Originally posted by j0ntte
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mursu90 View PostElikkäs potilaana facelift 320d 150 hepan koneella. Tasaista vauhtia ajamalla huomaa kyllä että ihan hivenen mustaa työntää putkesta kokoajan mutta kun pedaalin painasee pohjaa sitä tuleekin jo vähän enemmän. Ei nyt ihan niin että perässä kulkiat ei eteensä näkisi mutta kumminkin reilummin mitä minun mielestä pitäisi tulla. Tyhjäkäynti hivenen seilaa mutta ei vakavasti.kulutus matkassa ihan mitattuna oli 5.3l/100km että se on kohtuullinen. Mistä ekana kannattaisi vikaa lähteä etsimään. Ei viittisi kalliita osia ruveta summamutikassa vaihtelemaan.
Vaihdoin turbon > ei mitään vaikutusta asiaan
Vaihdoin kaikki suuttimet -> ei savuttanut enää ollenkaan
Mulla oli livedataa lukemalla 3/4 suuttimista punaisella.
Yksi ei mahtunut enää edes siihen palkille, koska oli niin pitkälle mettässä
Eli suutinkauppaan vaanE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostLämmityslaitteen ollessa päällä, kuuluu inhottava "ujellus", joka ei lopu millään puhallinnopeudella. Oletan sen tulevan siis puhallinmoottorista, joka vaihdettu viime kesänä uuteen OEM- osaan...Onko tuolla kojelaudan sisäpuolella mitään muuta "ropelia", joka voisi alkaa vanhuuttaan ulisemaan, kuten puhallinmoottori? Vai onko ainoa syyllis vaihtoehto käytännössä vain ja ainoastaan tuo puhallinmoottori? Kiitos jo etukäteen avusta...
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostTuota noin, olisikohan tosiaankin kenelläkään tästä mitään faktaa kertoa, eli onko tuon kojelaudan (auton mittariston takana) jokin propeli härpäke, joka voisi tuon inhottavan kitisevän äänen aikaan saada? Vai onko ainoa vaihtoehto auton puhallinmoottori?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEihän ujellus kuulu ilmastointipaneelista, siitä kohtaa missä on se haistelijaritilä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostNo ihan sata varma en kyllä tästä ole, mutta jos noin, niin mikä on silloin mennyt rikki...?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSiellä on pieni puhallin sisällä, joka voi ääntää. Ei olisi mitenkään harvinaista.
Siis tarvitseeko jopa koko tämän "kokonaisuuden": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...9694/0/0/0/0/0Last edited by PJS69; 11-02-2020, 13:32.
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostEli jos tarvitsee uutta osaa tilata, niin millä osanumerolla / osanumeroilla pitäisi edetä? Ja ISO kiitos vastauksistanne...
Siis tarvitseeko jopa koko tämän "kokonaisuuden": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...9694/0/0/0/0/0e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
e46 raskas tyhjäkäynti
Hei.
Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.
Tyhjäkäynti tuntuu kauheen raskaalta ja kuullostaa traktorilta, auto tärrää paljon. Kierroksia ku nostaa vähäsenkin ni loppuu heti. Onko pellin alla ruuvi josta vois tyhjäkäyntikierroksia nostaa vai onko läppäri hommia?
Toinen kysymys.
Koneesta kuuluu semikovaa nakutusääntä kun painaa kaasua reilummin. Tyhjäkäynnil ei nakutusta kuulu, ja sit ku aletaan olee lähellä rajotinta ni nakutus loppu, esim ohitustilanteessa kun painaa kaasua ni alkaa nakutusta kuulumaan moottorista joka nopeutuu kierrosten mukana. Mistä moinen johtuu?
Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?
niiii, ja onko bemarille mitään "halpaa" vikakoodien lukulaitetta jolla näkee ainakin koodit, kiinan ELM pohjanen ei ainakaan osaa lukea koodeja.
Itse tulen VAG perheestä ni on laitteet niille mut bemari on uusi maailma joten mikä olis OK vikakoodien lukulaite näille?
Comment
-
-
Originally posted by JorKsX View PostHei.
Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.
Tyhjäkäynti tuntuu kauheen raskaalta ja kuullostaa traktorilta, auto tärrää paljon. Kierroksia ku nostaa vähäsenkin ni loppuu heti. Onko pellin alla ruuvi josta vois tyhjäkäyntikierroksia nostaa vai onko läppäri hommia?
Toinen kysymys.
Koneesta kuuluu semikovaa nakutusääntä kun painaa kaasua reilummin. Tyhjäkäynnil ei nakutusta kuulu, ja sit ku aletaan olee lähellä rajotinta ni nakutus loppu, esim ohitustilanteessa kun painaa kaasua ni alkaa nakutusta kuulumaan moottorista joka nopeutuu kierrosten mukana. Mistä moinen johtuu?
Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?
niiii, ja onko bemarille mitään "halpaa" vikakoodien lukulaitetta jolla näkee ainakin koodit, kiinan ELM pohjanen ei ainakaan osaa lukea koodeja.
Itse tulen VAG perheestä ni on laitteet niille mut bemari on uusi maailma joten mikä olis OK vikakoodien lukulaite näille?
Epätasaisen tyhjäkäynnin voi aiheuttaa ongelmat suuttimien kanssa. Ei voi nostaa tyhjäkäyntiä näissä mistään ruuvista. Softasta on toki mahdollista nostaa, mutta kyllä se epätasaisen tyhjäkäynnin syy pitää korjata. Itse en hirveästi tuolla kaasupohjassa ajaisi, jos se nakuttelee.
Bemaria varten kannattaa hankkia INPA ja halutessaan lisäksi ISTA. Molemmat on BMW softia, joten näistä ei voi oikein paremmaksi mennä. Tarvitsee läppärin ja siihen kaapelin. Sitten ohjelmien asennus. Ohjelmat saa ladattua nestistä. Foorumilta löytyy todell paljon keskustelua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostBemaria varten kannattaa hankkia INPA ja halutessaan lisäksi ISTA. Molemmat on BMW softia, joten näistä ei voi oikein paremmaksi mennä. Tarvitsee läppärin ja siihen kaapelin. Sitten ohjelmien asennus. Ohjelmat saa ladattua nestistä. Foorumilta löytyy todell paljon keskustelua.
Toimiiko tuo KKL kaapeli jonkun bemarin softan kans sen verran et sais edes vikakoodit pihalle? Jenkkifoorumeilta luin että toimis suoraan ja jotku sano et jos vanhempi liitin ni tarvii adabterin ja 7 ja8 pinnit yhdistää keskenään.
Comment
-
-
Originally posted by JorKsX View PostHei.
Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.
Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPaljon ajettu? Vastaavan auton aikoinaan omistanut ja siinä ei ainakaan laatikon toiminta parantunut öljyjen vaihdolla. Oireet vain pahenivat.- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Comment
-
-
Originally posted by JorKsX View PostMulta löytyy VAGgeja varten rosstechin aito kaapeli mutta myös kiinan KKL kaapeli. Ulkonäöllisesti näyttää samalta ku toi kiinan K+DCAN kaapeli joka vissii bemareille tarkotettu?
Toimiiko tuo KKL kaapeli jonkun bemarin softan kans sen verran et sais edes vikakoodit pihalle? Jenkkifoorumeilta luin että toimis suoraan ja jotku sano et jos vanhempi liitin ni tarvii adabterin ja 7 ja8 pinnit yhdistää keskenään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment