Ei taida olla tyhjennysproppua tuossa perässä, eli perä on imettävä tyhjäksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vaihtoehtoisesti voi irrottaa sen koko takakannen, niin kaikki tulee pois, ja samalla sisälle voi kurkata, ja vaihtaa sen perän kannatinpuslan uuteen.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
E46, 320i -98 Airbagin valo..
Moro! Eli nyt on ilmaantunut airbagin valo tauluun ja inpa kertoo seuraavaa; oikean puolen turvatyynyanturi tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri.. Sen verran foorumeita selailin, että tulin siihen tulokseen ettei tuo johdu luultavasti tunnistematosta. Kyseessähän varmaan joku katkennut/rispaantunut johto. Onko näissä jotain "yleisempiä" paikkoja mistä johto menee, vai onko kaikki johdot kaiveltava esiin?
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostAinakaan ylitäyttöä ei ollut tällä kertaa. Saaga jatkuu huomenna kun paikalliseen varaosaliikkeeseen tulee uusi paisarin korkki.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by Awbo View PostMoro! Eli nyt on ilmaantunut airbagin valo tauluun ja inpa kertoo seuraavaa; oikean puolen turvatyynyanturi tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri.. Sen verran foorumeita selailin, että tulin siihen tulokseen ettei tuo johdu luultavasti tunnistematosta. Kyseessähän varmaan joku katkennut/rispaantunut johto. Onko näissä jotain "yleisempiä" paikkoja mistä johto menee, vai onko kaikki johdot kaiveltava esiin?
Originally posted by JiiP View PostJa korkki vaihtamalla matka eteni. Eli ei ongelmia ainakaan 300km matkalla. Nyt ollaan vielä pohjoisempana, että toivottavasti pysyy laitteet nipussa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
[QUOTE=HTK12;4295140]En tiennytkään, että inpa antaa koodit Suomeksi. Eli mikä se koodi siellä INPA:ssa oli?
3 Versorsgungsspannung Grenzwertunterschreitung
Error frequency 1
33 Sensor seitenairbag rechts kommunikationsfehler oder leitungsunterbrechung
Error frequency 28
Fehler momentan vorhanden
Tänään kävin räpeltämässä johtoja, hetkellisesti sai valon sammumaan kun irrotteli penkin alta kaapelin, suihki kontaktispraytä ja tuuppas takasin, se ilo ei tosin puolta tuntia kauempaa kestänyt. Pitää varmaan huomenissa repiä penkki irti ja alkaa käymään johtoja läpi..
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostVoikohan imuvuoto aiheuttaa vanoksen täydellisen toimimattomuuden?
Moottorina m54b30. Herjaa koodia 104 eli pakopuolen vanos jumittaa. Inpalla kun katsoo niin vanoskulmat eivät muutu ollenkaan, lisäksi tuo pakopuolen actual ja ref arvot heittävät melkoisesti (-105 eli ilmeisesti ns perusasento ja -93,41).
Patrol adaptionin puolella sitten nämä imuvuotoon viittaavat ongelmat, lamdaintegrator 1 ja 2 punaisella, (n. 22 ja 25).
Vai onkohan kyseessä kaksi erillistä ongelmaa? Tuo vanos vähän kummallinen kun hiljattain vaihdettu tiivisteet, nokat ajoitettu liikkeessä sekä asentotunnistimet vaihdettu. Lisäksi imu- ja pakopuolen solenoidit vaihdettu ristiin, ei vaikutusta.Originally posted by kukkakeppi View PostOtin vielä kerran pakopuolen soleinoidin irti, ja putsasin solenoidin takaa löytyvän männän. Sekin liikkuu normaalisti, sormella kun painaa niin liikkuu sisään ja jousi palauttaa niinkuin kuuluukin. Lisäksi mittasin solenoidille tulevat piuhat, toiseen tuli maata vastan mitatessa akun jännite ja toiseen 3,30V, eli johdoissakaan ei pitäisi olla vikaa. Mitäköhän tässä kannattaisi seuraavaksi koittaa?Originally posted by HTK12 View PostVanoksen tiivisteet varmaan loppu. Joko ne imuvuodot tarkistit savulla?
Comment
-
-
E46 vikakoodit
Moikka, nelikuutio pukkas moottorin vikavaloa ja halpislukijalla luettuna koodit oli p1159 ja p1161. Ilmeseisti bensahäiriötä? Bensapumppua vaihtoon? Suodatin vaihdettu 5tkm sitten. Vikoina se että auto ei käynnisty lämpimänä ja yön jälkeen startatessa pitää vähän aikaa tasailla että vastaa kaasuun kunnolla. Autona siis 316i.
Comment
-
-
Originally posted by Onnellinen46omistaja View PostMoikka, nelikuutio pukkas moottorin vikavaloa ja halpislukijalla luettuna koodit oli p1159 ja p1161. Ilmeseisti bensahäiriötä? Bensapumppua vaihtoon? Suodatin vaihdettu 5tkm sitten. Vikoina se että auto ei käynnisty lämpimänä ja yön jälkeen startatessa pitää vähän aikaa tasailla että vastaa kaasuun kunnolla. Autona siis 316i.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E46 kaukolukitus ei pelitä avaimesta. Rauta-avaimilla toimii vallan mainiosti, samoin sisällä napeista.
Vika on ilmennyt pikkuhiljaa siten, että aina vain lähempänä ja lähempänä piti olla autoa, että kaukolukitus toimisi avaimesta. Lopulta ei toiminut ollenkaan.
Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.
Avasin sitten pitkän taistelun tuloksena huonokuntoisen avaimen, todetakseni, että piirilevy on saattanut ottaa avatessani osumaa, sillä se oli osittain liiman peitossa aiempien avaimen sisällä käyneiden toimesta. Näkyviä merkkejä irroinneista komponenteista tms. ei kuitenkaan ollu.
Mittasin patterin ja näytti 3,3 volttia, eli ihan kunnossa? VL2020 patteri kyseessä. Onko kenellekään ideaa mitä tämän kanssa voisi tehdä, miksi ei toimi, ja miten juuri tuolla tavalla "kehittyi" oireet? Pystyn kyllä elämään ilman kaukolukitustakin, mutta kivahan se olisi olla toiminnassa.
Autolla on historiaa ajoneston, hälyttimien temppuilusta vanhojen kuittien perusteella. Edelleen, jos lukee vikakoodit, näyttää jotakin ajoneston vikakoodia, en nyt just muista mitä.Last edited by Larske; 07-08-2021, 20:41.BMW E46 320d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostE46 kaukolukitus ei pelitä avaimesta. Rauta-avaimilla toimii vallan mainiosti, samoin sisällä napeista.
Vika on ilmennyt pikkuhiljaa siten, että aina vain lähempänä ja lähempänä piti olla autoa, että kaukolukitus toimisi avaimesta. Lopulta ei toiminut ollenkaan.
Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.
Avasin sitten pitkän taistelun tuloksena huonokuntoisen avaimen, todetakseni, että piirilevy on saattanut ottaa avatessani osumaa, sillä se oli osittain liiman peitossa aiempien avaimen sisällä käyneiden toimesta. Näkyviä merkkejä irroinneista komponenteista tms. ei kuitenkaan ollu.
Mittasin patterin ja näytti 3,3 volttia, eli ihan kunnossa? VL2020 patteri kyseessä. Onko kenellekään ideaa mitä tämän kanssa voisi tehdä, miksi ei toimi, ja miten juuri tuolla tavalla "kehittyi" oireet? Pystyn kyllä elämään ilman kaukolukitustakin, mutta kivahan se olisi olla toiminnassa.
Autolla on historiaa ajoneston, hälyttimien temppuilusta vanhojen kuittien perusteella. Edelleen, jos lukee vikakoodit, näyttää jotakin ajoneston vikakoodia, en nyt just muista mitä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostEnsimmäisenä tuli tietysti mieleen, että patteri tyhjä, kun kyseistä avainta ei juuri käytetä (jolloin patteri ei pääse latautumaan), sillä auto ei käynnisty sillä avaimella läheskään joka kerta, vara-avaimella käynnistyy aina.
merkitystä ajonestolle, mutta voi se toki siellä huonosti kasattuna jotenkin blokata virtalukon ympärillä olevaa lukijaa.
Liian monta kertaa kun yrität startata ilman että ews(=ajonesto) saa yhteyttä avaimeen, ei lähde enää sillä toisellakaan ilman inpaa tms..
Sit, jos e46 avain nyt on yhtään e39 tyylinen, niin löytyy ebaysta ihan euroilla uusia toimivia sisuskaluja kaukosäädölle.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTakalasissa on antenni josta signaali menee antennivahvistimelle. Jos kyseessä on touring, niin johtosarja olisi hyvä tarkistaa.
Originally posted by aae30 View PostKokeileppa poistaa rikkinäiset sisuskalut pl. ajoneston "siru". Se on passiivinen, eikä avaimen patterilla/piirilevyllä ole
merkitystä ajonestolle, mutta voi se toki siellä huonosti kasattuna jotenkin blokata virtalukon ympärillä olevaa lukijaa.
Liian monta kertaa kun yrität startata ilman että ews(=ajonesto) saa yhteyttä avaimeen, ei lähde enää sillä toisellakaan ilman inpaa tms..
Sit, jos e46 avain nyt on yhtään e39 tyylinen, niin löytyy ebaysta ihan euroilla uusia toimivia sisuskaluja kaukosäädölle.
Mittailin avaimen piirilevyä esim. kylmäjuotosten varalta. Painikkeille tulee jännite, EWS:n ELMOS-sirulle tulee 0,5 V - 3,5V riippuen mitatuista pinneistä. Joitakin muitakin paikkoja kävin läpi, en nyt koko piirilevyä, mutta en havainnut mitään erikoisuuksia. En juuri osaa mitään tiettyä vikaa hakeakaan, mutta jos jollakin on ehdottaa mistä ottaa lukuja niin voin toimitella niitä.
Löysin nuo ajoneston vikakoodit, mitkä viime lukukerralla oli tullut: 433F Unknown, 41 Avain 5 virheellinen salasana - katkonainen, 40 Avain 5 ei tunnistettu - katkonainen sekä 30 Avain 4 ei tunnistettu - jatkuva. Onko näistä mitään apua?BMW E46 320d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Larske View PostTarkoitatko nyt siis, että juottaisin sen EWS-sirun irti tuosta piirilevystä, ja pitäisin startissa lukon lähellä? Olen muista lähteistä ymmärtänyt, ettei se toimi yksinään noin.
rnd kuva aliexpressistä, se on tuo id7944:
Originally posted by Larske View PostLöysin nuo ajoneston vikakoodit, mitkä viime lukukerralla oli tullut: 433F Unknown, 41 Avain 5 virheellinen salasana - katkonainen, 40 Avain 5 ei tunnistettu - katkonainen sekä 30 Avain 4 ei tunnistettu - jatkuva. Onko näistä mitään apua?
Vois olla lukijan johdoissakin, mutta jos toisella avaimella toimii aina niin tuskin.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Comment