Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?
Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?
No jos tulevaisuudessa vaikka tarvitsisi niitä ABS/airbag koodeja katsella, niin ei taida tulla onnistua.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?
Kaapeli ebaystä (inpa softa mukana) alta 10€. Läppärin tosiaan vain tarvitset. Muuta ei sitten tarvitse kuin pieni perehdytys jos sitäkään, kunhan tietokone on hanskassa.
Kaapeli ebaystä (inpa softa mukana) alta 10€. Läppärin tosiaan vain tarvitset. Muuta ei sitten tarvitse kuin pieni perehdytys jos sitäkään, kunhan tietokone on hanskassa.
Morjesta alkaa olemaan ajankohtaista katsastaa emännän e46 ja ongelmana että en löydä mistään br racingin tuvi lappusia että saisi samalla muutoskatsastettua. Olisiko täällä jollakin joka voisi lähettää kyseiset paperit jotka on käypäset e46
Bmw 316 e36
Bmw 318 e36
Bmw 520 e34
Bmw 320d e46
Bmw 540i e34
Bmw 530d e39
Potilas e46 1,8 n42.
Vikakoodi P0366 Camshaft position sensor b circuit range/ performance bank 1.
Ei sytytä vikavaloa, näkyy vain testerillä.
Auto toimii muuten moitteetta. Vikakoodi tulee heti nollauksen jälkeen takaisin.
Uusi anturi, ei vaikutusta.
Edit. Luettu nyt myös toisella lukijalla ja löytyi edellisen lisäksi vikakoodi 2854 Variable Valve gear-plausibility, sensor. Mitähän tämä meinaa?
Lisätty toinen vikakoodi. Mitähän meinaa ja mikä anturi mahtaa olla suomeksi?
Realoem ei näyttäny kardaanin loppupätkälle numeroa, niin missä malleissa on sama kun 323ia sedan? Onko kaikissa kutosissa sama loppupätkä mut alkupää vaihtuu Vaihteiston myötä?
jaa kysytäänpä täältäkin, kun omasta päästä alkaa ideat olla kohta käytetty ja osabingo on kallis peli.
Potilas: E46 320td -03 6vaiht man.
ongelma: tärinä, oire on häiritsevimmillään n. 85-100km/h mittarinopeudessa. Toisinaan havaittavissa hieman muissakin vauhdeissa. kaupunkinopeudessa kaikki ok, samoin 110-160km/h. Tärinän yhteydessä myös vaihdekeppi tärisee voimakkaasti, mutta se saattaa johtua myös vaihdekepin pienestä liikkumavarasta. ohjauksessa ei tunnu tärinää, en oikein osaa sanoa tuleeko tärinä edestä vai takaa vai voimalinjasta.
tehtyä: kytkin+vp, vaihteiston kumit, kardaanin kunnostus+kumilimppu+kannatin, etujarrut, takaiskarit. takakelkan puslat on myös aikalailla uudet strongflexit. etutukivarsien takapuslat on hyvät ja melkein uudet.
Renkaita on vaihdeltu. Lisäksi on etsitty välyksiä alustasta katsastusasemalla eikä sieltäkään mitään selkeää aiheuttajaa tälle löytynyt. jarrudynolla kaikki ok. Toisesta takajousesta on vika kieppi poikki ja ne meneekin pian siis vaihtoon. myös perämurikan puslat olisi tarkoitus uusia jossain välissä.
Mutta olisko ideoita tai kokemuksia mistä tälläinen oire voisi tulla? Tässä alkaa kohta omistajan pääkin tärisemään.
jaa kysytäänpä täältäkin, kun omasta päästä alkaa ideat olla kohta käytetty ja osabingo on kallis peli.
Potilas: E46 320td -03 6vaiht man.
ongelma: tärinä, oire on häiritsevimmillään n. 85-100km/h mittarinopeudessa. Toisinaan havaittavissa hieman muissakin vauhdeissa. kaupunkinopeudessa kaikki ok, samoin 110-160km/h. Tärinän yhteydessä myös vaihdekeppi tärisee voimakkaasti, mutta se saattaa johtua myös vaihdekepin pienestä liikkumavarasta. ohjauksessa ei tunnu tärinää, en oikein osaa sanoa tuleeko tärinä edestä vai takaa vai voimalinjasta.
tehtyä: kytkin+vp, vaihteiston kumit, kardaanin kunnostus+kumilimppu+kannatin, etujarrut, takaiskarit. takakelkan puslat on myös aikalailla uudet strongflexit. etutukivarsien takapuslat on hyvät ja melkein uudet.
Renkaita on vaihdeltu. Lisäksi on etsitty välyksiä alustasta katsastusasemalla eikä sieltäkään mitään selkeää aiheuttajaa tälle löytynyt. jarrudynolla kaikki ok. Toisesta takajousesta on vika kieppi poikki ja ne meneekin pian siis vaihtoon. myös perämurikan puslat olisi tarkoitus uusia jossain välissä.
Mutta olisko ideoita tai kokemuksia mistä tälläinen oire voisi tulla? Tässä alkaa kohta omistajan pääkin tärisemään.
Tämä kiinnostaa, koska omassa E34:ssä on melkolailla samat oireet ja oikeastaan juuri nuo osat ovat vaihdettu, mitä yllä on mainittu. Sen verran eroa oireissa on, että vaikka tärinä tuntuu koko korissa, niin se ei melko varmasti tule etupäästä, vaan keskeltä / takaa (penkin kautta enempi ei jaloista / polkimista). Kovin tutina ja humina tulee 65 - 85 km/h vauhdissa ja myös noin 30 - 40 km/h vauhdissa. Tähän ei vaikuta vaihde / vapaa (automaatti) eikä se onko vauhti tasaista, hidastetaanko vai kyyhdytetäänkö. Tuo kovemmassa vauhdissa tuleva tutina voi vaihdella vähän päivittäin ja myös se, jos auto on riippunut pukeilla pyörät vapaina. Alemman vauhdin tutina on aika lailla sama aina.
Oireet alkoivat, kun vinkuva kardaanin tukilaakeri vaihdettiin. Näin tehtiin vinkunan lisäksi siksi, että se kuumeni ja lämmitti keskikonsoliin asti. Samalla korin ja tukilaakerin välissä oleva (bitumi)massa siivottiin pois. Sitä oli mm. siellä laakerissa. Olisiko massa ollut vaimentamassa tutinaa, mutta toisaalta tutinan aiheuttaja sitten pilannut ja kuumentanut laakeria.
Tehty on ainakin nämä ja suunnilleen tässä järjestyksessä:
- tukilaakeri vaihdettu, massat siivottu -> tutina alkoi
- etupään niveliä (väljiä) -> ei vaikutusta
- kardaani irrotettu, tasapainotettu ja jompi kumpi nivel vaihdettu (en muista kumpi, CV vai ristinivel) -> tässä kohdin taisi alkaa tuo alempien nopeuksien vapina
- koneen kumit -> ei vaikutusta
- laatikon kumit -> ei vaikutusta
- kumilimppu vaihdettu -> ei vaikutusta
- takakelkan puslat (ajettavuussyistä) -> ei vaikutusta
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment