Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    Originally posted by Wespa View Post
    Paljonko ajettu, onko laatikkoöljyjä koskaan vaihdettu? Eikö siis vaihteenvalitsin suostu liikkumaan vai eikö vaihde vain nappaa kiinni?
    Se on parkissa https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=403981

    Comment

    • Vicious_e36
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 842
      • Hämeenlinna

      Cäbissä katto vuotaa tuulilasin yläreunasta apparin penkille. Onki yleistä että tiivisteet menee, vai ennemmin vedenpoistot tukossa? Vai mistä vois johtua kun ihan sieltä nurkasta tulee parkissa
      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

      ex:
      e36 328i ’95 Touring,
      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

      Comment

      • rijad.89
        BTCF Member
        • Nov 2014
        • 4
        • turku

        Originally posted by Wespa View Post
        Paljonko ajettu, onko laatikkoöljyjä koskaan vaihdettu? Eikö siis vaihteenvalitsin suostu liikkumaan vai eikö vaihde vain nappaa kiinni?
        Laatikkon öljyjen vaihdost ei oo mitään tietoo, mä lisäsin siihen 4 litra ku sitä oli vähissä, mut joo se on siis parkissa, keppi liikuu edes takas mut mitään ei tapahtuu. Nytku luin vikakoodit niin se näyttää että laatikkoöljyn lämpötila!!!

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1838
          • Karjaa

          Joo, ilmeisesti öljyä on ollut aivan liian vähän —> se on kuumentunut liikaa ja siitä sitten antanut vikakoodia. Kyllä tuota melkein nyt jonkun asiaa tuntevan pitäisi vilkaista, paha näin etänä sanoa onko laatikko mahdollisesti isonkin korjauksen tarpeessa.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • veikko666
            Newbiemmer
            • Mar 2021
            • 5
            • Kerava

            320 e46

            Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.

            Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.

            Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.

            Kiitos vastauksista!

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              Originally posted by veikko666 View Post
              Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.

              Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.

              Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.

              Kiitos vastauksista!
              Yhtä vakavasti kannattanee harkita 325ci/i.

              Comment

              • veikko666
                Newbiemmer
                • Mar 2021
                • 5
                • Kerava

                Originally posted by jr66 View Post
                Yhtä vakavasti kannattanee harkita 325ci/i.
                Niitäkin tullut vastaan, osui nyt vaan edullinen 320 eteen niin mietin uskaltaako hakea pois. Ruostettahan siinä on tyypillisissä paikoissa.

                Comment

                • Hampsu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 253
                  • Lappeenranta/Helsinki

                  Originally posted by veikko666 View Post
                  Niitäkin tullut vastaan, osui nyt vaan edullinen 320 eteen niin mietin uskaltaako hakea pois. Ruostettahan siinä on tyypillisissä paikoissa.
                  Suosittelen vaikka tubesta katsomaan videoita mitä kannattaa ottaa huomioon käytettyä bemaria ostattaessa, kun tätä asiaa on jauhettu täällä monessa topikissa.

                  Search napilla pääset pitkälle täällä.
                  G21 320xd lci m-sport

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1838
                    • Karjaa

                    Jos ei ole E46:seen vielä tässä iässä mitään isompaa tehty niin sitten kannattaa kyllä varata auton hinnan päälle muutama toimintatonni mm. alustan ja jäähdytysjärjestelmän remppoihin. Vanos ja Disakin vaatinevat jo huomiota melko suurella todennäköisyydellä, kuin myös huohotusjärjestelmä.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16457
                      • Asikkala

                      Originally posted by Hampsu View Post

                      Search napilla pääset pitkälle täällä.
                      Sillä ei pääse mihinkään.

                      Comment

                      • TinoTK
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 809
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Sillä ei pääse mihinkään.
                        Siihen hakukenttään pitää myös kirjoittaa mitä haluaa etsiä.
                        ///BMW M550d LCI

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by veikko666 View Post
                          Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.

                          Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.

                          Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.

                          Kiitos vastauksista!

                          Mulla on sellainen, pohjimmiltaan huolet on samat kuin muissakin M54-moottoreissa. (325i ja 330i). Erilaiset vuodot ovat omassa huolena.
                          Vaikka auto on M-Sport kaikin herkuin musta nahkasisusta jne. niin silti välillä mietin sitä vastaavaa 330i:tä jota en ostanut koska siinä oli enemmän kilometrejä.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • veikko666
                            Newbiemmer
                            • Mar 2021
                            • 5
                            • Kerava

                            Uusi kohde

                            Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?

                            Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?

                            Kiitos vastauksista!

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by veikko666 View Post
                              Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?

                              Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?

                              Kiitos vastauksista!

                              Mitä öljyä hän käyttää ja millä vaihtovälillä?
                              Helpoimmillaan voisi korjautua öljynvaihdolla?
                              Perimältään M43 on luotettava, joskin alitehoinen, tapa mennä töihin kunnes on varaa parempaan. Ellei sitä ole rikottu.


                              Tuohon koneeseen nostajien vaihtokaan ei taitaisi olla paha homma. Nokka-akselin vaihdoin omaani ihan omatoimisesti, ja sen jälkeen ajoin 50tkm lisää samalla koneella, eli en tehnyt sitä kovin väärin.
                              Last edited by jluoma; 14-04-2021, 22:39.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • Pave407
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 84
                                • Helsinki

                                Sinne meni. E46 paaliin ja romutuspalkkio räpylään. 2002-2021 pysyi perheessä, 303 000 km tuli ajeltua. G20 330e noutoon huomenna.

                                Hyvin e46 palveli eikä n42 ihmeemmin temppuillut tuolla kilometrimäärällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎