Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pave407
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 84
    • Helsinki

    Moi, sarjassamma pöllöjä kyssäreitä mutta onnistuuko e46:n koodien luku ja nollaaminen tällä?



    Vaihtoehtoisesti voi suositella edullista kapistusta Suomesta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Pave407 View Post
      Moi, sarjassamma pöllöjä kyssäreitä mutta onnistuuko e46:n koodien luku ja nollaaminen tällä?



      Vaihtoehtoisesti voi suositella edullista kapistusta Suomesta.
      Tuolla näet vain moottorinvikakoodit eli ei ABS/airbag jne. koodeja. INPA paljon parempi vaihtoehto, vaatii toki läppärin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Pave407
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 84
        • Helsinki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Tuolla näet vain moottorinvikakoodit eli ei ABS/airbag jne. koodeja. INPA paljon parempi vaihtoehto, vaatii toki läppärin.
        Moi, kiitos vastauksesta. Olisko tämä kattavampi? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...BD-T49-testeri

        Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Pave407 View Post
          Moi, kiitos vastauksesta. Olisko tämä kattavampi? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...BD-T49-testeri

          Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?
          No jos tulevaisuudessa vaikka tarvitsisi niitä ABS/airbag koodeja katsella, niin ei taida tulla onnistua.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            Originally posted by Pave407 View Post
            Moi, kiitos vastauksesta. Olisko tämä kattavampi? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...BD-T49-testeri

            Pääsisikö tällä riittävän pitkälle jos haluaa tutkailla puolien sytytyksen, lambdan ym. perusvikojen koodeja? Haluaisin siis välttää turhat jälkikatsastukset tulevina vuosina eli tietää tärkeimmät koodit + resetoida ne. Soveltuisiko tämä aparaatti tähän tarkoitukseen?
            Kaapeli ebaystä (inpa softa mukana) alta 10€. Läppärin tosiaan vain tarvitset. Muuta ei sitten tarvitse kuin pieni perehdytys jos sitäkään, kunhan tietokone on hanskassa.

            Comment

            • Pave407
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 84
              • Helsinki

              Originally posted by AnttiJuhani View Post
              Kaapeli ebaystä (inpa softa mukana) alta 10€. Läppärin tosiaan vain tarvitset. Muuta ei sitten tarvitse kuin pieni perehdytys jos sitäkään, kunhan tietokone on hanskassa.

              Eli joku tällainen? https://www.ebay.com/itm/BMW-K-DCAN-...-/123208665299

              Pahoittelut, jos on palikkatason kysymyksiä.

              Comment

              • Jezby95
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 20
                • Finland

                Morjesta alkaa olemaan ajankohtaista katsastaa emännän e46 ja ongelmana että en löydä mistään br racingin tuvi lappusia että saisi samalla muutoskatsastettua. Olisiko täällä jollakin joka voisi lähettää kyseiset paperit jotka on käypäset e46
                Bmw 316 e36
                Bmw 318 e36
                Bmw 520 e34
                Bmw 320d e46
                Bmw 540i e34
                Bmw 530d e39

                Comment

                • AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

                  Originally posted by Pave407 View Post
                  Eli joku tällainen? https://www.ebay.com/itm/BMW-K-DCAN-...-/123208665299

                  Pahoittelut, jos on palikkatason kysymyksiä.


                  Siitä kolmasosalla hintaa. Kantsii ottaa tollanen katkaisijalla oleva. Uudempiin bemareihin pelaa toisessa asennossa ja vanhemmat toisessa.

                  Comment

                  • Pave407
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 84
                    • Helsinki

                    Originally posted by AnttiJuhani View Post
                    https://m.ebay.co.uk/itm/For-BMW-INP...QAAOSwaGBbfUbv

                    Siitä kolmasosalla hintaa. Kantsii ottaa tollanen katkaisijalla oleva. Uudempiin bemareihin pelaa toisessa asennossa ja vanhemmat toisessa.
                    Voi itku, eihän mulla oo ollu kymmeneen vuoteen CD-asemaa tietokoneissa/läppäreissä..


                    Pikaisella googlauksella löytyi tällainen: https://www.bimmerforums.co.uk/forum...a-fxx-t412793/

                    Kai sitä vois kympin piuhan tilaa ja koittaa räpeltää toimiin näin.
                    Last edited by Pave407; 03-09-2018, 19:58.

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      Netti pullollaan. Mulla on joku Mike's bmw tools joka sisältää samat.

                      Comment

                      • Vikavalo
                        Newbiemmer
                        • Sep 2018
                        • 2
                        • Finland

                        Originally posted by Vikavalo View Post
                        Potilas e46 1,8 n42.
                        Vikakoodi P0366 Camshaft position sensor b circuit range/ performance bank 1.
                        Ei sytytä vikavaloa, näkyy vain testerillä.
                        Auto toimii muuten moitteetta. Vikakoodi tulee heti nollauksen jälkeen takaisin.

                        Uusi anturi, ei vaikutusta.

                        Edit. Luettu nyt myös toisella lukijalla ja löytyi edellisen lisäksi vikakoodi 2854 Variable Valve gear-plausibility, sensor. Mitähän tämä meinaa?
                        Lisätty toinen vikakoodi. Mitähän meinaa ja mikä anturi mahtaa olla suomeksi?

                        Comment

                        • >bemari<
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 239
                          • P-karjala

                          Realoem ei näyttäny kardaanin loppupätkälle numeroa, niin missä malleissa on sama kun 323ia sedan? Onko kaikissa kutosissa sama loppupätkä mut alkupää vaihtuu Vaihteiston myötä?

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1332
                            • pks

                            tärisee

                            jaa kysytäänpä täältäkin, kun omasta päästä alkaa ideat olla kohta käytetty ja osabingo on kallis peli.

                            Potilas: E46 320td -03 6vaiht man.
                            ongelma: tärinä, oire on häiritsevimmillään n. 85-100km/h mittarinopeudessa. Toisinaan havaittavissa hieman muissakin vauhdeissa. kaupunkinopeudessa kaikki ok, samoin 110-160km/h. Tärinän yhteydessä myös vaihdekeppi tärisee voimakkaasti, mutta se saattaa johtua myös vaihdekepin pienestä liikkumavarasta. ohjauksessa ei tunnu tärinää, en oikein osaa sanoa tuleeko tärinä edestä vai takaa vai voimalinjasta.

                            tehtyä: kytkin+vp, vaihteiston kumit, kardaanin kunnostus+kumilimppu+kannatin, etujarrut, takaiskarit. takakelkan puslat on myös aikalailla uudet strongflexit. etutukivarsien takapuslat on hyvät ja melkein uudet.

                            Renkaita on vaihdeltu. Lisäksi on etsitty välyksiä alustasta katsastusasemalla eikä sieltäkään mitään selkeää aiheuttajaa tälle löytynyt. jarrudynolla kaikki ok. Toisesta takajousesta on vika kieppi poikki ja ne meneekin pian siis vaihtoon. myös perämurikan puslat olisi tarkoitus uusia jossain välissä.

                            Mutta olisko ideoita tai kokemuksia mistä tälläinen oire voisi tulla? Tässä alkaa kohta omistajan pääkin tärisemään.
                            sigpic

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              Mites koneen kannakkeet?
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 933
                                • Espoo

                                Originally posted by jj5 View Post
                                jaa kysytäänpä täältäkin, kun omasta päästä alkaa ideat olla kohta käytetty ja osabingo on kallis peli.

                                Potilas: E46 320td -03 6vaiht man.
                                ongelma: tärinä, oire on häiritsevimmillään n. 85-100km/h mittarinopeudessa. Toisinaan havaittavissa hieman muissakin vauhdeissa. kaupunkinopeudessa kaikki ok, samoin 110-160km/h. Tärinän yhteydessä myös vaihdekeppi tärisee voimakkaasti, mutta se saattaa johtua myös vaihdekepin pienestä liikkumavarasta. ohjauksessa ei tunnu tärinää, en oikein osaa sanoa tuleeko tärinä edestä vai takaa vai voimalinjasta.

                                tehtyä: kytkin+vp, vaihteiston kumit, kardaanin kunnostus+kumilimppu+kannatin, etujarrut, takaiskarit. takakelkan puslat on myös aikalailla uudet strongflexit. etutukivarsien takapuslat on hyvät ja melkein uudet.

                                Renkaita on vaihdeltu. Lisäksi on etsitty välyksiä alustasta katsastusasemalla eikä sieltäkään mitään selkeää aiheuttajaa tälle löytynyt. jarrudynolla kaikki ok. Toisesta takajousesta on vika kieppi poikki ja ne meneekin pian siis vaihtoon. myös perämurikan puslat olisi tarkoitus uusia jossain välissä.

                                Mutta olisko ideoita tai kokemuksia mistä tälläinen oire voisi tulla? Tässä alkaa kohta omistajan pääkin tärisemään.
                                Tämä kiinnostaa, koska omassa E34:ssä on melkolailla samat oireet ja oikeastaan juuri nuo osat ovat vaihdettu, mitä yllä on mainittu. Sen verran eroa oireissa on, että vaikka tärinä tuntuu koko korissa, niin se ei melko varmasti tule etupäästä, vaan keskeltä / takaa (penkin kautta enempi ei jaloista / polkimista). Kovin tutina ja humina tulee 65 - 85 km/h vauhdissa ja myös noin 30 - 40 km/h vauhdissa. Tähän ei vaikuta vaihde / vapaa (automaatti) eikä se onko vauhti tasaista, hidastetaanko vai kyyhdytetäänkö. Tuo kovemmassa vauhdissa tuleva tutina voi vaihdella vähän päivittäin ja myös se, jos auto on riippunut pukeilla pyörät vapaina. Alemman vauhdin tutina on aika lailla sama aina.
                                Oireet alkoivat, kun vinkuva kardaanin tukilaakeri vaihdettiin. Näin tehtiin vinkunan lisäksi siksi, että se kuumeni ja lämmitti keskikonsoliin asti. Samalla korin ja tukilaakerin välissä oleva (bitumi)massa siivottiin pois. Sitä oli mm. siellä laakerissa. Olisiko massa ollut vaimentamassa tutinaa, mutta toisaalta tutinan aiheuttaja sitten pilannut ja kuumentanut laakeria.

                                Tehty on ainakin nämä ja suunnilleen tässä järjestyksessä:
                                - tukilaakeri vaihdettu, massat siivottu -> tutina alkoi
                                - etupään niveliä (väljiä) -> ei vaikutusta
                                - kardaani irrotettu, tasapainotettu ja jompi kumpi nivel vaihdettu (en muista kumpi, CV vai ristinivel) -> tässä kohdin taisi alkaa tuo alempien nopeuksien vapina
                                - koneen kumit -> ei vaikutusta
                                - laatikon kumit -> ei vaikutusta
                                - kumilimppu vaihdettu -> ei vaikutusta
                                - takakelkan puslat (ajettavuussyistä) -> ei vaikutusta
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎