Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuukka90
    Bimmer Rookie
    • Apr 2016
    • 68
    • Finland

    kardaanin ristikot

    Heips,

    osaako joku nimetä Satakunnan kieppeiltä liikettä/kaveria joka vaihtelisi kardaanin ristikkoniveliä, vitun nelivedot, kummastakin kardaanista toisessa ristikossa pienet välykset. Aiheuttaa vittumaisia värinöitä.

    nimim. korjaa yksi löydä toinen
    ------------------------------------------------------
    E36 316i coupe -98
    E30 316i touring -91
    Forester 2.0 XT -04
    Corolla 1,4 EcoTronic -96
    Corolla Verso 1.6 -03

    Ex. E46 330xda touring -02,
    Ex. E46 320ia touring -01

    Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

    Comment

    • jonzze
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 77
      • Salo

      osaakos joku neuvoa miten päivitän ton navin(ilmeisesti mk3 navi) ois tarkotus päivittää softa ja uudemmat kartat jos jostain löytyis? ja sit kysymys että miksi navi näyttää väärin. lähte väärään suuntaan navi ja heittää joku 30km tälläkin hetkellö olinpaikkaa...
      Ex: e46 330d farkku vm 2002
      Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by jonzze View Post
        osaakos joku neuvoa miten päivitän ton navin(ilmeisesti mk3 navi) ois tarkotus päivittää softa ja uudemmat kartat jos jostain löytyis? ja sit kysymys että miksi navi näyttää väärin. lähte väärään suuntaan navi ja heittää joku 30km tälläkin hetkellö olinpaikkaa...
        Päivitykseen en osaa neuvoa, mutta tuo väärin näyttäminen johtuu siitä että satelliitti tietoa paikasta ei tule. Se menee ns. pyöräohjauksella eli laskee kulkemista matkan ja ratin kääntelyn mukaan. Eli onko johdot kiinni ja oikeilla paikoillaan. Omassa oli varmaan 1000km pielessä ja saksankieliset kadut vaan vilisi.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Originally posted by jonzze View Post
          osaakos joku neuvoa miten päivitän ton navin(ilmeisesti mk3 navi) ois tarkotus päivittää softa ja uudemmat kartat jos jostain löytyis? ja sit kysymys että miksi navi näyttää väärin. lähte väärään suuntaan navi ja heittää joku 30km tälläkin hetkellö olinpaikkaa...
          Ainaki mk4 :ssa työnnetään päivityslevy sisään ja se hoitaa loput. Ebayst varmaan löytyy molemmat levyt
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • jonzze
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 77
            • Salo

            mitkäs johdot mahtaa olls irti? takakontista olen johtoja kattonu ja tuntuis olevan kiinni... ihmetyttää ku teki aikasemmin samaa mutta sitten sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin alkoi toimimaan mutta nyt paripäivää ajettu navin mukaa 50km vääräs paikas
            Ex: e46 330d farkku vm 2002
            Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by jonzze View Post
              mitkäs johdot mahtaa olls irti? takakontista olen johtoja kattonu ja tuntuis olevan kiinni... ihmetyttää ku teki aikasemmin samaa mutta sitten sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin alkoi toimimaan mutta nyt paripäivää ajettu navin mukaa 50km vääräs paikas
              Mulla oli joku jo saksassa räplännyt jotain niitä johtoja, varmaan radion huonon kuuluvuuden takia, koska antennivahvistin oli rikki. Antennijohdot oli samanlaisia kun navin johtokin ja ne oli kytketty ristiin. Tällöin navi ei tientenkään voi toimia edes hetkeäkään.

              Navi toimii yllättävän hyvin tuolla pyöräohjauksellakin, tarvii vaan kertoa systeemille tarkka osoite ja suunta niin sen pitäisi saada kartalle (mulla oli ns. nuolinavi ja siinä ainakin sai noin).
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • jonzze
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 77
                • Salo

                Originally posted by Esal View Post
                Mulla oli joku jo saksassa räplännyt jotain niitä johtoja, varmaan radion huonon kuuluvuuden takia, koska antennivahvistin oli rikki. Antennijohdot oli samanlaisia kun navin johtokin ja ne oli kytketty ristiin. Tällöin navi ei tientenkään voi toimia edes hetkeäkään.

                Navi toimii yllättävän hyvin tuolla pyöräohjauksellakin, tarvii vaan kertoa systeemille tarkka osoite ja suunta niin sen pitäisi saada kartalle (mulla oli ns. nuolinavi ja siinä ainakin sai noin).
                mitä tatkoitat että pitää ketrtoa tarkks osoite ja suunta? eli mihi ja mitä mun pitäs tehä :think
                Ex: e46 330d farkku vm 2002
                Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Originally posted by jonzze View Post
                  osaakos joku neuvoa miten päivitän ton navin(ilmeisesti mk3 navi) ois tarkotus päivittää softa ja uudemmat kartat jos jostain löytyis? ja sit kysymys että miksi navi näyttää väärin. lähte väärään suuntaan navi ja heittää joku 30km tälläkin hetkellö olinpaikkaa...
                  Originally posted by Esal View Post
                  Päivitykseen en osaa neuvoa, mutta tuo väärin näyttäminen johtuu siitä että satelliitti tietoa paikasta ei tule. Se menee ns. pyöräohjauksella eli laskee kulkemista matkan ja ratin kääntelyn mukaan. Eli onko johdot kiinni ja oikeilla paikoillaan. Omassa oli varmaan 1000km pielessä ja saksankieliset kadut vaan vilisi.
                  Alamanakka puuttuu ja siksi satelliittitaivas kateissa -> mennään juuri kuten yllä kuvattu. Piilovalikosta pystyy tarkistamaan, mutta helpoin kun otat akun kaapelin irti muutamaksi tunniksi, laitat takaisin ja pidät autoa taivasalla ilman esteitä virrat päällä 15-30min niin se on avot.

                  Karttana tuossa on CD-kartta eli sama kuin esim MK1/MK2, ei vielä DVD karttaa. Jos kovin vanha softa sisällä niin uudemmalla softalla saat MK4 mallin näkymän valikoihin. Päivityksen saa lainaksi netistä. Vaatii tosin Key CD:n jos kovin vanhasta softasta koittaa päivittää. Kannattaa olla valmiina sekin siis.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Miroreijo
                    BTCF Member
                    • Sep 2014
                    • 73
                    • Laitila

                    Bmw 320d -04

                    Mitä porukka sanoo tosta auton optimoinnista sekä egr ja dpf poistosta, tuli tommonen e46 320d ostettua vuoden vaihteessa ja ensimmäinen diesel bmw itellä. Selvästi auto on ohjelmoitu kun tuntuu perstuntumalla tuota voimaa ihan mukavasti löytyvän verrattuna toiseen ajamaani 320d. Noh dpf on siellä missä pitääkin ja äsken tuli kateltua tonne egr sisälle ja karstaahan siellä on ihan reilusti ja siitä ahtoputken ja egr liitoksesta on vähän vuotanutkin pihalle tavaraa. Että kannattaako näitä ruveta poistamaan ja millä tavalla näitä kannattaa poistaa, dpf tietty fyysisesti pis pöntön sisältä ja ohjelmoinnin vaatii myös samalla. Mites sitten tuo egr? Pitääkö tulpata jokatapauksessa vai riittääkö siihen vain joku ohjelmointi?

                    Viisaammat kertokoon mitä on mieltä.
                    e36 325i coupe -92
                    E46 320d touring -04
                    E30 316 2d sedan -87
                    E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      Pöly/kosteussuojan irroitus

                      Onko mitään keinoa saada ovipahvin alta tämä muotoon prässätty solukumin tapainen pöly/kosteussuoja ehjänä irti? Ja vastaavasti, jos saa, niin se tuskin enää tarttuu takaisin. Mikä siihen neuvoksi?

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Onko mitään keinoa saada ovipahvin alta tämä muotoon prässätty solukumin tapainen pöly/kosteussuoja ehjänä irti? Ja vastaavasti, jos saa, niin se tuskin enää tarttuu takaisin. Mikä siihen neuvoksi?
                        Kesällä helppoa, jättää pirssin haluttu kylki aauringonpaistetta kohti. Käytä apuna Bilteman 5-osaista, muovista verhoilun irroitustyökalusarjaa: KLIK. Avuksi voi varovasti lämmittää kuumailmapuhaltimella. Itse olen sentti kerrallaan kaapinut tuolla bilteman työkalusarjalla kosteussulkumuovin irti. Kärsivällisyyttä niin se lähtee varmasti ehjänä. Jopa pakkasellakin se lähtee kun vaan nitkuttaa pikku hiljaa irti.

                        Kiinnittämisessä auttaa uusi butyylinauha: 83190000537 Butyl cord Terostat 2460 B=6MM, L=20M. Aiemmin oli tarjolla 4 mm halkaisijalla 6m pätkää Bostik 1127:ää mutta viime syksyn jälkeen se on poistunut valikoimasta. Tuo Terostat 2460 on ainoa mitä löysin BMW:n tarjonnasta.

                        Kun kiinnität, painoajalla ei ole merkitystä vaan kontaktin laadun ratkaisee painoon käytetty voima, reipas peukalonpainallus riittää. Itse olen ruuvimeisselin kahvapäällä painellut tasaisesti liitospinnan läpi.

                        Jos olet vaihtamassa ikkunannostinmekanismia, tuolla on hyvä DIY: KLIK. En ole kokenut tarvetta leikellä butyyliä vaikka siinä vinkkinä mainitaan.

                        Ovipahvin kiinnikeklipsit on syytä uusia, alkuperäisissä on ohut solukumitiiviste joka yleensä jää ovipeltiin kiinni tai putoaa irroittaessa. Hinta ei päätä huimaa, ulkomuistista menekki:

                        6 x Clip with washer, natur WEIß 51418224768
                        4 x Clip with seal ring GRAU 51418224781

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 938
                          • Mustio

                          Kysäsen tässä samassa kun tuli puheeksi, millä ton butyylinauhan rippeet saa siististi irti?
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1842
                            • Lappeenranta, Finland

                            Originally posted by MNi View Post
                            Kesällä helppoa, jättää pirssin haluttu kylki aauringonpaistetta kohti. Käytä apuna Bilteman 5-osaista, muovista verhoilun irroitustyökalusarjaa: KLIK. Avuksi voi varovasti lämmittää kuumailmapuhaltimella. Itse olen sentti kerrallaan kaapinut tuolla bilteman työkalusarjalla kosteussulkumuovin irti. Kärsivällisyyttä niin se lähtee varmasti ehjänä. Jopa pakkasellakin se lähtee kun vaan nitkuttaa pikku hiljaa irti.

                            Kiinnittämisessä auttaa uusi butyylinauha: 83190000537 Butyl cord Terostat 2460 B=6MM, L=20M. Aiemmin oli tarjolla 4 mm halkaisijalla 6m pätkää Bostik 1127:ää mutta viime syksyn jälkeen se on poistunut valikoimasta. Tuo Terostat 2460 on ainoa mitä löysin BMW:n tarjonnasta.

                            Kun kiinnität, painoajalla ei ole merkitystä vaan kontaktin laadun ratkaisee painoon käytetty voima, reipas peukalonpainallus riittää. Itse olen ruuvimeisselin kahvapäällä painellut tasaisesti liitospinnan läpi.

                            Jos olet vaihtamassa ikkunannostinmekanismia, tuolla on hyvä DIY: KLIK. En ole kokenut tarvetta leikellä butyyliä vaikka siinä vinkkinä mainitaan.

                            Ovipahvin kiinnikeklipsit on syytä uusia, alkuperäisissä on ohut solukumitiiviste joka yleensä jää ovipeltiin kiinni tai putoaa irroittaessa. Hinta ei päätä huimaa, ulkomuistista menekki:

                            6 x Clip with washer, natur WEIß 51418224768
                            4 x Clip with seal ring GRAU 51418224781
                            Oukkei. Tähän tuskin on lisättävää
                            Ei vaan ole kaikkein halvinta lakritsaa toi butyylischnurra...

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              Originally posted by MNi View Post
                              Jopa pakkasellakin se lähtee kun vaan nitkuttaa pikku hiljaa irti.

                              Jos olet vaihtamassa ikkunannostinmekanismia, tuolla on hyvä DIY: KLIK. En ole kokenut tarvetta leikellä butyyliä vaikka siinä vinkkinä mainitaan.

                              Ovipahvin kiinnikeklipsit on syytä uusia, alkuperäisissä on ohut solukumitiiviste joka yleensä jää ovipeltiin kiinni tai putoaa irroittaessa. Hinta ei päätä huimaa, ulkomuistista menekki:

                              6 x Clip with washer, natur WEIß 51418224768
                              4 x Clip with seal ring GRAU 51418224781
                              Irti on ja ehjänä lähti. Klipsit jäivät ehjiksi. Butyylinauha tilattu. Tuossa tulikin jo seuraava kysymys, että miten vanhat jämät saa pois? Vai vedetäänkö vain uusi nauha entisen päälle/viereen?

                              Syy siis oli ikkunan nihkeä ylösnousu, alas menee että sujahtaa. Puolenvälin yläpuolellä nousu hyytyy pahasti, mutta nousee kuitenkin omineen. Ei siellä erityisesti mikään ollut rikki. Voitelin kiskoja, olkoon toistaiseksi noin.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by 525iiäxä View Post
                                Oukkei. Tähän tuskin on lisättävää
                                Ei vaan ole kaikkein halvinta lakritsaa toi butyylischnurra...
                                Jos haluaa halvemmalla päästä, niin ostaa butyliimassaa tuubissa. Esim. Sika 710 7,90 motonetissä
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎