Originally posted by huupi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt olisi BMW 330i 2002, M-Sport, Manuaali, Sedan ostettu ja kyllä hyvältä tuntuu.
Olisi muutamia kyssäreitä tuosta:
- Ruostetta tuossa oli ovien alaosissa, kuten melkein jokaisessa näissä. Onko kukaan kyysellyt paljonko noitten maalaus mahtaa maksaa vai onko täysin yksilöllistä kuinka pahoin ruotunut ?
- Vaihdekepin holkki on hieman väljä, uusi osa on jo valmiina, onko noita täällä kukaan joutunut vaihtelemaan, onko mahdoton homma tehdä itse ?
- Ovien ympärillä takana on mustat muoviset listat ja toinen näistä roikkuu, meneekö ihan sikaflexillä kiinni vai onko jotain passelia ainetta, millä nuo saisi nätisti takaisin kiinni ?
- Tuossa paloi matkalla n. minuutin kuluttua lähdöstä abs-valo, luistoneston-valo ja jarrujen merkkivalo, lienee aika tyypivika näillä ? Onko abs anturissa ongelmaa vai selvinneekö vikakoodin lukijalla ? Vakionopeudensäädin ei otimut tästä syystä.
- Noitten muitten valojen palamisen jälkeen kuskin puoleinen xenon valo ilmeisesti meni paskaksi, onko noitten vaihtaminen kuinka tyyristä ja yleensäkkin, mistä saisi edullisesti osia e46 ? Saksassa jokin verkkosivu kenties ?
- Kuskin peili oli hieman halki, saako edullisesti jostain uuden peilin, tässä on asennettu jälkeenpäin E46 M3 peilikotelot, joten sellaiset hakusessa.
Ei kai tässä muuta kummempaa, takana on vaan 265/35R18 renkaat, on vaan liian leveät, kun ottaa töyssyssä pyöräkoteloon kiinni, pitänee kysellä tuolta rengas/vanne ketjusta suositeltuja renkaita tuolle vehkeelle, kun nuo leveet ottaa uriin aika pahasti täällä pohjolassa.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostNyt olisi BMW 330i 2002, M-Sport, Manuaali, Sedan ostettu ja kyllä hyvältä tuntuu.
Olisi muutamia kyssäreitä tuosta:
- Ruostetta tuossa oli ovien alaosissa, kuten melkein jokaisessa näissä. Onko kukaan kyysellyt paljonko noitten maalaus mahtaa maksaa vai onko täysin yksilöllistä kuinka pahoin ruotunut ?
- Vaihdekepin holkki on hieman väljä, uusi osa on jo valmiina, onko noita täällä kukaan joutunut vaihtelemaan, onko mahdoton homma tehdä itse ?
- Ovien ympärillä takana on mustat muoviset listat ja toinen näistä roikkuu, meneekö ihan sikaflexillä kiinni vai onko jotain passelia ainetta, millä nuo saisi nätisti takaisin kiinni ?
- Tuossa paloi matkalla n. minuutin kuluttua lähdöstä abs-valo, luistoneston-valo ja jarrujen merkkivalo, lienee aika tyypivika näillä ? Onko abs anturissa ongelmaa vai selvinneekö vikakoodin lukijalla ? Vakionopeudensäädin ei otimut tästä syystä.
- Noitten muitten valojen palamisen jälkeen kuskin puoleinen xenon valo ilmeisesti meni paskaksi, onko noitten vaihtaminen kuinka tyyristä ja yleensäkkin, mistä saisi edullisesti osia e46 ? Saksassa jokin verkkosivu kenties ?
- Kuskin peili oli hieman halki, saako edullisesti jostain uuden peilin, tässä on asennettu jälkeenpäin E46 M3 peilikotelot, joten sellaiset hakusessa.
Ei kai tässä muuta kummempaa, takana on vaan 265/35R18 renkaat, on vaan liian leveät, kun ottaa töyssyssä pyöräkoteloon kiinni, pitänee kysellä tuolta rengas/vanne ketjusta suositeltuja renkaita tuolle vehkeelle, kun nuo leveet ottaa uriin aika pahasti täällä pohjolassa.
Ovien ruosteisiin jos haluat pysyvän korjauksen etsit ruosteettomat ovet ja maalautat ne. Jos haluat halvan korjauksen viet maalaamolle, jossa avaavat saumat ja puhaltavat + maalaavat. Kestänee muutaman vuoden.
2.
Vaihdelepin puslat on helppo vaihtaa itse, nosturi tosin suositeltavaa. Sinne kannattaa ne kaikki holkit ja puslat vaihtaa, hintaluokka 50€ sarja.
3.
Ovien listoihin uusi kiinnikkeet, elä liimaa.
4.
Vikakoodinlukuun , melko varmastia abs-anturi
5.
Xenonpolttimoita saa vaikka www.lichtex.de järkihinnalla, philips tai osram on hyvä.
6.
Vakiopeileihin saa tarvikkeena laseja 13€ kpl esm www.autodoc.fi, en tiedä m3 peileistä. Alkuperäisenä varmaan aika kalliit jos ne on alkuperäiset peilit.
7.
Alkuperäisvanteet oikealla et:llä sekä normaaleilla renkailla on varmaan paras lähtökohta jos haluaa suoraan kulkemaan.
Comment
-
-
Kiitoksia, mistä noita listojen kiinnikkeitä mahtaisi saada ?
Onko jotain edullista ja toimivaa vikakoodin lukijaa saatavilla vai ?
Mistä näkisin, että mikä malli tarkalleen tuo xenon olisi ? Vai xenon irti ja siitä mallinumero ylös ?
Pitänee alkaa katsomaan uusia renkaita.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia, mistä noita listojen kiinnikkeitä mahtaisi saada ?
Onko jotain edullista ja toimivaa vikakoodin lukijaa saatavilla vai ?
Mistä näkisin, että mikä malli tarkalleen tuo xenon olisi ? Vai xenon irti ja siitä mallinumero ylös ?
Pitänee alkaa katsomaan uusia renkaita.
Hyvä vikakoodinlukija on inpa, mutta jos ei ole tietokonetta carly toimii myös älypuhelimessa. Siihen toki tarvitset sitten joko obd palikan tai kaapelin, nekin saa carlyltä suoraan. Itse olen suosinut vanhaa thinkpadia ja inpaa.
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia, mistä noita listojen kiinnikkeitä mahtaisi saada ?
Sieltä näet kaiken tarvittavan, varaosanumerot/missä autoissa samaa osaa on käytetty/miten joku osa on asennettu autoon yms yms...
Varaosanumerolla helppo tehdä hintavertailua tai katsoa kenellä kotimaisista toimijoista tavaraa on hyllyssä. Itse katson kotimaasta halvemmat ja kiireellisemmät varaosat Schmiedmann ja KL-varaosat.
Ulkomailta sitten tai ei niin kiireelliset autovaraosat24, profiteile, autodoc yms...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
N42B20A valvetronicin korjaus
Joo eli moottori rupes nykimään alakierroksilla kiihdyttäessä 1000-2500 rpm välillä ja siitä eteenpäin kyllä kiertää. Tutkiskelin ja kyselin mikä vois olla ja valvetronic viasta puhuttiin, eli että se valvetronici akseli olisi 2syl. kohalta kulunu ,koska siihen sylinteriin antaa vikakoodia.
Vaihettua osaa on kaikki puolat, imm, tulpat, ilmasuodatin. Nuo vaihoin ennenkun edes luinkoodeja koska ajattelin että puola antanu ihtesä irti.
Nooh, joku vinkkas että koita ottaa valvetronici akselin asento tunnistin piuha irti, noh, sehä pyörii ja toimii todella hyvin👍
Noh tossa pohtinu ja katsellu osia, mutta meinaa aika suolanen hinta tuolla akselilla, en löytäny kun oem osan joka on 650€ ja siihen sitten loput hilppeet nii helposti touhu tonni menee rikki.
Viimeinen leimaus päivä olisi 30.4 ja ois mukavata jos sais edes leiman ennen remonttia.
Siksi kysynkin että voiko vikaa millään "ohittaa" tai mitenkää ns. halvemmalla tavalla korjata? Rahaakaa ei ole heti pierasta tosta noin vaa tuhatta euroo.
Voiko mitään vakavampaa tapahtua jos ajelen se piuha irti?
Onko mitenkään mahdollista että katsastus mies antaa korjauskehotuksen kyseisestä viasta?😂
Sen akselin asentotunnistimen kun laittaa kiinni niin antaa jatkuvaa vika koodia:
2756 - sytytyspuola 2
274E - sytytushäiriön tunnistus, vikojen määrä
2745 - sytytyshäiriö syl. 2
Löytyiskö keltään osina kyseistä moottoria missä olisi ehjä akseli? Koko moottoriki kiinnostaisi jos halvalla.
Kiitos etukäteen!
Comment
-
-
Tosiaan, nappasin muutaman kuvan noista kiinnikkeistä, jotka pitävät pelkääjänpuolen takaoven listaa kiinni auton rungossa. Katselin, että ebaysta noita kiinnikkeitä saisi ihan muutamalla eurolla, joten varmaan kannattanee kokeilla niillä ensin ?
Onko noissa räjäytyskuvissa ihan listojen kiinnikkeiden numerot myös ? Miltä sivulta noita räjäytyskuvia löytyisi selkeästi ?
Toinen kysymys olisi, että miten saisi edullisesti ja suhteellisen nätisti korjattua tälläiset kosmeettiset viat ovien nahkapäällysteessä takana.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Last edited by peltone; 27-03-2018, 10:30.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View Post
Siksi kysynkin että voiko vikaa millään "ohittaa" tai mitenkää ns. halvemmalla tavalla korjata? Rahaakaa ei ole heti pierasta tosta noin vaa tuhatta euroo.318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
Comment
-
-
Originally posted by apina View PostMuistan lukeneeni että joku korjaamo (olisko ollut klaukkalassa) pystyy ohjelmoimaan valvetronicin pois käytöstä. Löytyisköhän haulla...
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View PostNopeella selailulla en löytäny, tiiä sitten kuinka moni firma pystyy tähän, pitäis varmaa kysellä. Oispa hienoo jos löytys osaava😎
Menee kyllä päästöistä läpi (jos kaikki muuten kunnossa), eikä anna vikakoodia mikä näkyisi tuossa obd testissä.
Luulisin että järjestelmä toimii ns. oletusarvoilla kun tuo johto on irti, siis toimii kuten moottori jossa ei valvetronic systeemiä olisikaan...e46 330d Touring m-sport / individual
ex bimmers: e39 530d Touring m-sport, e46 330d Touring, e39 528iA "Alpina" Touring e34, 525i "AC Schnitzer", e34 535i M-sport, e30 325i cab, e36 325i sedan AC Schnitzer, e30 325i 2.7, e30 320i Touring, e36 328i Touring jne. jne.
Comment
-
-
Nyt sain tuollaisen Delphin obd ohjelman asennettua koneelle ja obd lukija on Delphi DS-150E, en saanut oikeen omasta 330i E46 luettua vikakoodeja kunnolla, kun palaa tosiaan nuo ABS, käsijarru ja jarruvalot... Antoi vaan jotain muuta koodia.
Toinen kysymys on, että osaako kukaan sanoa tai laittaa linkkiä videoon/ohjeisiin, kuinka tälläinen vaihdekepin holkki vaihdetaan, edellinen myyjä sanoi, että kannattaisi tämä vaihtaa, niin paranee tuntuma vaihdekepissä, kun edellinen kuulemma kulunut.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View PostSiksi kysynkin että voiko vikaa millään "ohittaa" tai mitenkää ns. halvemmalla tavalla korjata?
Omien valvetronicongelmien kanssa (aikoja sitten) törmäsin tähän: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...31&postcount=8
Itse asiaa tutkiessani sain sen kuvan että anturin liittimen irroitus ajaa venttiilinoston maksimiin. Ymmärsin myös että jotkut kohtalontoverit olivat ajaneet liitin irroitettuna pitkän aikaa ilman (siihen liittyviä) ongelmia.Last edited by Lundersson; 29-03-2018, 10:45.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostToinen kysymys on, että osaako kukaan sanoa tai laittaa linkkiä videoon/ohjeisiin, kuinka tälläinen vaihdekepin holkki vaihdetaan, edellinen myyjä sanoi, että kannattaisi tämä vaihtaa, niin paranee tuntuma vaihdekepissä, kun edellinen kuulemma kulunut.
Siinä itse puslien vaihto muttei tosin näytetä vivuston irrotusta autosta mutta näkee kummiskin ideanE91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
Comment