Pikaista apua kaivataan, elikkä avosta jäi apparin takaikkuna alas katon laskun yhteydessä. Muut toimii, apparin takaa kun yrittää laskea vaikka on alhaalla kuuluu naksahdus ja lasissa selvä tärähdys. Ylöspäin ei sano moottori mitään, kumpikaan nappi ei siis nosta lasia, oma takaoikea nappi eikä "kaikki ikkunat kerralla nappi". Sulakkeet ehjät, missö mahtaa olla rele tuolle ikkunalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
M54b30 termarin logiikkaa
Tänään maisema ajoa ahvenistolla ajellessa seurailin veden lämpöjä. Lämmöt keikkuu hetken lähdöstä 97-99, kierroksen jälkeen lähtevät nousemaan 1 aste per kierros, nousivat 107 asti. Ajattelin siinä että ajetaan tappiin sitten ja kieputin vielä muutamia kierroksia mutta lämmötpä ei nousseet. Aloitin jäähdyttelykierroksen ja lämmöt laski tämän aikana 103. Liuttelin varikolle ja jätin joutokäynnille, lämmöt putosi 79, flekti oli päällä.
Ennen termarin vaihtoa logiikka toimi täysin vastaisesti, radalla rääkissä pysyivät 80-85 ja lähtivät jäähdyttelykierroksella nousemaan pikkuhiljaa ja varikolla parkissa asettuivat 96-98 jossa pysyivät. Ikinä ei nousseet yli 102.
Eli onko uusi termari risa ?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTänään maisema ajoa ahvenistolla ajellessa seurailin veden lämpöjä. Lämmöt keikkuu hetken lähdöstä 97-99, kierroksen jälkeen lähtevät nousemaan 1 aste per kierros, nousivat 107 asti. Ajattelin siinä että ajetaan tappiin sitten ja kieputin vielä muutamia kierroksia mutta lämmötpä ei nousseet. Aloitin jäähdyttelykierroksen ja lämmöt laski tämän aikana 103. Liuttelin varikolle ja jätin joutokäynnille, lämmöt putosi 79, flekti oli päällä.
Ennen termarin vaihtoa logiikka toimi täysin vastaisesti, radalla rääkissä pysyivät 80-85 ja lähtivät jäähdyttelykierroksella nousemaan pikkuhiljaa ja varikolla parkissa asettuivat 96-98 jossa pysyivät. Ikinä ei nousseet yli 102.
Eli onko uusi termari risa ?
Pitää huomenna tutkia Wahler merkkinen termari, tais olla motonetistä kun tämän hain, ellen tilannut Aerolta. Vaikuttaisi siis olevan johdot ristissä kun logiikka menee väärinpäin :think
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostItse itselleni. On, rikki. Kävin äsken vaihtamassa alkuperäisen takaisin paikalleen ja koeajon perusteella lämmöt loogistui. Yli 4000rpm laskevat 80 ja joutokäynnilläkin pysyvät pitkään ilman flektiä 96, en jaksanut odottaa nousua.
Pitää huomenna tutkia Wahler merkkinen termari, tais olla motonetistä kun tämän hain, ellen tilannut Aerolta. Vaikuttaisi siis olevan johdot ristissä kun logiikka menee väärinpäin :think
Toimii siis oli johdot mitenpäin hyvänsä mutta vaikuttaa että tuo vastus ei toimi ja sitten termari jääkin auki koska lämmöt.vain 79.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSe termari sisältää lämpövastuksen joten ei vaikuta johtojen napaisuus.
Toimii siis oli johdot mitenpäin hyvänsä mutta vaikuttaa että tuo vastus ei toimi ja sitten termari jääkin auki koska lämmöt.vain 79.
Comment
-
-
Originally posted by >bemari< View Postzke koodaus, onnistuuko ncs kautta? ikkunoiden nappien toiminta sekoilee, kaikki toimii mutta automaattilasku ja ja nosto ei. autoon vaihdettu siis ehjä moduuli kun vanhassa loppu ikkunoiden toiminta. vai vaatiiko bmw scannerin tjsp?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostRisa se uusi on. Ei kannata varmaan korjata toimivaa
Mietin että kuinka tuo termari antaisi vikakoodin, sinnehän syötetään vain virtaa. Voisiko antaa säädön ja pyynnin erosta, eli ecu pyytää termaria auki mutta edelleen lämpö nousee joten havaitsee toiminnassa eroavaisuutta :think
Mitäänhän tuo ei ole logeihin jättänyt, mutta nyt oem21v termarilla toimii kuten kuuluukin.
Comment
-
-
Mitä ilmeisimmin valokatkaisija/-moduuli/LCM mikälie paskana kun 9/10 käynnistyksestä jää jarruvalot palamaan pysyvästi ja mittaristo huutelee että olisi takaa polttimoita rikki. Kuinka tarkkaan pitää korvaava osa olla samanlaisesta autosta, kyseessä -99 sedan 328i xenoneilla.
Tuntuu kuin tuolla vialla olisi myös joku yhteys radion/navin häröilyyn, kun valovika on päällä ei radio reagoi nappeihin, voikohan aiheutua tuosta LCM:stä :thinkNelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostOnnistuu ncs:llä ja dummyllä. Aukasee kyseisen moduulin koodausvaihtoehdot ja tarkastaa onko window comfort close, tai jotain sinnepäin, päällä.
Comment
-
-
Mikä voisi olla vikana? Ajon jälkeen paisarin korkista tulee nesteet pihalle? E46 316 1.8i ’02.
Noin 1tkm sitten yksi jäähdyttäjän letku fiksattiin kun se oli jäänyt yhdessä asennuksessa väärällä puolelle ja hankautunut rikki ja nesteet tuli silloin pihalle sieltä. Eli ilmaa on ainakin järjestelmään päässyt.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
Comment