Originally posted by Henkka992
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikä vois olla?
M54b25 herjaa moottorivikavaloa ja kun Inpalla tutkin niin löytyi "lambda regulating limit bank2" ja "lambda contol tolerance bank 2" inpaa lisää tutkimalla löysin että Lambda bank 2 ennen kattia ei olisi pelissä mukana.
Ostin uuden alkuperäsen ja väänsin kiinni,alussa toimi suunnilleen muiden mukana 30-60 km myöhemmin pimeni sekinja taas vikavalot tauluun(vaikea uskoa että rikki jo nyt).
taas nollille menon jälkeen katsoin että kohdasta "patrol adaption" olisi lambdaintegrator 2 kohdalta 28.00 plussan puolella eli ilmeisesti rikkaalla.
Myöhemmin viimeviikolla tarkistelin paikkoja mahdollisten imuvuotojen takia . Haitariputkissa ei tuntunut eikä näyttänyt olevan ei myöskään kumituteissa imusarjan päädyssä sormilla tuntunut.
nyt n-600 ajettuna tänään inpalla katsottuna tuli tälläisiä.
"lambda regulating limit bank2"mixture limit rich
"lambda contol tolerance bank 2" deviation rich
"Lambda probe voltage upstrem sensor 2"
"lambda probe voltage downstrem sensor 1" ja vielä
"lambda probe heating downstrem sensor 2"
Nyt before cat 2ja after cat 2 näyttää tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 0.00,eikä ooniiku mukana ollenkaan.
elieli mikä siis voisi olla juurisyynä muu kuin rikkinäin lambda jota kokeiltu jo tai imuvuoto... Öljyntäyttökorkissa pieni imu ja käynnin muutos avatessa tarkoittiko tuo nyt ongelmia ccv:ssä.
Comment
-
-
320d -03
Eli autoon tuli leima, joka hyvä homma. Mut samalla reissulla meni vissiin ahtoputki ym. Suhisee vedättäessä eikä tunnu liikkuvan samalla tavalla kuin ennen. +savuttaa mustaa savua reippaasti.
Korjaamolla olivat kahtoneet jo aikasemmin turbolta- välijäähdyttimelle menevää ahtopaine letkua, että on korjattu jollain nippuside virityksellä..
No letkuhan ei maksa kun 66e ( jos se ees siinä on vika), mut onko tuo minkälaine homma vaihtaa kotioloissa?
EDIT: VIKA alko sen jälkeen kun olin irrottanu lasinpesuneste säiliön ym laittanu sen takasin. Joten tänään tutkia sen alta alipaine letkut ym, jos ois niin hyvä tuuri että joku olisi vaan irtiLast edited by Henkka992; 18-05-2021, 06:10.
Comment
-
-
Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.
Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.
Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.
Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.
Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
Jos löytyy facebookki tunnukset, nii kannattaa liittyä e46 suomi ryhmään ja kysellä siellä. Ainaki vastauksen saa melkeen samantien 😊
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.
Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.
Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKeittikö kone ? Mikä painelukema paisarin korkissa ? Väitän että ei tullut pahvivikaa.
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.
Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.
Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.
Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.
Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment