Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7041
    • Forssa

    #91
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oliko vikakoodi päällä kun kävit leimalla? Koodihan katoaa, kun kriteerit x täyttyy.
    Tosiaan tämä koodi siellä löytyy joka kerta:



    Ja bonarina kerran tollanen:

    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1832
      • Karjaa

      #92
      Originally posted by väiski525 View Post
      Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.
      Eli iskarit lopussa. Voin suositella Konin "keltaisia" eli Sportteja, todella hyvät Touringissa H&R:n jousien kanssa, sopivan mukava tuollaiseksi vaunuksi, mutta kuitenkin sporttisuuttakin ihan riittävästi.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by väiski525 View Post
        En tiijä oonko vanhaksi tulossa vai missä vika. Mutta alkanut ajomukavuus nousta ulkonäön edelle, ja mieleen on tullut alustan päivittäminen takaisin alkuperäiseen, tai vastaamaan alkuperäistä enemmän.

        Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.

        Ideoita / kokemuksia siis että mikä hyvä kombo, en mitään horokorkeetakaan halua mut vakio m-sport korkeus riittää.

        Autossani ei ole m-sport alusta tehtaalta vaan perussetti, joten meneekö sinne orkkis m-sport hilut heittämällä vai onko kiinnityksissä eroja? Pitääkö silloin Myös tukivarret vaihtaa m-sporteiksi?

        Vai onko helpoin (ja halvin ) vaihtoehto vain heittää joku korkeussäädettävä alusta alle?

        Edelleen haluan mukavan auton, en kivirekiä. M-sport korkeus riittää.

        Hr jouset on nyt olleet 4-5v alla, iskarit on vaihdeltu etu- ja takapäähän eri aikoihin uudet, en tiedä merkeistä mitä siellö on nyt (edellinen omistaja siis vaihdattanut)
        Jos korkeus miellyttää, niin vaihda pelkästään iskarit. Jos haluat mukavuuspainotteista, niin ota Sachs supertouring (alkuperäinen vakio iskari) Sachs Advantage on sitten se m-sportin alkuperäinen iskari joka on jämäkämpi. M-sport iskaria jäykempi vaihtoehto olisi Bilstein B8.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #94
          Originally posted by HTK12 View Post
          Tämä oli tiedossa. Vanos koodeille usein löytyy kyllä Pxxxx koodi. Hylkäyksen voi saada mistä tahansa Pxxxx koodista, jos se vaikuttaa päästöihin. Riippuu siis koodista tuleeko hylkyä vai ei. Vanoksen toiminta vaikuttaa päästöihin ja päästöihin vaikuttavat viat huomioidaan tuossa: "Nyrkkisääntönä OBD:ssä on valvoa kaikki päästöihin vaikuttavat komponentit ja toiminnot."
          Näinhän se totta kai on teoriassa.
          Todellisuudessa standardit jättävät aika paljon tulkinnan varaa.

          Useilla valmistajilla on EOBD alaisien ajoneuvojensa moottorinohjaimissa useita "päästöihin vaikuttavia" vikakoodeja, jotka eivät esimerkiksi sytytä MIL-valoa, ja ovat valmistajan omassa muodossa. Joissain EURO 5 + ikäisten autojen moottorinohjaimissa standardinmukaiset vikakoodit näyttelevät ehkä 15-20 % kaikista ohjainlaitteen tunnistamista vikakoodeista.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by walde View Post
            Näinhän se totta kai on teoriassa.
            Todellisuudessa standardit jättävät aika paljon tulkinnan varaa.

            Useilla valmistajilla on EOBD alaisien ajoneuvojensa moottorinohjaimissa useita "päästöihin vaikuttavia" vikakoodeja, jotka eivät esimerkiksi sytytä MIL-valoa, ja ovat valmistajan omassa muodossa. Joissain EURO 5 + ikäisten autojen moottorinohjaimissa standardinmukaiset vikakoodit näyttelevät ehkä 15-20 % kaikista ohjainlaitteen tunnistamista vikakoodeista.
            Näihän se on. Hommaa hämmentää vielä lisäksi se, että valmistajat voivat itse lähettää trafille listan koodeista millä hylätään.. Esim. citroën ja peugeot on lähettäneet todella pienet listat..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              #96
              Originally posted by Wespa View Post
              Eli iskarit lopussa. Voin suositella Konin "keltaisia" eli Sportteja, todella hyvät Touringissa H&R:n jousien kanssa, sopivan mukava tuollaiseksi vaunuksi, mutta kuitenkin sporttisuuttakin ihan riittävästi.
              Pitää tutkailla itseä mietityttää että olisiko jo jousetkin nähneet tarpeeksi kilsoja ja vuosia (n. 100tkm ja sen 5v kohta) ja vaihtaisi se samalla uusiin, mutta mihin? Pari senttiä vois jopa nousta nykytilanteesta, varsinkin kun emäntä alkaa myös ajaa tällä satunnaisesti kun tuo toinen kauppakassi lähtee myyntiin äitiysloman alkaessa.

              Originally posted by HTK12 View Post
              Jos korkeus miellyttää, niin vaihda pelkästään iskarit. Jos haluat mukavuuspainotteista, niin ota Sachs supertouring (alkuperäinen vakio iskari) Sachs Advantage on sitten se m-sportin alkuperäinen iskari joka on jämäkämpi. M-sport iskaria jäykempi vaihtoehto olisi Bilstein B8.
              Kiitän infosta, google laulamaan
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • katiska
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 102
                • Kemi

                #97
                Potilaana -00 320ci m52b20tu moottorilla. Tehnyt aina silloin tällöin niin että kun seisoo pari päivää käyttämättömänä niin starttauttaa sekunnin pari pitempään kuin normaalisti mutta sen jälkeen taas käynnistyy normaalisti vaikka kuinka monesti auton joutuisi sammuttamaan. Nyt seisonut lauantaista asti käynnistämättä ja tänään kun aloin käynnistää niin hörähti kerran jonka jälkeen ei yrittänytkään käynnistyä. Aikani siinä kiroiltua ja starttailtua alkoi pikku hilkaa heräilemään ja yritti ja yritti koko ajan heräillä kunnes lopulta starttailujen jälkeen hörähti käyntiin ja toimi kuin ei olisi mitään ongelmia ollutkaan. Koko päivän nyt toiminut ja jokaisen sammuttamisen jälkeen lähtenyt normaalisti käyntiin.

                Vikakoodeja en hoksannut silloin lukea kun ei käyntiin lähtenyt mutta ainakaan käynnissä ollessa ei antanut vikakoodeja. Lukijana itellä tuomonen Creator C110+.

                Voiko esim. nokka-akseleiden tai kampiakselin tunnistimet aiheuttaa tuommoista vaikka ei vikakoodia antaisikaan? Sytytystulpat oon joku aika sitten vaihtanut.
                Nyt:
                -Bmw e46 320ci -00

                Ex:
                -Bmw e36 328 -95
                -Bmw e30 316 -88

                Comment

                • t-o-m-i
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 308
                  • Tornio

                  #98
                  Originally posted by katiska View Post
                  Potilaana -00 320ci m52b20tu moottorilla. Tehnyt aina silloin tällöin niin että kun seisoo pari päivää käyttämättömänä niin starttauttaa sekunnin pari pitempään kuin normaalisti mutta sen jälkeen taas käynnistyy normaalisti vaikka kuinka monesti auton joutuisi sammuttamaan. Nyt seisonut lauantaista asti käynnistämättä ja tänään kun aloin käynnistää niin hörähti kerran jonka jälkeen ei yrittänytkään käynnistyä. Aikani siinä kiroiltua ja starttailtua alkoi pikku hilkaa heräilemään ja yritti ja yritti koko ajan heräillä kunnes lopulta starttailujen jälkeen hörähti käyntiin ja toimi kuin ei olisi mitään ongelmia ollutkaan. Koko päivän nyt toiminut ja jokaisen sammuttamisen jälkeen lähtenyt normaalisti käyntiin.

                  Vikakoodeja en hoksannut silloin lukea kun ei käyntiin lähtenyt mutta ainakaan käynnissä ollessa ei antanut vikakoodeja. Lukijana itellä tuomonen Creator C110+.

                  Voiko esim. nokka-akseleiden tai kampiakselin tunnistimet aiheuttaa tuommoista vaikka ei vikakoodia antaisikaan? Sytytystulpat oon joku aika sitten vaihtanut.
                  Itse pistäisin pa-pumpun syyniin, että jaksaako siirtää alipaineella löpöä toisellepuolelle. Onko loppunu nafta koskaan ennen aikoja?
                  Tällähetkellä:
                  - F15 30D M-Sport
                  - F31 316D vaimon säästöpossu
                  - E32 750 ial
                  Ennen:
                  -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                  Comment

                  • oispakunnonauto
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 13
                    • Ranska

                    #99
                    Moottorin huolto

                    Morjes,

                    Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.

                    Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?

                    Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      Originally posted by oispakunnonauto View Post
                      Morjes,

                      Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.

                      Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?

                      Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.
                      Voi voi... No, tämä luult. poistetaan.

                      Comment

                      • Benzi87
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1106
                        • Oulu

                        Originally posted by oispakunnonauto View Post
                        Morjes,

                        Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.

                        Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?

                        Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.
                        Mahtaa tulla vanhan koneen kunnostus niin kalliiksi, että suosittelen vaihtomoottorin hankintaa.
                        Siihenkin suosiolla vaan uudet jakopäänrojut paikoilleen, ennen koneen asennusta.

                        Comment

                        • oispakunnonauto
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 13
                          • Ranska

                          Originally posted by Benzi87 View Post
                          Mahtaa tulla vanhan koneen kunnostus niin kalliiksi, että suosittelen vaihtomoottorin hankintaa.
                          Siihenkin suosiolla vaan uudet jakopäänrojut paikoilleen, ennen koneen asennusta.
                          Näitä moottoreita ei taideta enää valmistaa. Jos kun käytetyn vaihtomoottorin laittaisi tilalle, niin onko vinkkejä mitä kysyä / miten varmistua, ettei päädy ojasta allikkoon?

                          Comment

                          • Georgios Terziakis
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 370
                            • Imatra

                            Tuli ostettua tuommonen lippa etupuskuriin:

                            Helmoihin kaipais vähän jatketta, M3-helmat, onks ne erikorkuset verrattuna noihin alkuperäisiin?
                            BMW 335i coupe -06
                            BMW 330i coupe -00
                            Ja pari vanhempaa menOpeliä

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                              Tuli ostettua tuommonen lippa etupuskuriin:
                              Ööhhh... Karmea.

                              Comment

                              • Georgios Terziakis
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 370
                                • Imatra

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ööhhh... Karmea.
                                Kuka tykkää mistäkin..

                                Helmoista vielä ihmettelyä?
                                Last edited by Georgios Terziakis; 02-04-2017, 01:18.
                                BMW 335i coupe -06
                                BMW 330i coupe -00
                                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎