Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    Originally posted by Jani_88 View Post
    Kuvittelis, että olis tärinää rattiin tai persuuksiin, jos tyyliin joka paikassa vikaa. Tässä nimenomaan semmoinen pyöränlaakerimainen hurina, joka loppuu kun jalan nostaa kaasulta.
    Perä.

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1233
      • Tampere

      Originally posted by jr66 View Post
      Perä.
      Tämä minunkin mielestä. Aaltoileva jurina 90-110km/h vauhdissa?
      E39 525i touring
      E39 523i
      i3

      Comment

      • Jani_88
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 367
        • jkl

        Originally posted by asse21 View Post
        Tämä minunkin mielestä. Aaltoileva jurina 90-110km/h vauhdissa?
        No kun ei.. mun mielestä noin kuudenkympin vauhissa semmonen hurina.. jos on aaltoilevaa ääntä niin tulis perästä? Minkäslaista ääntä se kannatinlaakeri osaa pitää?

        Comment

        • Pave407
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 84
          • Helsinki

          Ja seuraavaa vikaa.. mitäs tekis 02 e46 316i touringin käsijarrulle, kun käpäri ei lukitu vedettäessä ylös? Käsijarrun nappi jää pohjaan kiinni eikä mitään tapahdu. Jarrut ei ole päällä, voi ajaa normaalisti.

          Comment

          • Schnell
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 399
            • Kuusankoski

            Morjesta, mistähän löytyisi e46 kori-moottori johtosarjojen pinninrot ja johtojen värit äkkisellä googlauksella en löytänyt helposti tarkotuksena olis yhdistää vanhemmalla x20 liittimellä varustettu johtosarja 46:seen vinkkejä kaivattaisiin mistä löytyypi kytkennät :think
            Originally posted by Flart
            Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Schnell View Post
              Morjesta, mistähän löytyisi e46 kori-moottori johtosarjojen pinninrot ja johtojen värit äkkisellä googlauksella en löytänyt helposti tarkotuksena olis yhdistää vanhemmalla x20 liittimellä varustettu johtosarja 46:seen vinkkejä kaivattaisiin mistä löytyypi kytkennät :think
              Newtis, WDS jne.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1332
                • pks

                Ja lisää hauskoja e46 juttuja:
                Onkos jollakulla kokemusta sopiiko m sport autoon normaalimittainen (ei m-sport) etutolppa paikallensa pitkän jousensa kanssa?

                Kovin vaikuttaa siltä että olka-akselia ei meinaa millään saada riittävän alas että tolppa mahtuisi lokasuojan reunan ali jos alapää on paikallaan tai että alapään saisi paikalleen jos yläpää on kiinni :think
                sigpic

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by jj5 View Post
                  Ja lisää hauskoja e46 juttuja:
                  Onkos jollakulla kokemusta sopiiko m sport autoon normaalimittainen (ei m-sport) etutolppa paikallensa pitkän jousensa kanssa?

                  Kovin vaikuttaa siltä että olka-akselia ei meinaa millään saada riittävän alas että tolppa mahtuisi lokasuojan reunan ali jos alapää on paikallaan tai että alapään saisi paikalleen jos yläpää on kiinni :think
                  Oman kokemuksen mukaan se tolppa ei kokonaisena tahdo väliin sopia, ilman että on puristettu jonkinverran kasaan. Toki, jos joku tietää miten onnistuu, niin kertokoon pois. (Oli sitten m-sport tai ei)
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1332
                    • pks

                    Originally posted by jluoma View Post
                    Oman kokemuksen mukaan se tolppa ei kokonaisena tahdo väliin sopia, ilman että on puristettu jonkinverran kasaan. Toki, jos joku tietää miten onnistuu, niin kertokoon pois. (Oli sitten m-sport tai ei)
                    Joo Msport tolpat tuli pois kohtuudella, mutta normaalia ei toiselle puolelle tahdo saada menemään millään. Puristinta on jos jonkinlaista..

                    Viime viikolla oli työn alla ei msport e46 auto ja siinä kyllä mahtui nuo "pitkät" tolpat kun pikkuisen puristeli. Onko se sitten pakko uskoa että M sporttia ei sitten niin vaan korotetakaan. Vaikuttaakohan erilaiset tukivarret tähän sitten. :think
                    sigpic

                    Comment

                    • walther91
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 110
                      • Lahti

                      Onkohan mahdollista vm01 compactiin vaihtaa ja muutoskatsastaa m43b19 kone n42 tilalle? Ainakin samanikäisissä coupeissa ja sedaneissa on m43 kone vielä, mutta compactia ei ole tehty sillä koneella.
                      Last edited by walther91; 16-09-2018, 20:28.

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1332
                        • pks

                        Originally posted by jj5 View Post
                        Ja lisää hauskoja e46 juttuja:
                        Onkos jollakulla kokemusta sopiiko m sport autoon normaalimittainen (ei m-sport) etutolppa paikallensa pitkän jousensa kanssa?

                        Kovin vaikuttaa siltä että olka-akselia ei meinaa millään saada riittävän alas että tolppa mahtuisi lokasuojan reunan ali jos alapää on paikallaan tai että alapään saisi paikalleen jos yläpää on kiinni :think
                        No nyt vastaan itselleni. Toinen meni siis helposti heti, pienellä jousen puristamisella. Oikea puoli oli sitten astetta haastavampi. Kyllä sekin lopulta meni kun sai jousen puristettua todella paljon kasaan, tässä meinasi olla ongelmana jousen pyrkiminen vinoon puristimiessa reilusti kasaan puristaessa ja vaati useamman yrityksen.

                        Äkkiseltään tuntuu siltä, että ei msport mallissa tukivarret antavat aika paljon enemmän periksi.
                        sigpic

                        Comment

                        • ///JATKE
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2013
                          • 377
                          • Nokia

                          Originally posted by walther91 View Post
                          Onkohan mahdollista vm01 compactiin vaihtaa ja muutoskatsastaa m43b19 kone n42 tilalle? Ainakin samanikäisissä coupeissa ja sedaneissa on m43 kone vielä, mutta compactia ei ole tehty sillä koneella.
                          Itse ostin aika siistin Facelift sedanin ja surullisen kuuluisalla N42 moottorilla, öljynkulutus alkaa oleen jo kohtuullinen ja pihalla olisi M43B18 E36 compacti ilman leimaa... Tekisi itsekkin mieli vaihtaa luotettavampi M43 tilalle, netissä vaan kukaan ei ole näitä tehnyy vaan toisinpäin... Kokemuksia kellään? Hyvä. Käyttis muuten ollut emännälle, eikä tekisi mieli luopua millään tonnilla savukoneenakaan.:think
                          E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                          Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            Originally posted by jj5 View Post
                            No nyt vastaan itselleni. Toinen meni siis helposti heti, pienellä jousen puristamisella. Oikea puoli oli sitten astetta haastavampi. Kyllä sekin lopulta meni kun sai jousen puristettua todella paljon kasaan, tässä meinasi olla ongelmana jousen pyrkiminen vinoon puristimiessa reilusti kasaan puristaessa ja vaati useamman yrityksen.

                            Äkkiseltään tuntuu siltä, että ei msport mallissa tukivarret antavat aika paljon enemmän periksi.
                            Miten toinen puoli voi mennä helpommin kuin toinen ? Samanlaisiahan nuo ovat.

                            Comment

                            • walther91
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 110
                              • Lahti

                              Originally posted by ///JATKE View Post
                              Itse ostin aika siistin Facelift sedanin ja surullisen kuuluisalla N42 moottorilla, öljynkulutus alkaa oleen jo kohtuullinen ja pihalla olisi M43B18 E36 compacti ilman leimaa... Tekisi itsekkin mieli vaihtaa luotettavampi M43 tilalle, netissä vaan kukaan ei ole näitä tehnyy vaan toisinpäin... Kokemuksia kellään? Hyvä. Käyttis muuten ollut emännälle, eikä tekisi mieli luopua millään tonnilla savukoneenakaan.:think
                              M43 on varsin hyvä moottori käyttikseen ja yllättävän vääntävä alakierroksilla. Aika usein on myynnissä viallisia n42 koneisia halvalla niin olisi ihan mielenkiintoinen projekti vaihtaa kone, mutta samaa paskaa n42 sinne viitsisi laittaa. Sähköjen puolesta varmaan käy kun laittaa e46 johtosarjan. En tiedä sitten kelpaako katsastuksessa päästöt. Ainakin lisäilmapumppu ja muut saastehärpäkkeet löytyy jo m43sestakin.

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1332
                                • pks

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Miten toinen puoli voi mennä helpommin kuin toinen ? Samanlaisiahan nuo ovat.
                                Hyvä kysymys, en osaa sanoa. Tämä kyllä yllätti ja ihmetytti työstäessä. Sama päti luonnollisesti irrotukseen. Ainoa näkyvä ero tukivarsissa on xenonin säätötanko joka kiinnittyy oikealle puolelle, se oli luonnollisesti toki irti.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎