Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Otin vielä kerran pakopuolen soleinoidin irti, ja putsasin solenoidin takaa löytyvän männän. Sekin liikkuu normaalisti, sormella kun painaa niin liikkuu sisään ja jousi palauttaa niinkuin kuuluukin. Lisäksi mittasin solenoidille tulevat piuhat, toiseen tuli maata vastan mitatessa akun jännite ja toiseen 3,30V, eli johdoissakaan ei pitäisi olla vikaa. Mitäköhän tässä kannattaisi seuraavaksi koittaa?
    Vanoksen tiivisteet varmaan loppu. Joko ne imuvuodot tarkistit savulla?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Sansq
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 54
      • Espoo/Lahti

      #32
      On tuosta meikäläisen autosta alkanut kuulua jotain ylimääräisiä ääniä. Kuulostaa about siltä kuin olis 1000rpm liikaa kun ajaa 60-85 kmh mutta sen jälkeen ääni käytännössä häviää tai ei ainakaan ole niin voimakas. Sen verran tossa tänään ihmettelin ettei ole väliä millä vaihteella ajaa eli toisinsanoen kierrokset ei vaikuta asiaan; ei siis kuulu moottorista. Ääni ei edes koventunut vaikka painoi kytkimen pohjaan ja antoi kaasua... Myöskään kytkimen laitto pohjaan ei vaimenna ääntä eli ei taida kuulua voimansiirrostakaan? Mun mielestä kuuluu etupäästä tai sille ainakin kabiiniin kuulostaa ja tosiaan tulee kaiketi vapaan renkaiden pyörimisliikkeen seurauksena. Kellään ideoita?
      E46 330d touring '03

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by Sansq View Post
        On tuosta meikäläisen autosta alkanut kuulua jotain ylimääräisiä ääniä. Kuulostaa about siltä kuin olis 1000rpm liikaa kun ajaa 60-85 kmh mutta sen jälkeen ääni käytännössä häviää tai ei ainakaan ole niin voimakas. Sen verran tossa tänään ihmettelin ettei ole väliä millä vaihteella ajaa eli toisinsanoen kierrokset ei vaikuta asiaan; ei siis kuulu moottorista. Ääni ei edes koventunut vaikka painoi kytkimen pohjaan ja antoi kaasua... Myöskään kytkimen laitto pohjaan ei vaimenna ääntä eli ei taida kuulua voimansiirrostakaan? Mun mielestä kuuluu etupäästä tai sille ainakin kabiiniin kuulostaa ja tosiaan tulee kaiketi vapaan renkaiden pyörimisliikkeen seurauksena. Kellään ideoita?
        Pyöränlaakerit? Muuttuuko ääni jos ajat vaikka rampin reilummin?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • evilracer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 215
          • Suomi

          #34
          The 188K differential among others ( 168,188,188L,210 etc ) are most commonly used in 6 cylinder engine versions of the following models BMW E90 320d Auto with 7591017 Diff / 320d Manual with 7591074 Diff / 320i with 188K Casing / 325i Auto / 328i Auto / 325i Manual with 7591015 Diff / 328xi Manual / 330i / 335i Auto with 7572055 Diff / 335xi Auto /.


          Jokos joku on kokeillut pirkka-Quaifea, hinta kyllä houkuttelisi muuta liekö halvalla saa hyvää ""
          Mites näissä 188k perissä menee, onko näissä sama homma että pitkissä ja lyhyissä välityksissä on erilainen murikka, ja jos on niin missä raja menee (kuten typ188 menee 3.07/3.15 välissä)
          Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            Originally posted by evilracer View Post
            https://www.ebay.co.uk/itm/124119678970

            Jokos joku on kokeillut pirkka-Quaifea, hinta kyllä houkuttelisi muuta liekö halvalla saa hyvää ""
            Mites näissä 188k perissä menee, onko näissä sama homma että pitkissä ja lyhyissä välityksissä on erilainen murikka, ja jos on niin missä raja menee (kuten typ188 menee 3.07/3.15 välissä)
            Minulla ainakin 188k perässä oli vakio 2.93 ja laitettiin 3.74+muovilukko samaan murikkaan.

            Tuo alkaa olla jo halpa lukkoyksikkö jos toimii ja varmasti toimii paremmin kuin racingdiffs muovilukko.

            Comment

            • Timoteus.
              Newbiemmer
              • Jul 2021
              • 2
              • IMATRA

              #36
              Vikakoodeja

              Tuli tuossa vastaan muutamat vikakoodit joista kaipailisin vinkkejä korjaukseen.

              Koodit: P0313,P0102,P1347

              Moottorinvikavalo syttyi ensimmäisen kerran toissa päivänä ja on sammunut kun ajanut vähän aikaan ja käynnistää uudelleen. Välillä tuntuu että kaikki tehot ei ole käytettävissä. Välillä vaikka valo palaa niin toimii moitteettomasti. Muutaman kerran olen huomannut että kaikilla sylintereillä ei käy kun tuo vika aikaajoin ilmenee.:think

              Autohan on E46 2002 2.2i

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16298
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by Timoteus. View Post
                Tuli tuossa vastaan muutamat vikakoodit joista kaipailisin vinkkejä korjaukseen.

                Koodit: P0313,P0102,P1347

                Moottorinvikavalo syttyi ensimmäisen kerran toissa päivänä ja on sammunut kun ajanut vähän aikaan ja käynnistää uudelleen. Välillä tuntuu että kaikki tehot ei ole käytettävissä. Välillä vaikka valo palaa niin toimii moitteettomasti. Muutaman kerran olen huomannut että kaikilla sylintereillä ei käy kun tuo vika aikaajoin ilmenee.:think

                Autohan on E46 2002 2.2i
                Eli kone on m54b22 ?

                Comment

                • Timoteus.
                  Newbiemmer
                  • Jul 2021
                  • 2
                  • IMATRA

                  #38
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Eli kone on m54b22 ?
                  Kyllä

                  Comment

                  • Onnellinen46omistaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 37
                    • Suomi

                    #39
                    E46 n42b18 ongelmat

                    Moikka, kyselen jo varuilta jos huominen operaatio ei auta että missäköhän mättää. N42b18 e46 vm03, ei lähde lämpimänä käyntiin kuin odottelun ja starttailun jälkeen sekä kylmänä booaa ja on tehoton. Kylmänä kun antaa vähän aikaa kaasua niin tyhjäkäynti alkaa seilamaan tai jopa kokonaan sammuu. Tämän jälkeen lähtee heti käyntiin ja toimii niin kuin pitääkin, vastaa kaasuun ja tehotkin löytyvät. Huomenna menossa kampiakselin asenotunnistimen vaihtoon ja jos se ei auta alkaa olla vitsit vähissä. Vaihdettua osaa valvetronic yksikkö, molemmat nokka-akselin tunnistimet, tulpat sekä suodattimet. Jos huominen operaatio ei auta niin missä ihmeessä on vika, alkaa ottamaan jo isosti pattiin

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      #40
                      Etohommasta tulikin vaikea. Kuinka ahtoLETKU irrotetaan? Kyseessä letku välijäähyttimeltä imusarjaan menevä. Siinä on semmonen prässätty kertakäyttönen klemmari. Minkäslainen uusi kannattaa siihen sit laittaa? Rälläkällähän se vanha varmaan lähtis mut on ahdas paikka nii oisko jotain helpompaa konstia? Moottori M57N.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16298
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                        Etohommasta tulikin vaikea. Kuinka ahtoLETKU irrotetaan? Kyseessä letku välijäähyttimeltä imusarjaan menevä. Siinä on semmonen prässätty kertakäyttönen klemmari. Minkäslainen uusi kannattaa siihen sit laittaa? Rälläkällähän se vanha varmaan lähtis mut on ahdas paikka nii oisko jotain helpompaa konstia? Moottori M57N.
                        Prässätty klemmari :think Ei e6x ainakaan ole samassa koneessa (?)

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Onnellinen46omistaja View Post
                          Moikka, kyselen jo varuilta jos huominen operaatio ei auta että missäköhän mättää. N42b18 e46 vm03, ei lähde lämpimänä käyntiin kuin odottelun ja starttailun jälkeen sekä kylmänä booaa ja on tehoton. Kylmänä kun antaa vähän aikaa kaasua niin tyhjäkäynti alkaa seilamaan tai jopa kokonaan sammuu. Tämän jälkeen lähtee heti käyntiin ja toimii niin kuin pitääkin, vastaa kaasuun ja tehotkin löytyvät. Huomenna menossa kampiakselin asenotunnistimen vaihtoon ja jos se ei auta alkaa olla vitsit vähissä. Vaihdettua osaa valvetronic yksikkö, molemmat nokka-akselin tunnistimet, tulpat sekä suodattimet. Jos huominen operaatio ei auta niin missä ihmeessä on vika, alkaa ottamaan jo isosti pattiin
                          Onhan adaptaatiot nollattu remppojen jälkeen? Muutoma tapaus tullut vastaan, jotka vaatii adaptaatioiden nollauksen, että alkaa toimimaan kunnolla.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Prässätty klemmari :think Ei e6x ainakaan ole samassa koneessa (?)
                            Niimpä. Siinä on semmonen ympäri kokonaan tasanen klemmari, ei mitään löysytys/kiristys mahdollisuutta.

                            Comment

                            • Onnellinen46omistaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 37
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onhan adaptaatiot nollattu remppojen jälkeen? Muutoma tapaus tullut vastaan, jotka vaatii adaptaatioiden nollauksen, että alkaa toimimaan kunnolla.
                              Ei ole ainakaan joka osan vaihdon jälkeen nollailtu. Onnistusko sulla tälläsen tekeminen?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10923
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Onnellinen46omistaja View Post
                                Ei ole ainakaan joka osan vaihdon jälkeen nollailtu. Onnistusko sulla tälläsen tekeminen?
                                Kyllähän tuo onnistuu, mutta ei se kyllä selitä kaikkia aiemmin listattuja ongelmia ratkaise, mutta joitakin ongelmia on tuo adaptaatioiden nollaaminen aiemmin remonttien jälkeen ratkaissut.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎