Originally posted by Messier
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
-
-
Takatuupparilla on autossa Evolven softa ja se vaikutti olevan ainakin melkoinen parannus aiempaan tuningsoftaan. EPDM:llä penkitettykin ihan hyvillä lukemilla. Tuolla suunnittelemallasi täydellä supersprintin setupilla ei pitäisi tulla ongelmia katsastuksessa. Tuo softa + pumpun poisto ei sinällään vaikuta.
Taloudellisesti järkevämpi voisi olla ottaa ne kattien korvausputket ja katsastukseen tiputtaa vakiokatit paikalleen jos olet valmis jumppaamaan noiden kanssa.
Raikulla on Suomen Evolve edustus sinne suuntaan kyselyä.
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostHerännyt ajatus tuunauksesta:
-Supersprintin pakosarjat + katit + mid pipe + street vaimennin.
-Saastepumppu delete.
-Evolve-r softa.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by Terou View PostOnkohan tuosta pakosarjan vaihdosta mitään käytännön iloa? Ainakaan hintaansa nähden. Mainospuheet on aina omansa, mutta onkohan jollain ihan raakaa faktaa? ESSTuningilla ainakin olivat aikanaan sitä mieltä että vakio pakosarja hengittää hyvin, ei hyödytä vaihtaa. Cat-delete varmaan toisi muutaman hepon ja loppuputken vaihto muuttaa ainakin ääntä.
Supersprintillä on kahdenlaisia viripakosarjoja - heidän "perussetti" sekä ns stepped headers, missä putkien koko kasvaa hieman sitä mukaa kun mennään kauemmas moottorista (käytännössä näillä saadaan parempi alavääntö vs SS perusvirisarja). Stepped headers + kattien korvausputki -kombinaatiolla luvataan 19hv lisäteho vakioon euromalliin verrattuna ilman ECUn säätöä. Paljonko tästä sitten on kattien poisottamisen tuoma hyöty, mene ja tiedä. Jenkit ovat penkittäneet hyviä lukemia ko. setillä, mutta täytyy muistaa, että jenkkimalleissa on täysin erilainen rakenne, katit ovat integroituna pakosarjoihin, joten eron voisikin olettaa huomattava.
Jos muuten S54 moottoriin vaihtaa keskiputken, tulee sen olla ehdottomasti ns X-pipe. Joko orkkiksen kaltainen H-pipe, SS:n kaltainen Y-pipe tai oikea X-pipe.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Voisko joku auton omistaja tai nippelitiedon mestari kertoa auton kokonaismassan. Omamassa coupessa on se 1570kg mut se isompi massa hakusessa...https://www.instagram.com/hackberryracing/
BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv
EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05
Comment
-
-
Originally posted by Hassee View PostMistähä löytyis 19" Le Manssit alle? Ei tunnu löytyvän ees kissojen ja koirien kanssa..
EPDM:ltä voit yrittää ostella sen 8.5/10x19 sarjaa joka on vitosen alla, muuten melkein odotella ebaystä tai sitten ostaa uutta sarjaa vaikka tuolla agressiivisemmalla 9.5/11 setupilla.
Comment
-
-
Originally posted by Exorcist View PostEbay.de:ssä pyörii noin kuukauden välein aina E46M3 sopivia settejä. Esim. tuo vitossarjalaisessa käytettävä 8.5 et17 menee pienellä venykumilla edessä.
EPDM:ltä voit yrittää ostella sen 8.5/10x19 sarjaa joka on vitosen alla, muuten melkein odotella ebaystä tai sitten ostaa uutta sarjaa vaikka tuolla agressiivisemmalla 9.5/11 setupilla.
Tekeekö tolla KW V1 mitään vai kuinka lämpimästi suosittelette V2? Veikkaanpa että ikinä ei tulis kuitenkaan ulosvaimennuksen säätöön koskettua.Last edited by Hassee; 29-04-2012, 01:40.E46 M3
E39 M5
Ex:e92 325, 3x e46
Comment
-
-
Jos 11 ja 9½ kiinnostaa 18" koossa, voisi olla tarjolla. Privaa, jos kiinnostaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Antza View PostPakosarjoista.
Jenkit ovat penkittäneet hyviä lukemia ko. setillä, mutta täytyy muistaa, että jenkkimalleissa on täysin erilainen rakenne, katit ovat integroituna pakosarjoihin, joten eron voisikin olettaa huomattava.
Jos muuten S54 moottoriin vaihtaa keskiputken, tulee sen olla ehdottomasti ns X-pipe. Joko orkkiksen kaltainen H-pipe, SS:n kaltainen Y-pipe tai oikea X-pipe.Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Katselin noita e46 m3 vakavissaan viime syksynä, mutta päädyin sitten lopulta ostamaan e90 335i:n, enkä ole yhtään katunut. Onhan se uudempi, kaikinpuolin modernimpi, paremman näköinen, nopeampi, ja jos nopeus ei riitä niin lisälöylyä saa huomattavan pienellä panostuksella.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Katselin noita E90/2 335i vakavissaan viime kesänä, mutta päädyin sitten lopulta ostamaan E46 M3:n, enkä ole yhtään katunut. Onhan se aito, perinteitä kunnioittava vapaastihengittävä Motorsport, ei ulkonäön(kään) puolesta vahingossakaan sekoitu tavalliseen 3-sarjaan, vetää kahdella renkaalla, eikä anele jäähdyttelyä parin ratakierroksen jälkeen.
Sorry, oli pakko Hyvää sunnuntai-iltaa kaikilleCurrent rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Comment