Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by j0ntte View Post
    2002 330xd jossa ongelmana hirveä nykiminen oikealle, sellainen vemputus. Tapahtui alkuun satunnaisesti, hetkellisesti. Nyt jatkuvaa. Tämä ilmenee vain kun löysää kaasua, veto ei ole päällä. Veto päällä ei mitään ongelmaa. Vähän sama tunne kuin rengas ois irti, mutta tarkistettu on että kiinni. Nykii sillain et ojassa on jos ei ratista pidä kiinni. Mitä pienempi vauhti sen rajumpi nykäisy on, moottoritie vaihdissa tuntuu enempi jo tärinään.Mikähän tätä vaivaa? Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
    Vetari entinen.

    Comment

    • Lördagskorv
      Aluevastaava
      • Nov 2016
      • 2097
      • Lohja city

      Originally posted by mursu90 View Post
      Elikkäs potilaana facelift 320d 150 hepan koneella. Tasaista vauhtia ajamalla huomaa kyllä että ihan hivenen mustaa työntää putkesta kokoajan mutta kun pedaalin painasee pohjaa sitä tuleekin jo vähän enemmän. Ei nyt ihan niin että perässä kulkiat ei eteensä näkisi mutta kumminkin reilummin mitä minun mielestä pitäisi tulla. Tyhjäkäynti hivenen seilaa mutta ei vakavasti.kulutus matkassa ihan mitattuna oli 5.3l/100km että se on kohtuullinen. Mistä ekana kannattaisi vikaa lähteä etsimään. Ei viittisi kalliita osia ruveta summamutikassa vaihtelemaan.
      Mulla ihan samat oireet.

      Vaihdoin turbon > ei mitään vaikutusta asiaan
      Vaihdoin kaikki suuttimet -> ei savuttanut enää ollenkaan


      Mulla oli livedataa lukemalla 3/4 suuttimista punaisella.
      Yksi ei mahtunut enää edes siihen palkille, koska oli niin pitkälle mettässä
      Eli suutinkauppaan vaan
      E92 M3 -10 Jerezschwarz
      E28 528i -84 Diamantschwarz
      G20 320e -22 Sunset Orange
      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

      E92 M3 -08 Silverstone 2
      E38 740i -00 Imolarot 2
      E46 320d -02 Orientblau

      Comment

      • PJS69
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 255
        • Porvoo

        Originally posted by PJS69 View Post
        Lämmityslaitteen ollessa päällä, kuuluu inhottava "ujellus", joka ei lopu millään puhallinnopeudella. Oletan sen tulevan siis puhallinmoottorista, joka vaihdettu viime kesänä uuteen OEM- osaan... Onko tuolla kojelaudan sisäpuolella mitään muuta "ropelia", joka voisi alkaa vanhuuttaan ulisemaan, kuten puhallinmoottori? Vai onko ainoa syyllis vaihtoehto käytännössä vain ja ainoastaan tuo puhallinmoottori? Kiitos jo etukäteen avusta...
        Tuota noin, olisikohan tosiaankin kenelläkään tästä mitään faktaa kertoa, eli onko tuon kojelaudan (auton mittariston takana) jokin propeli härpäke, joka voisi tuon inhottavan kitisevän äänen aikaan saada? Vai onko ainoa vaihtoehto auton puhallinmoottori?

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17845
          • PKS

          Originally posted by PJS69 View Post
          Tuota noin, olisikohan tosiaankin kenelläkään tästä mitään faktaa kertoa, eli onko tuon kojelaudan (auton mittariston takana) jokin propeli härpäke, joka voisi tuon inhottavan kitisevän äänen aikaan saada? Vai onko ainoa vaihtoehto auton puhallinmoottori?
          Eihän ujellus kuulu ilmastointipaneelista, siitä kohtaa missä on se haistelijaritilä?
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Dualfun View Post
            Eihän ujellus kuulu ilmastointipaneelista, siitä kohtaa missä on se haistelijaritilä?
            Tätä veikkaisin itsekin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • PJS69
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 255
              • Porvoo

              Originally posted by Dualfun View Post
              Eihän ujellus kuulu ilmastointipaneelista, siitä kohtaa missä on se haistelijaritilä?
              No ihan sata varma en kyllä tästä ole, mutta jos noin, niin mikä on silloin mennyt rikki...?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by PJS69 View Post
                No ihan sata varma en kyllä tästä ole, mutta jos noin, niin mikä on silloin mennyt rikki...?
                Siellä on pieni puhallin sisällä, joka voi ääntää. Ei olisi mitenkään harvinaista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • PJS69
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 255
                  • Porvoo

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Siellä on pieni puhallin sisällä, joka voi ääntää. Ei olisi mitenkään harvinaista.
                  Eli jos tarvitsee uutta osaa tilata, niin millä osanumerolla / osanumeroilla pitäisi edetä? Ja ISO kiitos vastauksistanne...
                  Siis tarvitseeko jopa koko tämän "kokonaisuuden": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...9694/0/0/0/0/0
                  Last edited by PJS69; 11-02-2020, 13:32.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by PJS69 View Post
                    Eli jos tarvitsee uutta osaa tilata, niin millä osanumerolla / osanumeroilla pitäisi edetä? Ja ISO kiitos vastauksistanne...
                    Siis tarvitseeko jopa koko tämän "kokonaisuuden": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...9694/0/0/0/0/0
                    Virallisesti tuo kokonaisuus menee vaihtoon, jos se ääni tuosta kuuluu. Foorumia vähän selaamalla tosin löytyy tietoa tuon puhaltimen öljyämisestä sekä vaihtamisesta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JorKsX
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 56
                      • Kokemäki

                      e46 raskas tyhjäkäynti

                      Hei.
                      Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
                      Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.

                      Tyhjäkäynti tuntuu kauheen raskaalta ja kuullostaa traktorilta, auto tärrää paljon. Kierroksia ku nostaa vähäsenkin ni loppuu heti. Onko pellin alla ruuvi josta vois tyhjäkäyntikierroksia nostaa vai onko läppäri hommia?

                      Toinen kysymys.
                      Koneesta kuuluu semikovaa nakutusääntä kun painaa kaasua reilummin. Tyhjäkäynnil ei nakutusta kuulu, ja sit ku aletaan olee lähellä rajotinta ni nakutus loppu, esim ohitustilanteessa kun painaa kaasua ni alkaa nakutusta kuulumaan moottorista joka nopeutuu kierrosten mukana. Mistä moinen johtuu?

                      Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
                      Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?

                      niiii, ja onko bemarille mitään "halpaa" vikakoodien lukulaitetta jolla näkee ainakin koodit, kiinan ELM pohjanen ei ainakaan osaa lukea koodeja.
                      Itse tulen VAG perheestä ni on laitteet niille mut bemari on uusi maailma joten mikä olis OK vikakoodien lukulaite näille?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by JorKsX View Post
                        Hei.
                        Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
                        Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.

                        Tyhjäkäynti tuntuu kauheen raskaalta ja kuullostaa traktorilta, auto tärrää paljon. Kierroksia ku nostaa vähäsenkin ni loppuu heti. Onko pellin alla ruuvi josta vois tyhjäkäyntikierroksia nostaa vai onko läppäri hommia?

                        Toinen kysymys.
                        Koneesta kuuluu semikovaa nakutusääntä kun painaa kaasua reilummin. Tyhjäkäynnil ei nakutusta kuulu, ja sit ku aletaan olee lähellä rajotinta ni nakutus loppu, esim ohitustilanteessa kun painaa kaasua ni alkaa nakutusta kuulumaan moottorista joka nopeutuu kierrosten mukana. Mistä moinen johtuu?

                        Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
                        Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?

                        niiii, ja onko bemarille mitään "halpaa" vikakoodien lukulaitetta jolla näkee ainakin koodit, kiinan ELM pohjanen ei ainakaan osaa lukea koodeja.
                        Itse tulen VAG perheestä ni on laitteet niille mut bemari on uusi maailma joten mikä olis OK vikakoodien lukulaite näille?


                        Epätasaisen tyhjäkäynnin voi aiheuttaa ongelmat suuttimien kanssa. Ei voi nostaa tyhjäkäyntiä näissä mistään ruuvista. Softasta on toki mahdollista nostaa, mutta kyllä se epätasaisen tyhjäkäynnin syy pitää korjata. Itse en hirveästi tuolla kaasupohjassa ajaisi, jos se nakuttelee.

                        Bemaria varten kannattaa hankkia INPA ja halutessaan lisäksi ISTA. Molemmat on BMW softia, joten näistä ei voi oikein paremmaksi mennä. Tarvitsee läppärin ja siihen kaapelin. Sitten ohjelmien asennus. Ohjelmat saa ladattua nestistä. Foorumilta löytyy todell paljon keskustelua.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JorKsX
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2020
                          • 56
                          • Kokemäki

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Bemaria varten kannattaa hankkia INPA ja halutessaan lisäksi ISTA. Molemmat on BMW softia, joten näistä ei voi oikein paremmaksi mennä. Tarvitsee läppärin ja siihen kaapelin. Sitten ohjelmien asennus. Ohjelmat saa ladattua nestistä. Foorumilta löytyy todell paljon keskustelua.
                          Multa löytyy VAGgeja varten rosstechin aito kaapeli mutta myös kiinan KKL kaapeli. Ulkonäöllisesti näyttää samalta ku toi kiinan K+DCAN kaapeli joka vissii bemareille tarkotettu?
                          Toimiiko tuo KKL kaapeli jonkun bemarin softan kans sen verran et sais edes vikakoodit pihalle? Jenkkifoorumeilta luin että toimis suoraan ja jotku sano et jos vanhempi liitin ni tarvii adabterin ja 7 ja8 pinnit yhdistää keskenään.

                          Comment

                          • Tuukkaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 745
                            • Tre

                            Originally posted by JorKsX View Post
                            Hei.
                            Ensimmäinen bemari tuli perheeseen nyt. -04 320 110kw automaatti.
                            Pari kysymystä jos joku osais antaa suuntaa.


                            Kolmannen kysymyksen varmistan vielä ku olen saanut vastauksen mutta haluan vielä kerran varmistuksen.
                            Vaihdelaatikko humppaa kierroksia jos kierroksia inan alle 2000rpm ja ajaa tasakaasulla, tiputtaa 300rpm ja samantien nostaa takas. Yli 2000rpm kierroksia ni loppuu humppailu. Vissii turbiinilukko vittuilee? Lähteekö öljyn huuhtelulla vai onko laatikkoremppa edessä?
                            Paljon ajettu? Vastaavan auton aikoinaan omistanut ja siinä ei ainakaan laatikon toiminta parantunut öljyjen vaihdolla. Oireet vain pahenivat.
                            61 Ford
                            79 HD

                            Comment

                            • SC90
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 280

                              Originally posted by Tuukkaw View Post
                              Paljon ajettu? Vastaavan auton aikoinaan omistanut ja siinä ei ainakaan laatikon toiminta parantunut öljyjen vaihdolla. Oireet vain pahenivat.
                              Tämä on useassa eri valmistajan autossa osunut kohdalle, kun automaatin öljyjen vaihtoa ei ole tehty huuhtelemalla. Nyt on kahteen autoon juurikin vaihdettu huuhtelemalla, ja molemmissa parani käyttäytyminen selvästi.
                              - M3 convertible 2005

                              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                              - Fiat 850 Special 1969

                              - Lexus GS300 2000 TwoTone

                              - Lexus LS600h 2008

                              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                              o44-531 82oo

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by JorKsX View Post
                                Multa löytyy VAGgeja varten rosstechin aito kaapeli mutta myös kiinan KKL kaapeli. Ulkonäöllisesti näyttää samalta ku toi kiinan K+DCAN kaapeli joka vissii bemareille tarkotettu?
                                Toimiiko tuo KKL kaapeli jonkun bemarin softan kans sen verran et sais edes vikakoodit pihalle? Jenkkifoorumeilta luin että toimis suoraan ja jotku sano et jos vanhempi liitin ni tarvii adabterin ja 7 ja8 pinnit yhdistää keskenään.
                                Saattaa se vag kaapeli toimia tai sitten olla toimimatta. Noissakin on niin monenlaista kaapelia, että mahdoton sanoa. Pinnit 7&8 pitää olla yhdessä E46 kanssa. Onnistuu katkaisijalla tai vaan juottamalla yhteen.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎