Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1851
    • Karjaa

    #16
    Anturi on vain kuskin puolella. Ei onnistu huijaaminen samaan tapaan kuin vaikkapa jarrupalojen kuluneisuusantureissa, koska ulkolämpötila-anturi on käytännössä lämpötilan mukaan arvoaan muuttava vastus. Jostain ehkä löytyisi oikea arvo vaikkapa +20 ulkolämpötilalle jolloin kyseisen arvoisen vastuksen laittamalla ilmastointi ehkä toimisi ihan ok, mutta maksaako ihan oikeasti vaivan vs. että hakee vaikka ihan marmorilta oikeanlaisen anturin..
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Chipper
      BTCF Member
      • Oct 2016
      • 63
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Wespa View Post
      Anturi on vain kuskin puolella. Ei onnistu huijaaminen samaan tapaan kuin vaikkapa jarrupalojen kuluneisuusantureissa, koska ulkolämpötila-anturi on käytännössä lämpötilan mukaan arvoaan muuttava vastus. Jostain ehkä löytyisi oikea arvo vaikkapa +20 ulkolämpötilalle jolloin kyseisen arvoisen vastuksen laittamalla ilmastointi ehkä toimisi ihan ok, mutta maksaako ihan oikeasti vaivan vs. että hakee vaikka ihan marmorilta oikeanlaisen anturin..
      Joo ei maksa vaivaa alkaa leikkiä vastusten kanssa😅 täytynee vain lähtee hakemaan anturia sinne ja toivoa että piuhoissa kulkee vielä jonkinlaine jännite. Kiitoksia vastauksesta👍
      -e36 328i coupe projekti
      -e36 316i compact käyttis

      Comment

      • kukkakeppi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2020
        • 38
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by HTK12 View Post
        Itse veikkaisin, että tässä on kaksi erillistä ongelmaa. Imuvuodot löytyy helposti savulla. Voihan niitä etsiä myös suihkimalla jotain palavaa, mutta kyllä omien kokemuksien perusteella savulla on paljon helpompi ja varmempi ne vuodot etsiä.

        Vanos ei liiku kun tuo koodi tulee, ecu laittaa vikatilan päälle ja vanoksia ei enää säädetä. Se, että äskettäin tehty liikkeessä ei vielä tarkoita toimivaa. Riippuu kuka on tehnyt, vaatii kuitenkin jonkin verran osaamista ja tarkkuutta.
        Seelvä. Mikähän tuossa vanoksessa sitten voisi olla vialla? Pakonokan ajoitus? Se kun on ainakin tuon inpan mukaan väärässä kulmassa eikä palaudu siihen ns. perusasentoon mikä vallitsee, kun vanos ei ole käytössä. Mutta eikö tuo vanos sitten yrittäisi kääntää sitä oikeaan kulmaan? Vai voiko itse vanos olla jotenkin jumittunut :think

        Comment

        • Toppelius
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 124
          • Keski-Suomi

          #19
          Ohjaustehostin

          Hävisi avosta ohjaustehostus kaupan pihassa😤 no ei kun kotiin ja tarkatelemaan hihnat ja öljyn määrät. Kaikki oli kunnossa sen suhteen!

          Muuta syytä ei siis voinut enää olla kun hydraulipumpun rikkoontuminen. Uusi pumppu tilaukseen ja vaihdon yhteydessä huomattiin että pumpun akseli on murtunut poikki. Hihnapyörä pysyi urahihnan avulla vielä paikallaan:think

          Vissiin aika tekee tehtävänsä pumppuukin mutta aika epänormaalilta näytti??
          BMW G05 e45 -22
          BMW F11 525d xdrive
          BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
          Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
          ex:
          BMW e46 325 cabrio -00
          BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
          BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
          BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
          BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
          BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
          BMW e91 320d /e90 318d
          Volvo xc60 2,4D AWD
          Fiat 500 1.4 Sport
          Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

          Comment

          • Henkka992
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 155
            • Polvijärvi

            #20
            320d -03

            Kone säksättää vedättäessä? Mitä tuolle mahdollisesti voisi tehdä? Tyhjäkäynnillä ei säksätä, mut ainoastaan väännöllä ajaessa säksättää ihan huolella 1500-3000rpm. Öljyt ja suodattimen vaihoin ja ei loppunu sillä. Ajellu jo 20tkm tommosena, ja nyt vasta alko vaivata moinen

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16497
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Henkka992 View Post
              Kone säksättää vedättäessä? Mitä tuolle mahdollisesti voisi tehdä? Tyhjäkäynnillä ei säksätä, mut ainoastaan väännöllä ajaessa säksättää ihan huolella 1500-3000rpm. Öljyt ja suodattimen vaihoin ja ei loppunu sillä. Ajellu jo 20tkm tommosena, ja nyt vasta alko vaivata moinen
              Pakosarja/tiiviste ?

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1851
                • Karjaa

                #22
                Originally posted by Toppelius View Post
                Vissiin aika tekee tehtävänsä pumppuukin mutta aika epänormaalilta näytti??
                Vuosimallista päätellen pumppuna Luk-20, niille käy usein noin. Tilalle voi vaihtaa uudemman mallisen Luk-30:sen, tosin silloin letkuista osa on erilaisia. Kaikki letkut ja säiliökin kyllä kannattaisi joka tapauksessa jo uusia, ei ole kallis paukku esim. Vaicon osilla.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • AnteroKivikoski
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 13
                  • Helsinki

                  #23
                  BMW e46 M3 subframe reinforcement

                  Pajalla löytyi pieni repeämä pohjasta. Autolla ajettu jo se 245k, eli ei tullut yllätyksenä. Tarttisin vinkkejä löytyykö uudeltamaalta tekijää/mistä vahvikesarja kannattaa tilata. Kiitos etukäteen!

                  Comment

                  • Penahh
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2017
                    • 69
                    • Lappi

                    #24
                    Mikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
                    Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
                    Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.

                    Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
                    Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.

                    Ehdotuksia otetaan vastaan.
                    E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                    -----------------------------
                    Ex.
                    E46 330D ///M-Sport vm. 04
                    E61 535D ///M-Sport vm. 09
                    E39 530D ///M-Sport vm. 02

                    Comment

                    • lohjanhirmu
                      Newbiemmer
                      • Jun 2021
                      • 4
                      • Lohja

                      #25
                      E46 osia?

                      Olisko kellää kultasta e46 coupea purussa? Tarvis puskuri, konepelli ja vasemma lokari. -99vm 328Ci

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16497
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Penahh View Post
                        Mikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
                        Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
                        Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.

                        Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
                        Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.

                        Ehdotuksia otetaan vastaan.
                        Downpipe tukossa ? :think

                        Comment

                        • Penahh
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2017
                          • 69
                          • Lappi

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Downpipe tukossa ? :think
                          Niin, taisiis tuo katalysaattori mikä siinä on, tämmöstäkin vaihtoehtoa ehotettiin.
                          E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                          -----------------------------
                          Ex.
                          E46 330D ///M-Sport vm. 04
                          E61 535D ///M-Sport vm. 09
                          E39 530D ///M-Sport vm. 02

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Penahh View Post
                            Mikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
                            Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
                            Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.

                            Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
                            Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.

                            Ehdotuksia otetaan vastaan.

                            Jos putkisto on tukossa, niin miten se ahto olisi kunnossa korkeammilla kierroksilla? Jos putkisto on tukossa, niin kyllä se sama ongelma on korkeammillakin kierroksilla, yleensä vielä paljon pahempana.

                            Veikataan, että vnt siivet jumissa ja säätö ei toimi kuten kuuluu, joten alhaalta puuttuu tehoa. Voi toki olla murentuneet alipaineletkutkin säätimelle.

                            Vihellys voi tulla vaikka siitä turbosta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Penahh
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2017
                              • 69
                              • Lappi

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jos putkisto on tukossa, niin miten se ahto olisi kunnossa korkeammilla kierroksilla? Jos putkisto on tukossa, niin kyllä se sama ongelma on korkeammillakin kierroksilla, yleensä vielä paljon pahempana.

                              Veikataan, että vnt siivet jumissa ja säätö ei toimi kuten kuuluu, joten alhaalta puuttuu tehoa. Voi toki olla murentuneet alipaineletkutkin säätimelle.

                              Vihellys voi tulla vaikka siitä turbosta.
                              Tein myös semmosen diagnoosin että tuo vihellys kuuluu huomattavasti pahemmin lämpimänä, eikö ahtimen kanssa yleensä ole niinpäin että vihellys on kylmänä pahempi?
                              Kävin alipaineletkut läpi eikä mikään näyttänyt hapristuneelta, myöskin ajoin istalla tuota vnt koneistoa ja vipu näytti liikkuvan todella kevyesti.
                              Auton käytin tänään nosturilla eikä pakosarjassakaan näkynyt vuotoja/halkeamia.

                              Alkaa ideat loppumaan tämän kanssa.
                              E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                              -----------------------------
                              Ex.
                              E46 330D ///M-Sport vm. 04
                              E61 535D ///M-Sport vm. 09
                              E39 530D ///M-Sport vm. 02

                              Comment

                              • kukkakeppi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2020
                                • 38
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by kukkakeppi View Post
                                Seelvä. Mikähän tuossa vanoksessa sitten voisi olla vialla? Pakonokan ajoitus? Se kun on ainakin tuon inpan mukaan väärässä kulmassa eikä palaudu siihen ns. perusasentoon mikä vallitsee, kun vanos ei ole käytössä. Mutta eikö tuo vanos sitten yrittäisi kääntää sitä oikeaan kulmaan? Vai voiko itse vanos olla jotenkin jumittunut :think
                                Otin vielä kerran pakopuolen soleinoidin irti, ja putsasin solenoidin takaa löytyvän männän. Sekin liikkuu normaalisti, sormella kun painaa niin liikkuu sisään ja jousi palauttaa niinkuin kuuluukin. Lisäksi mittasin solenoidille tulevat piuhat, toiseen tuli maata vastan mitatessa akun jännite ja toiseen 3,30V, eli johdoissakaan ei pitäisi olla vikaa. Mitäköhän tässä kannattaisi seuraavaksi koittaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎