Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17836
    • PKS

    Nojoo, pakko se on kai itekin ottaa sanat takaisin sen verran koska kyseessä on tarvikesyylari jossa ilmeisesti vesikanavat ovat erilaiset kuin alkuperäisessä. Kannattaa katsoa vielä valmistajan ohjeet, saattaahan se tosiaan olla tuo lyhyempi sitten kuitenkin..
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Osaako kukaan sanoa, että saako omaan radioon (vanhan mallinen navihation system) liitettyä aux paikkaa ? Näyttäisi olevan tuo aux paikka johdolle, mutta siinä on jo jokin harmaa, joka käyttää sen ?





      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 507
        • Helsinki

        Tuli hommattua uusi vaihdekepin nuppi, mutta ei suostu oikein lukittumaan... Tämä on siis ebayn replica. Jotain konstia millä saisi lukittumaan ?

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          Alkuperäinen menee ainaskin paikalleen kun vähän muksii sitä vaan suoraan alaspäin. Ei replicoista kokemusta?

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 507
            • Helsinki

            Elikkä tuo pidempi tyhjennysproppu blokkaa nesteen menemisen ylöspäin ja pakottaa sen virtaamaan tuosta alaosasta ulos, kuuluuko manuaalilla tehdä näin ?


            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              Nyt on kaikki huollot tehty ja meni etujarrutkin samalla vaihtoon.

              Ongelmana on mitä luultavimmin MAF, tyhjänkäynti ei ole tasaista, kun MAF:in johdon ottaa irti niin tyhjänkäynti on normaalia...

              Ei pukkaa vikakoodia, luultavasti MAF lukee väärin arvoja ?

              Pitäisi jostain vaan saada testiin samanlainen MAF, niin saisi tuon suljettua pois, vai onko jotain muuta keinoa ?

              Viikonloppuna tulee varmaan uutta kuvaa, sekä sisältä, ulkoa ja konepellin alta, kunhan saa tuon taas pestyä kunnolla

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • eeneljäkutonen
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 36
                • Paimio

                Automaatissa jäähdytinneste kuuluu tulla tuosta reiästä automaatin lämmönvaihtimelle. Itsellä kokemusta vain Nissensin jäähdyttimestä, jossa manuaalin lyhyt tulppa silmämääräisesti samanpituinen kuin tuon Valeon pidempi tulppa. Ja ainakin Nissensissä(ja muistaakseni myös alkuperäisessä)varsinaisena tyhjennysproppuna kuuluu käyttää tuon tulpan keskellä olevaa erillistä, ristipääkannalla olevaa ruuvia. Ja sitä avatessa kannattaa pitää tuon tulpan pulttikannasta vastaan, ettei tulppa pääse pyörähtämään.
                E91 325d '07 M Sport
                E46 320d '04
                Alfa Romeo 75 '89
                Ford Thunderbird '91
                Mitsu Colt '86
                MF 135
                Saab 900 '95

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  Originally posted by Sisäänajettu View Post
                  Nyt on kaikki huollot tehty ja meni etujarrutkin samalla vaihtoon.

                  Ongelmana on mitä luultavimmin MAF, tyhjänkäynti ei ole tasaista, kun MAF:in johdon ottaa irti niin tyhjänkäynti on normaalia...

                  Ei pukkaa vikakoodia, luultavasti MAF lukee väärin arvoja ?

                  Pitäisi jostain vaan saada testiin samanlainen MAF, niin saisi tuon suljettua pois, vai onko jotain muuta keinoa ?

                  Viikonloppuna tulee varmaan uutta kuvaa, sekä sisältä, ulkoa ja konepellin alta, kunhan saa tuon taas pestyä kunnolla
                  Oletko varma ettei ole imuvuotoja, voisi olla hyvä vilkaista short term fuel trimmit bank1 ja bank2. Lisäksihän siinä on ns. ICV tyhjäkäyntiventtiili sekin voisi olla aiheellista puhdistaa.
                  Toki toisesta autosta on helppo testata jos varmasti ehjä maf on.
                  Last edited by Antti O; 03-11-2018, 07:14.

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 507
                    • Helsinki

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Oletko varma ettei ole imuvuotoja, voisi olla hyvä vilkaista short term fuel trimmit bank1 ja bank2. Lisäksihän siinä on ns. ICV tyhjäkäyntiventtiili sekin voisi olla aiheellista puhdistaa.
                    Toki toisesta autosta on helppo testata jos varmasti ehjä maf on.
                    Kaikki letkut on käyty läpi ja ei löytynyt mitään imuvuotoa. Tosiaan ongelma poistuu, kun otaa MAF johdon irti, silloin kone käy tasaisesti? Eikö aika selkeä ongelma MAF kanssa, vai ?

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      Originally posted by eeneljäkutonen View Post
                      Automaatissa jäähdytinneste kuuluu tulla tuosta reiästä automaatin lämmönvaihtimelle. Itsellä kokemusta vain Nissensin jäähdyttimestä, jossa manuaalin lyhyt tulppa silmämääräisesti samanpituinen kuin tuon Valeon pidempi tulppa. Ja ainakin Nissensissä(ja muistaakseni myös alkuperäisessä)varsinaisena tyhjennysproppuna kuuluu käyttää tuon tulpan keskellä olevaa erillistä, ristipääkannalla olevaa ruuvia. Ja sitä avatessa kannattaa pitää tuon tulpan pulttikannasta vastaan, ettei tulppa pääse pyörähtämään.
                      Käsittämättömän paska systeemi.

                      Comment

                      • Sisäänajettu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2018
                        • 507
                        • Helsinki

                        Välillä auto pelaa mainiosti, sekä tyhjänkäynnillä, että ajossa. Ajossa pelaa aikalailla aina normaalisti, mutta hetken antoi olla tyhjänkäynnillä niin nyt antaa koodia 4,5,6 sylintereille missfirea... Liekö ennemminkin puolat ongelmana ?

                        BMW i3 60Ah REx -14
                        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎