Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 506
    • Helsinki

    Nyt on vuodon syynä jokin muu, kuin radiaattorin proppu. Tiputtaa jälleen tippoja propun ympäriltä ja radiattorin "pohjasta", onkohan jokin muovivalli haljennut tai vastaavaa ? Kuvassa hieman osviittaa mistä vuotaa (ei omasta autosta kuva)



    Ja tuli tosiaan proppu asennettua oikein, käänsin sen 1/4 kierrosta ja kuului naksahdus (ei hajonnut siiveke, vaan tuollainen pitää ilmeisesti kuulua).

    Onko tässä nyt ainoa vaihtoehto ostaa uusi radiaattori ?

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • Jesse93
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 940
      • Mustio

      Onko varma et vuotaa syylärin pohjilta, ettei olisi vaan haljennut paisari ja valuu sinne. En tiedä onko näissä samaa ongelmaa kun vanhemmissa että halkeaa toi päätymuovi syyläristä. tsekkaa myös onko syyläri alareuna mutkalla, vanhetessaan näistä tahtoo alareuna taipua
      E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 506
        • Helsinki

        Originally posted by Jesse93 View Post
        Onko varma et vuotaa syylärin pohjilta, ettei olisi vaan haljennut paisari ja valuu sinne. En tiedä onko näissä samaa ongelmaa kun vanhemmissa että halkeaa toi päätymuovi syyläristä. tsekkaa myös onko syyläri alareuna mutkalla, vanhetessaan näistä tahtoo alareuna taipua
        Ei ole 100% varmuutta, mutta täytyyy vielä tarkistaa, uusi paisari on paikoillaan, joten sen ei pitäisi vuotaa, mutta tarkistetaan varmuuden vuoksi. Kiitos vinkeistä

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • Jka
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 215
          • jyväskylä

          Myös hiushalkeema syylärin päätymuovissa saattaa vuotaa kun tulee painetta. Ei näy kovin helposti. Itte just vaihtelin syylärin sen takia.
          E70 X5 4.8i
          ex: E46 325Ci

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 506
            • Helsinki

            Originally posted by Jka View Post
            Myös hiushalkeema syylärin päätymuovissa saattaa vuotaa kun tulee painetta. Ei näy kovin helposti. Itte just vaihtelin syylärin sen takia.
            Tätä juurikin miettinyt itse, kun alkuperäinen syyläri ja muoviakin on niin pirusti... Uskoltaisiko konetta käynnistää vajaalla jäähdytysnesteellä, jotta näkisi mistä vuotaisi selkeämmin ?

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16497
              • Asikkala

              Voi vuotaa myös syylärin muovipäädyn ja alumiinisen kennon välistä, siellä on kumitiiviste jolle ei voi tehdä mitään. Eni vei, vaihda syyläri uuteen.

              Comment

              • Sisäänajettu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2018
                • 506
                • Helsinki

                Originally posted by jr66 View Post
                Voi vuotaa myös syylärin muovipäädyn ja alumiinisen kennon välistä, siellä on kumitiiviste jolle ei voi tehdä mitään. Eni vei, vaihda syyläri uuteen.
                Laitetaan uutta tilaukseen

                BMW i3 60Ah REx -14
                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5521
                  • Vaasa

                  ja osta samalla uus paisarinkorkki
                  sigpic

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 506
                    • Helsinki

                    Originally posted by MarQu View Post
                    ja osta samalla uus paisarinkorkki
                    Tämä löytyy jo valmiina hyllystä Ajattelin samalla uusia kaikki jäähdytysnesteletkut/putket, kun nuo alkaa olemaan hieman haperot ja ei oikein kunnolla enään lukitukkaan kiinni... Ei taida olla huono ajatus, kun näissä tuppaa tuo jäähdytysjärjestelmä olemaan se heikoin lenkki.

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

                      Ja sellaista ajattelin kysyä, että kannattaisiko ennakoivasti vaihtaa tuo CCV systeemi eli huohotusjärjestelmä kylmän ilmaston malliin niin ei sen kanssa olisi talvella ongelmia ? Hieman yli 80€ maksaa koko setti niin olisiko tuota järkevää lähteä vaihtamaan ?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 940
                        • Mustio

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Ja sellaista ajattelin kysyä, että kannattaisiko ennakoivasti vaihtaa tuo CCV systeemi eli huohotusjärjestelmä kylmän ilmaston malliin niin ei sen kanssa olisi talvella ongelmia ? Hieman yli 80€ maksaa koko setti niin olisiko tuota järkevää lähteä vaihtamaan ?
                        Kannattaa ehdottomasti jos sulla eristämätön
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Ja sellaista ajattelin kysyä, että kannattaisiko ennakoivasti vaihtaa tuo CCV systeemi eli huohotusjärjestelmä kylmän ilmaston malliin niin ei sen kanssa olisi talvella ongelmia ? Hieman yli 80€ maksaa koko setti niin olisiko tuota järkevää lähteä vaihtamaan ?
                          Juu. Meidän M54 jäätyi viime talvena ja kone täyteen öljyä.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 506
                            • Helsinki

                            Jees laitetaan vaihtoon, kyselin Laakkoselta niin eivät edes myy noita eristettyjä CCV settejä, tiedä sitten miksi :think

                            Mutta tuo ei hirveä sijoitus ole siihen nähden mitä voisi seurata, jos ei tuota tekisi...

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • antti
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2002
                              • 794
                              • Espoo

                              Originally posted by Sisäänajettu View Post
                              Jees laitetaan vaihtoon, kyselin Laakkoselta niin eivät edes myy noita eristettyjä CCV settejä, tiedä sitten miksi :think

                              Mutta tuo ei hirveä sijoitus ole siihen nähden mitä voisi seurata, jos ei tuota tekisi...

                              Kyllä mä mielestäni ostin ko. setin Laakkoselta tai Autokeskuksesta. Pari letkua hain Schmiedmannilta, kun setissä ei niitä kaikkia tule.

                              Ja hankin vielä muoviset viimaläpät maskin taakse, ainakin Compactiin sai sellaiset.
                              E46 325ti Compact

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 506
                                • Helsinki

                                Nyt tuli käynnistettyä kone ja saatiin hieman painetta järjestelmään.

                                Seuraavanlaisia huomiota tein:









                                Eli nestettä tulee joitakin tippoja paisarin letkujen ja paisarin välistä (ei mahdottomasti, pitänee hieman noita koittaa laittaa tiukemmin kiinni tai onko ehdotuksia, ei aikaisemmin mikään vuotanut.

                                Tiputtaa syylärin pohjasta ja propun ympäriltä, yritin katsoa, että onko jokin muu kuin syyläri, mutta ei ollut muuta, mikä oikein vuotaisi sinne asti... Tiputtaa sellaista 2-3 tippaa/sekunti.

                                Kone oli käynnissä n. 1-2min, kunnes alkoi hieman tulemaan savua (hentoa ja vaaleaa) tuolta koneen takaosasta/ tuosta missä on jokin sensori ilmeisesti, ilmeisesti pakosarjan tietämiltä tai jostain vastaavasta ? Missä lienee syy, lämmöt ei lähtenyt kohoamaan mittareitten mukaan ja ei antanut vikavaloa moottorille. Kone siis seissyt nyt n.2 kuukautta ainakin ilman käynnistystä ja bensat on tankissa ainakin 5-6 kuukautta vanhoja. Tarkistin öljyt tämän jälkeen ja täysin piripinnassa on edelleen, joten tiedä sitten uskoltaako tuolla ajaa, kun olisin yhdelle foorumilaiselle viemässä pieneen huoltoon... Osaako kukaan sanoa onkohan normaalia vai olisiko kannentiivisteessä juurikin pientä vuotoa (menossa vaihtoon), kun koneen takaosasta hieman savuttaa, muistaakseni muutama kuukausi takaperin kun istuin autossa muutamia minuutteja kone päällä paikallaan niin tuli hentoa pakokaasun hajua sisälle autoon vaikka ikkunat kiinni... Pakokaasu oli täysin normaalia.

                                Vielä huomautus, että koneessa ei ole nyt kiinni ilmansuodatinkoteloa vaan ilmamassamittari on suoraan ottamassa ilmaa, jos tällä on mitään vaikutusta asiaan.

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎