Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    E46 coupe ja kuskin ikkuna heiluu sivusuunnassa. Ikkunanostimesta ne ikkunan pitimet kiristetty, ei vaikutusta. Onko noissa jotain muuta mitä kiristää?
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • Bnito
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 334

      Originally posted by Sami323i View Post
      Osaisiko joku viisaampi sanoa mikä BMW e46 2001 325 coupe kaukosäätöisessä keskuslukituksessa voisi olla pielessä?

      Ongelman eteen yritetty tehdä:
      Vara-avaimen on edellinen omistaja purkanut, johon kolvasin uuden pariston: Ei vaikutusta.
      On yritetty koodata kumpaakin avainta autoon: Ei onnistu, ei tapahdu yhtään mitään.
      Bmw laakkosella (jyväskylässä) käytössä ollut avain testattu testerillä: Toimii.
      Autoon on vaihdettu vastaavilla merkinnöillä oleva antennivahvistin. Antennivahvistin on tilattu briteistä e46 m3 autosta, jossa liikkeen mukaan on toiminut kaukosäätöinen keskuslukitus: Ei vaikutusta, edelleenkään ei onnistu ohjelmointi.
      Peräluukun johtosarja korin - takaluukun väliltä tarkastettu ja kolvattu rikkinäiset johdot, täältä ei kuitenkaan yksikään sinivalkoinen johto ollut rikki, jotka viittaavat kaukosäätöisen keskuslukituksen johtoihin.

      Keskuslukitus toimii avaimella ovesta, joskus ei avaa lukkoja (talvella): Rele vika, uudet releet on, mutta kesällä tuo toimii aina hyvin niin ei ole vielä jaksannut korjata.
      Tankin luukku lukittuu ja aukeaa samoin peräluukku.
      Ikkunoiden mikrokytkimet tuntuisivat toimivan ihan hyvin ja myöskään ajokoneessa ei näy avoimia ovia.
      Radio kuuluu myös normaalisti. Syrjäsemmälläkin alueella tuntuu toimivan ihan hyvin.

      Olisiko jollakin vielä ideaa mitä lähtee tekemään?
      Itsellä aikalailla täysin identtinen vika päällä, tosin avainta ei ole testattu autoliikkeessä erikseen.

      Kirjoitin tuonne jenkkilään kaverille joka noita gm5 moduleita korjailee (ja myös avaimia). Antamani vikakuvauksen perusteella hän suositteli tilaamaan uuden avaimen, en ole vielä tilaillut.

      Mulla avaimen kautta kaukolukitus lakkasi toimimasta siten että oireili aluksi ettei satunnaisesti reagoinut nappeihin ja sitten mykisty kokonaan.
      F11 525 3.0 -10

      Ex E46 330d Touring -00
      Ex 316/325 '85

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        Akusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think

        Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
        Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.

        Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • Dixon
          BTCF Member
          • Dec 2015
          • 62
          • Oulu

          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Akusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think

          Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
          Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.

          Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?
          Nii, sekö ei enää lähe käyntiin vai mitä se tekee? Ja jos näin ni miten pitkän seisonnan jälkeen? Jos kaikki toimii ni en ressais vaikka jännite on tuota kun akullakin on ikää jo.
          E61 535D

          E46 330D

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by Jampsu87 View Post
            Akusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think

            Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
            Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.

            Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?
            12.4 on ihan ok varaus, tarkoittaa että akku noin 80% latauksessa.
            Ei mitään ongelmaa.

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              Originally posted by Dixon View Post
              Nii, sekö ei enää lähe käyntiin vai mitä se tekee? Ja jos näin ni miten pitkän seisonnan jälkeen? Jos kaikki toimii ni en ressais vaikka jännite on tuota kun akullakin on ikää jo.
              Parin päivän seisonnan jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin kuin boosterilla. En pidä normaalina että noin 12 tunnin seisonnassa + kelissä katoaa jo noin paljon virtaa akusta.:think Kai se pitää sitten akkukauppaan lähteä.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • Dixon
                BTCF Member
                • Dec 2015
                • 62
                • Oulu

                Originally posted by Jampsu87 View Post
                Parin päivän seisonnan jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin kuin boosterilla. En pidä normaalina että noin 12 tunnin seisonnassa + kelissä katoaa jo noin paljon virtaa akusta.:think Kai se pitää sitten akkukauppaan lähteä.
                Sitten se syö paljo enenpi virtaa kuin mitä oot mitannu tai akku on sökö.
                E61 535D

                E46 330D

                Comment

                • mizaa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 71
                  • Hyvinkää

                  Iso Dieselin akkukin mahtuu E46 330i sedaniin, jos hukkaa virtaa on ainakin enemmän kapasiteettiä jos ongelma jatkuu.
                  Honda VTR1000 SP2 -03
                  Honda S2K -00

                  Comment

                  • villecabbmw
                    Newbiemmer
                    • May 2017
                    • 6
                    • -

                    Originally posted by villecabbmw View Post
                    Bmw e46 320ci vm. 2003 kyseessä (ajettu noin 230 000km). Syksyllä 2017 tehtiin puristusmittaus ja ohivuotomittaus, puristukset ok, ohivuotomittauksessa neljännessä sylinterissä ongelmaa. Alkoi porisemaan ja öljytikun kautta kuului tämä porina. Autossa ollut siis pitkään ongelma että auton sammuttaessa painetta purkautuu jostain pois ja jos öljytikkua nostaa porisee siellä auton käydessä. Huoltomies epäili että männänrengas poikki. Lisäksi kytkin tärisyttää.

                    Eli nyt olisi tarkoitus konetta avata ja samalla vaihdattaa myös kytkin ja mahdollisesti vauhtipyörä. Kysynkin viisaammilta että mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa. Katoin jo Saksasta osia, löytyisi 350 eurolla kytkinsarja + kiinteä vauhtipyörä, eli korvaisin nykyisen kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä. Männänrenkaat 20 eurolla per sylinteri. Kannattaako vaihtaa vain yhden sylinterin männänrenkaat, vai kaikkien 6 sylinterin samalla. Ja mitä muuta? Tiivisteitä ja stefoja ym.? Tilaan samalla kaikki tarvittavat osat ja tiivisteet samalla niin ehdotuksia mitä kaikkea vaihdatan otetaan vastaan. Kiitoksia.
                    Osaako joku vastata?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      Originally posted by villecabbmw View Post
                      Bmw e46 320ci vm. 2003 kyseessä (ajettu noin 230 000km). Syksyllä 2017 tehtiin puristusmittaus ja ohivuotomittaus, puristukset ok, ohivuotomittauksessa neljännessä sylinterissä ongelmaa. Alkoi porisemaan ja öljytikun kautta kuului tämä porina. Autossa ollut siis pitkään ongelma että auton sammuttaessa painetta purkautuu jostain pois ja jos öljytikkua nostaa porisee siellä auton käydessä. Huoltomies epäili että männänrengas poikki. Lisäksi kytkin tärisyttää.

                      Eli nyt olisi tarkoitus konetta avata ja samalla vaihdattaa myös kytkin ja mahdollisesti vauhtipyörä. Kysynkin viisaammilta että mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa. Katoin jo Saksasta osia, löytyisi 350 eurolla kytkinsarja + kiinteä vauhtipyörä, eli korvaisin nykyisen kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä. Männänrenkaat 20 eurolla per sylinteri. Kannattaako vaihtaa vain yhden sylinterin männänrenkaat, vai kaikkien 6 sylinterin samalla. Ja mitä muuta? Tiivisteitä ja stefoja ym.? Tilaan samalla kaikki tarvittavat osat ja tiivisteet samalla niin ehdotuksia mitä kaikkea vaihdatan otetaan vastaan. Kiitoksia.
                      Originally posted by villecabbmw View Post
                      Osaako joku vastata?
                      Kysytään kun ei muut kommentoi eli miten se paine purkautuu ? Kuuluu jokin suhina jostain ? Onko konetta jo purettu ? Separaattori tarkastettu ? Onko muissa samal. koneissa sama ilmiö ?

                      Comment

                      • villecabbmw
                        Newbiemmer
                        • May 2017
                        • 6
                        • -

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Kysytään kun ei muut kommentoi eli miten se paine purkautuu ? Kuuluu jokin suhina jostain ? Onko konetta jo purettu ? Separaattori tarkastettu ? Onko muissa samal. koneissa sama ilmiö ?
                        Kun auton sammuttaa niin kuuluu kuin voimakas puhallus heti sammuttamisen jälkeen. Sama puhallus kuuluu myös auton käydessä ja painamalla kaasua, kuulee varsinkin kun auto tyhjäkäynnissä ja siten painaa kaasua. En tarkkaan pysty paikantamaan mistä se ilma purkautuu. Mutta jos öljytikun jättää hieman irti, niin autoa sammuttaessa ei tule tätä ilmapurkausta vaan öljytikun aukon kautta kuuluu voimakasta porinaa. Sitä kautta kuuluu myös voimakas porina auton käydessä, jos tikkua vähän nostaa ja kuuntelee. Öljyä ei lennä ylös asti, mutta öljytikku on aika öljyn peitossa välillä ylhäällekkin asti. Vika ollut jo pari vuotta, ja tähän on annettu ristiriitaista vastausta korjaamoilta. Muun muassa bmw merkkihuolto sanoi auton olevan kunnossa. Pari muuta huoltamoa ovat taas kieltäneet autolla ajon kunnes vika selviää, ettei enempää hajoa.

                        Konetta ei ole vielä avattu. Huohotin ja ne kaikki huohottimen letkut on vaihdettu eikä ongelma poistunut. Tietääkseni muissa koneissa ei ole tuollaista yleisesti ja jos on ollut niin huohottimen vaihdolla korjaantunut.

                        Pieni sivuääni kuuluu myös moottorista auton käydessä, ja se on juurikin semmoinen kuin joku metallinpala olisi irrallaan ja hinkkaisi jonnekkin. Tämän äänen kuulee varsinkin kaupungissa talojen välistä ajettaessa, kun ääni kaikuu paremmin.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          ^

                          Voiko aiheutua venttiilinvarren kumista ?

                          Savuttaako tms ?

                          Comment

                          • villecabbmw
                            Newbiemmer
                            • May 2017
                            • 6
                            • -

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            ^

                            Voiko aiheutua venttiilinvarren kumista ?

                            Savuttaako tms ?
                            En osaa sanoa voiko aiheutua venttiilinvarren kumista. Savuttaa kyllä mielestäni normaalia vähän enemmän. Ei kuitenkaan sinistä savua. Öljyä kyllä kuluu noin 4-5 litraa/ 10 000 km. Lisäksi öljytikku haisee melko voimakkaasti bensalle.

                            Comment

                            • VilleH.
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 560
                              • Oulu

                              Olisin laittamassa pre faceliftiin sport rattia (ns salmiakki) faceliftiin. Onko näissä airbägeissä eroja?
                              Bmw E21 320

                              Comment

                              • fuckface
                                Newbiemmer
                                • Jul 2016
                                • 5
                                • Tuusula

                                Jooh eli mittaristoon syttyi kässärin+abs+luistoneston valot. Selvitin jo että takarenkaasta nopeusanturi on yleensä syypäänä mutta muilla tuntuu olevan näiden valojen kanssa nopeusmittarin kanssa ongelmia. Itsellä se toimii normaalisti, vakkari tosin lopetti toimimisen. Onko tällä mitään merkitystä ja kannattaako silti vaihtaa anturi vai voiko tuo olla oire jostain pahemmasta että valot palaa mutta nopeusmittari toimii silti. Lisätietoina, otin juuri käyttöön kiinasta tilatun fm-bt lähettimen. Ei kai tuollainen voi kärväyttää jotain sulakkeita yms?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎