Originally posted by fuckface
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by villecabbmw View PostEn osaa sanoa voiko aiheutua venttiilinvarren kumista. Savuttaa kyllä mielestäni normaalia vähän enemmän. Ei kuitenkaan sinistä savua. Öljyä kyllä kuluu noin 4-5 litraa/ 10 000 km. Lisäksi öljytikku haisee melko voimakkaasti bensalle.
Vaihtoehtoja:
-Venttiilikumi(t) pahasti sökönä
-Männänrenkaat pahasti jumissa
-Kansi halki
-Lohko halki
-jne
Ei tuohon oikein osaa sanoa mitään, uskalla arvata enempää, saati ehdottaa osalistaa ellei konetta lähde vaan reippaasti avaamaan. Kannattaa melkein aloittaa kannesta ja jos sieltä ei ala löytymään vikaa niin etenee kohti alakertaa. Sitten viime kädessä alan miettimään olisiko vaan vaihtokone fiksu heittää paikalleen, eihän nuo pienet M54 moottorit (ei niin halutut, vs. 3l) kuitenkaan maksa kun kuin jo reippaasti alle tonnin.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by fuckface View PostJooh eli mittaristoon syttyi kässärin+abs+luistoneston valot. Selvitin jo että takarenkaasta nopeusanturi on yleensä syypäänä mutta muilla tuntuu olevan näiden valojen kanssa nopeusmittarin kanssa ongelmia. Itsellä se toimii normaalisti, vakkari tosin lopetti toimimisen. Onko tällä mitään merkitystä ja kannattaako silti vaihtaa anturi vai voiko tuo olla oire jostain pahemmasta että valot palaa mutta nopeusmittari toimii silti. Lisätietoina, otin juuri käyttöön kiinasta tilatun fm-bt lähettimen. Ei kai tuollainen voi kärväyttää jotain sulakkeita yms?E46 330d touring '03
Comment
-
-
ATF on yleisempi, mutta kannattaa tosiaan varmistua asiasta ellei sitten huuhtele koko systeemiä, CHF:ää ja ATF:ää ei pidä mennä sekoittamaan. Jos järjestelmä on sopivan tyhjä niin kannattaa uusia säiliö, suodatin on siihen integroituna eikä sitä saa erikseen vaihdettua.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Tarkoituksena olisi vaihtaa lisää puslia takapäähän.
1. Saako ylemmän takatukivarren irti kelkasta vai pitääkö takakelkka pudottaa että saa irti??
2. Jos vingulla tekee lisää camber säätövaraa alatukivarteen takapäähän, niin pysyykö säätö kohdillaan pelkällä pultin puristusvoimalla? Tällä hetkellä jomin alusta ja takacamberit -2 ast. paikkeilla ja pitäisi saada reilusti pystympään ettei takarenkaat kulu reunoilta.
Jos pitää pudottaa niin vaihdan vain ulkopään puslat. Napakannattimen puslan jo vaihdoinkin, 445tkm ollut liikaa sille:thinkBMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Jaahas, yli sadassa menmään, vois tehdä uuden topikin...
Kun omaan E46:n vaihdatin kolmisen vuotta sitten kaikki puslat, takacamberin säätöalue muuttuo niin etyä suurin camber olikin -0,55 tjsp. Sen enempää negatiivista camberia ei kulmansäädössä saatu aikaaan, ei haitannut.
Meinaan vasn että jos vaihdat ala- ja ylätukivarsien sekä ulommat ja sisemmät puslat niin tuskin tarvii säätöaluetta lisää.
Originally posted by akzy View PostTarkoituksena olisi vaihtaa lisää puslia takapäähän.
1. Saako ylemmän takatukivarren irti kelkasta vai pitääkö takakelkka pudottaa että saa irti??
2. Jos vingulla tekee lisää camber säätövaraa alatukivarteen takapäähän, niin pysyykö säätö kohdillaan pelkällä pultin puristusvoimalla? Tällä hetkellä jomin alusta ja takacamberit -2 ast. paikkeilla ja pitäisi saada reilusti pystympään ettei takarenkaat kulu reunoilta.
Jos pitää pudottaa niin vaihdan vain ulkopään puslat. Napakannattimen puslan jo vaihdoinkin, 445tkm ollut liikaa sille:think
Comment
-
-
Originally posted by -samu- View PostPystyykö N42 moottorin öljyn mittatikun putken vaihtamaan ilman että ottaa öljyt pois koneesta? Öljyt juuri vaihdettu ja vuotaa tuon putken tiiviste.
Comment
-
-
E46 316i bemarissa pääsi jakoketju hyppäämään. Nyt siis auto lähtee liikkeeseen ketjun, kiristimien, laahaimien yms vaihtoon. Löytyisikö täälta muita joilla käynyt saman vian takia auto korjauksessa. Tiedän että työtä on paljon mutta mitä tästä remontista kannattaa maksaa?
Kilometrejä ei ole kuin noin 150tkm ja moottori on n42b20.
Comment
-
Comment