E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larske
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 28
    • ijk

    E46 320d 2002 sytyttelee välillä airbagin valoa koodilla 0003 Belt tensioner, front passenger, resistance too high (service information 610103952). Nollaamalla katoaa taas pariksi viikoksi tai kuukaudeksi. Olisikohan tuolle jotakin tehtävissä ilman että menee kiristimen uusimiseksi?

    Imusarjan irroittamisen, tiivisteiden vaihdon, pesun, läppien poistamisen jälkeen on ilmestynyt koodia 4501 Exhaust-gas recirculation, Negative control deviation / air mass too high, fault would cause a warning lamp to light up. Frequency 173. Tämä ei kuitenkaan ole sytyttänyt mitään vikavaloa mittaristoon? Auto käyttäytyy mielestäni ihan normaalisti.
    BMW E46 320d Touring -02

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4188
      • Finnland

      Originally posted by Larske View Post
      E46 320d 2002 sytyttelee välillä airbagin valoa koodilla 0003 Belt tensioner, front passenger, resistance too high (service information 610103952). Nollaamalla katoaa taas pariksi viikoksi tai kuukaudeksi. Olisikohan tuolle jotakin tehtävissä ilman että menee kiristimen uusimiseksi?

      Imusarjan irroittamisen, tiivisteiden vaihdon, pesun, läppien poistamisen jälkeen on ilmestynyt koodia 4501 Exhaust-gas recirculation, Negative control deviation / air mass too high, fault would cause a warning lamp to light up. Frequency 173. Tämä ei kuitenkaan ole sytyttänyt mitään vikavaloa mittaristoon? Auto käyttäytyy mielestäni ihan normaalisti.
      Johto tai liitin vialla, irrottaisin penkin ja katselisin ne ensiksi läpi?

      E83 teki EGR vikavaloa joskus usein, vaihdoin letkun joka menee EGR:lle ja ongelma poistui. Ei siinä mitään näkynyt, mutta ilmeisesti orkkis letku oli vähemmän tiivis jo. Kuvittelisin että jotain alipaineletkuihin liittyvää, jos et tehnyt mitään muutoksia. Ainakaan läppien poisto itsessään ei vaikuttanut E83:een mitenkään koodeja tuottavasti.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1364
        • pks

        Originally posted by Larske View Post
        E46 320d 2002 sytyttelee välillä airbagin valoa koodilla 0003 Belt tensioner, front passenger, resistance too high (service information 610103952). Nollaamalla katoaa taas pariksi viikoksi tai kuukaudeksi. Olisikohan tuolle jotakin tehtävissä ilman että menee kiristimen uusimiseksi?
        .
        Liikuta vähänn penkin johtosarjan liitintä, vaikka irti ja takas kiinni, ja laita kontaktispray tms. Aina välillä tässä muutamien vuosien aikana ollut em. toimenpiteet tarpeen ja auttaneet.
        Last edited by jj5; 28-11-2024, 19:26.
        sigpic

        Comment

        • PeaceMaker_
          Newbiemmer
          • Dec 2024
          • 1
          • Jämsä

          Moi!
          Vm. 2003 E46 cabrio m-sport ja ongelmana etupuskurin muovirunko josta on päätyjen kiinnikkeet revenneet käyttökelvottomaksi. Ne runkoon tulevat valkoiset palikat on ehjät. Saako tuota pelkkää runkoa mistään? Jos jollain on ehjä myydä niin sellainen kelpaa myös ✌️
          Last edited by PeaceMaker_; 30-12-2024, 14:13.

          Comment

          • Diesel-Dalton
            Bimmer Rookie
            • Jun 2022
            • 54
            • Keskisuomi

            330d 184hv.
            startin vaihto ala vai yläkautta?
            joskin irrottelis tuon imusarjan, auttaako yhtään?

            kopauttamalla lähti ainakin kerran pyörittämään.... auttaako imusarjan pois edestä ottaminen oikeastaan mitään?
            sitten kun myös kaikki suuttimien, maffin ym johdot ym tulee imusarjan päälle köntissä niin joustaako sen verran se kumi lörpäke, että imusarja tulee pois?
            Last edited by Diesel-Dalton; 22-02-2025, 16:38.
            e61 530d 12/07 - vielä vakio

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 468
              • Joensuu

              Potilas 323i ja ongelmana on yläkerran öljynpaineen valuminen öljypohjaan auton seistessä muutaman tunnin. Huomaa siitä kun käynnistäessä menee pari sekuntia ennen kuin öp valo sammuu ja kuulee sen kyllä koneen äänestäkin. Aikaisemmissa autoissa vastaavalla moottorilla valo on sammunut samoin tein kun lähtee käyntiin. No, öljynsuodatinjalka on purettu irti ja tarkastettu venttiili, pitää öljyn sisällään mutta kun painaa venttiiliä niin silloin sieltä valuu öljyä eli eikös se silloin toimi kuten kuuluukin? Lisäksi 2 kpl o-renkaita uusittu, jotka on siinä suodattimen kannessa, mutta ei vaikutusta. Osaisiko raati sanoa missä vika? Öljynpaineet on muuten ok, mutta em. tilanteessa ei.

              Comment

              • BiltemaMotorWork
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2013
                • 468
                • Joensuu

                Tuplat.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10111
                  • KVLA

                  Pääseekö ö-suodatin seisoessaan valumaan tyhjäksi? Eihän siellä tuntien huilin jälkeen enää mitään varsinaista "öljynpainetta" ole.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4188
                    • Finnland

                    Ehkä se öljy pysyy sisällä hetken aikaa, mutta valuu hiljolleen. Oiskohan joku tuollainen tuohon ongelmaan tarkoitettu? https://klifex.com/reinforced-oil-fi...m52b28-m54-m56
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 468
                      • Joensuu

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Pääseekö ö-suodatin seisoessaan valumaan tyhjäksi? Eihän siellä tuntien huilin jälkeen enää mitään varsinaista "öljynpainetta" ole.
                      Mielestäni melko tyhjäksi pääsee, mutta en ole nyt avannut kantta niiden pienten o-renkaiden vaihdon jälkeen. Ja juu ei kai sinne paine jää, ehkä vähän huonosti ilmaistu.

                      Ehkä se öljy pysyy sisällä hetken aikaa, mutta valuu hiljolleen. Oiskohan joku tuollainen tuohon ongelmaan tarkoitettu? https://klifex.com/reinforced-oil-fi...m52b28-m54-m56
                      Tuon venttiilin tarkastin, kun purin suodatinjalan irti ja vaikutti toimivalta omasta mielestäni.

                      Mutta nyt kun seuraillut tilannetta, niin ehkä nuo pienet o-renkaat hieman auttoi asiaan tai sitten kun kelit on lämmennyt niin on öljykin notkeempaa jo kylmäkäynnistyksessä. Tänä aamuna valo paloi käynnistäessa about sekunnin kun aikaisemmin about 2 sek.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5169
                        • Joensuu

                        320ia cabiolet jousi asiaa. Autossa jomin pilipali alusta ja takapään jouset on todella veltot. Etupää toimii ihan ok, joten välttää vähät ajot. Mitähän tuonne takapäähän laittas, että kestäisi kuormaakin? E36 ja E46 jouset menee ristiin, mutta mites E9x? BC racingiltä löytyisi toki jäykkää jousta, mutta tähän välttäs halvemmatkin. Jos jollain on jäykempää jousta -20-30 mm madalluksella tai jopa säädettäviä, niin tarjoa yv.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • lesentso
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2011
                          • 246
                          • Iisalmi

                          Onko M54B25:ssa muita alipaineletkuja kuin nuo 3,5x2,0 ja 3,5x1,8? En ainakaan räjäytyskuvista löytänyt muita.
                          Last edited by lesentso; 08-06-2025, 18:47.

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 468
                            • Joensuu

                            Originally posted by lesentso View Post
                            Onko M54B25:ssa muita alipaineletkuja kuin nuo 3,5x2,0 ja 3,5x1,8? En ainakaan räjäytyskuvista löytänyt muita.
                            Kuva ei näy, mutta tarkoittanet toisioilmapumpulle meneviä letkuja. Vai onko tuo EGR, no kuitenkin. Eikös sen lisäksi ole vielä tästä:
                            Vacuum control — engine | BMW 3' E46 325Ci M54 Europe
                            osat 2 ja 3?

                            Ja tästä osa 2:
                            Emission control-air pump | BMW 3' E46 325Ci M54 Europe

                            Entäs tää? Osa 3:
                            Fuel tank breather valve | BMW 3' E46 325Ci M54 Europe​​

                            Sit huohotinletkut lisäks ja eikös imuputkesta mene letku jarrutehostimelle? En löytänyt kuvaa, mutta ainakin M52 menee.

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5417
                              • Oulu

                              Tuli hankittua tuollainen japanin tuonti E46 330i M-sport cabriolet, ajettu karvan päälle 100 tkm

                              Pari kysymystä:
                              • Japanin etupuskurin kilven "keulapatti", onko tuo miten helposti irrotettavissa? Äkkiseltään näyttäisi että on vain klipsuilla kiinni, mutta en alkanut väkisin repimään. Tuon voisi ottaa pois ja laittaa kilven kiinni suoraan puskuriin
                              • Rättikaton C-pilareiden "batwing"-fiksi pitäisi jossain kohtaa värkätä toiselle puolelle. Onko joku toteuttanut tuota onnistuneet itse tuollaisella korjaussarjalla? Näissä Youtuben videon on vähintääkin epäselviä
                              • Alkuperäinen antenni on melkoinen piiska, onko vinkkiä jostain vähän sirommasta jolla radio vielä kuuluukin?

                              Hauska peli kyllä tämmöinen pitkästä aikaa
                              Last edited by rizzo; 27-06-2025, 20:17.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1878
                                • Karjaa

                                Se kilventausta lähtee helposti irti, tilalle saa laitettua siron orkkislistan niin ei jää rakoa siihen kohtaan, noin tuli tehtyä omaan nelikuutioonkin aikanaan.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X