Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse93
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 940
    • Mustio

    Originally posted by Henkka992 View Post
    2naksahusta kun nostaa kahvaa, mut tuurillaan pysyy kahva ylhäällä.
    "naksumekanismi" on siinä ite kahvassa. Koita vaikka ottaa se verhoilu päältä pois ja kattoo miltä näyttää. Lähtee irti vaan vetämällä kahvaa eteenpäin
    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

    Comment

    • Henkka992
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 155
      • Polvijärvi

      Vasemman puolen alapallonivel myös väljä. Arvelin ostaa koko alatukivarren, nii onko noilla mitä eroa, muuta kun hinta. M-sportin tukivarsi tai tavallinen?
      Autona siis -03 320d m-sport.
      Tai jos jollain nurkkiin jääny nii voin ostaa

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1842
        • Karjaa

        On niillä pieni camberiin vaikuttava leveysero, eli älä laita sekaisin tavallista ja M-Sporttia, molemmat samaa aina.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • AapeeM
          Newbiemmer
          • May 2021
          • 1
          • Lappeenranta

          Mikä vois olla?

          M54b25 herjaa moottorivikavaloa ja kun Inpalla tutkin niin löytyi "lambda regulating limit bank2" ja "lambda contol tolerance bank 2" inpaa lisää tutkimalla löysin että Lambda bank 2 ennen kattia ei olisi pelissä mukana.

          Ostin uuden alkuperäsen ja väänsin kiinni,alussa toimi suunnilleen muiden mukana 30-60 km myöhemmin pimeni sekinja taas vikavalot tauluun(vaikea uskoa että rikki jo nyt).
          taas nollille menon jälkeen katsoin että kohdasta "patrol adaption" olisi lambdaintegrator 2 kohdalta 28.00 plussan puolella eli ilmeisesti rikkaalla.

          Myöhemmin viimeviikolla tarkistelin paikkoja mahdollisten imuvuotojen takia . Haitariputkissa ei tuntunut eikä näyttänyt olevan ei myöskään kumituteissa imusarjan päädyssä sormilla tuntunut.
          nyt n-600 ajettuna tänään inpalla katsottuna tuli tälläisiä.
          "lambda regulating limit bank2"mixture limit rich
          "lambda contol tolerance bank 2" deviation rich
          "Lambda probe voltage upstrem sensor 2"
          "lambda probe voltage downstrem sensor 1" ja vielä
          "lambda probe heating downstrem sensor 2"
          Nyt before cat 2ja after cat 2 näyttää tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 0.00,eikä ooniiku mukana ollenkaan.

          elieli mikä siis voisi olla juurisyynä muu kuin rikkinäin lambda jota kokeiltu jo tai imuvuoto... Öljyntäyttökorkissa pieni imu ja käynnin muutos avatessa tarkoittiko tuo nyt ongelmia ccv:ssä.
          Last edited by AapeeM; 16-05-2021, 22:21. Reason: toivottavasti jonkun selvyyden saa

          Comment

          • iituouti
            Newbiemmer
            • May 2021
            • 2
            • Kilvakkala

            mistä lähtee hakeen vikaa lämpö/ilmastointi paneelista?

            Eli siis auto on 318i ja lämmityspaneeli on pimeenä. kertaalleen sain sen toimiin kun vaihto sulakkeen mutta heti kun lähti ajaan niin meni pimeeks taas. Joten onko jollain kokemusta että mistä sitä vikaa lähteen hakeen?

            Comment

            • Henkka992
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 155
              • Polvijärvi

              320d -03

              Eli autoon tuli leima, joka hyvä homma. Mut samalla reissulla meni vissiin ahtoputki ym. Suhisee vedättäessä eikä tunnu liikkuvan samalla tavalla kuin ennen. +savuttaa mustaa savua reippaasti.

              Korjaamolla olivat kahtoneet jo aikasemmin turbolta- välijäähdyttimelle menevää ahtopaine letkua, että on korjattu jollain nippuside virityksellä..

              No letkuhan ei maksa kun 66e ( jos se ees siinä on vika), mut onko tuo minkälaine homma vaihtaa kotioloissa?

              EDIT: VIKA alko sen jälkeen kun olin irrottanu lasinpesuneste säiliön ym laittanu sen takasin. Joten tänään tutkia sen alta alipaine letkut ym, jos ois niin hyvä tuuri että joku olisi vaan irti
              Last edited by Henkka992; 18-05-2021, 06:10.

              Comment

              • petteripatter
                Newbiemmer
                • Sep 2020
                • 10
                • Oulu

                Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
                Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

                Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

                Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  Originally posted by petteripatter View Post
                  Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
                  Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

                  Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

                  Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?

                  Jos löytyy facebookki tunnukset, nii kannattaa liittyä e46 suomi ryhmään ja kysellä siellä. Ainaki vastauksen saa melkeen samantien 😊

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    Originally posted by petteripatter View Post
                    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
                    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

                    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

                    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
                    Keittikö kone ? Mikä painelukema paisarin korkissa ? Väitän että ei tullut pahvivikaa.

                    Comment

                    • petteripatter
                      Newbiemmer
                      • Sep 2020
                      • 10
                      • Oulu

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Keittikö kone ? Mikä painelukema paisarin korkissa ? Väitän että ei tullut pahvivikaa.
                      Taisi 1.2 tai 1.4 bar lukea korkissa. Tuo paisarinkorkki oli joku erikoismerkinnen ei ollut siis alkuperäinen. Ei tullu näkyvää savua pellin alta. Jonkin verran nestettä kuiten katosi.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by petteripatter View Post
                        Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
                        Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

                        Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

                        Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
                        Sanoisin että hihnat yms. paikoilleen ja testaamaan. Tuskin meni pahvi miksikään.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by petteripatter View Post
                          Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
                          Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

                          Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

                          Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
                          Tuskin kävi noilla lämmöillä vielä mitään. Auto nippuun ja kokeilemaan ei se enempää enää rikki mene.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Bm-w
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 300
                            • Oulu

                            Mikä on helpoin ja järkevin tapa saada lisää ohjauskulmaa?

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Bm-w View Post
                              Mikä on helpoin ja järkevin tapa saada lisää ohjauskulmaa?
                              Tarkoitat kääntyvyyttä ?


                              Last edited by BMW525Xda; 04-06-2021, 18:51.

                              Comment

                              • Bm-w
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 300
                                • Oulu

                                Joo kääntyvyyttä. ja halvalla tietenki, en ala 600euroa maksamaan noista muutoksista. Lähinnä että onko mitään yhtä helppoa tapaa kuten e36:ssa kun siihen vaihtaa e46:sen alatukivarret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎