Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reTzki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 54

    Originally posted by M-T2 View Post
    Minulla on M-Sportin iskareilla (250tkm ajettu ) 60/40 jouset ja hyvin menee
    Jess, sainpas vastauksen! Kiitoksia! nyt tilausta eteenpäin

    Comment

    • suwokeppi
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 7
      • kalajoki

      E 46 320D touring

      Madallus sarjaa(35/20 tai 40/30mm) olisin etsimässä ja suhkot halpaa/hyvää. Mitäs kokemuksia porukalla olisi tämmöisistä Supersporteista:



      Haluaisin sarjan äkkiä alle joten en mielellään rupeaisi saksanmaalta tilailemaan..:think

      edit. Tuo linkki olikin jo aika vanha ja löysin saksasta samat puolet halvemmalla. Mutta mitä mieltä olette noista? Entä mistä löytyisi halpaa/hyvää yhditelmää?
      edit: Nyt vähän apuja kiitos!!
      Last edited by suwokeppi; 28-05-2010, 11:55.

      Comment

      • C caddy
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 47

        Nyt on Spaxin 40/30 jouset ollut alla n.2000km. Autona 325 touring vm2003.
        Alastarossakin ajettu n.10 kierrosta raivolla, eli luulisi jo olevan painuneet sen mitä menevät.

        Madaltaa mielestäni juuri sen minkä lupaakin. Etu ja takapää erittäin hyvin balanssissa. Voin mitata illalla tarkat mitat kaaren ja navan välistä ja ottaa sivuprofiilikuvan siitä. Jos helpottaa muiden suunnitteluita...

        Ei näillä kyllä hidastetöyssyihin enää "reilusti" ajeta. Orkkis etupuskurin saanut jo kerran raapaisemaan, kun sopivasti jarrutti juuri ennen töyssyä.
        Hieman jäykisti yleistuntumaa autossa. Reilusti parempi, kuin orkkis kiikkulauta.
        TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
        Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

        Comment

        • vilho
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 34
          • Joutseno

          Noniin elikkäs itelläkii alkais olemaan alustan päivitys ajankohtaisena.
          Auto siis e46 328 sedan ja renkaina näin kesällä on 225 40 18.
          Elikkäs oisko teillä mitään kokemuksen puolesta ehdotuksia mikä tuohon sopisi hyvin kun kuitekin talvellaki olisi autolla pärjättävä?
          Ite oon vähän katellut noita Shiedmanilta löytyviä korkeussäädettäviä sarjoja.
          Mutta ehdotelkaas joitakin hyviä vaihtoa ehtoja.

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Originally posted by vilho View Post
            Noniin elikkäs itelläkii alkais olemaan alustan päivitys ajankohtaisena.
            Auto siis e46 328 sedan ja renkaina näin kesällä on 225 40 18.
            Elikkäs oisko teillä mitään kokemuksen puolesta ehdotuksia mikä tuohon sopisi hyvin kun kuitekin talvellaki olisi autolla pärjättävä?
            Ite oon vähän katellut noita Shiedmanilta löytyviä korkeussäädettäviä sarjoja.
            Mutta ehdotelkaas joitakin hyviä vaihtoa ehtoja.
            TA-technix sarjaa on kehuttu ja itselläkin menossa tänään alle, sitten saadaan lisää kokemuksia.
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • slowrider
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 254
              • Salo

              FK Königsport vaikuttaa ihan pätevältä sarjalta. Vaikka säätö aika matalalla (320mm edessä 325mm takana) niin meno vielä kohtuudella mukavaa. Ei mikään kivireki noinkaan "matalana"
              BMW S1000RR
              Nordic Superbike #2

              Comment

              • Bääm
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 401
                • Pori

                Mulle on tulossa Eibachin säädettävä alusta, niin laitetaanko siihen auton omat iskarien yläpäät kiinni?

                Edit. Eli laitetaan.
                Last edited by Bääm; 19-07-2010, 20:19.
                330d -03 M57N

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Tilasin H&R 35/10mm (29484-1) madaltavat jouset E46 coupeen. Kuvittelin ostavani H&R comfort kitin, mutta pakettia avatessa huomasin, että jouset ovatkin todellisuudessa 55/35. Samaa settiä käytetään näköjään sedanissa ja coupessa. Erona on vain se, että coupe on aina sport alustalla ja -20 matalampi, kun sedan. Saa nähdä millainen kivireki autosta tulee ...

                  edit:
                  Ja kyllähän se tippuikin varsin miehekkäästi näillä jousilla .
                  Last edited by Tuoppo; 29-08-2010, 17:22.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • Orvix
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 140
                    • Akaa

                    Alustasarjojen kestävyydestä

                    Moi!

                    Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?

                    Mulla E46:ssa on nyt alla Eibach Pro Kit, eli jouset ja iskarit. Noilla on menty nyt melkein 200tkm ja 7 vuotta. Takajouset on perinteiseen tapaan poikki alimmasta kierroksesta ja muutenkin auto tuntuu melkoisen epämukavalta (tarpeettoman kovalta). En tiedä millainen alusta on uutena ollut, koska olen omistanut pirssin vasta muutaman vuoden. Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?

                    Olen aatellu päivittää koko setin Orange Tuningin tarjoamaan H&R Cup Kit Comfortiin eli 35/20 mm madaltavaan sarjaan, jossa siis iskarit ja jouset. Tuon sarjan saa alle 500 euroon toimitettuna.

                    Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.

                    Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
                    E91 325d -10 M-Sport

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      Originally posted by Orvix View Post
                      Moi!

                      Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?

                      Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?

                      Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.

                      Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
                      Kyllä se nykylaadulla taitaa aika loppu olla. Bilsteinillakaan et autuuteen pääse, mulla takaiskareista mehut ulkona, 3 vuotta ja n. 90tkm....
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • streetti
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 44
                        • Ii

                        bemu pomppas iskareista katsastuksessa ja tilaukseen lähti JOM merkkinen alusta. haukuttu ja kehuttu mutta kohta saa nähdä millainen se on hintaa vaivaset 279e

                        BMW E91 320d -09

                        ex BMW E46 328 -98

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          Laita kokemuksia, kun olet laittanut alla ja käynyt säätämässä pyöräkulmat. Uhkaavasti näyttää, että omankin auton alusta alkaa vedellä viimeisiä.
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • streetti
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 44
                            • Ii

                            no nyt on jommit paikallaa ja muutoskatsastettu. tonttii auton ainaki saa ja ihan kohtuun ylöski tyytyväinen oon ollu sopivan jämy ei kallistele ja sitte sopivan pehmeet kyydit ettei hampaat kolise. ongelmitta meni paikallee mutta kallistuksen vakaimen koiranluut ovat alkuperäsenä liian pitkät joten lyhyemmät tilaukseen ennenku suunnittelee paikalleen.
                            BMW E91 320d -09

                            ex BMW E46 328 -98

                            Comment

                            • Ackbar
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 253
                              • Espoo

                              Originally posted by streetti View Post
                              no nyt on jommit paikallaa ja muutoskatsastettu. tonttii auton ainaki saa ja ihan kohtuun ylöski tyytyväinen oon ollu sopivan jämy ei kallistele ja sitte sopivan pehmeet kyydit ettei hampaat kolise. ongelmitta meni paikallee mutta kallistuksen vakaimen koiranluut ovat alkuperäsenä liian pitkät joten lyhyemmät tilaukseen ennenku suunnittelee paikalleen.
                              Hommasitko mistä tuohon settiin sopivat koiranluut? Varmaan sama operaatio edessä..

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Orvix View Post
                                Moi!

                                Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?

                                Mulla E46:ssa on nyt alla Eibach Pro Kit, eli jouset ja iskarit. Noilla on menty nyt melkein 200tkm ja 7 vuotta. Takajouset on perinteiseen tapaan poikki alimmasta kierroksesta ja muutenkin auto tuntuu melkoisen epämukavalta (tarpeettoman kovalta). En tiedä millainen alusta on uutena ollut, koska olen omistanut pirssin vasta muutaman vuoden. Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?

                                Olen aatellu päivittää koko setin Orange Tuningin tarjoamaan H&R Cup Kit Comfortiin eli 35/20 mm madaltavaan sarjaan, jossa siis iskarit ja jouset. Tuon sarjan saa alle 500 euroon toimitettuna.

                                Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.

                                Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
                                Mahtavatko olla ohenevalla=katkeavalla jousilangalla kuten muut kalliimmat madallusvieterit ja OEM:t on?
                                Jos (ajoon) hyvät vieterit haluaa ni ne pitää vaihdella ja kokeilla yhteen päähän aina kerrallaan. Sitten kun jäykkyyssuhde etu-taka on haettu kohdalleen niin se on hyvä.

                                Iskunvaimentimiin laittasin ennemmin rahaa ja ajatusta. Eikö jouset ole kumminkin aina AISI 4130 ja kyljessä random valmistajatunnus?
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎