E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikä E46 bensakoneista on luotettavin?
    Etsin talviautoa ja talvella ei tehoilla niin väliä. Enemmän merkitystä bensan kulutuksella ja vakuutusmaksuilla
    Eli mikä E46 hinta/laatusuhteeltaan paras käyttöautoksi?
    M43 on luotettava ja huokeampi kuin 6-sylinteriset, mutta ne on pre-faceliftejä.
    Välttämättä en suosittelisi, sen verran itseä alitehoisuus välillä häiritsee, mutta voi sillä ajaa töihin ja töistä kotiin ilman erityisiä ongelmia.
    Last edited by jluoma; 18-01-2017, 06:04.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    325 farkku rupesi pitämään ihme vikinää\kihnutusta. Ääni on melkein samanlainen kun jarruissa olisi pieni kivi mutta ääni kuuluu moottorijarruttaessa ja katoaa kun kytkimen painaa pohjaan. Paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä eikä kaasutellessa kuuluu mitään. Äänen tulosuuntaa ei oikeen pysty sanomaan mutta ei kovin hyvältä kyllä kuulosta.

    Tuossa video äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=Y0Zg...ature=youtu.be

    edittiä. Sain mamman ajamaan autoa ja itse kuuntelin ulkopuolelta niin ääni tuleekin peräpäästä. Tuossa video ulkoa 2 vaihteella moottorijarrulla alamäkeen: https://www.youtube.com/watch?v=eED9...ature=youtu.be

    Nyt on tainnu joku pusla pettää kerrasta ja kunnolla.
    Last edited by Jampsu87; 17-01-2017, 18:40.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikä E46 bensakoneista on luotettavin?
    Etsin talviautoa ja talvella ei tehoilla niin väliä. Enemmän merkitystä bensan kulutuksella ja vakuutusmaksuilla
    Eli mikä E46 hinta/laatusuhteeltaan paras käyttöautoksi?
    M54, luotettavuuden suhteen ei merkitystä onko 320i, 325i vai 330i. Bensankulutuksenkin suhteen erot ovat mitättömiä, mutta tehojen puolesta sitten 330i on omassa luokassaan, ja 325i on merkittävästi 320i:tä parempi. Eli lähinnä oman budjetin ja käytettävissä olevan tarjonnan mukaan sitten lopullinen valinta. Manuaali on turvallinen vaihtoehto pitkällä tähtäimellä, mutta kutoskone + ZF:n automaatti on oikein mukava yhdistelmä sekin.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Harkitse vähintään 320i M54 6-mukista. Kuten mainittua, valvetronic ei vaan kestä.

    Vanoksenkin joutunee M54:stä korjaamaan Beisanin setillä mutta se on sentään kotikonstein tehtävissä. Imuvuodot tietty vaivaa vanhemmiten ja DISA on syytä päivittää German Autosolutionin kitillä.
    Mikä E46 bensakoneista on luotettavin?
    Etsin talviautoa ja talvella ei tehoilla niin väliä. Enemmän merkitystä bensan kulutuksella ja vakuutusmaksuilla
    Eli mikä E46 hinta/laatusuhteeltaan paras käyttöautoksi?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Onko molemmat ajovalo polttimot h7 kannalla,
    halogeenit, pitkä ja lyhyt?
    Jep, osa 6: KLIK.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by iKivi View Post
    Onnistuuko kytkimen vaihto ilman että purkaa koko konsolia?
    Vaihdekepin pussin kun nostaa ylös. Sen alta löytyy 2 ruuvia. Ne pois ja nostaa kehikkoa ylöspäin. Nappulat irtoaa alakautta. Huomaat sen siinä kyllä sitten.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Onko molemmat ajovalo polttimot h7 kannalla,
    halogeenit, pitkä ja lyhyt?

    Leave a comment:


  • iKivi
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Eipä se niin rakettitiedettä ole kytkin varmaan mennyt!
    Onnistuuko kytkimen vaihto ilman että purkaa koko konsolia?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Manuaalilaatikolla ei väliä kilometreillä. Automaatissa syytä olla ainakin kerran vaihdettu öljyt.

    Jos 400+ tkm on alkuperäiset, kunnostamattomat suuttimet ja turbo, investoi mielessäsi jo turbon vaihtoon ja suutinten huoltoon.

    Mikäli ei ole mitään tai aukollinen huoltohistoria, harkitsisin jotain muuta yksilöä. Olisi hyvä tietää ainakin seuraavien komponenttien vaihtoajat:

    - iskarit, iskarien ylätuennat
    - etupään tukivarret ja takahelat
    - taka-akselin puslat ja helat, jos ei koskaan vaihdettu ja tuntuu että perällä oma elämä --> kaikki vaihtoon
    - kardaanin keskitukilaakeri + kumilimppu
    - kampuran värinänvaimennin
    - termostaatit, mikäli ei edellisestä tietoa, heti vaihtoon
    - ilmamassamittari, jos alkuperäinen, heti vaihtoon
    - hehkut, jos ei koskaan vaihdettu, on posketonta tuuria jos kaikki tulevat ehjänä ulos, hehkunohjain tietty
    - turvatyynyjen vaihtokampanjat, jos tekemättä, miksi?
    - sähköflektin vaihtokampanja, jos tekemättä, miksi?
    - DPF:ään jos EU4 päästöillä, 250tkm on melko varma vaihtokohta, jollei vaihdettu, todennäköisesti tyhjätty
    - imusarjan läpät, jos ei poistettu, miksi ei
    - ohjelmointi, mikäli pelkkä huijausboksi ollut kiinni, epäily kohdistuu liiaan suuriin syöttöihin, vikaa vaikea paikallistaa

    Lisäksi kiinnittäisin huomiota yleisilmeeseen, jos on pidetty huolta, en näe syytä kaihtaa. Mikäli kiertopalkinto, move along, nothing to see.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Paljonko nuo e46 330d 184hv koneet ja vaihdelaatikot yleensä kestää kilometrejä.
    Olis yks 410tkm ajettu "hollilla" mutta mielummin ottasin jonkun 250-350tkm rullatun.. Tiedän, yksilöt ja huoltohistoria jne.. Kaikki merkkaa..

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by iKivi View Post
    Kaveri laski takaikkunan alas edessäolevista napeista, mutta ei noussutkaan enään ylös. Eikä toiminut takaakaan. Purin ovipanelin ja aikani tutkin. Huomasin että lapsilukko päällä jolloin alkoi toimimaan takaa. Mutta edelleenkään ei noussut ylös edestä, laskee kyllä. Itse kytkimessä vika?!? Faselift 328
    Eipä se niin rakettitiedettä ole kytkin varmaan mennyt!

    Leave a comment:


  • iKivi
    replied
    Kaveri laski takaikkunan alas edessäolevista napeista, mutta ei noussutkaan enään ylös. Eikä toiminut takaakaan. Purin ovipanelin ja aikani tutkin. Huomasin että lapsilukko päällä jolloin alkoi toimimaan takaa. Mutta edelleenkään ei noussut ylös edestä, laskee kyllä. Itse kytkimessä vika?!? Faselift 328

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Epäilen että vaikka purat ovenkahvan irti niin sitäkautta ei saa mitään vaihdettua. Mutta se kahva irtoaa helposti.


    Räjäytyskuvistahan näkee millasissa osissa vaijerit saa.
    www.realoem.com
    Justiin tuota kaapelin pätkää ei räjäytyskuvista löydy. Kuuluu varmaan sitten tuohon kahvan mekanismiin. Pitää ostaa jostain purkuautosta tuo pätkä.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Epäilen että vaikka purat ovenkahvan irti niin sitäkautta ei saa mitään vaihdettua. Mutta se kahva irtoaa helposti.


    Räjäytyskuvistahan näkee millasissa osissa vaijerit saa.
    www.realoem.com

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä pääsee. Ovipahvi ja kosteussulku pois. Sitten vilkaiset mikä vikana ja korjaat. Kosteussulku takaisin bytuulinauhan/massan kanssa, että pysyy vedet siellä missä kuuluvat.
    No niin, tuli -12 pakkasessa käytettyä pahvia irti ja kahvan päästä on napsahtanut vaijeri poikki Vaijeria tilaukseen mutta onnistuuko sen vaihto todellakin kahvan ollessa paikoillaan? Tila on niin ahdas että en saanut edes nyppäistyä sitä katkennutta parin sentin vaijerin pätkää siitä mekanismista irti. Lasinnostin on varmaan pakko purkaa edestä pois.

    Saako tuota ulkokahvalle menevää vaijerin pätkää erikseen tilattua?
    Last edited by Jampsu87; 15-01-2017, 14:12. Reason: edit

    Leave a comment:

Working...
X