E46 coupe ja kuskin ikkuna heiluu sivusuunnassa. Ikkunanostimesta ne ikkunan pitimet kiristetty, ei vaikutusta. Onko noissa jotain muuta mitä kiristää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Sami323i View PostOsaisiko joku viisaampi sanoa mikä BMW e46 2001 325 coupe kaukosäätöisessä keskuslukituksessa voisi olla pielessä?
Ongelman eteen yritetty tehdä:
Vara-avaimen on edellinen omistaja purkanut, johon kolvasin uuden pariston: Ei vaikutusta.
On yritetty koodata kumpaakin avainta autoon: Ei onnistu, ei tapahdu yhtään mitään.
Bmw laakkosella (jyväskylässä) käytössä ollut avain testattu testerillä: Toimii.
Autoon on vaihdettu vastaavilla merkinnöillä oleva antennivahvistin. Antennivahvistin on tilattu briteistä e46 m3 autosta, jossa liikkeen mukaan on toiminut kaukosäätöinen keskuslukitus: Ei vaikutusta, edelleenkään ei onnistu ohjelmointi.
Peräluukun johtosarja korin - takaluukun väliltä tarkastettu ja kolvattu rikkinäiset johdot, täältä ei kuitenkaan yksikään sinivalkoinen johto ollut rikki, jotka viittaavat kaukosäätöisen keskuslukituksen johtoihin.
Keskuslukitus toimii avaimella ovesta, joskus ei avaa lukkoja (talvella): Rele vika, uudet releet on, mutta kesällä tuo toimii aina hyvin niin ei ole vielä jaksannut korjata.
Tankin luukku lukittuu ja aukeaa samoin peräluukku.
Ikkunoiden mikrokytkimet tuntuisivat toimivan ihan hyvin ja myöskään ajokoneessa ei näy avoimia ovia.
Radio kuuluu myös normaalisti. Syrjäsemmälläkin alueella tuntuu toimivan ihan hyvin.
Olisiko jollakin vielä ideaa mitä lähtee tekemään?
Kirjoitin tuonne jenkkilään kaverille joka noita gm5 moduleita korjailee (ja myös avaimia). Antamani vikakuvauksen perusteella hän suositteli tilaamaan uuden avaimen, en ole vielä tilaillut.
Mulla avaimen kautta kaukolukitus lakkasi toimimasta siten että oireili aluksi ettei satunnaisesti reagoinut nappeihin ja sitten mykisty kokonaan.F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Akusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think
Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.
Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostAkusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think
Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.
Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?E61 535D
E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostAkusta katoaa varaus jonnekkin auton ollessa parkissa. Auton lepovirran kulutus oli yleismittarin mukaan 0,02-0,03A. Tuo ilmeisesti normaali lukema? Latasin illalla akun täyteen ja aamulla mitatessa akun lepojännite oli enään 12,43V:think
Akkutesteri antaa akun kunnoksi 97% Käynnistyvirtaa antaa 780cca\780cca.
Laturi on samaisen testerin mukaan kunnossa. Lataa 14.2v.
Akku on noin 5v vanha Varta silver 77A. Mihinköhän tuo virta katoaa?
Ei mitään ongelmaa.
Comment
-
-
Originally posted by Dixon View PostNii, sekö ei enää lähe käyntiin vai mitä se tekee? Ja jos näin ni miten pitkän seisonnan jälkeen? Jos kaikki toimii ni en ressais vaikka jännite on tuota kun akullakin on ikää jo.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostParin päivän seisonnan jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin kuin boosterilla. En pidä normaalina että noin 12 tunnin seisonnassa + kelissä katoaa jo noin paljon virtaa akusta.:think Kai se pitää sitten akkukauppaan lähteä.E61 535D
E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by villecabbmw View PostBmw e46 320ci vm. 2003 kyseessä (ajettu noin 230 000km). Syksyllä 2017 tehtiin puristusmittaus ja ohivuotomittaus, puristukset ok, ohivuotomittauksessa neljännessä sylinterissä ongelmaa. Alkoi porisemaan ja öljytikun kautta kuului tämä porina. Autossa ollut siis pitkään ongelma että auton sammuttaessa painetta purkautuu jostain pois ja jos öljytikkua nostaa porisee siellä auton käydessä. Huoltomies epäili että männänrengas poikki. Lisäksi kytkin tärisyttää.
Eli nyt olisi tarkoitus konetta avata ja samalla vaihdattaa myös kytkin ja mahdollisesti vauhtipyörä. Kysynkin viisaammilta että mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa. Katoin jo Saksasta osia, löytyisi 350 eurolla kytkinsarja + kiinteä vauhtipyörä, eli korvaisin nykyisen kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä. Männänrenkaat 20 eurolla per sylinteri. Kannattaako vaihtaa vain yhden sylinterin männänrenkaat, vai kaikkien 6 sylinterin samalla. Ja mitä muuta? Tiivisteitä ja stefoja ym.? Tilaan samalla kaikki tarvittavat osat ja tiivisteet samalla niin ehdotuksia mitä kaikkea vaihdatan otetaan vastaan. Kiitoksia.
Comment
-
-
Originally posted by villecabbmw View PostBmw e46 320ci vm. 2003 kyseessä (ajettu noin 230 000km). Syksyllä 2017 tehtiin puristusmittaus ja ohivuotomittaus, puristukset ok, ohivuotomittauksessa neljännessä sylinterissä ongelmaa. Alkoi porisemaan ja öljytikun kautta kuului tämä porina. Autossa ollut siis pitkään ongelma että auton sammuttaessa painetta purkautuu jostain pois ja jos öljytikkua nostaa porisee siellä auton käydessä. Huoltomies epäili että männänrengas poikki. Lisäksi kytkin tärisyttää.
Eli nyt olisi tarkoitus konetta avata ja samalla vaihdattaa myös kytkin ja mahdollisesti vauhtipyörä. Kysynkin viisaammilta että mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa. Katoin jo Saksasta osia, löytyisi 350 eurolla kytkinsarja + kiinteä vauhtipyörä, eli korvaisin nykyisen kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä. Männänrenkaat 20 eurolla per sylinteri. Kannattaako vaihtaa vain yhden sylinterin männänrenkaat, vai kaikkien 6 sylinterin samalla. Ja mitä muuta? Tiivisteitä ja stefoja ym.? Tilaan samalla kaikki tarvittavat osat ja tiivisteet samalla niin ehdotuksia mitä kaikkea vaihdatan otetaan vastaan. Kiitoksia.Originally posted by villecabbmw View PostOsaako joku vastata?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKysytään kun ei muut kommentoi eli miten se paine purkautuu ? Kuuluu jokin suhina jostain ? Onko konetta jo purettu ? Separaattori tarkastettu ? Onko muissa samal. koneissa sama ilmiö ?
Konetta ei ole vielä avattu. Huohotin ja ne kaikki huohottimen letkut on vaihdettu eikä ongelma poistunut. Tietääkseni muissa koneissa ei ole tuollaista yleisesti ja jos on ollut niin huohottimen vaihdolla korjaantunut.
Pieni sivuääni kuuluu myös moottorista auton käydessä, ja se on juurikin semmoinen kuin joku metallinpala olisi irrallaan ja hinkkaisi jonnekkin. Tämän äänen kuulee varsinkin kaupungissa talojen välistä ajettaessa, kun ääni kaikuu paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post^
Voiko aiheutua venttiilinvarren kumista ?
Savuttaako tms ?
Comment
-
-
Jooh eli mittaristoon syttyi kässärin+abs+luistoneston valot. Selvitin jo että takarenkaasta nopeusanturi on yleensä syypäänä mutta muilla tuntuu olevan näiden valojen kanssa nopeusmittarin kanssa ongelmia. Itsellä se toimii normaalisti, vakkari tosin lopetti toimimisen. Onko tällä mitään merkitystä ja kannattaako silti vaihtaa anturi vai voiko tuo olla oire jostain pahemmasta että valot palaa mutta nopeusmittari toimii silti. Lisätietoina, otin juuri käyttöön kiinasta tilatun fm-bt lähettimen. Ei kai tuollainen voi kärväyttää jotain sulakkeita yms?
Comment
-
Comment