Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    #46
    Pikaista apua kaivataan, elikkä avosta jäi apparin takaikkuna alas katon laskun yhteydessä. Muut toimii, apparin takaa kun yrittää laskea vaikka on alhaalla kuuluu naksahdus ja lasissa selvä tärähdys. Ylöspäin ei sano moottori mitään, kumpikaan nappi ei siis nosta lasia, oma takaoikea nappi eikä "kaikki ikkunat kerralla nappi". Sulakkeet ehjät, missö mahtaa olla rele tuolle ikkunalle?

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #47
      M54b30 termarin logiikkaa

      Tänään maisema ajoa ahvenistolla ajellessa seurailin veden lämpöjä. Lämmöt keikkuu hetken lähdöstä 97-99, kierroksen jälkeen lähtevät nousemaan 1 aste per kierros, nousivat 107 asti. Ajattelin siinä että ajetaan tappiin sitten ja kieputin vielä muutamia kierroksia mutta lämmötpä ei nousseet. Aloitin jäähdyttelykierroksen ja lämmöt laski tämän aikana 103. Liuttelin varikolle ja jätin joutokäynnille, lämmöt putosi 79, flekti oli päällä.

      Ennen termarin vaihtoa logiikka toimi täysin vastaisesti, radalla rääkissä pysyivät 80-85 ja lähtivät jäähdyttelykierroksella nousemaan pikkuhiljaa ja varikolla parkissa asettuivat 96-98 jossa pysyivät. Ikinä ei nousseet yli 102.

      Eli onko uusi termari risa ?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #48
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Tänään maisema ajoa ahvenistolla ajellessa seurailin veden lämpöjä. Lämmöt keikkuu hetken lähdöstä 97-99, kierroksen jälkeen lähtevät nousemaan 1 aste per kierros, nousivat 107 asti. Ajattelin siinä että ajetaan tappiin sitten ja kieputin vielä muutamia kierroksia mutta lämmötpä ei nousseet. Aloitin jäähdyttelykierroksen ja lämmöt laski tämän aikana 103. Liuttelin varikolle ja jätin joutokäynnille, lämmöt putosi 79, flekti oli päällä.

        Ennen termarin vaihtoa logiikka toimi täysin vastaisesti, radalla rääkissä pysyivät 80-85 ja lähtivät jäähdyttelykierroksella nousemaan pikkuhiljaa ja varikolla parkissa asettuivat 96-98 jossa pysyivät. Ikinä ei nousseet yli 102.

        Eli onko uusi termari risa ?
        Itse itselleni. On, rikki. Kävin äsken vaihtamassa alkuperäisen takaisin paikalleen ja koeajon perusteella lämmöt loogistui. Yli 4000rpm laskevat 80 ja joutokäynnilläkin pysyvät pitkään ilman flektiä 96, en jaksanut odottaa nousua.

        Pitää huomenna tutkia Wahler merkkinen termari, tais olla motonetistä kun tämän hain, ellen tilannut Aerolta. Vaikuttaisi siis olevan johdot ristissä kun logiikka menee väärinpäin :think

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #49
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Itse itselleni. On, rikki. Kävin äsken vaihtamassa alkuperäisen takaisin paikalleen ja koeajon perusteella lämmöt loogistui. Yli 4000rpm laskevat 80 ja joutokäynnilläkin pysyvät pitkään ilman flektiä 96, en jaksanut odottaa nousua.

          Pitää huomenna tutkia Wahler merkkinen termari, tais olla motonetistä kun tämän hain, ellen tilannut Aerolta. Vaikuttaisi siis olevan johdot ristissä kun logiikka menee väärinpäin :think
          Se termari sisältää lämpövastuksen joten ei vaikuta johtojen napaisuus.
          Toimii siis oli johdot mitenpäin hyvänsä mutta vaikuttaa että tuo vastus ei toimi ja sitten termari jääkin auki koska lämmöt.vain 79.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #50
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Se termari sisältää lämpövastuksen joten ei vaikuta johtojen napaisuus.
            Toimii siis oli johdot mitenpäin hyvänsä mutta vaikuttaa että tuo vastus ei toimi ja sitten termari jääkin auki koska lämmöt.vain 79.
            Noniin, täällä ahvenistolla taas. Nyt 100km rataa ja lämmöt pysyy radalla 89-90 ja varikolla 96. Logiikka palasi vanhalla 21v termarilla

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #51
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Noniin, täällä ahvenistolla taas. Nyt 100km rataa ja lämmöt pysyy radalla 89-90 ja varikolla 96. Logiikka palasi vanhalla 21v termarilla
              Risa se uusi on. Ei kannata varmaan korjata toimivaa

              Comment

              • >bemari<
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 239
                • P-karjala

                #52
                zke koodaus, onnistuuko ncs kautta? ikkunoiden nappien toiminta sekoilee, kaikki toimii mutta automaattilasku ja ja nosto ei. autoon vaihdettu siis ehjä moduuli kun vanhassa loppu ikkunoiden toiminta. vai vaatiiko bmw scannerin tjsp?

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by >bemari< View Post
                  zke koodaus, onnistuuko ncs kautta? ikkunoiden nappien toiminta sekoilee, kaikki toimii mutta automaattilasku ja ja nosto ei. autoon vaihdettu siis ehjä moduuli kun vanhassa loppu ikkunoiden toiminta. vai vaatiiko bmw scannerin tjsp?
                  Onnistuu ncs:llä ja dummyllä. Aukasee kyseisen moduulin koodausvaihtoehdot ja tarkastaa onko window comfort close, tai jotain sinnepäin, päällä.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #54
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Risa se uusi on. Ei kannata varmaan korjata toimivaa
                    Risa oli ja palautin pois. Mutta palautuksen yhteydessä esittivätten kysymyksen, ”onko ko termari antanut vikakoodia”, eipä ollut mieleen tullut tämmöinen niin tuossa matkalla katsoin vikakoodit, ei ollut, ainoa vikakoodi tulee takimmaisilta lambdoilta lämmityksestä.

                    Mietin että kuinka tuo termari antaisi vikakoodin, sinnehän syötetään vain virtaa. Voisiko antaa säädön ja pyynnin erosta, eli ecu pyytää termaria auki mutta edelleen lämpö nousee joten havaitsee toiminnassa eroavaisuutta :think

                    Mitäänhän tuo ei ole logeihin jättänyt, mutta nyt oem21v termarilla toimii kuten kuuluukin.

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2712
                      • .fi

                      #55
                      Nää sähkötermarit tämän ikäisissä antaa vikakoodia lähinnä vain jos on piiri poikki/liitin irti.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • evilracer
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 218
                        • Suomi

                        #56
                        Mitä ilmeisimmin valokatkaisija/-moduuli/LCM mikälie paskana kun 9/10 käynnistyksestä jää jarruvalot palamaan pysyvästi ja mittaristo huutelee että olisi takaa polttimoita rikki. Kuinka tarkkaan pitää korvaava osa olla samanlaisesta autosta, kyseessä -99 sedan 328i xenoneilla.

                        Tuntuu kuin tuolla vialla olisi myös joku yhteys radion/navin häröilyyn, kun valovika on päällä ei radio reagoi nappeihin, voikohan aiheutua tuosta LCM:stä :think
                        Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                        Comment

                        • bmw47
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 72
                          • Hyvinkää

                          #57
                          OBD pistoke

                          OBD portin kannessa on näköjään kolme piikkiä, jotka menevät sinne porttiin, kun kannen laittaa kiinni.
                          Mikä mahtaa olla näiden pinnien tarkoitus?

                          Onko vaikutusta johonkin riippuen onko kansi auki vai kiinni?
                          Last edited by bmw47; 25-07-2021, 11:45.

                          Comment

                          • >bemari<
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 239
                            • P-karjala

                            #58
                            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                            Onnistuu ncs:llä ja dummyllä. Aukasee kyseisen moduulin koodausvaihtoehdot ja tarkastaa onko window comfort close, tai jotain sinnepäin, päällä.
                            Okei, huomasin myös ettei rättikatto pelaa, valo syttyy napin luokse (punainen) mutta mitään ei tapahdu. joutuuko katon myös koodaamaan aktiiviseksi ncs kautta vai onko cabrio malleissa täysin eri boksi mitä muissa malleissa?

                            Comment

                            • JiiP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1734
                              • Tampere

                              #59
                              Mikä voisi olla vikana? Ajon jälkeen paisarin korkista tulee nesteet pihalle? E46 316 1.8i ’02.

                              Noin 1tkm sitten yksi jäähdyttäjän letku fiksattiin kun se oli jäänyt yhdessä asennuksessa väärällä puolelle ja hankautunut rikki ja nesteet tuli silloin pihalle sieltä. Eli ilmaa on ainakin järjestelmään päässyt.
                              Official member of BTCF-Sauna Team
                              E46 316i -03
                              Ex:
                              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1838
                                • Karjaa

                                #60
                                Siis tulee ulos kun avaat korkin, sehän on ihan normaalia?
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎