Originally posted by jouni.325
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oem syyläri niin tehokas ettei vesi pääse lämpenemään likellekään 97c joten vesi ei pääse kiertää kunnolla ja kone on aika kuumana. 82c ois optimaalinen.Originally posted by jr66 View PostKorjaa vika äläkä vaihda termaria ?
https://www.ecstuning.com/b-advanced.../116211.2~aaf/ tätä settii mietin mut jos suomesta löytyys jostain vastaava?Last edited by jouni.325; 15-07-2023, 15:12.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
Ei liity ilmastoon mitenkään, sähköautukupla puhkeaa jossakin vaiheessa mutta mietin vaan että miksi vesi ei kierrä :think Jos pumppu on ehjä niin kiertäähän vesi termarista riippumatta vai halutaanko tässä nyt sitten ehdottomasti veden kiertävän syylärinkautta vai koneen lämpöjä alas jostakin syystä ?Originally posted by aae30 View Postmikä ilmastoahdistus sulla tässä on taustalla:think? ettei sopisi kylmempää vaihtaa?
Comment
-
Kone on kuumana (todettu miten?), mutta vesi ei lämpene lähellekkään 97? Onko sulla siellä ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? Jos on ilmattu kunnolla ja vesipumppu on ehjä, niin vesi kyllä kiertää ihan kuten kuuluu. Syylärin tehokkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei vesi lämpene lähellekkään 97c. Vakiomoottorissa näissä tulee sen verran kylmälimaa kylmällä kelillä, että hyvä vaan saada se kone kunnolla lämpimäksi, niin öljyistää haihtuu vesi/polttoaine. Vai onko joku syy miksi koneen lämpöjä pitäisi saada vakiota alemmas?Originally posted by jouni.325 View PostOem syyläri niin tehokas ettei vesi pääse lämpenemään likellekään 97c joten vesi ei pääse kiertää kunnolla ja kone on aika kuumana. 82c ois optimaalinen.
https://www.ecstuning.com/b-advanced.../116211.2~aaf/ tätä settii mietin mut jos suomesta löytyys jostain vastaava?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-Varaa uudet pinnapultit, tiivisteet ja mutterit pakosarja - pakoputki liitokseen jos ei ole ikinä irroitettu. Ei takuulla lähde mikään ehjänä.Originally posted by MPV View PostJarruputki vuotaa jostain tankin päältä, joten tarttee rueta käyttämään tankki pois. Olikos jotain mitä pitää ottaa huomioon?
-Merkkaa kardaanin takalaippaa missä kohtaa kiinni. Jos joutuu laittamaan kardaanin kahteen osaan niin myös liitoskohtaan merkki.
-Varovasti aukasten tankin pantojen pultit. Näissä tuntuu häviävän ruosteen mukana noi pantojen pulttauskohdat. Avaa räikällä, älä pulttipyssyllä.
Putket saa vedettyä toiselle puolelle myös ilman että pudottaa tankkia. Ei tosin ole orkkis kiinnityspaikoissa vaan "heiluu vapaasti". Itse en lähtenyt pudottamaan tankkia putkien takia.Bmw 525iA -02
Comment
-
Tämä vaikuttaa tähän kohteeseen järkevimmältä, kun ei mistään entisöinnistä ole kyse. Sen näkösiä nuo kaikki pultit, että tuskin mikään aukeaa suosiolla/ehjänä.Originally posted by Wildchild View Post
Putket saa vedettyä toiselle puolelle myös ilman että pudottaa tankkia. Ei tosin ole orkkis kiinnityspaikoissa vaan "heiluu vapaasti". Itse en lähtenyt pudottamaan tankkia putkien takia.
Comment
-
M57N ja ongelmana seuraavanlaista; kylmänä auto starttaa normaalisti, mutta tehoja ei löydy yhtään ehkä joku max 50hp.. hetken päästä kun kone on lämmennyt ja autosta lyö virrat kokonaan pois ja käynnistää uudestaan niin toimii ihan normaalisti ja kaikki tehot tallella. Eli omaan korvaan kuulostaisi joltain anturivialta? Ehkä kampiakselin asentotunnistin?
Koodit menee lukuun tällä viikolla, jättääkö tuo kampiakselin asentotunnistin vikakoodia jos siellä jotain vikaa on?
Edit. Vikakoodeja 4507 ja 4530 näyttää. Egr ja turbon alipaineohjaus?Last edited by Sansq; 04-09-2023, 15:46.E46 330d touring '03
Comment
-
E46 touringin takaiskarin yläpään kiinnityksessä kuvasta osa numero 5, eli Shim (10X16 ZNS3) 33 52 6 788 999.

Mikähän merkitys tuolla prikalla oikeasti on? Joo, säätää varmaan iskarin lepotilan juurikin oikeaan kohtaan, ja ilman sitä tukivarren ääriasento ulosjoustossa on tuon paksuuden verran eri kohdasaa. Toiminee kuitenkin varmaan ilmankin... Ongelmana nyt olikin, että isompi levy (numero 6) oli korroosion takia kahlannut läpi iskarinvarren pykälästä. En tuota numeroa 5 huomannut tuossa olevan paikoillaan.
Comment
-
Mites olisi helpoin toteuttaa hydraulinen käsijarru? Tarkotus ois tehä ilman erillistä jarruneste säiliötä ja kolmitie ventiiliä budjetti syistä. Onko vaan t-haara liittimiä hyväksi käyttäen yks putki sylinterille ja siitä satuloille auton alta? Mites onko kuinka paljon ongelmia luvassa? Tarkoitus olisi saada niin että autolla tarpeen tullen pystyisi ajaamaan, unohtaen katsastuksen. Jääkö mahdottomaksi käyttää käkkäriä ja jalkajarrua samaan aikaan? Tupla satulat ainakin toistaiseksi tarkoitus jättää pois.
Comment
Comment