Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.
Eli iskarit lopussa. Voin suositella Konin "keltaisia" eli Sportteja, todella hyvät Touringissa H&R:n jousien kanssa, sopivan mukava tuollaiseksi vaunuksi, mutta kuitenkin sporttisuuttakin ihan riittävästi.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
En tiijä oonko vanhaksi tulossa vai missä vika. Mutta alkanut ajomukavuus nousta ulkonäön edelle, ja mieleen on tullut alustan päivittäminen takaisin alkuperäiseen, tai vastaamaan alkuperäistä enemmän.
Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.
Ideoita / kokemuksia siis että mikä hyvä kombo, en mitään horokorkeetakaan halua mut vakio m-sport korkeus riittää.
Autossani ei ole m-sport alusta tehtaalta vaan perussetti, joten meneekö sinne orkkis m-sport hilut heittämällä vai onko kiinnityksissä eroja? Pitääkö silloin Myös tukivarret vaihtaa m-sporteiksi?
Vai onko helpoin (ja halvin ) vaihtoehto vain heittää joku korkeussäädettävä alusta alle?
Edelleen haluan mukavan auton, en kivirekiä. M-sport korkeus riittää.
Hr jouset on nyt olleet 4-5v alla, iskarit on vaihdeltu etu- ja takapäähän eri aikoihin uudet, en tiedä merkeistä mitä siellö on nyt (edellinen omistaja siis vaihdattanut)
Jos korkeus miellyttää, niin vaihda pelkästään iskarit. Jos haluat mukavuuspainotteista, niin ota Sachs supertouring (alkuperäinen vakio iskari) Sachs Advantage on sitten se m-sportin alkuperäinen iskari joka on jämäkämpi. M-sport iskaria jäykempi vaihtoehto olisi Bilstein B8.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tämä oli tiedossa. Vanos koodeille usein löytyy kyllä Pxxxx koodi. Hylkäyksen voi saada mistä tahansa Pxxxx koodista, jos se vaikuttaa päästöihin. Riippuu siis koodista tuleeko hylkyä vai ei. Vanoksen toiminta vaikuttaa päästöihin ja päästöihin vaikuttavat viat huomioidaan tuossa: "Nyrkkisääntönä OBD:ssä on valvoa kaikki päästöihin vaikuttavat komponentit ja toiminnot."
Näinhän se totta kai on teoriassa.
Todellisuudessa standardit jättävät aika paljon tulkinnan varaa.
Useilla valmistajilla on EOBD alaisien ajoneuvojensa moottorinohjaimissa useita "päästöihin vaikuttavia" vikakoodeja, jotka eivät esimerkiksi sytytä MIL-valoa, ja ovat valmistajan omassa muodossa. Joissain EURO 5 + ikäisten autojen moottorinohjaimissa standardinmukaiset vikakoodit näyttelevät ehkä 15-20 % kaikista ohjainlaitteen tunnistamista vikakoodeista.
Näinhän se totta kai on teoriassa.
Todellisuudessa standardit jättävät aika paljon tulkinnan varaa.
Useilla valmistajilla on EOBD alaisien ajoneuvojensa moottorinohjaimissa useita "päästöihin vaikuttavia" vikakoodeja, jotka eivät esimerkiksi sytytä MIL-valoa, ja ovat valmistajan omassa muodossa. Joissain EURO 5 + ikäisten autojen moottorinohjaimissa standardinmukaiset vikakoodit näyttelevät ehkä 15-20 % kaikista ohjainlaitteen tunnistamista vikakoodeista.
Näihän se on. Hommaa hämmentää vielä lisäksi se, että valmistajat voivat itse lähettää trafille listan koodeista millä hylätään.. Esim. citroën ja peugeot on lähettäneet todella pienet listat..
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eli iskarit lopussa. Voin suositella Konin "keltaisia" eli Sportteja, todella hyvät Touringissa H&R:n jousien kanssa, sopivan mukava tuollaiseksi vaunuksi, mutta kuitenkin sporttisuuttakin ihan riittävästi.
Pitää tutkailla itseä mietityttää että olisiko jo jousetkin nähneet tarpeeksi kilsoja ja vuosia (n. 100tkm ja sen 5v kohta) ja vaihtaisi se samalla uusiin, mutta mihin? Pari senttiä vois jopa nousta nykytilanteesta, varsinkin kun emäntä alkaa myös ajaa tällä satunnaisesti kun tuo toinen kauppakassi lähtee myyntiin äitiysloman alkaessa.
Jos korkeus miellyttää, niin vaihda pelkästään iskarit. Jos haluat mukavuuspainotteista, niin ota Sachs supertouring (alkuperäinen vakio iskari) Sachs Advantage on sitten se m-sportin alkuperäinen iskari joka on jämäkämpi. M-sport iskaria jäykempi vaihtoehto olisi Bilstein B8.
Potilaana -00 320ci m52b20tu moottorilla. Tehnyt aina silloin tällöin niin että kun seisoo pari päivää käyttämättömänä niin starttauttaa sekunnin pari pitempään kuin normaalisti mutta sen jälkeen taas käynnistyy normaalisti vaikka kuinka monesti auton joutuisi sammuttamaan. Nyt seisonut lauantaista asti käynnistämättä ja tänään kun aloin käynnistää niin hörähti kerran jonka jälkeen ei yrittänytkään käynnistyä. Aikani siinä kiroiltua ja starttailtua alkoi pikku hilkaa heräilemään ja yritti ja yritti koko ajan heräillä kunnes lopulta starttailujen jälkeen hörähti käyntiin ja toimi kuin ei olisi mitään ongelmia ollutkaan. Koko päivän nyt toiminut ja jokaisen sammuttamisen jälkeen lähtenyt normaalisti käyntiin.
Vikakoodeja en hoksannut silloin lukea kun ei käyntiin lähtenyt mutta ainakaan käynnissä ollessa ei antanut vikakoodeja. Lukijana itellä tuomonen Creator C110+.
Voiko esim. nokka-akseleiden tai kampiakselin tunnistimet aiheuttaa tuommoista vaikka ei vikakoodia antaisikaan? Sytytystulpat oon joku aika sitten vaihtanut.
Potilaana -00 320ci m52b20tu moottorilla. Tehnyt aina silloin tällöin niin että kun seisoo pari päivää käyttämättömänä niin starttauttaa sekunnin pari pitempään kuin normaalisti mutta sen jälkeen taas käynnistyy normaalisti vaikka kuinka monesti auton joutuisi sammuttamaan. Nyt seisonut lauantaista asti käynnistämättä ja tänään kun aloin käynnistää niin hörähti kerran jonka jälkeen ei yrittänytkään käynnistyä. Aikani siinä kiroiltua ja starttailtua alkoi pikku hilkaa heräilemään ja yritti ja yritti koko ajan heräillä kunnes lopulta starttailujen jälkeen hörähti käyntiin ja toimi kuin ei olisi mitään ongelmia ollutkaan. Koko päivän nyt toiminut ja jokaisen sammuttamisen jälkeen lähtenyt normaalisti käyntiin.
Vikakoodeja en hoksannut silloin lukea kun ei käyntiin lähtenyt mutta ainakaan käynnissä ollessa ei antanut vikakoodeja. Lukijana itellä tuomonen Creator C110+.
Voiko esim. nokka-akseleiden tai kampiakselin tunnistimet aiheuttaa tuommoista vaikka ei vikakoodia antaisikaan? Sytytystulpat oon joku aika sitten vaihtanut.
Itse pistäisin pa-pumpun syyniin, että jaksaako siirtää alipaineella löpöä toisellepuolelle. Onko loppunu nafta koskaan ennen aikoja?
Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.
Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?
Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.
Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.
Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?
Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.
Kyseessä 140tkm ajettu e46 318i N46 2004 Sedan. Hajonneen jakopään ketjun takia moottori täytyy nostaa autosta korjausta varten.
Mitä moottorinhuoltotoimenpiteitä suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväks ohessa, kun moottori olisi esillä? Kannattaako esim. sylintereitä lähteä poraamaan?
Moottorilla ollut talvisin lyhyessä kaupunkiajossa taipumusta tuottaa oil sludgea. Jakopään ketjun ongelmia lukuunottamatta toiminut muuten ihan hyvin.
Mahtaa tulla vanhan koneen kunnostus niin kalliiksi, että suosittelen vaihtomoottorin hankintaa.
Siihenkin suosiolla vaan uudet jakopäänrojut paikoilleen, ennen koneen asennusta.
Mahtaa tulla vanhan koneen kunnostus niin kalliiksi, että suosittelen vaihtomoottorin hankintaa.
Siihenkin suosiolla vaan uudet jakopäänrojut paikoilleen, ennen koneen asennusta.
Näitä moottoreita ei taideta enää valmistaa. Jos kun käytetyn vaihtomoottorin laittaisi tilalle, niin onko vinkkejä mitä kysyä / miten varmistua, ettei päädy ojasta allikkoon?
Comment