Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16361
    • Asikkala

    Originally posted by jouni.325 View Post
    ei kierrä vesi
    Korjaa vika äläkä vaihda termaria ?

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2686
      • .fi

      Originally posted by jr66 View Post
      Korjaa vika äläkä vaihda termaria ?
      mikä ilmastoahdistus sulla tässä on taustalla:think? ettei sopisi kylmempää vaihtaa?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        Originally posted by jr66 View Post
        Korjaa vika äläkä vaihda termaria ?
        Oem syyläri niin tehokas ettei vesi pääse lämpenemään likellekään 97c joten vesi ei pääse kiertää kunnolla ja kone on aika kuumana. 82c ois optimaalinen.

        https://www.ecstuning.com/b-advanced.../116211.2~aaf/ tätä settii mietin mut jos suomesta löytyys jostain vastaava?
        Attached Files
        Last edited by jouni.325; 15-07-2023, 14:12.
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16361
          • Asikkala

          Originally posted by aae30 View Post
          mikä ilmastoahdistus sulla tässä on taustalla:think? ettei sopisi kylmempää vaihtaa?
          Ei liity ilmastoon mitenkään, sähköautukupla puhkeaa jossakin vaiheessa mutta mietin vaan että miksi vesi ei kierrä :think Jos pumppu on ehjä niin kiertäähän vesi termarista riippumatta vai halutaanko tässä nyt sitten ehdottomasti veden kiertävän syylärinkautta vai koneen lämpöjä alas jostakin syystä ?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10944
            • Joensuu

            Originally posted by jouni.325 View Post
            Oem syyläri niin tehokas ettei vesi pääse lämpenemään likellekään 97c joten vesi ei pääse kiertää kunnolla ja kone on aika kuumana. 82c ois optimaalinen.

            https://www.ecstuning.com/b-advanced.../116211.2~aaf/ tätä settii mietin mut jos suomesta löytyys jostain vastaava?
            Kone on kuumana (todettu miten?), mutta vesi ei lämpene lähellekkään 97? Onko sulla siellä ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? Jos on ilmattu kunnolla ja vesipumppu on ehjä, niin vesi kyllä kiertää ihan kuten kuuluu. Syylärin tehokkuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei vesi lämpene lähellekkään 97c. Vakiomoottorissa näissä tulee sen verran kylmälimaa kylmällä kelillä, että hyvä vaan saada se kone kunnolla lämpimäksi, niin öljyistää haihtuu vesi/polttoaine. Vai onko joku syy miksi koneen lämpöjä pitäisi saada vakiota alemmas?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6929
              • N/A

              perus M54 jäähytysjärjestelmä kyllä toimii niin hyvin kunnossa ollessaan etten menis kyllä mitään säveltämään ite siihen. Tuo käyntilämpötila on varmaan ihan oikeasti mietitty ja laskettu tehtaalta missä sen pitää olla ajossa.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1818
                • Karjaa

                Joo niinpä, rata-ajoon voi joissain tapauksissa olla perusteltua laittaa kylmempi termari, mutta ei kyllä katuajoon.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1192
                  • Muhos

                  Jarruputki vuotaa jostain tankin päältä, joten tarttee rueta käyttämään tankki pois. Olikos jotain mitä pitää ottaa huomioon?

                  Comment

                  • Wildchild
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2016
                    • 247
                    • Päijät-Häme

                    Originally posted by MPV View Post
                    Jarruputki vuotaa jostain tankin päältä, joten tarttee rueta käyttämään tankki pois. Olikos jotain mitä pitää ottaa huomioon?
                    -Varaa uudet pinnapultit, tiivisteet ja mutterit pakosarja - pakoputki liitokseen jos ei ole ikinä irroitettu. Ei takuulla lähde mikään ehjänä.
                    -Merkkaa kardaanin takalaippaa missä kohtaa kiinni. Jos joutuu laittamaan kardaanin kahteen osaan niin myös liitoskohtaan merkki.
                    -Varovasti aukasten tankin pantojen pultit. Näissä tuntuu häviävän ruosteen mukana noi pantojen pulttauskohdat. Avaa räikällä, älä pulttipyssyllä.

                    Putket saa vedettyä toiselle puolelle myös ilman että pudottaa tankkia. Ei tosin ole orkkis kiinnityspaikoissa vaan "heiluu vapaasti". Itse en lähtenyt pudottamaan tankkia putkien takia.
                    Bmw 525iA -02

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1192
                      • Muhos

                      Originally posted by Wildchild View Post

                      Putket saa vedettyä toiselle puolelle myös ilman että pudottaa tankkia. Ei tosin ole orkkis kiinnityspaikoissa vaan "heiluu vapaasti". Itse en lähtenyt pudottamaan tankkia putkien takia.
                      Tämä vaikuttaa tähän kohteeseen järkevimmältä, kun ei mistään entisöinnistä ole kyse. Sen näkösiä nuo kaikki pultit, että tuskin mikään aukeaa suosiolla/ehjänä.

                      Comment

                      • nez
                        Newbiemmer
                        • Jul 2021
                        • 8
                        • Finland

                        Mikä vois olla ku ajelessa yhtäkkiä luistonesto kytki ihtensä pois ja ottaa kiekkaa tosi heikosti ja käynnistyy normaalia hitaammin. Vikakoodit menossa lukemaan tänään mutta jos joku sattuis etukäteen tietään.
                        M54B22 2002vm

                        Comment

                        • Sansq
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 54
                          • Espoo/Lahti

                          M57N ja ongelmana seuraavanlaista; kylmänä auto starttaa normaalisti, mutta tehoja ei löydy yhtään ehkä joku max 50hp.. hetken päästä kun kone on lämmennyt ja autosta lyö virrat kokonaan pois ja käynnistää uudestaan niin toimii ihan normaalisti ja kaikki tehot tallella. Eli omaan korvaan kuulostaisi joltain anturivialta? Ehkä kampiakselin asentotunnistin?

                          Koodit menee lukuun tällä viikolla, jättääkö tuo kampiakselin asentotunnistin vikakoodia jos siellä jotain vikaa on?

                          Edit. Vikakoodeja 4507 ja 4530 näyttää. Egr ja turbon alipaineohjaus?
                          Last edited by Sansq; 04-09-2023, 14:46.
                          E46 330d touring '03

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1192
                            • Muhos

                            E46 touringin takaiskarin yläpään kiinnityksessä kuvasta osa numero 5, eli Shim (10X16 ZNS3)​ 33 52 6 788 999​.

                            Mikähän merkitys tuolla prikalla oikeasti on? Joo, säätää varmaan iskarin lepotilan juurikin oikeaan kohtaan, ja ilman sitä tukivarren ääriasento ulosjoustossa on tuon paksuuden verran eri kohdasaa. Toiminee kuitenkin varmaan ilmankin... Ongelmana nyt olikin, että isompi levy (numero 6) oli korroosion takia kahlannut läpi iskarinvarren pykälästä. En tuota numeroa 5 huomannut tuossa olevan paikoillaan.

                            Comment

                            • Larppaa
                              Newbiemmer
                              • Jun 2023
                              • 4
                              • HYVINKÄÄ

                              Mites olisi helpoin toteuttaa hydraulinen käsijarru? Tarkotus ois tehä ilman erillistä jarruneste säiliötä ja kolmitie ventiiliä budjetti syistä. Onko vaan t-haara liittimiä hyväksi käyttäen yks putki sylinterille ja siitä satuloille auton alta? Mites onko kuinka paljon ongelmia luvassa? Tarkoitus olisi saada niin että autolla tarpeen tullen pystyisi ajaamaan, unohtaen katsastuksen. Jääkö mahdottomaksi käyttää käkkäriä ja jalkajarrua samaan aikaan? Tupla satulat ainakin toistaiseksi tarkoitus jättää pois.

                              Comment

                              • Jape36
                                Newbiemmer
                                • Mar 2004
                                • 18
                                • Kajaani

                                Onkohan kokemuksia E46 ohjausvaihteen kumin vaihtamisesta polyutereeniin ? En hae rata-autoa vaan hieman vakiota tiukempaa tuntumaa.
                                JapE36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎