Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Onko uritetetuista/reijitetyistä levyistä kuinka suuri etu normaalissa sporttisessa ajossa ? Kannattaako harkita ?
    Ulkonäkö, tuskin juuri muuta. E46:sessa on hyvät jarrut jo tehtaalta, pitää mennä kovaa, ennenkuin aihetta päivittää mihinkään suuntaan.

    316i:hin päivitin tuuletetut taakse, koska vahingossa tilasin niihin kuuluvat jarrusatulat, muuten ei olisi sitäkään tarvinnu tehdä.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • inno.o
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 293
      • Salo

      320d 110kw, savuttaa konehuoneesta, jostain egr seutuvilta. Onko siellä jotain mikä on yleisesti tiedossa? Savua vain kun kylmän koneen käynnistää. Haisee auton sisään sähköltä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Sisäänajettu View Post
        Onko uritetetuista/reijitetyistä levyistä kuinka suuri etu normaalissa sporttisessa ajossa ? Kannattaako harkita ?
        Ei kannata ostaa, ellei osta puhtaasti ulkonäön takia. Halkeavat helpommin ja kunnon reijitetyt maksaa paljon enemmän kuin normi levyt. Halvimmista reijitetyistä pysyisin erossa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Sisäänajettu View Post
          Onko uritetetuista/reijitetyistä levyistä kuinka suuri etu normaalissa sporttisessa ajossa ? Kannattaako harkita ?
          Normaalissa sporttisessa ajossa ei tarvitse jarruja ollenkaan

          Kuten yllä sanottu, pitää mennä todella kovaa että tehdasjarrut alkaa loppua, en ole vielä radallakaan saanut jarruja hiipumaan 15-25 kierroksella. Ainoastaan nesteet on racing600.

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 507
            • Helsinki

            Jees, kiitoksia tästä, mennään ihan normaaleilla levyillä.

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              Talvea ajatellen, oletteko millaisella setillä menneet 330i tai vastaavilla vehkeillä ?

              Katselin, että Defan säteilylämmitintä voisi varmaan laitella, onko tuosta suurta hyötyä Etelä-Suomessa (Helsinki) ? Tai maskiin laittaa peitelevyjä ?

              Millaisia viritelmiä löytyy ? :think
              Last edited by Sisäänajettu; 21-10-2018, 20:03.

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Talvea ajatellen, oletteko millaisella setillä menneet 330i tai vastaavilla vehkeillä ?

                Katselin, että Defan säteilylämmitintä voisi varmaan laitella, onko tuosta suurta hyötyä Etelä-Suomessa (Helsinki) ? Tai maskiin laittaa peitelevyjä ?

                Millaisia viritelmiä löytyy ? :think
                Defa säteilylämmitin + sisähaara. Käytettynä hankin purkamolta. Ihan hyvin toimi viimetalven.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1234
                  • Tampere

                  Originally posted by Sisäänajettu View Post
                  Talvea ajatellen, oletteko millaisella setillä menneet 330i tai vastaavilla vehkeillä ?

                  Katselin, että Defan säteilylämmitintä voisi varmaan laitella, onko tuosta suurta hyötyä Etelä-Suomessa (Helsinki) ? Tai maskiin laittaa peitelevyjä ?

                  Millaisia viritelmiä löytyy ? :think
                  Laadukkaita letkulämppäreitä on nykyään saatavilla.
                  Kyllä se esilämmitys aina säästää moottoria. Lämpöjen puolesta m54 ei kyllä tarvitse pahvia syylärin eteen.
                  Huohotinletkujen jäätymisiähän näissäkin on kovilla pakkasilla, jos ei ole eristetyt letkut.
                  Itse meinaan laittaa letkulämppärin jos jätän omani ajoon talveksi.
                  E39 525i touring
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3264
                    • Siuntio

                    Nelikutosesta ristikkonivel paskana, kannattaako tässä nyt ettiä käytetty kardaani ja toivoa että se on ehjä vai löytääkö noita ristikoita jostain?
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Kumpi mahtaa olla parempi moottorin kannalta/tehokkaampi, letku- vai säteilylämmitin ? Miten kustannuspuoli, kumpi edullisempi ?

                      Eristetty huohotusjärjestelmä löytyykin jo, joten taidan läpät jättää väliin, kun kone kyllä lämpiää aika nopeasti

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Kumpi mahtaa olla parempi moottorin kannalta/tehokkaampi, letku- vai säteilylämmitin ? Miten kustannuspuoli, kumpi edullisempi ?

                        Eristetty huohotusjärjestelmä löytyykin jo, joten taidan läpät jättää väliin, kun kone kyllä lämpiää aika nopeasti
                        Ei kahta sanaa etteikö letkulämmitin olisi oikein asennettuna parempi, mutta M54:seen sopivan Defan säteilijäkin on ihan ok, paljon parempi kuin monen muun automallin öljypohjaan tuleva "silitysrauta". Säteilylämmitin on niin paljon helpompi asentaa että se tulee myös paljon letkulämmitintä halvemmaksi.

                        Kyllä ne munuaisten peitelevyt kannattaa laittaa vaikka olisikin huohotin päivitetty, ne eivät maksa juuri mitään ja istuvat nätisti paikoilleen ilman että näkyvät. Vähän eri mallia kuin monen muun auton rumat viritykset.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 245
                          • Kerava

                          Entiseen N42 koneiseen pidin munuaismuovit syyskuusta huhtikuuhun auttamaan hidasta lämpeämistä. Se siitä sähköisesn termostaatin luotettavuudesta..
                          Laitoin tähän koneeseen säteilylämmittimen ja olin yllättynyt tehosta. Kovemmillakin pakasilla piti konepellin sulana. Toinen asia on myös että se lämmittää öljypohjaa -> Öljy pysyy notkeana, alumiini johtaa lämpöä hyvin ja lämpö tuppaa nousta ylöspäin. Kestävyyskin oli kohillaan kun työpaikalla jatkuva syöttö ja käytin 5 vuotta aina pakkasilla.
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          • greivi
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 173
                            • Laihia

                            Mitkäs ovat yleisimmät naftavuotokohdat ? auto 320d -03. Käryää nafta ajon jälkeen tai kun käyttää tyhjäkäynnillä kauan. Leimalla ku katottiin pohjaa niin kuskinpuolella moottoria oli märkää.

                            Comment

                            • Jesse93
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 938
                              • Mustio

                              M57n onko turbon ja dp välissä mitään tiivistettä?
                              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Jesse93 View Post
                                M57n onko turbon ja dp välissä mitään tiivistettä?

                                Onhan siellä, osa 2: KLIK.



                                Nämä ahtoputkien liitokset M57N:ssä kun ovat pikaliittimet niin tiivisteellä on merkitystä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎