellä kettuilee. Vasen taka kuulemma oireilee jotenkin mittariin. Vikakoodeja ei ainakaan näytä.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    -99 316i sedan ilman ilmastointia. Onko lämppärinmoottori yksi vai kaksi siipinen?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Miroreijo View Post
    Kiitoksia viinkeistä parkkitutkaan mennään noilla vikakoodien lukemisella eteenpäin ja vaihdetaan sitten niitä alkuperäisiä antureita paikalleen
    Itse tilasin käytettyjä orkkisantureita ebaysta myyjältä gtmotors55: KLIK. £10 / kpl.

    Ovat ainakin nämä pakkaset kestäneet tammikuun alusta alkaen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Onko kellään tietoa nuista? Ja näin kävi taas omalla autolla:
    Eilen aamulla 20 asteen pakkasessa täräytin auton käyntiin. Puhistelin sen ja annoin käydä niin, että lämmöt nousi melkein siihen "toiselle viivalle"(jotain 60 tais olla). Lähin siitä sitten ajamaan ja ne nousikin puoleenväliin ja alko tulee lämpöstäkin ilmaa. Ehkä 5km ajon jälkeen soitin sammui ja melkein heti sen jälkeen syttyi abs/luistoneston valot palamaan. Ja melkein heti ne alkoivat välkkymään. Ajoin siinä sitten kylmäaseman pihaan ja heitin kontin auki, jännitteet oli luokkaa 10-11,5(en muista tarkkaan). Kuitenkin ihan muutamien sekuntien päästä rupesi lataamaan. Hyppäsin siinä sitten takasin autoon ja lämmöt oli luokkaa 110. Ihmeissäni katsoin sitä ja lähin ajaa kotiin. Vähän yli puolenvälin oli noussu kun kotiin pääsin.
    Mistähän nuo voisi johtua? Jäähytysnesteet ei ainakaan toissapäivänä ollut jäässä tai mitään ja kyllä se lämmintäkin tosiaan puhalsi. Olisiko voinut ajoviiman takia mennä hyhmään tms?
    Eiköhän siellä laturi ala olemaan loppu kun lataus loppui. Silloin yleensä mittaristoon syttyy valoja palamaan. Mittaa nesteiden pakkasen kesto. Jos ne ajossa menee hyhmään niin silloin saatat saada hyvinkin auton keittämään.

    Kaverin autossa varmaan termari vaihtoa vailla.

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Onko kellään tietoa bensawebaston sielunelämästä? Lähtee päälle ihan napista, mutta hiljenee vaihtelevan ajan päästä(minuutti/pari). Valo ja aika kuitenkin näkyy siinä säätimessä. Edellisessä dieselissä se piti semmoista ;huminaa" käynnissä ollessaan mutta tämä ei ainakaan sellaista ala pitämään. Jos joku siis tietäisi mistä voisi lähteä etsimään vikaa, niin se olisi mukavaa?

    Sitte toinen asia. Kaverilla on kans e46 ja koneena m43b19. Siihen on hetki sitten vaihdeltu syyläri(vuodon takia) ja vesipumppu(nosti lämpöä). Nyt ei nostele lämpöjä ja nesteetkin pysyy tallessa. Ongelmana on seuraava: lämmöt nousee normaaliin vain tyhjäkäynnillä, mutta silloinkaan ei puhalla lämmintä sisälle. Ajossa lämmöt alkaa laskemaan, mutta sisälle tulee vähän haaleaa ilmaa. Ensimmäisen kerran oireili näin joskus kuukausi sitten ja heitettiin pahvi syylärin eteen. Ehkä viikon ajan pysyi lämmöt ajaessakin ylhäällä ja hyttiinkin tuli kuumaa ilmaa. Nykyään edes näillä nollakeleillä tai pienellä plussallakaan ei toimi niinkuin pitäisi vaan tuolla tavalla miten yllä kerroin. Pahvi ei oo karannut mihinkään.
    Termostaattiko sieltä on menny vai mikä voisi olla?
    Onko kellään tietoa nuista? Ja näin kävi taas omalla autolla:
    Eilen aamulla 20 asteen pakkasessa täräytin auton käyntiin. Puhistelin sen ja annoin käydä niin, että lämmöt nousi melkein siihen "toiselle viivalle"(jotain 60 tais olla). Lähin siitä sitten ajamaan ja ne nousikin puoleenväliin ja alko tulee lämpöstäkin ilmaa. Ehkä 5km ajon jälkeen soitin sammui ja melkein heti sen jälkeen syttyi abs/luistoneston valot palamaan. Ja melkein heti ne alkoivat välkkymään. Ajoin siinä sitten kylmäaseman pihaan ja heitin kontin auki, jännitteet oli luokkaa 10-11,5(en muista tarkkaan). Kuitenkin ihan muutamien sekuntien päästä rupesi lataamaan. Hyppäsin siinä sitten takasin autoon ja lämmöt oli luokkaa 110. Ihmeissäni katsoin sitä ja lähin ajaa kotiin. Vähän yli puolenvälin oli noussu kun kotiin pääsin.
    Mistähän nuo voisi johtua? Jäähytysnesteet ei ainakaan toissapäivänä ollut jäässä tai mitään ja kyllä se lämmintäkin tosiaan puhalsi. Olisiko voinut ajoviiman takia mennä hyhmään tms?

    Leave a comment:


  • cyka
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
    Mikähän tästä nyt meni?
    Minulla samanlainen ongelma 325CI:n kanssa. Epäilin kytkintä jonkin aikaa, mutta kun se tapahtuu vain ensimmäiset xx metriä. Erikoista. Akku kuulemma oli 59 %:ssa, voisiko olla sen vaihdon hetki? Starttisikin hieman tavallista laiskemmin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
    Mikähän tästä nyt meni?
    Olisikohan jännite päässyt startissa tipahtamaan ja sekoitti sähköt. Varmaan voisi koodit lukaista, vaikka siellä nyt voi olla mitä tahansa jos jännite kyykkäsi. Kun siellä ne varoitusvalot palaa kokoajan, niin saattaisi nollaamisen jälkeen saada jonkun järkevän vikakoodinkin.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    ABS jarrutteli

    Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
    Mikähän tästä nyt meni?

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Katohan vain. Kiitoksia!

    Leave a comment:

Working...
X