Anturi on vain kuskin puolella. Ei onnistu huijaaminen samaan tapaan kuin vaikkapa jarrupalojen kuluneisuusantureissa, koska ulkolämpötila-anturi on käytännössä lämpötilan mukaan arvoaan muuttava vastus. Jostain ehkä löytyisi oikea arvo vaikkapa +20 ulkolämpötilalle jolloin kyseisen arvoisen vastuksen laittamalla ilmastointi ehkä toimisi ihan ok, mutta maksaako ihan oikeasti vaivan vs. että hakee vaikka ihan marmorilta oikeanlaisen anturin..
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Joo ei maksa vaivaa alkaa leikkiä vastusten kanssa😅 täytynee vain lähtee hakemaan anturia sinne ja toivoa että piuhoissa kulkee vielä jonkinlaine jännite. Kiitoksia vastauksesta👍Originally posted by Wespa View PostAnturi on vain kuskin puolella. Ei onnistu huijaaminen samaan tapaan kuin vaikkapa jarrupalojen kuluneisuusantureissa, koska ulkolämpötila-anturi on käytännössä lämpötilan mukaan arvoaan muuttava vastus. Jostain ehkä löytyisi oikea arvo vaikkapa +20 ulkolämpötilalle jolloin kyseisen arvoisen vastuksen laittamalla ilmastointi ehkä toimisi ihan ok, mutta maksaako ihan oikeasti vaivan vs. että hakee vaikka ihan marmorilta oikeanlaisen anturin..
-e36 328i coupe projekti
-e36 316i compact käyttis
Comment
-
Seelvä. Mikähän tuossa vanoksessa sitten voisi olla vialla? Pakonokan ajoitus? Se kun on ainakin tuon inpan mukaan väärässä kulmassa eikä palaudu siihen ns. perusasentoon mikä vallitsee, kun vanos ei ole käytössä. Mutta eikö tuo vanos sitten yrittäisi kääntää sitä oikeaan kulmaan? Vai voiko itse vanos olla jotenkin jumittunut :thinkOriginally posted by HTK12 View PostItse veikkaisin, että tässä on kaksi erillistä ongelmaa. Imuvuodot löytyy helposti savulla. Voihan niitä etsiä myös suihkimalla jotain palavaa, mutta kyllä omien kokemuksien perusteella savulla on paljon helpompi ja varmempi ne vuodot etsiä.
Vanos ei liiku kun tuo koodi tulee, ecu laittaa vikatilan päälle ja vanoksia ei enää säädetä. Se, että äskettäin tehty liikkeessä ei vielä tarkoita toimivaa. Riippuu kuka on tehnyt, vaatii kuitenkin jonkin verran osaamista ja tarkkuutta.
Comment
-
Ohjaustehostin
Hävisi avosta ohjaustehostus kaupan pihassa😤 no ei kun kotiin ja tarkatelemaan hihnat ja öljyn määrät. Kaikki oli kunnossa sen suhteen!
Muuta syytä ei siis voinut enää olla kun hydraulipumpun rikkoontuminen. Uusi pumppu tilaukseen ja vaihdon yhteydessä huomattiin että pumpun akseli on murtunut poikki. Hihnapyörä pysyi urahihnan avulla vielä paikallaan:think
Vissiin aika tekee tehtävänsä pumppuukin mutta aika epänormaalilta näytti??BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Comment
-
320d -03
Kone säksättää vedättäessä? Mitä tuolle mahdollisesti voisi tehdä? Tyhjäkäynnillä ei säksätä, mut ainoastaan väännöllä ajaessa säksättää ihan huolella 1500-3000rpm. Öljyt ja suodattimen vaihoin ja ei loppunu sillä. Ajellu jo 20tkm tommosena, ja nyt vasta alko vaivata moinen
Comment
-
Pakosarja/tiiviste ?Originally posted by Henkka992 View PostKone säksättää vedättäessä? Mitä tuolle mahdollisesti voisi tehdä? Tyhjäkäynnillä ei säksätä, mut ainoastaan väännöllä ajaessa säksättää ihan huolella 1500-3000rpm. Öljyt ja suodattimen vaihoin ja ei loppunu sillä. Ajellu jo 20tkm tommosena, ja nyt vasta alko vaivata moinen
Comment
-
Vuosimallista päätellen pumppuna Luk-20, niille käy usein noin. Tilalle voi vaihtaa uudemman mallisen Luk-30:sen, tosin silloin letkuista osa on erilaisia. Kaikki letkut ja säiliökin kyllä kannattaisi joka tapauksessa jo uusia, ei ole kallis paukku esim. Vaicon osilla.Originally posted by Toppelius View PostVissiin aika tekee tehtävänsä pumppuukin mutta aika epänormaalilta näytti??
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
BMW e46 M3 subframe reinforcement
Pajalla löytyi pieni repeämä pohjasta. Autolla ajettu jo se 245k, eli ei tullut yllätyksenä. Tarttisin vinkkejä löytyykö uudeltamaalta tekijää/mistä vahvikesarja kannattaa tilata. Kiitos etukäteen!
Comment
-
Mikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.
Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.
Ehdotuksia otetaan vastaan.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
E46 osia?
Olisko kellää kultasta e46 coupea purussa? Tarvis puskuri, konepelli ja vasemma lokari. -99vm 328Ci
Comment
-
Downpipe tukossa ? :thinkOriginally posted by Penahh View PostMikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.
Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Comment
-
Niin, taisiis tuo katalysaattori mikä siinä on, tämmöstäkin vaihtoehtoa ehotettiin.Originally posted by jr66 View PostDownpipe tukossa ? :thinkE70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Originally posted by Penahh View PostMikämahtais 04vm 330d :n vihellyksen aiheuttaa?
Kone viheltää 1300-2500rpm tienoilla, jolloin toteutunut ahtopainekkaan ei seuraa pyydettyä, yli 2500rpm ahdot kyllä pomppaa sinne minne pitääkin.
Tein tuohon turbon ja välijäähyn letkuun laipan josta paineistin tuon ahtoputkiston ja ~1bar paineilla ei ainakaan suhissut mistään.
Autossa on 3'' putkisto heti downpipen jälkeen joten voisiko tuo downpipe olla tukossa jolloin pakopaineet nousis ja suhisis jostain välistä?
Myöskään näkyviä vuotoja pakosarjassa ei ollut.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Jos putkisto on tukossa, niin miten se ahto olisi kunnossa korkeammilla kierroksilla? Jos putkisto on tukossa, niin kyllä se sama ongelma on korkeammillakin kierroksilla, yleensä vielä paljon pahempana.
Veikataan, että vnt siivet jumissa ja säätö ei toimi kuten kuuluu, joten alhaalta puuttuu tehoa. Voi toki olla murentuneet alipaineletkutkin säätimelle.
Vihellys voi tulla vaikka siitä turbosta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tein myös semmosen diagnoosin että tuo vihellys kuuluu huomattavasti pahemmin lämpimänä, eikö ahtimen kanssa yleensä ole niinpäin että vihellys on kylmänä pahempi?Originally posted by HTK12 View PostJos putkisto on tukossa, niin miten se ahto olisi kunnossa korkeammilla kierroksilla? Jos putkisto on tukossa, niin kyllä se sama ongelma on korkeammillakin kierroksilla, yleensä vielä paljon pahempana.
Veikataan, että vnt siivet jumissa ja säätö ei toimi kuten kuuluu, joten alhaalta puuttuu tehoa. Voi toki olla murentuneet alipaineletkutkin säätimelle.
Vihellys voi tulla vaikka siitä turbosta.
Kävin alipaineletkut läpi eikä mikään näyttänyt hapristuneelta, myöskin ajoin istalla tuota vnt koneistoa ja vipu näytti liikkuvan todella kevyesti.
Auton käytin tänään nosturilla eikä pakosarjassakaan näkynyt vuotoja/halkeamia.
Alkaa ideat loppumaan tämän kanssa.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Otin vielä kerran pakopuolen soleinoidin irti, ja putsasin solenoidin takaa löytyvän männän. Sekin liikkuu normaalisti, sormella kun painaa niin liikkuu sisään ja jousi palauttaa niinkuin kuuluukin. Lisäksi mittasin solenoidille tulevat piuhat, toiseen tuli maata vastan mitatessa akun jännite ja toiseen 3,30V, eli johdoissakaan ei pitäisi olla vikaa. Mitäköhän tässä kannattaisi seuraavaksi koittaa?Originally posted by kukkakeppi View PostSeelvä. Mikähän tuossa vanoksessa sitten voisi olla vialla? Pakonokan ajoitus? Se kun on ainakin tuon inpan mukaan väärässä kulmassa eikä palaudu siihen ns. perusasentoon mikä vallitsee, kun vanos ei ole käytössä. Mutta eikö tuo vanos sitten yrittäisi kääntää sitä oikeaan kulmaan? Vai voiko itse vanos olla jotenkin jumittunut :think
Comment
Comment