Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Milloin tuli 6 vaihteinen loota 330i:n?


    Askarruttaa kun itellä oli -02 facelifti ja siinä 5v. Nyt yhdestä, ilmon mukaan -02 mallista kyselin ja on 6v keppi kuvissa. (Ei vielä vin tiedossa, nii ei pääse tarkistamaan tietoja).
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      Originally posted by bemmeri View Post
      Milloin tuli 6 vaihteinen loota 330i:n?


      Askarruttaa kun itellä oli -02 facelifti ja siinä 5v. Nyt yhdestä, ilmon mukaan -02 mallista kyselin ja on 6v keppi kuvissa. (Ei vielä vin tiedossa, nii ei pääse tarkistamaan tietoja).
      Jos tiedät rekkarin niin bilteman sivuilta näkee valmistenumeron.

      Comment

      • AjE
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 104
        • i3

        Jos auto on yhtään hyvin pidetty niin onko 300tkm paljon '05 330xd:lle? Manuaalilootalla.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by jr66 View Post
          Jos tiedät rekkarin niin bilteman sivuilta näkee valmistenumeron.
          Auto on ulkomailla...

          Eikä kilpikään näy (myös ruotsissa saa kätevästi rekkarilla auton tiedot).
          Last edited by bemmeri; 08-10-2017, 08:45.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • spike
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 6
            • karjaa

            Tuossa meidän e46 320i:ssä palaa luistoneston ja käsijarrun varoitusvalot keltaisena. Vikakoodi on 5e20 joka googletuksella viittaa paineanturiin abs pumppuyksikössä. Kokeilin poistaa vikakoodin mutta tulee takaisin samantien.

            Löysin useita firmoja jotka korjaavat noita. Ongelmana on että auto on koko ajan käytössä ja viikon seisottaminen aiheuttaa hankaluuksia. Miten jos vaihtaa tuon pumppuyksikön toiseen? Pitääkö se ohjelmoida että lähtee toimimaan?

            Voisi vaikka sitten lähettää tuon korjattavaksi ja pitää hyllyssä että on mihin vaihtaa kun seuraava pettää. Onko porukka korjauttanut noita? Ketä suosittelette?

            Comment

            • ot8
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 86
              • Lahti

              2002 vuoden 320iA ilmastointi lopetti toiminnan ja antaa vikakoodin 125 eli sähköflekti. Enempää en ole potilasta vielä tonkinut, mutta vaikuttaisivat liittyvän toisiinsa? Flekti pyörii kun kädellä pyörittää ja ilmastointi on täytetty kesällä. Kokemuksia aiheesta?
              F31 320iX Schwarz II
              E39 530iA Cosmosschwarz metallic
              E36 328i Moreagrün metallic

              Entiset:
              E36 316i Alpinweiss II
              E36 323ti Titansilber metallic

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                Originally posted by bemmeri View Post
                Milloin tuli 6 vaihteinen loota 330i:n?


                Askarruttaa kun itellä oli -02 facelifti ja siinä 5v. Nyt yhdestä, ilmon mukaan -02 mallista kyselin ja on 6v keppi kuvissa. (Ei vielä vin tiedossa, nii ei pääse tarkistamaan tietoja).
                BMWfans kertoo että 03/03.

                Comment

                • Jiberish
                  Newbiemmer
                  • Aug 2017
                  • 20
                  • Helsinki

                  Originally posted by Lundersson View Post
                  Hävisikö alipaine? Varmista vielä kaikki liitokset vaikka sillä motor starterilla tai vastaavalla ettei nyt jostain vuoda ilmaa sen massamittarin jälkeen.
                  Kyllä suurin alipaine hävisi, vielä jotain ihan pientä alipainetta huomaa jos laittaa käden öljykorkin paikalle.
                  Täytynee tarkastaa vielä kaikki liitokset ja letkut, sekä pa-pumppu..

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    Originally posted by ot8 View Post
                    2002 vuoden 320iA ilmastointi lopetti toiminnan ja antaa vikakoodin 125 eli sähköflekti. Enempää en ole potilasta vielä tonkinut, mutta vaikuttaisivat liittyvän toisiinsa? Flekti pyörii kun kädellä pyörittää ja ilmastointi on täytetty kesällä. Kokemuksia aiheesta?
                    Flekti voi olla rikki, mutta ei se ilmastointia estä toimimasta, huonommin vaan jos auto ei liiku, ajossa ei pitäisi huomata eroa paitsi ehkä ihan helteellä.
                    Tai siis tämä kokeiltu 330xd ja X5 3.0d -05 kanssa, ja näissä toimi vaikka flektin johto irti. Jos sieltä kuitenkin on kenno puhki ja aineet karannut, ei flekti lähde pyörimään.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      asc-boksi

                      Kuka tietää että jos vaihtaa poksin jossa on täsmällee sama varaosanumero, joutuuko silti koodailee?
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 923
                        • Kouvola/Myllykoski

                        Originally posted by jonsered92 View Post
                        Kuka tietää että jos vaihtaa poksin jossa on täsmällee sama varaosanumero, joutuuko silti koodailee?
                        Uusi boksi pitää koodata aina. Myös käytetty pitää koodata käsittääkseni, ei siitä ainakaan haittaa ole, ja toimii varmasti.
                        Last edited by JiiVee92; 10-10-2017, 21:06.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by JiiVee92 View Post
                          Uusi boksi pitää koodata aina. Myös käytetty pitää koodata käsittääkseni, ei siitä ainakaan haittaa ole, ja toimii varmasti.
                          Okei.. Ncs expertti jne on koneella mut eipä sitä osaa käyttää Jos oulussa on osaavaa ihmistä nii kättä ylös.
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • Jiberish
                            Newbiemmer
                            • Aug 2017
                            • 20
                            • Helsinki

                            Originally posted by Lundersson View Post
                            Hävisikö alipaine? Varmista vielä kaikki liitokset vaikka sillä motor starterilla tai vastaavalla ettei nyt jostain vuoda ilmaa sen massamittarin jälkeen.
                            Starttisprayta suihkimalla koko imusarjan alueelle ei nouse kierrokset mihinkään. Liitokset oli kunnolla kiinni.
                            Tosiaan pieni alipaine on venakopassa vieläkin, mutta kun korkin avaa niin se enimmäkseen puhaltaa ilmaa ulos eikä käynti muutu mihinkään (varmaan normaalia?). Putsasin egr venttiilin nyt kanssa kaikesta karstasta.

                            Seuraavaksi olisi se pa-paineen tarkastus.
                            Onko vielä jotain ideoita mikä tämän aiheuttanee?
                            Ja tosiaankin Maf vaihdettu myös uuteen..

                            Edit. P0171&P0174, n42b20

                            Edit2. Pa-paine tyhjäkäynnillä 3.7bar ja avain käännettynä 3.3, eli tämä kunnossa
                            Last edited by Jiberish; 11-10-2017, 21:03.

                            Comment

                            • Suorakuus
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 123
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Mikä pitää konehuoneessa jurinaa liikkeelle lähtiessä? Ääni kuuluu aina kun kierrokset tippuu tarpeeksi alas. Kun liiratessa kytkintä antaa hieman enemmän kaasua ääntä ei kuulu. Auto 330i manuaali.

                              Comment

                              • Lundersson
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2009
                                • 245
                                • Kerava

                                Originally posted by Jiberish View Post
                                Starttisprayta suihkimalla koko imusarjan alueelle ei nouse kierrokset mihinkään. Liitokset oli kunnolla kiinni.
                                Tosiaan pieni alipaine on venakopassa vieläkin, mutta kun korkin avaa niin se enimmäkseen puhaltaa ilmaa ulos eikä käynti muutu mihinkään (varmaan normaalia?). Putsasin egr venttiilin nyt kanssa kaikesta karstasta.

                                Seuraavaksi olisi se pa-paineen tarkastus.
                                Onko vielä jotain ideoita mikä tämän aiheuttanee?
                                Ja tosiaankin Maf vaihdettu myös uuteen..

                                Edit. P0171&P0174, n42b20

                                Edit2. Pa-paine tyhjäkäynnillä 3.7bar ja avain käännettynä 3.3, eli tämä kunnossa
                                Sitten kaikki vaikuttaa huohotinventtiilin suhteen normaalilta. Onko muuten adaptaatiot nollattu MAF vaihdon jälkeen? PA-paineet olisi hyvä saada mitattua ajossa, koska tukkeutunut suodatin ja/tai väsynyt pumppu laskee paineet vasta kun kakkua menee paljon. Kun omassa oli pumppu menossa ei ajossa huomannut mitään, samaa koodia pukkasi randomina kunnes lakkasi kokonaan toimimasta. Eli teikäläisenä katsoisin nyt polttoainesaannin puolelle -> pa-paineet "kiihdyttäessä", jos ok niin sitten suuttimet..

                                Tähän vielä konsultaatiopyyntö asiantuntijoille; Voiko viellinen lambda oireilla tällä lailla?
                                Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                                ex 325 e30, 316ti e46

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎