Originally posted by Iltsu
View Post
E46 Madallus?
Collapse
X
-
Jaa-a, onnistuu helposti ilman vetarien irrotustakin
-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
-
no niin.
itellä meni tilaukseen eibachin pro-system. oliko se nyt jotain -45/-20 tjsp.
samalla saa jarrut kuntoon black diamondilla ja ferodolla.
toivotaan et , ton sedanin ajettavuus paranis siinä , kun tuntuu ettei suostu menee suoraan sit millään.
laitan kokemuksia ja vaikka kuvaa kun saatu alle.
ja kiitos kaikille edellä postanneille kokemuksista.ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Valaiskaapa tyhmempää, ovatkos nämä KLIKS pelkät etujouset? Kaverin volvoon meinattiin tuolta jouset tilata ja ajattelin että samassa ottaisi itselle tuollaiset.
Menisivät tuohon toukkaan (linkki sigussa)
Oon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
Itse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.Originally posted by Rikke View PostOon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?
Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.
Comment
-
Minkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.Originally posted by Bouma View PostItse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.
Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.f22 220i
Comment
-
Itsellä on/oli myös tuo 226 SportSuspensionSettings. Kyllä tuosta etupäästä tuli hieman jämäkämpi mutta ei todellakaan mikään kivireki vaan parempi omasta mielestä. Myös taakse tuli jämäkkyyttä pilaamatta kuitenkaan ajomukaavuuksia. Tyytyväinen olen, ei ole kivireki ja ottaa vastaan routapätkien montut sulavasti vastaan mutta silti tuntuu että mutkaan voi mennä lujaa jos siltä tuntuu. Eilen tosiaan alustan ruuvasin kiinni niin ainakin vielä korkeus on lähes sama edestä ja takaa. Ehkä pieni silmällä havaittava tiputus edessä mut max se 15mm. En muistanut mitata kaaresta renkaan keskiöön mittaa M-Sport alustalla.Originally posted by maukka86 View PostMinkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.
Comment
-
Comment
-
Epäilen ettei tipu noin paljon edestä tolla 35/20:sellä.:think
Mut korjatkaa joku jolla se on alla.
Itellä nyt m-sport alusta . Ja sen keulasta tohon kuvaan verrattuna n.40mm korkeempi eestä. Ja 10-15mm matalampi takaa.
Mutta siis takajouset ruosteessa ja pumput vuotaneet , joten......ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Tossa kuvassa taitaa olla edessä H&R -55mm ja takana vakiot?
EDIT: tässä siis H&R CupKit 55/35
Comment
-
Edit: kävimpä mittaamassa uudelleen kunnolla ja varmasti tasaisella. Jouset ilmeisesti asettuneetkin hieman. Nyt edessä 350mm ja takana 360mm. Alkaa olemaan aika sopiva. Turhat huojumiset poisti pieni madallus. Ja alustana siis vakio iskarit+ H&R 35/25Last edited by ///Jone; 16-05-2011, 17:31.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
no niin
vihdoin saatiin omaankin tuo eibachin sport system -40/-20 alle.
ja vaikka tuo nyt ei juurikaan tippunu M-sport alustaan nähden kuin tuon
arviolta 1-2cm niin on se ainakin sopusuhtaisemman näkönen ku se keuliva
M-sport.
ja ajossa tuntuu todella hyvältä. selkeen jämäkkä , eikä yhtään pintakova.
laitan kuvan kun saan kesärinkaat alle ohjauskulmiensäädön yhteydessä.
olen tyytyväinen kyllä ja voin ilomielin suositella
ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Kokemuksia H&R vastaan muu maailma? Eli noin 500-700e hintaluokassa.
Katselin budjetille sopivia sarjoja ja toi H&R cup kit nyt näyttäisi sopivimmalta. 55/35 madalluksella ei pitäisi jäädä vakion korkuiseksi ainakaan edestä, mutta toivotaan ettei peräkään jäisi kovin ylös kun tykkään enemmän suorassa olevasta. Tällä hetkellä alla on HKS Hipermax RS coilover, mutta kun hyväksyntää ei löydy niin menee vaihtoon. On muuten mukava alusta ajaa, mutta ei varmaan huonommaksi muutu H&R:llä, kun käsittääkseni siinä on Sachsin tekeleet iskareina? Eli alkuperäislaatua, ainakin E39 m-sport alusta oli Sachsilta.
Comment
-
FK ak coilover mää sanon! sillä saa tonttiin asti, ja on vielä mukava ajaakkin (ei mikään kivireki) netissä settiä on myynissä siinä 300e paikkeilla, sisältää koiranluutkin.
itte olin tyytyväinen kun E46 oli..Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
H&R Cup Kit on hyvä "jokakelin" alusta: tukevampi kuin M-sport, muttei kivireki (progressiiviset jouset toimivat hyvin). Madallus on silmin huomattava, mutta kuitenkin täysin talvikelpoinen. Olen nyt vuoden verran ajanut ja todennut varsin passeliksi omiin tarpeisiin: auto on ympärivuotinen käyttöauto, käyn myös ratapäivillä. Alusta ei myöskään ole mielestäni kohtuuttoman kallis: maksoi tasan vuosi sitten Saksasta tilattuna 450 eur postikuluineen.
Ohessa talvivanteilla. Kuvakulmasta johtuen ehkä ei todellinen ryhti täysin välity - keula on mielestäni juuri sopivasti, ei liikaa, alempana kuin perä.

Uploaded with ImageShack.usCurrent rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
Comment