Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1229
    • Kajjjaani

    #76
    Ei taida olla tyhjennysproppua tuossa perässä, eli perä on imettävä tyhjäksi.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      #77
      Vaihtoehtoisesti voi irrottaa sen koko takakannen, niin kaikki tulee pois, ja samalla sisälle voi kurkata, ja vaihtaa sen perän kannatinpuslan uuteen.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Awbo
        Newbiemmer
        • Sep 2020
        • 6
        • Jämsä

        #78
        E46, 320i -98 Airbagin valo..

        Moro! Eli nyt on ilmaantunut airbagin valo tauluun ja inpa kertoo seuraavaa; oikean puolen turvatyynyanturi tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri.. Sen verran foorumeita selailin, että tulin siihen tulokseen ettei tuo johdu luultavasti tunnistematosta. Kyseessähän varmaan joku katkennut/rispaantunut johto. Onko näissä jotain "yleisempiä" paikkoja mistä johto menee, vai onko kaikki johdot kaiveltava esiin?

        Comment

        • JiiP
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1734
          • Tampere

          #79
          Originally posted by JiiP View Post
          Ainakaan ylitäyttöä ei ollut tällä kertaa. Saaga jatkuu huomenna kun paikalliseen varaosaliikkeeseen tulee uusi paisarin korkki.
          Ja korkki vaihtamalla matka eteni. Eli ei ongelmia ainakaan 300km matkalla. Nyt ollaan vielä pohjoisempana, että toivottavasti pysyy laitteet nipussa.
          Official member of BTCF-Sauna Team
          E46 316i -03
          Ex:
          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            #80
            Originally posted by Awbo View Post
            Moro! Eli nyt on ilmaantunut airbagin valo tauluun ja inpa kertoo seuraavaa; oikean puolen turvatyynyanturi tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri.. Sen verran foorumeita selailin, että tulin siihen tulokseen ettei tuo johdu luultavasti tunnistematosta. Kyseessähän varmaan joku katkennut/rispaantunut johto. Onko näissä jotain "yleisempiä" paikkoja mistä johto menee, vai onko kaikki johdot kaiveltava esiin?
            En tiennytkään, että inpa antaa koodit Suomeksi. Eli mikä se koodi siellä INPA:ssa oli?

            Originally posted by JiiP View Post
            Ja korkki vaihtamalla matka eteni. Eli ei ongelmia ainakaan 300km matkalla. Nyt ollaan vielä pohjoisempana, että toivottavasti pysyy laitteet nipussa.
            Hyvä jos näin pieni oli vika.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Awbo
              Newbiemmer
              • Sep 2020
              • 6
              • Jämsä

              #81
              [QUOTE=HTK12;4295140]En tiennytkään, että inpa antaa koodit Suomeksi. Eli mikä se koodi siellä INPA:ssa oli?

              3 Versorsgungsspannung Grenzwertunterschreitung
              Error frequency 1

              33 Sensor seitenairbag rechts kommunikationsfehler oder leitungsunterbrechung
              Error frequency 28

              Fehler momentan vorhanden

              Tänään kävin räpeltämässä johtoja, hetkellisesti sai valon sammumaan kun irrotteli penkin alta kaapelin, suihki kontaktispraytä ja tuuppas takasin, se ilo ei tosin puolta tuntia kauempaa kestänyt. Pitää varmaan huomenissa repiä penkki irti ja alkaa käymään johtoja läpi..

              Comment

              • Jambo
                BTCF Member
                • Apr 2021
                • 11
                • Järvenpää

                #82
                e46 ruoste

                Oisko uudenmaan seudulta suositella jotain paikkaa missä kävis fiksailemassa vähintää konepellin reunasta ruosteet? Onhan tossa helmoissa hommaa mut jos nyt edes tuo Viitsi ite lähteä sörkkimään, tiiä mitä jälkeä siitäkin tulis
                e46 318ci '01

                Comment

                • kukkakeppi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2020
                  • 38
                  • Joensuu

                  #83
                  Originally posted by kukkakeppi View Post
                  Voikohan imuvuoto aiheuttaa vanoksen täydellisen toimimattomuuden?
                  Moottorina m54b30. Herjaa koodia 104 eli pakopuolen vanos jumittaa. Inpalla kun katsoo niin vanoskulmat eivät muutu ollenkaan, lisäksi tuo pakopuolen actual ja ref arvot heittävät melkoisesti (-105 eli ilmeisesti ns perusasento ja -93,41).

                  Patrol adaptionin puolella sitten nämä imuvuotoon viittaavat ongelmat, lamdaintegrator 1 ja 2 punaisella, (n. 22 ja 25).

                  Vai onkohan kyseessä kaksi erillistä ongelmaa? Tuo vanos vähän kummallinen kun hiljattain vaihdettu tiivisteet, nokat ajoitettu liikkeessä sekä asentotunnistimet vaihdettu. Lisäksi imu- ja pakopuolen solenoidit vaihdettu ristiin, ei vaikutusta.
                  Originally posted by kukkakeppi View Post
                  Otin vielä kerran pakopuolen soleinoidin irti, ja putsasin solenoidin takaa löytyvän männän. Sekin liikkuu normaalisti, sormella kun painaa niin liikkuu sisään ja jousi palauttaa niinkuin kuuluukin. Lisäksi mittasin solenoidille tulevat piuhat, toiseen tuli maata vastan mitatessa akun jännite ja toiseen 3,30V, eli johdoissakaan ei pitäisi olla vikaa. Mitäköhän tässä kannattaisi seuraavaksi koittaa?
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Vanoksen tiivisteet varmaan loppu. Joko ne imuvuodot tarkistit savulla?
                  Tulipahan tätä projektia taas jatkettua. Ollut kesäauto ajossa nii ei oo ollu niin kiirettä tätä laitella. Elikkäs imuvuodot johtuivat nähtävästi rikkinäisestä disa venttiilistä (läpän reunoilla kiertävä tiiviste riekaleina sekä venttiilikin sormitestillä viallinen.) Lisäksi tuli aukaistua tuo venttiilikoppa ja irrotettua tuo vanosyksikkö. Aukaisin tuon pakopuolen männän kannen ja putsailin joka paikan. Tiivisteitä en vaihtanut, sillä huoltokirjan mukaan ne olisi vaihdettu muutama kymmen tkm sitten, eivätkä ne muutenkaan niin pahalta näyttäneet. Noh, eikun läjään taas ja testaamaan. Edelleen tuo koodi 104 ja vanos arvot eivät liikahdakkaan. (koodit tietysti nollattu aina välissä) Mitähän tässä seuraavaksi koittaisi?

                  Comment

                  • Onnellinen46omistaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 37
                    • Suomi

                    #84
                    E46 vikakoodit

                    Moikka, nelikuutio pukkas moottorin vikavaloa ja halpislukijalla luettuna koodit oli p1159 ja p1161. Ilmeseisti bensahäiriötä? Bensapumppua vaihtoon? Suodatin vaihdettu 5tkm sitten. Vikoina se että auto ei käynnisty lämpimänä ja yön jälkeen startatessa pitää vähän aikaa tasailla että vastaa kaasuun kunnolla. Autona siis 316i.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by Onnellinen46omistaja View Post
                      Moikka, nelikuutio pukkas moottorin vikavaloa ja halpislukijalla luettuna koodit oli p1159 ja p1161. Ilmeseisti bensahäiriötä? Bensapumppua vaihtoon? Suodatin vaihdettu 5tkm sitten. Vikoina se että auto ei käynnisty lämpimänä ja yön jälkeen startatessa pitää vähän aikaa tasailla että vastaa kaasuun kunnolla. Autona siis 316i.
                      Ei ne mitään bensahäiriöitä ole, seoksista tulee nuo koodit. Eli seokset perseellään. Mahdollisia syitä on monia. Aloittaisin jollain kunnon laitteella lukemalla ja katsomalla live-dataa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Larske
                        Newbiemmer
                        • Feb 2021
                        • 26
                        • Ilmajoki

                        #86
                        E46 kaukolukitus ei pelitä avaimesta. Rauta-avaimilla toimii vallan mainiosti, samoin sisällä napeista.

                        Vika on ilmennyt pikkuhiljaa siten, että aina vain lähempänä ja lähempänä piti olla autoa, että kaukolukitus toimisi avaimesta. Lopulta ei toiminut ollenkaan.

                        Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.

                        Avasin sitten pitkän taistelun tuloksena huonokuntoisen avaimen, todetakseni, että piirilevy on saattanut ottaa avatessani osumaa, sillä se oli osittain liiman peitossa aiempien avaimen sisällä käyneiden toimesta. Näkyviä merkkejä irroinneista komponenteista tms. ei kuitenkaan ollu.

                        Mittasin patterin ja näytti 3,3 volttia, eli ihan kunnossa? VL2020 patteri kyseessä. Onko kenellekään ideaa mitä tämän kanssa voisi tehdä, miksi ei toimi, ja miten juuri tuolla tavalla "kehittyi" oireet? Pystyn kyllä elämään ilman kaukolukitustakin, mutta kivahan se olisi olla toiminnassa.

                        Autolla on historiaa ajoneston, hälyttimien temppuilusta vanhojen kuittien perusteella. Edelleen, jos lukee vikakoodit, näyttää jotakin ajoneston vikakoodia, en nyt just muista mitä.
                        Last edited by Larske; 07-08-2021, 19:41.
                        BMW E46 320d Touring -02

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by Larske View Post
                          E46 kaukolukitus ei pelitä avaimesta. Rauta-avaimilla toimii vallan mainiosti, samoin sisällä napeista.

                          Vika on ilmennyt pikkuhiljaa siten, että aina vain lähempänä ja lähempänä piti olla autoa, että kaukolukitus toimisi avaimesta. Lopulta ei toiminut ollenkaan.

                          Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.

                          Avasin sitten pitkän taistelun tuloksena huonokuntoisen avaimen, todetakseni, että piirilevy on saattanut ottaa avatessani osumaa, sillä se oli osittain liiman peitossa aiempien avaimen sisällä käyneiden toimesta. Näkyviä merkkejä irroinneista komponenteista tms. ei kuitenkaan ollu.

                          Mittasin patterin ja näytti 3,3 volttia, eli ihan kunnossa? VL2020 patteri kyseessä. Onko kenellekään ideaa mitä tämän kanssa voisi tehdä, miksi ei toimi, ja miten juuri tuolla tavalla "kehittyi" oireet? Pystyn kyllä elämään ilman kaukolukitustakin, mutta kivahan se olisi olla toiminnassa.

                          Autolla on historiaa ajoneston, hälyttimien temppuilusta vanhojen kuittien perusteella. Edelleen, jos lukee vikakoodit, näyttää jotakin ajoneston vikakoodia, en nyt just muista mitä.
                          Takalasissa on antenni josta signaali menee antennivahvistimelle. Jos kyseessä on touring, niin johtosarja olisi hyvä tarkistaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2664
                            • .fi

                            #88
                            Originally posted by Larske View Post
                            Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.
                            Kokeileppa poistaa rikkinäiset sisuskalut pl. ajoneston "siru". Se on passiivinen, eikä avaimen patterilla/piirilevyllä ole
                            merkitystä ajonestolle, mutta voi se toki siellä huonosti kasattuna jotenkin blokata virtalukon ympärillä olevaa lukijaa.
                            Liian monta kertaa kun yrität startata ilman että ews(=ajonesto) saa yhteyttä avaimeen, ei lähde enää sillä toisellakaan ilman inpaa tms..

                            Sit, jos e46 avain nyt on yhtään e39 tyylinen, niin löytyy ebaysta ihan euroilla uusia toimivia sisuskaluja kaukosäädölle.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Larske
                              Newbiemmer
                              • Feb 2021
                              • 26
                              • Ilmajoki

                              #89
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Takalasissa on antenni josta signaali menee antennivahvistimelle. Jos kyseessä on touring, niin johtosarja olisi hyvä tarkistaa.
                              Joo, unohtui mainita, touring kyseessä. Täytyy tarkistaa tämä. Takalasin lämmitin on ainakin rikki, johtuen aiempien omistajien tummennuksista. Samoin vettä pääsee jostakin painepestessä sisälle takalasin tienoilta. Muistelisin,

                              Originally posted by aae30 View Post
                              Kokeileppa poistaa rikkinäiset sisuskalut pl. ajoneston "siru". Se on passiivinen, eikä avaimen patterilla/piirilevyllä ole
                              merkitystä ajonestolle, mutta voi se toki siellä huonosti kasattuna jotenkin blokata virtalukon ympärillä olevaa lukijaa.
                              Liian monta kertaa kun yrität startata ilman että ews(=ajonesto) saa yhteyttä avaimeen, ei lähde enää sillä toisellakaan ilman inpaa tms..

                              Sit, jos e46 avain nyt on yhtään e39 tyylinen, niin löytyy ebaysta ihan euroilla uusia toimivia sisuskaluja kaukosäädölle.
                              Tarkoitatko nyt siis, että juottaisin sen EWS-sirun irti tuosta piirilevystä, ja pitäisin startissa lukon lähellä? Olen muista lähteistä ymmärtänyt, ettei se toimi yksinään noin.

                              Mittailin avaimen piirilevyä esim. kylmäjuotosten varalta. Painikkeille tulee jännite, EWS:n ELMOS-sirulle tulee 0,5 V - 3,5V riippuen mitatuista pinneistä. Joitakin muitakin paikkoja kävin läpi, en nyt koko piirilevyä, mutta en havainnut mitään erikoisuuksia. En juuri osaa mitään tiettyä vikaa hakeakaan, mutta jos jollakin on ehdottaa mistä ottaa lukuja niin voin toimitella niitä.

                              Löysin nuo ajoneston vikakoodit, mitkä viime lukukerralla oli tullut: 433F Unknown, 41 Avain 5 virheellinen salasana - katkonainen, 40 Avain 5 ei tunnistettu - katkonainen sekä 30 Avain 4 ei tunnistettu - jatkuva. Onko näistä mitään apua?
                              BMW E46 320d Touring -02

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2664
                                • .fi

                                #90
                                Originally posted by Larske View Post
                                Tarkoitatko nyt siis, että juottaisin sen EWS-sirun irti tuosta piirilevystä, ja pitäisin startissa lukon lähellä? Olen muista lähteistä ymmärtänyt, ettei se toimi yksinään noin.
                                Sen pitäis olla irrallinen, ellei sit joku aiempi jo ole liimannut levylle.

                                rnd kuva aliexpressistä, se on tuo id7944:


                                Originally posted by Larske View Post
                                Löysin nuo ajoneston vikakoodit, mitkä viime lukukerralla oli tullut: 433F Unknown, 41 Avain 5 virheellinen salasana - katkonainen, 40 Avain 5 ei tunnistettu - katkonainen sekä 30 Avain 4 ei tunnistettu - jatkuva. Onko näistä mitään apua?
                                Viittaa mielestäni juurikin väärin sijoitettuun/vialliseen "siruun" avaimessa.
                                Vois olla lukijan johdoissakin, mutta jos toisella avaimella toimii aina niin tuskin.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎