Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larske
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 28
    • ijk

    Originally posted by jr66 View Post
    Onko toisella releellä kokeiltu ?
    Kolmella eri releellä ja tsekkailtu ne. Hyppylangoilla myös ohittaen rele. Ja tankin pumppu saman releen takana käynnistyy normaalisti.

    EDIT: Tuossa kuvahausta löytynyt hieman muokattuna. Eli tuo Terminal 2 tankin pumpulle pelaa hyvin, myös tuo siirtopumpun paikka testattu piipillä ja johdon toinen pää löytyy siirtopumpun liittimeltä. Kuvassa olevassa autossa ei siirtopumppua ole joten paikka tyhjä.

    Koitan kun ehdin, laittaa siirtopumpun liittimeen vuorotellen uuden maajohdon ja uuden plusjohdon, katsoa kummasta on kiinni vai onko jopa molemmista. Katselin jo reittiä mistä vetäisin mahdollisesti uudet piuhat.

    Osaako joku sanoa, miten tuon kuvassa näkyvän releen kannan saa tuosta vaaleasta kehikosta irti? Ihan kuin jollain "kiskoilla" on, mutta pitääkö jostakin painaa. En siis tuota vihreää osaa tarkoita vaan myös siinä kiinni olevaa mustaa osaa, mihin tulee piuhat. Hieman on ahdasta siellä eikä viitsi ruveta vielä johtoja purkimaan.
    Attached Files
    Last edited by Larske; 13-08-2021, 10:29. Reason: Kuva
    BMW E46 320d Touring -02

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Larske View Post
      Tein sen ajovalopolttimotestin nyt. Tuloksena semmonen, että päälle 12V jännite siirtopumpun liittimessä ilman kuormaa, mutta kun ajovalopolttimon kytkee, tipahtaa 0 - 1 V lukemille. Valo ei syty palamaan ollenkaan. En onnistunut kokeilemaan tilannetta silloin, kun pumppu käynnistyy (luultavasti valokin palaa tietysti silloin).

      Aika syvällä moottorin takana menee tuo johtosuoja missä nämä siirtopumpun piuhat kulkevat johonkin päin kabiinia:think Ei sitten yhtään huvittas. Voiko tuosta kuormalla jännitteen tipahtamisesta päätellä jotakin muutakin kun johtovikaa?
      Eli huono liitos/johto melkein poikki jostain. Nyt sitten pitäisi vaan etsiä missä. Tuo yleismittarilla mittaaminen ei tosiaan kerro koko totuutta kun kyseessä on johdot, joissa on reilusti kuormaa. Monesti voi olla juuri sama tilanne kuin sinulle. Itse katsoisin missä seuraava liitos on ja toistaisin saman testin siellä. Testaa niin pitkälle kunnes löytyy paikka, jossa se lamppu palaa aina kirkkaasti. Huono liitos voi olla vaikka siinä releen/sulakkeen kannassa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16475
        • Asikkala

        Originally posted by Larske View Post
        Kolmella eri releellä ja tsekkailtu ne. Hyppylangoilla myös ohittaen rele. Ja tankin pumppu saman releen takana käynnistyy normaalisti.

        EDIT: Tuossa kuvahausta löytynyt hieman muokattuna. Eli tuo Terminal 2 tankin pumpulle pelaa hyvin, myös tuo siirtopumpun paikka testattu piipillä ja johdon toinen pää löytyy siirtopumpun liittimeltä. Kuvassa olevassa autossa ei siirtopumppua ole joten paikka tyhjä.

        Koitan kun ehdin, laittaa siirtopumpun liittimeen vuorotellen uuden maajohdon ja uuden plusjohdon, katsoa kummasta on kiinni vai onko jopa molemmista. Katselin jo reittiä mistä vetäisin mahdollisesti uudet piuhat.

        Osaako joku sanoa, miten tuon kuvassa näkyvän releen kannan saa tuosta vaaleasta kehikosta irti? Ihan kuin jollain "kiskoilla" on, mutta pitääkö jostakin painaa. En siis tuota vihreää osaa tarkoita vaan myös siinä kiinni olevaa mustaa osaa, mihin tulee piuhat. Hieman on ahdasta siellä eikä viitsi ruveta vielä johtoja purkimaan.
        Musta releen kanta lähtee nostamalla irti tuon sulakerasian kyljestä.

        Comment

        • Larske
          Newbiemmer
          • Feb 2021
          • 28
          • ijk

          Auto on toiminyt nyt moitteetta siitä lähtien, kun siirtopumpun liittimelle vedettiin maajohto uusiksi. Katkaisin liittimen päästä vanhan maajohdon, laitoin uutta kaapelia, vedin vanhojen johtojen kanssa samaa reittiä ylös. Otin maadoituksen sieltä jarrunestesäiliön ja ecuboxin tilan takaseinässä olevasta maadoituspisteestä, johon sen sai näppärästi.

          Kuvassa paikka moottoritilan takaosassa ympyröitynä, mistä siirtopumpun liittimen johdot ilmeisesti menevät ohjaamon sisäpuolelle. Tuo "haitariputki" siis. En jaksanut ruveta niitä tuolta perkaamaan. Vanha maajohto olkoot siellä. Mikäli joku tietää mihin nuo tuolla menevät niin vois joskus tutkia mistä oli pettänyt. Paikan hahmottamiseksi, tuossa näkyy öljytikun korkki.
          Attached Files
          BMW E46 320d Touring -02

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16475
            • Asikkala

            Maapiuhan olisi voinut laittaa pumppua lähimpänä olevan ruuvin alle.

            Comment

            • -Markus--
              BTCF Member
              • Oct 2010
              • 22
              • Ylistaro

              Onko muilla tullut vastaan seuraavanlaista sähkövikaa: Auto käyntiin normaalisti, mutta sähköistä poissa ovat mm. kaikki lasit, radio, keskuslukitus ja mittariston taustavalot. Myöskään vilkkujen ja pitkien merkkivalot ei pala vaikka muuten ne toimiikin. Akku uudehko ja virtalukon pohja juuri uusittu. Mistähän lähtisi seuraavaksi tutkimaan :think
              Nyt: MB Sprinter

              EX: 1xe90, 6x e46, 2x e36, evo v

              Comment

              • Larske
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 28
                • ijk

                Ei päivää ilman ongelmaa? Ajattelin aamulla lähteä allekirjoituksen autolla töihin ja matkalla kuului äänekästä sivuääntä jonkun aikaa, kuin kitinää tms. hihnasta ja haisi hieman palaneelta. Juuri kun sai toisen vian paikattua.

                Puhaltimen ohjauspaneeli ei käynnistynyt. Suake nro 63 oli palanut, ja palaa joka kerta kun auton käynnistää.

                Ilmastoinnin kompuran vapaakytkin vai mikä sitä paukauttaa? Näin nopealla googlailulla. Puhallin ja ohjauspaneeli toimii, kun vaihtaa sulakkeen ja laittaa pelkästään virrat päälle. Sitten paukahtaa kun käynnistää auton.

                Taustatietona sen verran, että olenkin kuunnellut ilmastoinnin kompressorin "supsutusta" tyhjäkäynnillä, ja tämä ääni on kadonnut aina, kun sammuttaa ilmastoinnin painikkeesta. Ei ole kuulostanut mitenkään "vakavalta".
                Last edited by Larske; 17-08-2021, 22:14.
                BMW E46 320d Touring -02

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1844
                  • Karjaa

                  Se lisä-ääni on varmaan samanlainen kuin mulla, korjaantui ilmastoinnin paisuntaventtiilin vaihdolla. Nyt on ilmastointi hiljainen.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Jambo
                    BTCF Member
                    • Apr 2021
                    • 11
                    • Järvenpää

                    Ei varmaan sovi e46 esim. farkun tai sedanin konepelti coupeen?
                    e46 318ci '01

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16475
                      • Asikkala

                      Originally posted by Jambo View Post
                      Ei varmaan sovi e46 esim. farkun tai sedanin konepelti coupeen?
                      Ei niin, cabriossa on sama kuin coupessa.

                      Comment

                      • Larske
                        Newbiemmer
                        • Feb 2021
                        • 28
                        • ijk

                        Noniin nyt on tarkempia tietoja, eli kun auto on tyhjäkäynnillä ja ilmastointi päällä kompura pyörii normaalisti, niin yhtäkkiä kompura alkaa ikään kuin panna vastaan ja pyöriä huomattavasti vaivalloisemmin, hitaammin hetken aikaa ja sitten yhtäkkiä taas normaalisti. Alkaa kuulua hihnan vinkunaa siinä kun rupeaa vastustamaan. Muita sivuääniä en osaa erottaa. Hihnapyörä myös lämpenee huomattavasti.

                        Kun sammuttaa ilmastoinnin ohjauspaneelin napista, mennyt nyt ainakin kokeilujen ajan normaalisti "vapaalle" ja sammuu, silloin tätä ongelmaa ei ilmene.

                        Meneekö tässä koko kompura vaihtoon?
                        Last edited by Larske; 18-08-2021, 15:39. Reason: lisäystä
                        BMW E46 320d Touring -02

                        Comment

                        • Soijaperuna
                          Newbiemmer
                          • Aug 2016
                          • 5
                          • Nokia

                          Mikä on 320D imuputkeen turbon tiivisteen osanumero? En löydä googelilla muuta kuin tuo 13-71-7-792-090 joka erinäköinen mitä vanha.
                          Last edited by Soijaperuna; 21-08-2021, 17:13.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16364
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Soijaperuna View Post
                            Mikä on 320D imuputkeen turbon tiivisteen osanumero? En löydä googelilla muuta kuin tuo 13-71-7-792-090 joka erinäköinen mitä vanha.
                            Tämmönenhän se pitäs olla?

                            Gasket ring between turbo and air duct - 13717792090, 13 71 7 792 090, 7792090, 13-71-7-792-090 - Sopii malleihin: E46 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E93 E39 E60 E60LCI E61 Touring E61LCI Touring E38 E65 E66 X3 (E83) X3LCI (E83LCI) X5 (E53) X5 (E70) X6 (E71)
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Soijaperuna
                              Newbiemmer
                              • Aug 2016
                              • 5
                              • Nokia

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              En tiedä pitäskö olla mutta ei ole ainakaan saman näkönen ja sivuillakin oli vain 330D malliin sopivuus. No, löyty tämmönen kuitenkin joka on saman näkönen https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...m47n2-n54.html

                              Comment

                              • Larske
                                Newbiemmer
                                • Feb 2021
                                • 28
                                • ijk

                                Originally posted by Soijaperuna View Post
                                En tiedä pitäskö olla mutta ei ole ainakaan saman näkönen ja sivuillakin oli vain 330D malliin sopivuus. No, löyty tämmönen kuitenkin joka on saman näkönen https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...m47n2-n54.html
                                Gasket ring between turbo and air intake - 13712247398, 13 71 2 247 398, 2247398, 13-71-2-247-398 - Fits on models: E82 E87 E88 E46 E90 E90 LCI E91 E91 LCI E92 E92 LCI E93 E93 LCI E39 E60 E60 LCI E61 E61 LCI E38 E65 X3 (E83) X3 (E83LCI) Z4 (E89)


                                Tällaisen oon itse laittanut. On näköjään sama kuin tuossa sun linkissä bemariosiin.
                                BMW E46 320d Touring -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎