Originally posted by Wespa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Cäbissä katto vuotaa tuulilasin yläreunasta apparin penkille. Onki yleistä että tiivisteet menee, vai ennemmin vedenpoistot tukossa? Vai mistä vois johtua kun ihan sieltä nurkasta tulee parkissae36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostPaljonko ajettu, onko laatikkoöljyjä koskaan vaihdettu? Eikö siis vaihteenvalitsin suostu liikkumaan vai eikö vaihde vain nappaa kiinni?
Comment
-
-
Joo, ilmeisesti öljyä on ollut aivan liian vähän —> se on kuumentunut liikaa ja siitä sitten antanut vikakoodia. Kyllä tuota melkein nyt jonkun asiaa tuntevan pitäisi vilkaista, paha näin etänä sanoa onko laatikko mahdollisesti isonkin korjauksen tarpeessa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
320 e46
Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.
Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.
Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.
Kiitos vastauksista!
Comment
-
-
Originally posted by veikko666 View PostMoi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.
Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.
Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.
Kiitos vastauksista!
Comment
-
-
Originally posted by veikko666 View PostNiitäkin tullut vastaan, osui nyt vaan edullinen 320 eteen niin mietin uskaltaako hakea pois. Ruostettahan siinä on tyypillisissä paikoissa.
Search napilla pääset pitkälle täällä.G21 320xd lci m-sport
Comment
-
-
Jos ei ole E46:seen vielä tässä iässä mitään isompaa tehty niin sitten kannattaa kyllä varata auton hinnan päälle muutama toimintatonni mm. alustan ja jäähdytysjärjestelmän remppoihin. Vanos ja Disakin vaatinevat jo huomiota melko suurella todennäköisyydellä, kuin myös huohotusjärjestelmä.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by veikko666 View PostMoi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.
Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.
Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.
Kiitos vastauksista!
Mulla on sellainen, pohjimmiltaan huolet on samat kuin muissakin M54-moottoreissa. (325i ja 330i). Erilaiset vuodot ovat omassa huolena.
Vaikka auto on M-Sport kaikin herkuin musta nahkasisusta jne. niin silti välillä mietin sitä vastaavaa 330i:tä jota en ostanut koska siinä oli enemmän kilometrejä.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Uusi kohde
Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?
Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?
Kiitos vastauksista!
Comment
-
-
Originally posted by veikko666 View PostToi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?
Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?
Kiitos vastauksista!
Mitä öljyä hän käyttää ja millä vaihtovälillä?
Helpoimmillaan voisi korjautua öljynvaihdolla?
Perimältään M43 on luotettava, joskin alitehoinen, tapa mennä töihin kunnes on varaa parempaan. Ellei sitä ole rikottu.
Tuohon koneeseen nostajien vaihtokaan ei taitaisi olla paha homma. Nokka-akselin vaihdoin omaani ihan omatoimisesti, ja sen jälkeen ajoin 50tkm lisää samalla koneella, eli en tehnyt sitä kovin väärin.Last edited by jluoma; 14-04-2021, 22:39.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Comment