Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larske
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 26
    • Ilmajoki

    #91
    Originally posted by aae30 View Post
    Sen pitäis olla irrallinen, ellei sit joku aiempi jo ole liimannut levylle.

    rnd kuva aliexpressistä, se on tuo id7944:

    Viittaa mielestäni juurikin väärin sijoitettuun/vialliseen "siruun" avaimessa.
    Vois olla lukijan johdoissakin, mutta jos toisella avaimella toimii aina niin tuskin.
    Oma avaimeni on siis tuollainen liitteen kuvan mukainen. Avainosakin on suora, eikä siinä ole tuollaista koloa.

    Ja joo, kyllä auton koko omistusajan tuo vara-avain on toiminut ja lähtenyt auto käyntiin. Virrat saa päälle aina tuolla toisella avaimella, mutta sitten ilmeisesti ei sitä tunnista eikä anna startata.

    Millähän tätä rupeaisi ratkomaan? Lähinnä, onko avaimen EWS nyt jotakin konkreettista vikaa vai onko sen toimimattomuus peruja jo tuolta ajalta, kun hälyttimet, ajonesto takkuili ja niihin kuittien mukaan pistetty aika paljon rahaa. Ratkeaisiko vaan koodaamalla avaimen uudelleen? Tuli vastaan tuollainen AK90-laite, jolla EWS-boksia saisi luettua ja kirjoteltua. Vaikutti ihan tehtävältä hommalta. Onko täällä esimerkiksi Seinäjoen alueella ketään, jolla mahdollisesti laitteet jo löytyis. Vähän kauempaakin voi ehdottaa mikäli tietää saavansa homman pelaamaan Sinänsä mikäli marmorillakin hinnat on vaan 100-200 välissä uudessa avaimessa, ei tuokaan itelle mikää ylitsepääsemätön, kunhan rupee toimiin.

    Ymmärsinkö oikein, että kaukolukitusominaisuus on tosiaan toimivassa avaimessa ihan vaan virtalukossa käyttämistä, ja sen synkronointiproseduurin läpikäymistä ilman mitään laitteita, jonka jälkeen kaukolukitus, kontin avaus ym. toimivat? EWS siis vaatii vaan laitteistoa.
    Attached Files
    BMW E46 320d Touring -02

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2664
      • .fi

      #92
      Originally posted by Larske View Post
      Oma avaimeni on siis tuollainen liitteen kuvan mukainen. Avainosakin on suora, eikä siinä ole tuollaista koloa.

      Ja joo, kyllä auton koko omistusajan tuo vara-avain on toiminut ja lähtenyt auto käyntiin. Virrat saa päälle aina tuolla toisella avaimella, mutta sitten ilmeisesti ei sitä tunnista eikä anna startata.

      Millähän tätä rupeaisi ratkomaan? Lähinnä, onko avaimen EWS nyt jotakin konkreettista vikaa vai onko sen toimimattomuus peruja jo tuolta ajalta, kun hälyttimet, ajonesto takkuili ja niihin kuittien mukaan pistetty aika paljon rahaa. Ratkeaisiko vaan koodaamalla avaimen uudelleen? Tuli vastaan tuollainen AK90-laite, jolla EWS-boksia saisi luettua ja kirjoteltua. Vaikutti ihan tehtävältä hommalta. Onko täällä esimerkiksi Seinäjoen alueella ketään, jolla mahdollisesti laitteet jo löytyis. Vähän kauempaakin voi ehdottaa mikäli tietää saavansa homman pelaamaan Sinänsä mikäli marmorillakin hinnat on vaan 100-200 välissä uudessa avaimessa, ei tuokaan itelle mikää ylitsepääsemätön, kunhan rupee toimiin.

      Ymmärsinkö oikein, että kaukolukitusominaisuus on tosiaan toimivassa avaimessa ihan vaan virtalukossa käyttämistä, ja sen synkronointiproseduurin läpikäymistä ilman mitään laitteita, jonka jälkeen kaukolukitus, kontin avaus ym. toimivat? EWS siis vaatii vaan laitteistoa.
      Jooh, noita on kololla ja ilman. Kuva nyt tuli satunnaisesti kolollisesta.

      Mulla ois kaks AK90+ hyllys. Toisen ostin ebayst, ja toisen amazonist. Ei toimi.
      Avaimia niillä kyllä lukee, mutta EWS et sillä luettua saa, tai vaatii vähintään
      lottovoiton-luokkaa tuurin löytää ei-liian-kiinalaisen version missä ei sitten olis tyhjiä kohtia piirilevylläkään.

      Tjaa niin, toi näyttää itseasiassa tutulta, taitaa olla alkup. e39 timanttiavain samoilla sisuksilla:think.

      btw., mulla kyl on vehje mil onnistuu kyl EWS luku yms.. en nyt just muista millä nimellä sen googlesta löytää, mut joku lite se oli.


      edit: täällä käyty läpi e39:siin vastaavan avaimen tekoa: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=317689&page=5

      edit2: ja joo viimiseen kysymykseen, kyllä ymmärsit oikein.
      Last edited by aae30; 09-08-2021, 14:55.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Larske
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 26
        • Ilmajoki

        #93
        Originally posted by aae30 View Post
        Jooh, noita on kololla ja ilman. Kuva nyt tuli satunnaisesti kolollisesta.

        Mulla ois kaks AK90+ hyllys. Toisen ostin ebayst, ja toisen amazonist. Ei toimi.
        Avaimia niillä kyllä lukee, mutta EWS et sillä luettua saa, tai vaatii vähintään
        lottovoiton-luokkaa tuurin löytää ei-liian-kiinalaisen version missä ei sitten olis tyhjiä kohtia piirilevylläkään.

        Tjaa niin, toi näyttää itseasiassa tutulta, taitaa olla alkup. e39 timanttiavain samoilla sisuksilla:think.

        btw., mulla kyl on vehje mil onnistuu kyl EWS luku yms.. en nyt just muista millä nimellä sen googlesta löytää, mut joku lite se oli.

        edit: täällä käyty läpi e39:siin vastaavan avaimen tekoa: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=317689&page=5

        edit2: ja joo viimiseen kysymykseen, kyllä ymmärsit oikein.
        Joo, niin vähän arvelinkin, että EWS luku on se mihin noi kompuroi. Taidan nyt ensihätään kysyä suosista hintoja uudelle avaimelle. Saatan kuitenkin palata vielä asiaan

        Tutkin tuossa pikaisesti takaluukun johtosarjoja, ja yks luukulle menevä oli ainakin joltain sentin pätkältä kuoreton. Muita vikapaikkoja ei näkynyt.
        BMW E46 320d Touring -02

        Comment

        • Toppelius
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 122
          • Keski-Suomi

          #94
          Originally posted by Larske View Post
          Joo, niin vähän arvelinkin, että EWS luku on se mihin noi kompuroi. Taidan nyt ensihätään kysyä suosista hintoja uudelle avaimelle. Saatan kuitenkin palata vielä asiaan

          Tutkin tuossa pikaisesti takaluukun johtosarjoja, ja yks luukulle menevä oli ainakin joltain sentin pätkältä kuoreton. Muita vikapaikkoja ei näkynyt.
          Mä hain Laakkoselta vara-avaimeksi sellaisen jossa ei ole kaukosäätöä niin se maksoi 80 e. Kaukosäätöavain oli noin 250 e
          BMW G05 e45 -22
          BMW F11 525d xdrive
          BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
          Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
          ex:
          BMW e46 325 cabrio -00
          BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
          BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
          BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
          BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
          BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
          BMW e91 320d /e90 318d
          Volvo xc60 2,4D AWD
          Fiat 500 1.4 Sport
          Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

          Comment

          • Larske
            Newbiemmer
            • Feb 2021
            • 26
            • Ilmajoki

            #95
            Originally posted by Toppelius View Post
            Mä hain Laakkoselta vara-avaimeksi sellaisen jossa ei ole kaukosäätöä niin se maksoi 80 e. Kaukosäätöavain oli noin 250 e
            Käyttöautolta olisi uusi kaukolukitusavain maksanut 217 €, tällaisen tarjouksen sain tänään.

            Ja seuraavaan asiaan: Nyt alkaa oikeasti ideat loppua kokonaan. Nyt on kolmas siirtopumppu paikallaan. Täytyy kysyä täältäkin oman ketjun lisäksi.

            Koitan pitää lyhyenä: Helmikuussa 2021 oireili kuten alle linkatussa ketjussa, ei kuulunut siirtopumpun surinoita sytytysvirroilla, eikä käynnistynyt. Tarvikepumppu vaihdettiin ja lopputalven toimi hienosti. Tässä kesällä on ehkä 3 kertaa alkanut temppuilla samalla lailla, mutta virtalukkoa ees-taas niin saanut siirtopumpun käyntiin. Aina kun surisee sytytysvirroilla, tietää saavansa auton käyntiin.

            Nyt koitin ennen tänä päivänä haetun siirtopumpun kiinnittämistä autoon laittaa sitä auton liittimeen, käyttää virtoja 1-2 sekunnin ajan, jotta kuulen suriseeko. Hienosti hyrräsi. Sitten letkut kiinni ja pumppu autoon. Ei pihaustakaan. Eikai se nyt tuosta sekunnin kahden kuivana pyöräyttämisestä mitenkään voinut vaurioitua? Koitin myös vanhaa orkkispumppua ja edellistä tarvikepumppua siihen liittimeen heti tuon huomion jälkeen, orkkispumppu tuntui ikään kuin nykäisevän kerran, ei muuta. Vanha tarvike ei puhunut mitään.

            Jälleen, ties kuinka monennen kerran, testasin jännitteet liittimiltä ja releen yms. Kaikissa näyttää yli 12 volttia! (paitsi tietysti releen ohjausvirta).

            Mikään kolmesta siirtopumpusta ei silti lähde käyntiin auton liittimessä! Siitä liittimestäkin tehty hyppylangat siirtopumppuihin, että varmistutaan siitä, että liitin ei jostakin syystä ottaisi pumppuun kontaktia. Ja mitattu tämänkin kytkentä. Tulee voltit.

            Orkkis- ja vanha tarvikepumppu käynnistyvät kuitenkin noin 5-10 sekunnin viiveellä siitä, kun autolaturilla (12V max 5A) syötetään niille virtaa! Uusimmalla pumpulla en ole kokeillut. ???



            Linkissä hieman ehkä sekavahkokin ketju, johon olen kirjannut kaikkia autossa ilmenneitä ongelmia, koittanut nyt päivitellä lähinnä siirtopumppua koskemaan, mutten ole saantu vastauksia.
            Last edited by Larske; 10-08-2021, 19:46.
            BMW E46 320d Touring -02

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #96
              Originally posted by Larske View Post
              Käyttöautolta olisi uusi kaukolukitusavain maksanut 217 €, tällaisen tarjouksen sain tänään.

              Ja seuraavaan asiaan: Nyt alkaa oikeasti ideat loppua kokonaan. Nyt on kolmas siirtopumppu paikallaan. Täytyy kysyä täältäkin oman ketjun lisäksi.

              Koitan pitää lyhyenä: Helmikuussa 2021 oireili kuten alle linkatussa ketjussa, ei kuulunut siirtopumpun surinoita sytytysvirroilla, eikä käynnistynyt. Tarvikepumppu vaihdettiin ja lopputalven toimi hienosti. Tässä kesällä on ehkä 3 kertaa alkanut temppuilla samalla lailla, mutta virtalukkoa ees-taas niin saanut siirtopumpun käyntiin. Aina kun surisee sytytysvirroilla, tietää saavansa auton käyntiin.

              Nyt koitin ennen tänä päivänä haetun siirtopumpun kiinnittämistä autoon laittaa sitä auton liittimeen, käyttää virtoja 1-2 sekunnin ajan, jotta kuulen suriseeko. Hienosti hyrräsi. Sitten letkut kiinni ja pumppu autoon. Ei pihaustakaan. Eikai se nyt tuosta sekunnin kahden kuivana pyöräyttämisestä mitenkään voinut vaurioitua? Koitin myös vanhaa orkkispumppua ja edellistä tarvikepumppua siihen liittimeen heti tuon huomion jälkeen, orkkispumppu tuntui ikään kuin nykäisevän kerran, ei muuta. Vanha tarvike ei puhunut mitään.

              Jälleen, ties kuinka monennen kerran, testasin jännitteet liittimiltä ja releen yms. Kaikissa näyttää yli 12 volttia! (paitsi tietysti releen ohjausvirta).

              Mikään kolmesta siirtopumpusta ei silti lähde käyntiin auton liittimessä! Siitä liittimestäkin tehty hyppylangat siirtopumppuihin, että varmistutaan siitä, että liitin ei jostakin syystä ottaisi pumppuun kontaktia. Ja mitattu tämänkin kytkentä. Tulee voltit.

              Orkkis- ja vanha tarvikepumppu käynnistyvät kuitenkin noin 5-10 sekunnin viiveellä siitä, kun autolaturilla (12V max 5A) syötetään niille virtaa! Uusimmalla pumpulla en ole kokeillut. ???



              Linkissä hieman ehkä sekavahkokin ketju, johon olen kirjannut kaikkia autossa ilmenneitä ongelmia, koittanut nyt päivitellä lähinnä siirtopumppua koskemaan, mutten ole saantu vastauksia.
              Jos jännite on testattu yleismittarilla, niin se ei kerro mitään. Ilman kuormaa voi hyvin olla jännite, mutta kuorman kanssa kyykkää. Eli testaa siitä liittimeltä esim. laittamalla siihen 55w halogeeni polttimo sopivilla johdoilla jatkettuna. Jos virta tulee palaa lamppu kirkkaasti, jos ei pala virta ei tule.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Larske
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 26
                • Ilmajoki

                #97
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos jännite on testattu yleismittarilla, niin se ei kerro mitään. Ilman kuormaa voi hyvin olla jännite, mutta kuorman kanssa kyykkää. Eli testaa siitä liittimeltä esim. laittamalla siihen 55w halogeeni polttimo sopivilla johdoilla jatkettuna. Jos virta tulee palaa lamppu kirkkaasti, jos ei pala virta ei tule.
                Tuota pitääkin kokeilla huomenna. Kävi mielessä kans, kun akkulaturilla pumput pelaavat, että virta ei autossa riitä. Jännite ei kuitenkaan muistaakseni heilunut, kun mitattiin liitintä pumppu kiinni ja käytettiin sytytysvirroilla on-off. Tarkistan vielä huomenna tämänkin.

                Toivottavasti jollakin on jonkinlaista ajatusta, mistä aloittaa vianetsintä, paloi valo sitten normaalisti tai himmeästi.
                BMW E46 320d Touring -02

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  #98
                  320d -03

                  Kone vähä "rallatellu" pitemmän aikaan ja nyt roklattaa ihan kunnolla 1200-2000rpm kierroksilla. Kampiakselin hihnapyörässä tyhjäkäynnilllä ollessa, on heittoo/vispaa...

                  Joten onkohan mahollisesti mitenki kallis remppa tiiossa?

                  Ei oikein kuulosta, et vika ois ketjussakaan koska tyhjäkäynti ääni normaali..

                  Comment

                  • Larske
                    Newbiemmer
                    • Feb 2021
                    • 26
                    • Ilmajoki

                    #99
                    Originally posted by Larske View Post
                    Tuota pitääkin kokeilla huomenna. Kävi mielessä kans, kun akkulaturilla pumput pelaavat, että virta ei autossa riitä. Jännite ei kuitenkaan muistaakseni heilunut, kun mitattiin liitintä pumppu kiinni ja käytettiin sytytysvirroilla on-off. Tarkistan vielä huomenna tämänkin.

                    Toivottavasti jollakin on jonkinlaista ajatusta, mistä aloittaa vianetsintä, paloi valo sitten normaalisti tai himmeästi.
                    Eilen en ehtinyt tehdä autolle mitään, mutta juuri aamulla meinasin mennä lamppua kokeilemaan piuhojen päähän. Koitin tietysti ensin käyttää jälleen kerran virtoja sytytyksellä pumppu kiinni.

                    Ja pumppu lähti pyörimään normaalisti. Aluksi kovastikin, mutta ääni sitten tasaantui varmaan paineiden noustessa. Nyt olen jo muutaman kerran käynyt kääntämässä sytytysvirrat, ja tänään on joka kerta käynnistynyt.

                    Eihän tuolla uskalla ajaa mihinkään, jos pumpun toimivuus on noin ailahtelevaa. Mikä ihme tuossa voi olla?
                    BMW E46 320d Touring -02

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      Originally posted by Larske View Post
                      Eilen en ehtinyt tehdä autolle mitään, mutta juuri aamulla meinasin mennä lamppua kokeilemaan piuhojen päähän. Koitin tietysti ensin käyttää jälleen kerran virtoja sytytyksellä pumppu kiinni.

                      Ja pumppu lähti pyörimään normaalisti. Aluksi kovastikin, mutta ääni sitten tasaantui varmaan paineiden noustessa. Nyt olen jo muutaman kerran käynyt kääntämässä sytytysvirrat, ja tänään on joka kerta käynnistynyt.

                      Eihän tuolla uskalla ajaa mihinkään, jos pumpun toimivuus on noin ailahtelevaa. Mikä ihme tuossa voi olla?
                      Huono liitos jossain, rele toimii välillä ja välillä ei tms. Sähköt sen verran yksinkertaiset, että melko helposti löydettävissä kun saat vian päälle. Jos on vapaa aikaa, niin sopivat johdot mukaan, purkaa verhoiluja riittävästi ja ajelemaan. Jos se aina toimii sillä laturin suoralla virralla, niin syöttämällä sulakkeen kautta virtaa pumpulle pääsee kyllä kotiin korjaamaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2664
                        • .fi

                        ettei olis samaa vikaa kuin esim. e39, että tankin "korkin" sisäpuolelta johto/johdot antaneet periksi?
                        ei mene aina edes kuori selkeästi johdosta huonoksi siinä.

                        aiheuttaa juuri tuollaista välillä-toimii-välillä-ei, ja vaihtelee paljolti "korkin" avaamisten yhteydessä...
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • Larske
                          Newbiemmer
                          • Feb 2021
                          • 26
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Huono liitos jossain, rele toimii välillä ja välillä ei tms. Sähköt sen verran yksinkertaiset, että melko helposti löydettävissä kun saat vian päälle. Jos on vapaa aikaa, niin sopivat johdot mukaan, purkaa verhoiluja riittävästi ja ajelemaan. Jos se aina toimii sillä laturin suoralla virralla, niin syöttämällä sulakkeen kautta virtaa pumpulle pääsee kyllä kotiin korjaamaan.
                          Releen pitäisi toimia, koska toinenkin pumppu, se takapenkkien alla, käynnistyy joka kerta ja toimii normaalisti. Samojen johtojen takana olen niiden ymmärtänyt olevan. Releitä on kokeiltu kolmea erilaista. Ja katsottu, että toimivat. En usko, että vaikka syöttäisin suoraan virtaa ohittaen releen, siirtopumppu käynnistyisi, ei kävis järkeen. Kokeilen toki tuotakin seuraavan kerran, kun siirtopumppu ei käynnisty.

                          Muutenhan laittaisin ajoon, jos saisi helposti "pakotettua" pumpun käyntiin, mutta kun ongelma vaikuttaa nyt näillä näkymin olevan jossakin rele - pumpun liitin -välillä, täytyisi siis päästä aina auton alle antamaan pumppuun virtaa. Tietty joku piuhaviritelmä liittimen tilalle nyt olis yks vaihtoehto

                          Nyt tänään toiminut ajoittain, vaikka aamulla toimi koko ajan. Välillä ei käynnisty ja välillä käynnistyy. Pitää varmaan ottaa releeltä pumpulle lähtevät piuhat tarkasteluun? Pakko kai se on siellä olla, mikä muuten selittäisi sen, että liittimellä olisi jännite silloin kun pitää, mutta silti pumppu ei käynnisty ja tankinpumppu pelaa aina normisti.


                          Originally posted by aae30 View Post
                          ettei olis samaa vikaa kuin esim. e39, että tankin "korkin" sisäpuolelta johto/johdot antaneet periksi?
                          ei mene aina edes kuori selkeästi johdosta huonoksi siinä.

                          aiheuttaa juuri tuollaista välillä-toimii-välillä-ei, ja vaihtelee paljolti "korkin" avaamisten yhteydessä...
                          En nyt oikein saanut koppia mitä tarkoitat, mutta luultavimmin ei taida olla kyse tästä?
                          BMW E46 320d Touring -02

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16296
                            • Asikkala

                            Originally posted by Larske View Post
                            En nyt oikein saanut koppia mitä tarkoitat, mutta luultavimmin ei taida olla kyse tästä?
                            Pumpun piuhat tankin sisäpuolella.

                            Comment

                            • Larske
                              Newbiemmer
                              • Feb 2021
                              • 26
                              • Ilmajoki

                              Tein sen ajovalopolttimotestin nyt. Tuloksena semmonen, että päälle 12V jännite siirtopumpun liittimessä ilman kuormaa, mutta kun ajovalopolttimon kytkee, tipahtaa 0 - 1 V lukemille. Valo ei syty palamaan ollenkaan. En onnistunut kokeilemaan tilannetta silloin, kun pumppu käynnistyy (luultavasti valokin palaa tietysti silloin).

                              Aika syvällä moottorin takana menee tuo johtosuoja missä nämä siirtopumpun piuhat kulkevat johonkin päin kabiinia:think Ei sitten yhtään huvittas. Voiko tuosta kuormalla jännitteen tipahtamisesta päätellä jotakin muutakin kun johtovikaa?
                              Last edited by Larske; 12-08-2021, 20:04. Reason: Lisäys
                              BMW E46 320d Touring -02

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16296
                                • Asikkala

                                Originally posted by Larske View Post
                                Tein sen ajovalopolttimotestin nyt. Tuloksena semmonen, että päälle 12V jännite siirtopumpun liittimessä ilman kuormaa, mutta kun ajovalopolttimon kytkee, tipahtaa 0 - 1 V lukemille. Valo ei syty palamaan ollenkaan. En onnistunut kokeilemaan tilannetta silloin, kun pumppu käynnistyy (luultavasti valokin palaa tietysti silloin).

                                Aika syvällä moottorin takana menee tuo johtosuoja missä nämä siirtopumpun piuhat kulkevat johonkin päin kabiinia:think Ei sitten yhtään huvittas. Voiko tuosta kuormalla jännitteen tipahtamisesta päätellä jotakin muutakin kun johtovikaa?
                                Onko toisella releellä kokeiltu ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎