Haluaisin sarjan äkkiä alle joten en mielellään rupeaisi saksanmaalta tilailemaan..:think
edit. Tuo linkki olikin jo aika vanha ja löysin saksasta samat puolet halvemmalla. Mutta mitä mieltä olette noista? Entä mistä löytyisi halpaa/hyvää yhditelmää?
edit: Nyt vähän apuja kiitos!!
Nyt on Spaxin 40/30 jouset ollut alla n.2000km. Autona 325 touring vm2003.
Alastarossakin ajettu n.10 kierrosta raivolla, eli luulisi jo olevan painuneet sen mitä menevät.
Madaltaa mielestäni juuri sen minkä lupaakin. Etu ja takapää erittäin hyvin balanssissa. Voin mitata illalla tarkat mitat kaaren ja navan välistä ja ottaa sivuprofiilikuvan siitä. Jos helpottaa muiden suunnitteluita...
Ei näillä kyllä hidastetöyssyihin enää "reilusti" ajeta. Orkkis etupuskurin saanut jo kerran raapaisemaan, kun sopivasti jarrutti juuri ennen töyssyä.
Hieman jäykisti yleistuntumaa autossa. Reilusti parempi, kuin orkkis kiikkulauta.
TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Noniin elikkäs itelläkii alkais olemaan alustan päivitys ajankohtaisena.
Auto siis e46 328 sedan ja renkaina näin kesällä on 225 40 18.
Elikkäs oisko teillä mitään kokemuksen puolesta ehdotuksia mikä tuohon sopisi hyvin kun kuitekin talvellaki olisi autolla pärjättävä?
Ite oon vähän katellut noita Shiedmanilta löytyviä korkeussäädettäviä sarjoja.
Mutta ehdotelkaas joitakin hyviä vaihtoa ehtoja.
Noniin elikkäs itelläkii alkais olemaan alustan päivitys ajankohtaisena.
Auto siis e46 328 sedan ja renkaina näin kesällä on 225 40 18.
Elikkäs oisko teillä mitään kokemuksen puolesta ehdotuksia mikä tuohon sopisi hyvin kun kuitekin talvellaki olisi autolla pärjättävä?
Ite oon vähän katellut noita Shiedmanilta löytyviä korkeussäädettäviä sarjoja.
Mutta ehdotelkaas joitakin hyviä vaihtoa ehtoja.
TA-technix sarjaa on kehuttu ja itselläkin menossa tänään alle, sitten saadaan lisää kokemuksia.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
FK Königsport vaikuttaa ihan pätevältä sarjalta. Vaikka säätö aika matalalla (320mm edessä 325mm takana) niin meno vielä kohtuudella mukavaa. Ei mikään kivireki noinkaan "matalana"
Tilasin H&R 35/10mm (29484-1) madaltavat jouset E46 coupeen. Kuvittelin ostavani H&R comfort kitin, mutta pakettia avatessa huomasin, että jouset ovatkin todellisuudessa 55/35. Samaa settiä käytetään näköjään sedanissa ja coupessa. Erona on vain se, että coupe on aina sport alustalla ja -20 matalampi, kun sedan. Saa nähdä millainen kivireki autosta tulee ...
edit:
Ja kyllähän se tippuikin varsin miehekkäästi näillä jousilla .
Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?
Mulla E46:ssa on nyt alla Eibach Pro Kit, eli jouset ja iskarit. Noilla on menty nyt melkein 200tkm ja 7 vuotta. Takajouset on perinteiseen tapaan poikki alimmasta kierroksesta ja muutenkin auto tuntuu melkoisen epämukavalta (tarpeettoman kovalta). En tiedä millainen alusta on uutena ollut, koska olen omistanut pirssin vasta muutaman vuoden. Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?
Olen aatellu päivittää koko setin Orange Tuningin tarjoamaan H&R Cup Kit Comfortiin eli 35/20 mm madaltavaan sarjaan, jossa siis iskarit ja jouset. Tuon sarjan saa alle 500 euroon toimitettuna.
Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.
Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?
Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?
Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.
Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
Kyllä se nykylaadulla taitaa aika loppu olla. Bilsteinillakaan et autuuteen pääse, mulla takaiskareista mehut ulkona, 3 vuotta ja n. 90tkm....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
bemu pomppas iskareista katsastuksessa ja tilaukseen lähti JOM merkkinen alusta. haukuttu ja kehuttu mutta kohta saa nähdä millainen se on hintaa vaivaset 279e
no nyt on jommit paikallaa ja muutoskatsastettu. tonttii auton ainaki saa ja ihan kohtuun ylöski tyytyväinen oon ollu sopivan jämy ei kallistele ja sitte sopivan pehmeet kyydit ettei hampaat kolise. ongelmitta meni paikallee mutta kallistuksen vakaimen koiranluut ovat alkuperäsenä liian pitkät joten lyhyemmät tilaukseen ennenku suunnittelee paikalleen.
no nyt on jommit paikallaa ja muutoskatsastettu. tonttii auton ainaki saa ja ihan kohtuun ylöski tyytyväinen oon ollu sopivan jämy ei kallistele ja sitte sopivan pehmeet kyydit ettei hampaat kolise. ongelmitta meni paikallee mutta kallistuksen vakaimen koiranluut ovat alkuperäsenä liian pitkät joten lyhyemmät tilaukseen ennenku suunnittelee paikalleen.
Hommasitko mistä tuohon settiin sopivat koiranluut? Varmaan sama operaatio edessä..
Kuinka kauan madaltavat alastasarjat kestävät Suomen olosuhteissa?
Mulla E46:ssa on nyt alla Eibach Pro Kit, eli jouset ja iskarit. Noilla on menty nyt melkein 200tkm ja 7 vuotta. Takajouset on perinteiseen tapaan poikki alimmasta kierroksesta ja muutenkin auto tuntuu melkoisen epämukavalta (tarpeettoman kovalta). En tiedä millainen alusta on uutena ollut, koska olen omistanut pirssin vasta muutaman vuoden. Onko mun alusta siis automaattisesti loppu?
Olen aatellu päivittää koko setin Orange Tuningin tarjoamaan H&R Cup Kit Comfortiin eli 35/20 mm madaltavaan sarjaan, jossa siis iskarit ja jouset. Tuon sarjan saa alle 500 euroon toimitettuna.
Saavutanko tuolla hankinnalla merkittävän muutoksen nykyiseen muutaman vuoden ajaksi? Sarjan iskarit eivät kait ole parhaat mahdolliset, mutta en haluaisi maksaa omaisuuksia Bilsteinistäkään tms.. Katsastuksen iskaritestin mukaan alusta on erinomainen, mutta niin oli myös 300+tkm. ajetussa Primerassa, jossa alkuperäiset iskarit oli totaalisen loppu.
Käsittääkseni H&R jouset ovat parhaimmasta päästä, mutta lyönkö käteni paskaan jos otan iskarit samaan pakettiin?
Mahtavatko olla ohenevalla=katkeavalla jousilangalla kuten muut kalliimmat madallusvieterit ja OEM:t on?
Jos (ajoon) hyvät vieterit haluaa ni ne pitää vaihdella ja kokeilla yhteen päähän aina kerrallaan. Sitten kun jäykkyyssuhde etu-taka on haettu kohdalleen niin se on hyvä.
Iskunvaimentimiin laittasin ennemmin rahaa ja ajatusta. Eikö jouset ole kumminkin aina AISI 4130 ja kyljessä random valmistajatunnus?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment