Originally posted by kukkakeppi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
On tuosta meikäläisen autosta alkanut kuulua jotain ylimääräisiä ääniä. Kuulostaa about siltä kuin olis 1000rpm liikaa kun ajaa 60-85 kmh mutta sen jälkeen ääni käytännössä häviää tai ei ainakaan ole niin voimakas. Sen verran tossa tänään ihmettelin ettei ole väliä millä vaihteella ajaa eli toisinsanoen kierrokset ei vaikuta asiaan; ei siis kuulu moottorista. Ääni ei edes koventunut vaikka painoi kytkimen pohjaan ja antoi kaasua... Myöskään kytkimen laitto pohjaan ei vaimenna ääntä eli ei taida kuulua voimansiirrostakaan? Mun mielestä kuuluu etupäästä tai sille ainakin kabiiniin kuulostaa ja tosiaan tulee kaiketi vapaan renkaiden pyörimisliikkeen seurauksena. Kellään ideoita?E46 330d touring '03
Comment
-
-
Originally posted by Sansq View PostOn tuosta meikäläisen autosta alkanut kuulua jotain ylimääräisiä ääniä. Kuulostaa about siltä kuin olis 1000rpm liikaa kun ajaa 60-85 kmh mutta sen jälkeen ääni käytännössä häviää tai ei ainakaan ole niin voimakas. Sen verran tossa tänään ihmettelin ettei ole väliä millä vaihteella ajaa eli toisinsanoen kierrokset ei vaikuta asiaan; ei siis kuulu moottorista. Ääni ei edes koventunut vaikka painoi kytkimen pohjaan ja antoi kaasua... Myöskään kytkimen laitto pohjaan ei vaimenna ääntä eli ei taida kuulua voimansiirrostakaan? Mun mielestä kuuluu etupäästä tai sille ainakin kabiiniin kuulostaa ja tosiaan tulee kaiketi vapaan renkaiden pyörimisliikkeen seurauksena. Kellään ideoita?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jokos joku on kokeillut pirkka-Quaifea, hinta kyllä houkuttelisi muuta liekö halvalla saa hyvää ""
Mites näissä 188k perissä menee, onko näissä sama homma että pitkissä ja lyhyissä välityksissä on erilainen murikka, ja jos on niin missä raja menee (kuten typ188 menee 3.07/3.15 välissä)Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
-
Originally posted by evilracer View Posthttps://www.ebay.co.uk/itm/124119678970
Jokos joku on kokeillut pirkka-Quaifea, hinta kyllä houkuttelisi muuta liekö halvalla saa hyvää ""
Mites näissä 188k perissä menee, onko näissä sama homma että pitkissä ja lyhyissä välityksissä on erilainen murikka, ja jos on niin missä raja menee (kuten typ188 menee 3.07/3.15 välissä)
Tuo alkaa olla jo halpa lukkoyksikkö jos toimii ja varmasti toimii paremmin kuin racingdiffs muovilukko.
Comment
-
-
Vikakoodeja
Tuli tuossa vastaan muutamat vikakoodit joista kaipailisin vinkkejä korjaukseen.
Koodit: P0313,P0102,P1347
Moottorinvikavalo syttyi ensimmäisen kerran toissa päivänä ja on sammunut kun ajanut vähän aikaan ja käynnistää uudelleen. Välillä tuntuu että kaikki tehot ei ole käytettävissä. Välillä vaikka valo palaa niin toimii moitteettomasti. Muutaman kerran olen huomannut että kaikilla sylintereillä ei käy kun tuo vika aikaajoin ilmenee.:think
Autohan on E46 2002 2.2i
Comment
-
-
Originally posted by Timoteus. View PostTuli tuossa vastaan muutamat vikakoodit joista kaipailisin vinkkejä korjaukseen.
Koodit: P0313,P0102,P1347
Moottorinvikavalo syttyi ensimmäisen kerran toissa päivänä ja on sammunut kun ajanut vähän aikaan ja käynnistää uudelleen. Välillä tuntuu että kaikki tehot ei ole käytettävissä. Välillä vaikka valo palaa niin toimii moitteettomasti. Muutaman kerran olen huomannut että kaikilla sylintereillä ei käy kun tuo vika aikaajoin ilmenee.:think
Autohan on E46 2002 2.2i
Comment
-
-
E46 n42b18 ongelmat
Moikka, kyselen jo varuilta jos huominen operaatio ei auta että missäköhän mättää. N42b18 e46 vm03, ei lähde lämpimänä käyntiin kuin odottelun ja starttailun jälkeen sekä kylmänä booaa ja on tehoton. Kylmänä kun antaa vähän aikaa kaasua niin tyhjäkäynti alkaa seilamaan tai jopa kokonaan sammuu. Tämän jälkeen lähtee heti käyntiin ja toimii niin kuin pitääkin, vastaa kaasuun ja tehotkin löytyvät. Huomenna menossa kampiakselin asenotunnistimen vaihtoon ja jos se ei auta alkaa olla vitsit vähissä. Vaihdettua osaa valvetronic yksikkö, molemmat nokka-akselin tunnistimet, tulpat sekä suodattimet. Jos huominen operaatio ei auta niin missä ihmeessä on vika, alkaa ottamaan jo isosti pattiin
Comment
-
-
Etohommasta tulikin vaikea. Kuinka ahtoLETKU irrotetaan? Kyseessä letku välijäähyttimeltä imusarjaan menevä. Siinä on semmonen prässätty kertakäyttönen klemmari. Minkäslainen uusi kannattaa siihen sit laittaa? Rälläkällähän se vanha varmaan lähtis mut on ahdas paikka nii oisko jotain helpompaa konstia? Moottori M57N.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostEtohommasta tulikin vaikea. Kuinka ahtoLETKU irrotetaan? Kyseessä letku välijäähyttimeltä imusarjaan menevä. Siinä on semmonen prässätty kertakäyttönen klemmari. Minkäslainen uusi kannattaa siihen sit laittaa? Rälläkällähän se vanha varmaan lähtis mut on ahdas paikka nii oisko jotain helpompaa konstia? Moottori M57N.
Comment
-
-
Originally posted by Onnellinen46omistaja View PostMoikka, kyselen jo varuilta jos huominen operaatio ei auta että missäköhän mättää. N42b18 e46 vm03, ei lähde lämpimänä käyntiin kuin odottelun ja starttailun jälkeen sekä kylmänä booaa ja on tehoton. Kylmänä kun antaa vähän aikaa kaasua niin tyhjäkäynti alkaa seilamaan tai jopa kokonaan sammuu. Tämän jälkeen lähtee heti käyntiin ja toimii niin kuin pitääkin, vastaa kaasuun ja tehotkin löytyvät. Huomenna menossa kampiakselin asenotunnistimen vaihtoon ja jos se ei auta alkaa olla vitsit vähissä. Vaihdettua osaa valvetronic yksikkö, molemmat nokka-akselin tunnistimet, tulpat sekä suodattimet. Jos huominen operaatio ei auta niin missä ihmeessä on vika, alkaa ottamaan jo isosti pattiine39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Onnellinen46omistaja View PostEi ole ainakaan joka osan vaihdon jälkeen nollailtu. Onnistusko sulla tälläsen tekeminen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment